Cloud dancer .40 acrobat
#1
Postat 25 January 2012 - 07:49 PM
Pentru ca un proiect de o asa anvergura necesita costuri destul de mari pentru bugetul meu, voi incerca totusi sa fac unul mai mic, cu o anvergura de aproximativ un metru, asa, pana vor veni si restul de materiale.
Proiectul ales - Cloud dancer - din cate acrobate am vazut, inclusiv modele de tipul F3A, nu am gasit altul care sa-mi placa mai mult.
Si pentru ca vremea afara e asa cum e m-am apucat de construit modelul asta, electric, apropae la scara 1/2 fata de modelul original. daca zborurile modelului vor confirma, atunci va exista si varianta mai mare. Chiar mi-ar placea sa am doua modele la fel, doar la scari diferite. Asa ca experimentam pe asta inaine.
Datele tehnice ale modelului:
Anvergura: 100cm
Lungime : 76 cm
Tema constructiei - usor cat se poate. nimic in plus, dar nimic in minus.
Deci..la lupta...
am tiparit planul pe coli A4 - excelul l-a rupt in 3x3 coli, pe care le-am ansamblat.
Apoi, dupa un mic studiu al planului tiparit am tras primele concluzii..
Lonjeroanele - 5x5 balsa
BA - 5x5 balsa
Ampenajele - baghete 4x3 si 4x2 balsa.
Nervurile - balsa 2mm, si daca o sa am chef o sa le fac gauri de usurare. Cele centrale probabil balsa de 3 sau doua de 2 lipite intre ele cu poliuretanic in locul unde vine trenul de ateizare asa vor fi mult mai tari, iar aportul de greutate va fi minim.
Placaj de 3mm o sa folosesc doar la panoul parafoc si la sistemul de prindere al aripii. Restul balsa.
Asa ca, m-am apucat de taiat baghetele:
Si apoi, cu o bere, m-am luat de studiat planul si de facut filmul constructiei.
Aripa imi e clar cum va iesi. Cred ca la anvergura asta o sa renunt la placarea aripii cu balsa, sau o voi face numai pe extrados. Depinde de cat de rigida o sa iasa.
Marea problema o sa fie echilibrarea modelului. Spatiul este destul de mare in bot pentru acumulator, dar va trebui sa gasesc varianta de acces. Probabil lateralele fuselajului pana la botul de fuga - balsa de 2mm, iar capacul sa fie de la motor pana in spatele cabinei. (sper ca modelul asta sa zboare cu 2s si un motor care tragea un Cesna fara probleme proiectul fiind unul verry low cost).
#3
Postat 25 January 2012 - 08:28 PM
Mihai_supy, la 25 January 2012 - 07:49 PM, a spus:
E placata partial si daca faci socoteala, "costa" citeva zeci de grame. Daca o plachezi pe o singura parte, mai bine fara. Nu o ajuta cu nimic.
Inteleg obsesia greutatii ca ma chinuie si pe mine dar la modelul asta as lasa ca-n plan.
Altfel, frumoasa alegere.
Mult spor
#4
Postat 25 January 2012 - 08:43 PM
#5
Postat 25 January 2012 - 08:56 PM
#6
Postat 25 January 2012 - 09:23 PM
bizu, la 25 January 2012 - 08:28 PM, a spus:
Inteleg obsesia greutatii ca ma chinuie si pe mine dar la modelul asta as lasa ca-n plan.
Altfel, frumoasa alegere.
Mult spor
daca ma uit in plan - aripa ar trebui placata cu ceva pe la 1,5mm. Eu o sa incerc, eventual, o placare cu 1mm. Numai sa fac comanda aia odata. Mai trebuie sa eonomisesc....sa pot sa mai iau niste balsa de 1 mm. (daca as putea lua doar 10 coli de balsa de 1 mm as face-o ....ieri....dar o sa ajunga rupte..asa ca...trebuie sa pun cateva mai groase in cloet, asa..sa ajunga intregi. Balsa de 1 nu mai am deloc, si am si o datorie...de 1,5 mai am destula, dar parca la varianta electrica nu se justifica, la termic ar mai merge. Sonicul meu are placajele pe aripa de 1,5 si nervurile de 2, si nu am reusit sa-l rup in zbor...(ma rog..l-am cam rupt in pamant, odata char nasol).
Decocamdata mai studiem planul. Am mai descoerit acele "lucrari ascunse", si cei care si-au facut o casa stiu despre ce vorbesc. Sunt planuri si planuri, dar toate au cate o chichita, o chestie ce nu e specificata. Asta e tot farmecul...si asta e singurul lucru care ne da dreptul...sa le "semnam". Macar m-am luminat in constructia fuseajului.
KISS - keep it simple stupid!!!...cred ca asa o sa-l cheme pe modelul asta..KISS
asa in memoria timpului petrecut departe de casa....si in memoria celor trei chitari si o baterie.......
PS - da chiar ma obsedeaza ampenajele alea....
#7
Postat 26 January 2012 - 09:24 PM
Profilele prinse cu bolduri cate doua - taiate cam cu o jumatate de mm mai mari - urmeaza sa fie slefuite si aduse la forma din plan. Lonjeroanele 5x5, BA 5x5, BF 4x8. Mai sunt doua nervuri de taiat. Alea o sa fie nitel mai groase (cele de la incastrarea aripii) adica de 3mm. Pe ele va veni prins trenul de aterizre.
#8
Postat 27 January 2012 - 09:21 PM
Daca a mai lucrat cineva cu folia asta, as fi incantat daca as stii la ce sa ma astept. Pana acuma am lurat cu japico oracover, monokoct si solarfilm de la Graupner si solarfilmul de la Sierra. Cel mai bun mi s-a parut de departe oracoverul, apoi solarul de la Siera. Am zis sa-l incerc si pe asta de la Phoenix.
Ma tot obsedeaza modelul asta...si-mi place contrastul la nebunie.
#9
Postat 27 January 2012 - 10:05 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#10
Postat 27 January 2012 - 10:46 PM
Problema cea mai mare este lipsa de spatiu...care ma omoara. Va trebui sa mai dau din modele sau sa gasesc o varianta de stocare a lor. Cu cat sunt mai multe cu atat zbor mai putin....ca nu ma pot hotara cu care sa ma dau...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 27 January 2012 - 10:47 PM
#11
Postat 02 February 2012 - 08:40 PM
#12
Postat 06 February 2012 - 02:20 PM
Aripa - in plan scrie ca unghiul diedrul trebuie sa fie 3 grade. Nu o sa-l masor. Mai simplu - extradosul o sa fie drept, iar intradosul inclinat. Prectic aripa e pe masa cu extradosul inspre masa.
Planul drept - simetric fata de stangul, apoi vad eu cum le imbin. (probabil un dreptunghi de placaj intre lonjeroane, si doua resturi de tije de carbon de 3mm)
Intre timp partile laterale ale fuseajului se usuca. Au fost construite una peste cealata, iar uscarea finala se va face separat. In doua ore fac si zabrelele si unesc cele doua parti.
Pana deseara, daca mai am chef o sa arate a aveion. Daca nu, maine, ca sunt tot acasa...
#15
Postat 07 February 2012 - 02:18 PM
PS - metoada de indreptate a lemnului de balsa, recomandata de un amic, a dat roade.Bagata in apa, scufundata cam 5 minute. Apoi prinsa intre doua bucati mai gorase (eu am pus de 4 mm) Apoi am cautat cea mai dreapta suprafata si am pus coletul astfel format, la uscat. Peste ele (suprafata a fost - corpul suspendat din PAL) carti. Multumesc. Folia corecta a fost expediata. Toate bune pana la urma.
#17
Postat 07 February 2012 - 03:59 PM
Ampenajul orizontal:
Piesele fixate - de parchet - pentru lipirea Bordului de fuga, cat mai drept. Placaje la capacul acumulatorului.
Urmeaza placarea aripii, si a nervurilor. Dar azi nu mai prea am chef.
