Modelism - RHC Forum: Spitfire Mk IX - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Spitfire Mk IX by Dave Philpotts

#61 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 April 2012 - 04:05 PM

Vezi postareaMotorrad, la 18 April 2012 - 01:29 PM, a spus:

M-am decis pentru schema de camuflaj. Va fi RAF Day Fighter Scheme A, iar insemnele vor fi ale unui cunoscut Spitfire restaurat care si in prezent zboara, MK9 MH 434 ZD-B.



Salut,

Felicitari pentru realizare.
Daca vrei sa-l finisezi cat mai "scale" cu putinta, pastreaza inmatricularea FYF din desenul lui Dave Phillpot pentru ca are o particularitate ce nu este foarte intalnita la MK IX - profundorul.

FYF a fost la origine un MK V, transformat in MK IX, de eceea are profundorul specific pentru MK V.

Mult succes in continuare,

Adrian
0

#62 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 April 2012 - 04:27 PM

Vezi postareaatro, la 18 April 2012 - 04:05 PM, a spus:

Salut,
Felicitari pentru realizare.
Daca vrei sa-l finisezi cat mai "scale" cu putinta, pastreaza inmatricularea FYF din desenul lui Dave Phillpot pentru ca are o particularitate ce nu este foarte intalnita la MK IX - profundorul.
FYF a fost la origine un MK V, transformat in MK IX, de eceea are profundorul specific pentru MK V.
Mult succes in continuare,
Adrian


Multumesc de informatii, nu stiam de particularitatea asta. E ok sa pastrez FY-F BS435, asta ar fi toata diferenta, schema de camuflaj e aceasi.

Vezi postareaMihai_supy, la 18 April 2012 - 03:57 PM, a spus:

Legat de trenul pe aripa - toate aeromoelele cu trenul pe aripa au tendinta de capotare. (inclusiv Cloud-dancerul meu) Trenul de aterizare e desul de aproape de CG. Momentul de rotire la contactul cu solul e destul de mare, si de aici tendinta de capotare. Cred ca nebruscarea motorului, si o pista cat mai neteda e solutia.
Superb proiect. Excelent lucrat. Numai bine.


Pista neteda nu avem aici, asa ca va trebui sa fac o decolare cat mai lina. :drinks:
Sper sa nu ma prinda toamna pana termin eu avionul.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#63 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 April 2012 - 07:03 PM

Am testat motorul cu wattmeter-ul, la full throttle, cu 11x6, mananca 30A, iar eu am esc 40A. O sa fie ok.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#64 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 24 April 2012 - 10:40 PM

Un mic update, am finalizat grunduirea. Urmeaza sa incep vopsirea.

Dupa grunduire, zonele care mie mi se pareau drepte, de fapt nu erau chiar asa de drepte :D. Am mai slefuit putin, suprafetele sunt acum aproape netede, dar inca mai sunt neregularitati.
M-am gandit totusi sa il las asa, sa nu mai insist sa il fac perfect neted pentru ca un avion real, care a luptat, nu va fi niciodata perfect neted si lucios.
Vopseaua pentru camumflaj va fi mata, va mai ascunde din neregularitati.

Imagine atasata: IMG_0578.JPG Imagine atasata: IMG_0579.JPG
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#65 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 27 April 2012 - 09:47 PM

Vezi postareaMotorrad, la 15 April 2012 - 10:55 PM, a spus:

@dan1972

In primul rand multumesc pentru informatii. :lol:

Avand in vedere ca diferenta intre CG-ul din plan si cel real in acest moment e numai de 5 mm, chiar si dupa vopsire cred ca il pot rezolva usor cu mutarea bateriei si electronicelor. De data asta am loc berechet, la celelalte modele pe care le-am construit am fost cam restrans (Guppy mkII si Speed 3D).

Si mie mi s-a parut ciudat ca ridica coada asa usor, avand in vedere ca trenul de aterizare e putin mai in fata decat in plan. O sa iau maine la purecat thread-ul de pe rcgroups sa vad exact la cat au setat ceilalti CG-ul.

Nu pot sa spun ca am foarte multa experienta de zbor, cam 2 ani jumate, dar zbor sporadic, doar cand nevasta/copilul/seviciul nu imi ocupa timpul, asa ca informatiile sunt binevenite. Mi-am format un obicei de a face un ground check al comenzilor inainte de decolare (am decolat cu servo reversed :drinks: ) si totdeauna decolez mai lung. Folosesc buzzer-ul, pentru ca uit sa aduc jos modelele :drinks:

Pentru maiden (cand o fi si ala, ca vad ca ma misc tare greu) o sa duc CG-ul o idee mai in fata, apoi vor veni modificarile finale, in functie de rezultatele primului zbor.

Maine probabil o sa primesc un wattmeter imprumut si o sa testez motorul/regulatorul. ESC-ul la teste s-a incalzit dar puteam sa il tin in mana linistit. Mai am un ESC la fel, am abuzat de el si s-a comportat super. Singura problema pe care trebuie sa o rezolv e putina aerisire. Planul original nu are fante de aerisire, si vrand sa urmez cat mai mult planul si modelul sa fie cat decat scale, nu pot sa fac fante pe fuselaj. Priza de aer pentru carburator, de sub fuselaj, am facut-o gaurita. Probabil o sa atasez un furtun flexibil care va directiona jetul de aer exact in zona botului, pe esc si motor.

Multumesc pentru info cu calculul CG-ului. Maine, sau poimaine o sa il fac, sa vedem unde sunt fata de realitate. :)

Am vazut ca ai un J3 1200mm. Asa ceva va fi viitorul meu proiect. Am gasit un kit laser cut la HK super ieftin si probabil il voi echipa cu un motor termic.

..............................
Scuze pt. intarzierea cu care raspund, dar am avut mult de lucru la un avion pt. concursul "Deproniada"
...In principiu un CG deplasat cu 5 mm intr-un sens sau in altul, inseamna foarte mult (influenteaza enorm comportamentul modelului...) dar totusi e in limite acceptabile (se poate zbura)
...Asa este! Se poate muta CG-ul f. usor mutand acumulatorul...Numai sa nu patesti ce am patit eu la ultimul avion construit...Am dus acumulatorul si ESC-ul pana in spatele motorului si tot nu s-a echilibrat...A trebuit sa adaug plumb pe bot...
...............................
Nu neglija si echilibrarea transversala !!!
Si simetria e f. f. importanta !!! O deriva fugita putin intr-o parte va face ca avionul sa ia virajele total aiurea (pe o parte f. violent...pe cealalta parte in zbor cutit...)...Poti verifica alinierea derivei cu o sfoara de-a lungul avionului, care sa tangenteze deriva...Daca sfoara astfel asezata e paralela cu axa avionului e OK.
Alte masuratori:
1- Priveste avionul din spate...Ampenajul orizontal trebuie sa se vada paralel cu aripile
2- Masoara distantza de la colturile aripilor la varful cozii avionului...Nu trebuie sa ai diferentza mai mare de 1 mm stg-dr.
3- Masoara dstanta de la colturile aripilor la extremitatile ampenajului orizontal...Identic...Nu trebuie sa ai diferentza mai mare de 1 mm stg-dr.
...............................
La primul zbor e bine sa zbori cu cursele reduse (DualRate) la aprox. 60%...Astfel vei evita sa bruschezi avionul si sa-l pui in pozitii din care nu va mai putea fi redresat...Asta pana te acomodezi cu comportamentul lui...Daca cumva eleroanele sant mici ca suprafatza, poti seta DualRate la 75% pt. sigurantza.
................................
Despre finisare...Felicitari pt. grunduire !!! Incepe sa arate si mai bine !!!...Totusi nu te grabi cu vopsirea!!!...Daca spui ca inca mai sant neregularitati, incearca sa le rezolvi prin slefuire/chituire...Toate acestea se vor vedea mult mai urat dupa vopsire !!!...Noroc ca va fi camuflaj :)))...
................................
Schema de culori arata excelent !!! E super!
.................................
Nu am fost atent unde e pozitionata priza de aer pt. carburator...Daca e in bot, sub conul de elice, e OK si nu ai nevoie sa dirijezi aerul in mod expres pe ESC...ideea e sa circule aerul prin avion...pt. ca presiunea aerului e destul de mare in spatele elicei...Aerul din avion trebuie totusi evacuat...si poti face asta printr-o gaura discreta in burta avionului...undeva spre coada...E suficient!
................................
Imi place Piper-ul J3 de mor!!!...Nu stiu daca am mai spus...si pt. mine urmatorul proiect va fi un Piper mare termic (1.800..2.000 mm anvergura si motor 7,5cc cu metanol...)...E fantastic cand trece prin aer pe langa tine "pasaroiul" ala de 2,0 m !!! Si e superb felul in care zboara cu viteza f. mica (pt. ca are portantza imensa)...
...Referitor la avioanele de pe HK...ai grija ce alegi, pt. ca daca avionul a fost conceput pt. propulsie electrica am inteles ca nu rezista sa pui motor termic pe el (daca vrei termic)...Si majoritatea de acolo sant electrice...
.............................
Spor la treaba in continuare !!!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#66 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 13 May 2012 - 10:07 PM

Am trecut si de faza cu vopsirea. L-am vopsit pana la urma cu pensula, a cazut deal-ul meu cu tipul cu aerograful. A iesit acceptabil. Am inceput sa pun decal-urile, maine pun si literele si steag-ul de pe coada.

Imagine atasata: IMG_5653.JPG Imagine atasata: IMG_5654.JPG Imagine atasata: IMG_5659.JPG
Imagine atasata: IMG_5662.JPG Imagine atasata: IMG_5671.JPG
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#67 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 14 May 2012 - 07:58 PM

A iesit excelent !!! Arata excelent!!! Felicitari !!!
...Cu vopsirea ai avut noroc ca e vopsea mata si nu se cunoaste absolut deloc ca e vopsit cu pensula !!!...Camuflajul ti-a iesit excelent !!! Delimitarea intre zonele verzi si cele gri-bleu a iesit precis...E ca la carte !!!
Arata super-fain!!!
..........................
Acum ai grija cum il echilibrezi...Nu uita!!! Prima data un pic mai greu de bot!!!...Dar doar putin...Asta e garantia ca va fi mai stabil si controlabil...
...Ce ai facut pana la urma cu ventilatia motorului ?!?...Pt. ca vad ca nu i-ai facut nici o fanta de racire...Nu neglija aspectul acesta...pt. ca e deja destul de cald afata!!! Eu am umflat saptamana trecuta un acumulator din cauza asta...Am construit un avion mai mare pt. concursul Deproniada (un RYAN New York-Paris de 1630 mm anvergura)...I-am facut prize de aer chiar langa conul elicei, dar pt. faptul ca a fost destul de cald afara si motorul solicitat cu o elice putin mai mare decat trebuie...motorul a suflat numai aer fierbinte in spate...spre ESC si LiPo...Rezultatul ?!? Motorul cu bobinajele schimbate la culoare si un LiPo umflat...Inca mai merg...dar nu e OK...Probabil ca trebuie sa-i fac gauri de ventilatie si in zona ESC-ului si acumulatorului...
Mentionez ca in toamna, am zburat in aceeasi configuratie (Motor + Elice + ESC + LiPo) si nu au fost probleme...Dar a fost un alt avion, mai bine ventilat la interior si era mai rece aerul...
...Eu in locul tau as decupa discret o fanta in bot, chiar sub conul elicei...iar in spate, as asigura un spatiu prin care sa poata iesi aerul...Asta e!!! La electrice trebuie sa circule aerul prin ele...Nu ai ce face !!!
Inca o data FELICITARI !!! A iesit super!!!
Cand il scoti la zbor ??? :-)...
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#68 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 14 May 2012 - 10:29 PM

Vezi postareadan1972, la 14 May 2012 - 07:58 PM, a spus:

A iesit excelent !!! Arata excelent!!! Felicitari !!!
...Cu vopsirea ai avut noroc ca e vopsea mata si nu se cunoaste absolut deloc ca e vopsit cu pensula !!!...Camuflajul ti-a iesit excelent !!! Delimitarea intre zonele verzi si cele gri-bleu a iesit precis...E ca la carte !!!
Arata super-fain!!!
..........................
Acum ai grija cum il echilibrezi...Nu uita!!! Prima data un pic mai greu de bot!!!...Dar doar putin...Asta e garantia ca va fi mai stabil si controlabil...
...Ce ai facut pana la urma cu ventilatia motorului ?!?...Pt. ca vad ca nu i-ai facut nici o fanta de racire...Nu neglija aspectul acesta...pt. ca e deja destul de cald afata!!! Eu am umflat saptamana trecuta un acumulator din cauza asta...Am construit un avion mai mare pt. concursul Deproniada (un RYAN New York-Paris de 1630 mm anvergura)...I-am facut prize de aer chiar langa conul elicei, dar pt. faptul ca a fost destul de cald afara si motorul solicitat cu o elice putin mai mare decat trebuie...motorul a suflat numai aer fierbinte in spate...spre ESC si LiPo...Rezultatul ?!? Motorul cu bobinajele schimbate la culoare si un LiPo umflat...Inca mai merg...dar nu e OK...Probabil ca trebuie sa-i fac gauri de ventilatie si in zona ESC-ului si acumulatorului...
Mentionez ca in toamna, am zburat in aceeasi configuratie (Motor + Elice + ESC + LiPo) si nu au fost probleme...Dar a fost un alt avion, mai bine ventilat la interior si era mai rece aerul...
...Eu in locul tau as decupa discret o fanta in bot, chiar sub conul elicei...iar in spate, as asigura un spatiu prin care sa poata iesi aerul...Asta e!!! La electrice trebuie sa circule aerul prin ele...Nu ai ce face !!!
Inca o data FELICITARI !!! A iesit super!!!
Cand il scoti la zbor ??? :-)...


Multumesc.
M-am chinuit putin cu pictat-ul, dar pana la urma au iesit bine. As fi vrut ca trecerea dintre culori sa fie putin pierduta dar si asa arata bine.
Longitudinal e echilibrat bine, acum va trebui sa il fac putin greu de bot, probabil voi duce si esc-ul mai in fata, inca nu am avut timp sa ma joc cu ele.
Cu fanta de aerisire nu am facut nimic deocamdata :drinks: , nu m-a lasat sufletul sa tai din fuselaj. O sa fac cateva teste pe sol, fara sa il zbor, cu motorul turat. Termin o baterie si vad temperatura, si daca e chiar mare atunci o sa tai.

De iesit la zbor inca nu stiu cand. Sa termin cu reglajele si apoi sa imi fac curaj. Oricum lucrez la el din octombrie 2011. Sper ca pana anu asta in octombrie sa zboare. Sotia ma "incurajeaza", zice ca e prea frumos sa il zbor.

Am adaugat si penultimele decal-uri, mai urmaza seria number-ul BS435

Imagine atasata: IMG_5676.JPG
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#69 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 27 August 2012 - 10:39 PM

Salut!
Ce ai mai facut cu el ??? L-ai scos la zbor ??? Cum e??? Cum se comporta in aer???
.....................
Spune-mi si mie cum ai deformat plasticul pt. cabina??? Am incercat si eu sa fac un con de elice dintr-un gat de PET dar nu a vrut sa se stranga plasticul sub nici o forma...S-a contractat de-o parere, dar prea putin...Am incercat cu 2 sticle (am zis ca poate prima are plasticul aiurea...) dar nici a 2-a nu a mers...
Am incercat sa bag matritza din polistiren, impreuna cu bucata de PET direct in vasul cu apa care clocotea pe foc pe aragaz si nu a vrut sub nici o forma sa se stranga plasticul pe matritza...
Singurul lucr pe care nu l-am incercat a fost sa gasesc o sticla mai apropiata ca dimensiuni de cele ale matritzei...Dar am preferat un PET de 2 L pt. ca au plasticul mai subtire decat cele mici...Dar nu a mers...Dupa 1 ora de chinuri pe caldurile astea, am abandonat...
...Ti-as fi recunoscator daca ai detalia felul in care ai facut plasticul cabinei...Poate imi scapa ceva mie...
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#70 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 August 2012 - 07:14 AM

Vezi postareadan1972, la 27 August 2012 - 10:39 PM, a spus:

Salut!
Ce ai mai facut cu el ??? L-ai scos la zbor ??? Cum e??? Cum se comporta in aer???
.....................
Spune-mi si mie cum ai deformat plasticul pt. cabina??? Am incercat si eu sa fac un con de elice dintr-un gat de PET dar nu a vrut sa se stranga plasticul sub nici o forma...S-a contractat de-o parere, dar prea putin...Am incercat cu 2 sticle (am zis ca poate prima are plasticul aiurea...) dar nici a 2-a nu a mers...
Am incercat sa bag matritza din polistiren, impreuna cu bucata de PET direct in vasul cu apa care clocotea pe foc pe aragaz si nu a vrut sub nici o forma sa se stranga plasticul pe matritza...
Singurul lucr pe care nu l-am incercat a fost sa gasesc o sticla mai apropiata ca dimensiuni de cele ale matritzei...Dar am preferat un PET de 2 L pt. ca au plasticul mai subtire decat cele mici...Dar nu a mers...Dupa 1 ora de chinuri pe caldurile astea, am abandonat...
...Ti-as fi recunoscator daca ai detalia felul in care ai facut plasticul cabinei...Poate imi scapa ceva mie...


Ia tine pet-ul deasupra aragazului aprins si rasuceste-l pe toate partile - temperatura mica cred ca e de vina .
Dar in nici un caz cu matrita din polistiren - se topeste si ea de la caldura ..

Trebuie sa ai un dispozitiv home-made de vacumare ( folosesti un aspirator si o cutie bine inchisa cu multe gaurele .. )

- 1 -

- 2 -

- 3 - si multe alte tutoriale vei gasi pe net
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#71 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 August 2012 - 09:33 AM

Eu asa am facut, am bagat matrita de spuma intr-o sticla de apa dorna de 0.5, am indesat-o cat am putut, apoi sub matrita am mai indesat spuma ca sa stea intinsa. Apoi am infipt o furculita mai lunga in matrita si am bagat-o in oala cu apa clocotita pe toate partile. A durat cam 15 minute pana am reusit sa o strang calumea.
Din cate am testat, sticla cu tenta verde de apa plata dorna de 0.5 se comporta cel mai ok. Cea de cola nu e prea buna, raman vizibile toate detaliile sticlei.
In zona gatului sticlei nu se prea strange pentru ca e plasticul mai gros, deci pentru con nu stiu daca e solutia cea mai buna.
Eu de mult am in plan un sistem de termoformare cum a aratat Real Design mai sus, poate la iarna il fac.
Cred ca termoformarea cu vacuum e solutia pentru conul de elice.

Spre rusinea mea Spitfire-ul inca nu a zburat, am facut doar teste la sol. Am o problema cu trenul de aterizare escamotabil si va trebui rezolvata inaintea primului zbor. Vara asta am avut alte minuni pe cap si nu am apucat sa rezolv trenul de aterizare, plus ca am inceput incet incet un alt proiect, un Me 109G, la aceeasi scara. Poate o sa faca maiden-ul impreuna.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#72 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 28 August 2012 - 04:17 PM

@REAL DESIGN - Stiu...Am gasit si eu filmuletele astea pe net...cu termoformarea cu vacuum...dar n-am avut rabdare sa fac dispozitivul respectiv...cu toate ca nu e mare inginerie...
Procedeul respectiv foloseste incalzirea in cuptorul aragazului, pana pe la 200 grd C (daca am inteles eu bine...)...Dar am impresia ca pt. asta trebuie un cuptor cu temperatura reglabila/controlabila...Cu un cuptor de aragaz obisnuit, cred ca ai toate sansele sa dai foc dispozitivului din lemn...E cu semnul intrebarii dupa parerea mea...

@Motorrad - Eu am incercat initial cu o sticla de Fanta de 2L, apoi cu una de apa minerala tot de 2L care era foarte subtire...
Cred ca principala problema in cazul meu, a fost faptul ca diferentza de dimensiuni dintre matrita si sticla a fost prea mare si nici nu m-a dus capul sa imobilizez matrita in sticla...
Sticla s-a strans, dar nu foarte mult...
...Am incercat sa folosesc zona cu dopul, fiindca exac zona aceea imi trebuia...pt. ca era aproape conica...
...Am vrut sa imbrac un con de elice din polistiren in plastic, pt. a nu mai face urme pe el cand modelul capoteaza la aterizari....Si am mizat pe faptul ca toate PET-urile se fabrica din acelasi tip de "cartus" care se umfla la cald cat e nevoie...In plus, am vazut ca sticlele mici (de 0,5L) sant mai groase si m-am gandit ca vor fi mai greu de deformat...
Chiar ieri am gasit pe RC Groups niste poze ale unui tip care a facut o capota de motor pt. un Piper Pawnee dintr-o sticla de 2L, folosind exact zona superioara a sticlei, chiar pana langa dop (a taiat ulterior sticla, chiar langa gulerul acela de langa dop...)
...Am citit mai demult postarile unui tip care a facut o capota motor de Cessna-ArtTech dintr-o sticla de Pepsi de 2L (exact zona superioara de la dop...iar gaura dopului devine gaura pt. axul motorului...)
Imagine atasata: Cowl2.jpgImagine atasata: Cowl4.jpgImagine atasata: Cowl10.jpg
....Nu pricep de ce in cazul meu nu a functionat treaba asta!!! Si dupa cum se vede, tipul nici macar nu a taiat gatul sticlei care e f. rigid si nu se deformeaza...Eu chiar l-am taiat inainte de incalzirea plasticului...Si repet...Cand am vazut ca nu se strange sticla in apa fierbinte, am tinut-o in apa in timp ce clocotea pe aragaz cu focul aprins, pret de cateva minute...S-au strans doar capetele...s-a strans cam 1 cm pe diametru si restul sticlei si cam atat...Dupa aceea s-a intarit si n-a mai vrut sub nici o forma sa se deformeze...
Matritza a fost facuta din polistiren alb (cel pt. ambalaje...f. dur)...Nu a patit nimic la temperatra de fierbere/clocotire a apei.
...........................
O sa mai incerc cu o sticla mai mica...de 0,5L in care sa imobilizez matrita...Cred ca asta e cheia! Trebuie exploatat orice mm de contractie a plasticului...
O sa incerc chiar cu o sticla de Dorna verde...Sa vedem ce iese...
..........................
Multumesc tuturor pt. sprijin/sfaturi!

Referitor la Spitfire...De ce nu te ocupi intai de el...sa-l finalizezi si sa-l zbori ?!? Daca te ocupi de 2 avioane in paralel, va fi de 2 ori mai greu sa rezolvi problemele de reglaj...finisare...Spun asta din experientza, pt. ca si eu fac aceeasi greseala...Mesteresc in paralel la 3 zburatoare si merge al naibii de greu...Si practic nici unul nu e gata...
E pacat! Sus cu el...in aer!!! Avioanele sant frumoase in aer!!! :D Trebuie sa mai vina si satisfactii dupa atata munca!!!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#73 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 August 2012 - 04:31 PM

Nu e obligatoriu in cuptor .. asta e cea mai la indemana .. poti face un radiator cu nichelina sau alta sursa de caldura exact pe dimensiunea ramei si ii poti pune si un termostat .. oricum incalzirea se face cam la ochi, dupa mai mult experienta inveti sa stii cat trebuie tinuta folia functie si de marime si de grosime.

Eu am facut capote din sticla exact zona de dop dar matrita era din ipsos ( pentru Cessna de la Artech ) si matrita avea o gaura exact pe unde iesea axul motorului, gaura in care bagam un bat de fag luat din Horbach cu diametrul aproape cat al gatului de la sticla - asta ajuta bucata de sticla sa stea centrata pe pozitie si asa "trasa" in teapa o roteam pe toate partiile desupra aragazului aprins , mai de la distanta mai de aproape mai perpelita pe toate partile pana iesea .

Era mai greu de scos .. probabil merge si in apa fiarta dar dureaza mai mult .. la flacara trebuie sa o iei de jur imprejur si repejor caci altfel se strange instantcu cute doar pe o parte si le scoti dar mai greu - nu tine cu matrita din polistiren insa .

Bafta
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#74 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 28 August 2012 - 06:19 PM

Vezi postareadan1972, la 28 August 2012 - 04:17 PM, a spus:

..Cu un cuptor de aragaz obisnuit, cred ca ai toate sansele sa dai foc dispozitivului din lemn...E cu semnul intrebarii dupa parerea mea...



Nu-ti face griji...
Lemn de esenta tare (eu am luat de la Hornbach); sint rigle patrate sau dreptunghiulare. Cam scumpute dar nu intra mult.
Ca sa-ti faci o idee, scot rama din cuptar cu mina goala si e doar calda binisor. Nu frige.
Cuptorul este ordinar, fara termostat. Importanta este starea foliei; sa se deformeze la cea mai mica apasare cu degetul.
Oricum, succesul poate aparea la a doua ori a treia incercare. Dup'aia, no problem.

Spor
0

#75 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 28 August 2012 - 11:46 PM

E rau ca matritele din alte materiale se fac mult mai greu decat cele din polistiren...
O sa incerc varianta cu matrita din ipsos in cuptor...sa vedem ce iese.

Treaba cu dispozitivul de termo-deformare cu vid cere folie special destinata acestui scop...Am vazut parca la Phoenix, dar...alti bani, alta distractie...Deocamdata nu am de facut decat un con de elice de o forma mai speciala...
Despre asta e vorba:
Imagine atasata: Imagine230.jpg

Multumesc tuturor pt. sfaturi!!!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#76 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 28 August 2012 - 11:48 PM

...Imagine atasata: Imagine299.jpg
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro