Pasiunea facuta in ultimul timp fata de aripile zburatoare m-au purtat pe caile netului in cautare de modele noi pentru construit. De pe forum am aflat de site-ul aerodesign.de, unde am gasit multe modele care merita macar studiate daca nu chiar construite.
Astfel, in drumul catre aripa de 2m din depron pe care intentionez sa o construiesc, am zis sa fac o escala la un model intermediar si m-am decis asupra unuia de 1.6m anvergura. Numele modelului este Aasgeier, care in limba germana inseamna vultur (conform Google Translator) si il veti gasi in meniul Modelle/Meine Modelle/HS32. Aici este un filmulet cu o astfel de aripa, nu stiu daca este vorba de Aasgeier dar seamana foarte mult cu aceasta.
Am observat ca "scoala" germana este foarte prolifica in conceptia/constructia acestor modele iar dimensiunile lor pleaca de la 2m in sus spre 4m (din balsa bineinteles...). Majoritatea covarsitoare sunt pentru zbor in termica, adica nemotorizate. Varianta mea va fi motorizata, cu ce si cum voi hotara dupa ce voi vedea la ce greutate ajunge modelul gol. Sper sa ajung cat de curand sa pot zbura varianta nemotorizata!
Pagina 1 din 1
Aasgeier swept flying wing
#2
Postat 28 January 2012 - 08:09 AM
Deocamdata asta este stadiul.
Am uitat sa spun ca profilul va fi un KFM4, care este usor de construit. In curand sper sa-mi fac un dispozitiv de taiat polystirenul si atunci voi folosi profile ceva mai complexe.
Depronul, cum se stie, este destul de flexibil drept pentru care am fost nevoit sa folosesc tije de carbon de 3mm si o teava tot din carbon de 5mm pentru rigidizare. Tijele de 3mm le-am plasat de-a lungul bordului de atac al placii centrale, la ~1cm fata de acesta. Alte doua tije de 3mm le-am plasat la ~1cm fata de marginea dinspre eleroane, totpe placa centrala pentru a fi acoperite de placile de deasupra. Teava din carbon de 5mm este plasata transversal, capetele acesteia fiind la ~1cm fata de tijele de carmon de la bordul de atac.
La inceput am fost sceptic in privinta reusitei de rigidizare, ba chiar am vrut sa renunt din aceasta cauza, dar dupa lipirea celorlalte placi am constatat efectul actiunilor.
Am uitat sa spun ca profilul va fi un KFM4, care este usor de construit. In curand sper sa-mi fac un dispozitiv de taiat polystirenul si atunci voi folosi profile ceva mai complexe.
Depronul, cum se stie, este destul de flexibil drept pentru care am fost nevoit sa folosesc tije de carbon de 3mm si o teava tot din carbon de 5mm pentru rigidizare. Tijele de 3mm le-am plasat de-a lungul bordului de atac al placii centrale, la ~1cm fata de acesta. Alte doua tije de 3mm le-am plasat la ~1cm fata de marginea dinspre eleroane, totpe placa centrala pentru a fi acoperite de placile de deasupra. Teava din carbon de 5mm este plasata transversal, capetele acesteia fiind la ~1cm fata de tijele de carmon de la bordul de atac.
La inceput am fost sceptic in privinta reusitei de rigidizare, ba chiar am vrut sa renunt din aceasta cauza, dar dupa lipirea celorlalte placi am constatat efectul actiunilor.
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
#4
Postat 28 January 2012 - 10:05 AM
Nu, n-am renuntat. Am incercat sa-l scot la lipirea placilor centrale si din pozitionarea tubului de carbon de 5mm. Voi vedea la final daca am reusit. Daca nu, cand voi face aripa din balsa cu siguranta va iesi :)
Aceasta postare a fost editata de jetix: 28 January 2012 - 10:06 AM
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
#5
Postat 02 February 2012 - 11:23 AM
Intre timp m-am decis in privinta motorului care va fi un 2825/1000kV, alimentat de un acumulator LiPo 11.1V/1000mA.
Greutatea totala, din calcul, va fi in jur de 450g (max 500g) motorul fiind mai mult decat este necesar ca putere. Modelul fara nimic pe el are 228g (fara stabilizatoarele de zbor).
Greutatea totala, din calcul, va fi in jur de 450g (max 500g) motorul fiind mai mult decat este necesar ca putere. Modelul fara nimic pe el are 228g (fara stabilizatoarele de zbor).
Hitec Aurora9, Turnigy9X+FrSky telemetry, Cessna 500 class, Easy Glider Pro, Diamond 2500, Exposure, Breeze Pro, aripa zburatoare depron/balsa/polystirene, quad/tri/hexa/copter (Naza, MK) and next ...octokopter.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1