PS - daca are stii nevasta-mea cata mizerie am facut azi in dormitor - o sa construiesc in masina de acuma incolo (sau in curte la tara)...
#18
Postat 07 February 2012 - 04:53 PM
#19
Postat 07 February 2012 - 08:18 PM
Dupa doua zile aproape pline - am primele poze "in pielea goala", desi mai e mult tare de munca.
Maine - eleroanele, si incepem sa punem electronica. Apoi panoul parafoc, si vesnica mea problema - capota motorului.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 07 February 2012 - 08:18 PM
#20
Postat 07 February 2012 - 08:54 PM
De la mine se vede drept (zic de fuselaj).
Mult spor
#21
Postat 07 February 2012 - 10:14 PM
Uimire?..legat de viteza mea?..cred ca ma misc foarte incet. Proiectul asta ar fi trebuit sa zboare in 5 zile.
Deoamdata am doar 3 zile de munca - si mai e o groaza de construit.
Probabil nu sunt asa de pretentios la calitatea executiei. Acolo unde nu se vede, si u onteaza, bag viteza.....acum glumesc. Proiectele pe care mi le aleg - sunt chiar banale din punct de vedere al complexitatii. Asta sunt eu. Nu cred ca as avea rabdare la un proiect mai complicat - deocamdata.
Daca modelul asta confirma asteptarile - o sa-i fac si fratele mi mare. O sa fie un termic .40. Deocamdata ma tot bate gandul sa-l fac si pe asta termic, cu un ASP15A. Vedem bugetul.
Greutatea estimata 500 grame. Necesarul de putere cam 150 - 175 W. Un ASP 15 A ar fi arhi-sufiient. Vedem ce si cum...desi pana la urma---fly green!!!..si-l facem electric.
#22
Postat 08 February 2012 - 08:16 PM
Modelul asta ma va face pana la urma sa lucrez si cu plastic. Am stricat deja vreo 4 sticla, si tot nu-mi iese capota aia. Habar nu am cum sa o fac. Aici mi-ar prinde bine nitel ajutor. Materialul din sticlele de plastic...se strange haotic. Pna la urma o sa o fa asa cum stiu eu. Polistiren si infoliat.
#23
Postat 08 February 2012 - 08:57 PM
Mihai_supy, la 08 February 2012 - 08:16 PM, a spus:
Nu stiu cit iti va fi de ajutor dar, daca ai un pic de timp si rabdare pentru SDV uri cu bataie lunga, baga un ochi aici, pe la postul 40 in colo...
http://www.rhcforum....23/page__st__30
Matrita o poti face cu resturi de balsa sau chiar cu extrudat chituit fara economie. Extrudatul merge o data, cel mult de doua ori. Balsa tine mai bine.
Mult spor.
PS. Chiar daca o sa te tina in loc un pic (acum), o chestie d'asta iti va fi de folos la multe capote si alte acareturi de plastic termoformat.
#24
Postat 08 February 2012 - 10:24 PM
#25
Postat 09 February 2012 - 09:38 PM
Am placat bordul de fuga si am mai lucrat nitel la fuselaj, la suportul receptorului si la cel al acumulatorului. Apoi, am placat chesoanele cu balsa de 1,5mm. Maine plachez aripile de la BA la lonjeron. Ar mai fi rigidizarea imbinarii aripii si a suportului trenului de aterizare. Deocamdata aripa e iarasi lipita cu scoci de masa de lucru. Cred ca asta e cea mai buna varianta de a fixa strutura pe timpul uscarii aracetului. Am observat ca structura lipita de masa cu scoci, dupa usacrea completa nu se mai torsioneaza absolut deloc.
PS - desi nu imi place deloc - unul din modelele mele isi va ceda motorul, pana la cumpararea altuia. Probabil va fi tot un 2825 de la Botosani, ca e mai ieftin si merge fara probleme.
#26
Postat 12 February 2012 - 09:41 AM
#27
Postat 12 February 2012 - 09:44 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad