Modelism - RHC Forum: Spitfire Mk IX - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Spitfire Mk IX by Dave Philpotts

#31 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 February 2012 - 01:59 PM

Vezi postareaMotorrad, la 23 February 2012 - 12:36 PM, a spus:

Am gasit ceva la HK care teoretic va putea fi adaptat, se pare ca e si un magazin in RO care aduce ansamblul, la dublu pret.
Dar nu stiu daca se justifica, avand in vedere distanta de decolare scurta.

Ceea ce ai gasit la HP este o mostruozitate. Mult mai eleganta, usoara, functionala, etc, este solutia gasita de Sullivan:
http://www.sullivanp...arMainFrame.htm
As zice ca merita, daca decolezi de pe o pista si daca mai ai si vant din travers...parea mea.
Multa, multa bafta.
0

#32 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 23 February 2012 - 02:39 PM

Vezi postareavlad1, la 23 February 2012 - 01:39 PM, a spus:

Eu am avut si am modele si cu bechie orientabila si cu bechie fixa. Chiar acum am un Cipmunk cu bechie fixa. La zbor, cu ceea ce inseamna asta, se poate opera in siguranta fara nici o problema.

Dar: la modelele 'scale', pe linga detalii este foarte important comportamentul pe sol. Practic, il plimbi deliberat sa-l admiri si sa fie admirat (face parte din contemplare), si asta nu o poti face cu bechie fixa.


Avand in vedere ca fac tot felul de detalii la model, inseamna ca va trebui sa fac si roata autorientabila :cray:

Vezi postareadan_mitea, la 23 February 2012 - 01:59 PM, a spus:

Ceea ce ai gasit la HP este o mostruozitate. Mult mai eleganta, usoara, functionala, etc, este solutia gasita de Sullivan:
http://www.sullivanp...arMainFrame.htm
As zice ca merita, daca decolezi de pe o pista si daca mai ai si vant din travers...parea mea.
Multa, multa bafta.


E adevarat ca e mai eleganta, dar pierd din aspectul scale a rotii, chestie la care tin mult sa arate asa cum vreau, adica cam asa :
http://www.sierragiant.com/images/15SpitTailjpg.jpg
Din pacate, nu prea o sa am eu loc de plimbat pe pista la noi in Timisoara, dar cine stie pe unde ajung cu el si o sa am nevoie de roata
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#33 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 February 2012 - 03:39 PM

Modelele care se doresc a fi reproduse cu cat mai multe detalii ale avionului 1:1 necesita foarte mult efort iar Spitt-ul este unul din ele ... numai sa reproduci imbinarile de tabla de pe fuselaj , aripi si pe unde mai are inseamna vopsiri peste vopsiri ( cu grund sau cu ce s-o mai da ) - pui banda de scotch , vopsesti si o dai la o parte dupa care o iei de la capat - acolo unde a fost scotch-ul va ramane o diferenta de nivel intre straturile de spritkit ... toate astea intr-o anumita ordine ....

Iar la un model mic este cu mult mai greu fata de unul la scara de 1:3 sau 1:4 .

Eu l-as face cat mai ingrijit fara sa imit toate acele nituri si trape, capace, zone de acces etc caci nu va fi vizibil la zbor - important este finisajul din vopsea .

Si uite ... ca sa imi sustin ideea avem un film cu un model SCALE de la Mick Reeves si un ARF SemiScale de la ESM ( China ).

Efortul de a construi Spitt-ul 1:6 care sigur e plin de detalii nu il eclipseaza pe FW 190 facut de chinez.




P.S.

Ramane insa placerea de a construi si tocmai de aceea nu am pus un film ca un scale care vine in cap de la maiden .

Daca se participa la un concurs de F4C .. atunci e altceva dar si modelul cere sa fie mai maricel.

Spor in continuare...

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 23 February 2012 - 03:41 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#34 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 23 February 2012 - 04:11 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 23 February 2012 - 03:39 PM, a spus:

Modelele care se doresc a fi reproduse cu cat mai multe detalii ale avionului 1:1 necesita foarte mult efort iar Spitt-ul este unul din ele ... numai sa reproduci imbinarile de tabla de pe fuselaj , aripi si pe unde mai are inseamna vopsiri peste vopsiri ( cu grund sau cu ce s-o mai da ) - pui banda de scotch , vopsesti si o dai la o parte dupa care o iei de la capat - acolo unde a fost scotch-ul va ramane o diferenta de nivel intre straturile de spritkit ... toate astea intr-o anumita ordine ....

Iar la un model mic este cu mult mai greu fata de unul la scara de 1:3 sau 1:4 .

Eu l-as face cat mai ingrijit fara sa imit toate acele nituri si trape, capace, zone de acces etc caci nu va fi vizibil la zbor - important este finisajul din vopsea .

Si uite ... ca sa imi sustin ideea avem un film cu un model SCALE de la Mick Reeves si un ARF SemiScale de la ESM ( China ).

Efortul de a construi Spitt-ul 1:6 care sigur e plin de detalii nu il eclipseaza pe FW 190 facut de chinez.

P.S.

Ramane insa placerea de a construi si tocmai de aceea nu am pus un film ca un scale care vine in cap de la maiden .

Daca se participa la un concurs de F4C .. atunci e altceva dar si modelul cere sa fie mai maricel.

Spor in continuare...


Nu vreau sa exagerez cu detaliile, nici macar nu am experienta necesara sa le fac :cray: , ma voi rezuma la elementele mari, gen tren aterizare escamotabil, comenzi ascunse in fuselaj, prize de aer, radiator ulei, antena, pilot, tevi esapament, arme si bineinteles accent maxim pe finisajul din vopsea si insemne. Am renuntat la flaps-uri pentru ca la marimea asta nu erau eficiente.
Sper sa iasa frumos si sa zboare bine.

Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 23 February 2012 - 04:13 PM

Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#35 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 February 2012 - 05:55 PM

Asa da ! e bine gandit si sigur o sa iasa O.K. !

Pe mine ( pt. ca sunt novice in a construi de la zero ) ma batea gandul sa cumpar un model 1/6 ( cam 1800 anv ) de la ESM ( au si mai mari ) si sa il modific pe ici pe colo in punctele esentiala ca sa il apropii de scale - am vazut niste review-uri de
cosmetizare de .... jos palaria .

Nu mai ai asa de mult de munca ca la un kit , nu costa nici cat un kit ... ramane sa vedem bugetul ca la un WW II te omoara retractul fie ca e Sierra, Robart, Hangar, ESM sau altele .

P.S.

Abia astept sa mai pui poze !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#36 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 February 2012 - 10:22 AM

Un mic update. Au venit axurile reglabile, le-am montat si am gasit locul definitiv a locasurilor pentru roti in aripi.
Axurile, sunt de la Irvine si le-am gasit pe ebay uk destul de ieftine, 20 lei cu tot cu transport. La noi nu am gasit niciunde.

Imagine atasata: IMG_0504.JPG
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#37 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 07 March 2012 - 04:45 PM

Am adaugat aparatorile pentru roti, prizele de aer, am instalat comanda pentru profundor in interiorul fuselajului, am finalizat trecerea de la fuselaj la aripa (wing fairing).
Urmeaza sa aplic chit-ul (am gasit Hobbico, noroc cu "pasarea" :D ) si sa slefuiesc.

Toata electronica este instalata si functionala, dar nu am motor. :)

Echia:
Imagine atasata: IMG_0514.JPG Imagine atasata: IMG_0515.JPG

Prize aer, aparatori roti:
Imagine atasata: IMG_0516.JPG Imagine atasata: IMG_0522.JPG Imagine atasata: IMG_0523.JPG
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#38 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 March 2012 - 12:43 AM

Vezi postareaMotorrad, la 25 February 2012 - 10:22 AM, a spus:

Un mic update. Au venit axurile reglabile, le-am montat si am gasit locul definitiv a locasurilor pentru roti in aripi.
Axurile, sunt de la Irvine si le-am gasit pe ebay uk destul de ieftine, 20 lei cu tot cu transport. La noi nu am gasit niciunde.

Atasament IMG_0504.JPG

Salut, te rog sa ma lamuresti cu o chestie: vad ca la tine spirele de la trenul de aterizare sunt cam la 45 grada fata de directia de deplasare. Am un sistem asemanator la jamba fata de la modelul meu, ( Cessna 182, 1,9m ) doar ca la mine spirele sunt paralele cu directia de deplasare.
Care e diferenta intre cele 2 sisteme?
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#39 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 08 March 2012 - 11:23 AM

Vezi postareaalex g, la 08 March 2012 - 12:43 AM, a spus:

Salut, te rog sa ma lamuresti cu o chestie: vad ca la tine spirele de la trenul de aterizare sunt cam la 45 grada fata de directia de deplasare. Am un sistem asemanator la jamba fata de la modelul meu, ( Cessna 182, 1,9m ) doar ca la mine spirele sunt paralele cu directia de deplasare.
Care e diferenta intre cele 2 sisteme?


Nici una, tija cu spirele se poate roti dupa cum vrei. Are un imbus in laterala mecanismului, slabesti, rotesti, strangi.
Eu le-am rotit in primul rand pentru a aduce roata in planul aripii, locul fiind destul de stramt. In al doi-lea rand trenul de aterizare la model nu cade perfect drept pe sol. Prin rotirea tijei, voi putea avea miscare pe 2 axe, longitudinal si transversal pentru a tine loc de suspensie. Modelul va avea 1,5 kg.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#40 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 March 2012 - 09:58 PM

La modelul meu, axul rotii este dintr-o bucata cu spirala, din sarma de 4mm otelita si nu am cum sa-i schimb orientarea :).
Imagine atasata: IMG_4375.JPG
La tine am vazut ca este alt sistem de prindere a rotilor pe tije si astfel se pot pune in pozitii diferite.
Multumesc de lamurire.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#41 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 March 2012 - 03:05 PM

Vezi postareaalex g, la 08 March 2012 - 09:58 PM, a spus:

La modelul meu, axul rotii este dintr-o bucata cu spirala, din sarma de 4mm otelita si nu am cum sa-i schimb orientarea :D.
Atasament IMG_4375.JPG
La tine am vazut ca este alt sistem de prindere a rotilor pe tije si astfel se pot pune in pozitii diferite.
Multumesc de lamurire.

Bratul directiei (cel in care la tine sunt cele doua suruburi care o leaga de bratul metalic) ar trebui sa aiba in lateral un surub imbus ingropat. Daca il desfaci, poti roti tija rotii dupa cum vrei. Daca nu are surub, iti iei una de la autoRC si o schimbi, e tot pentru ax de 4 mm.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#42 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 March 2012 - 03:16 PM

Azi, dupa prima chituire si jmirgluire arata mult mai bine.

Imagine atasata: IMG_0530.JPG Imagine atasata: IMG_0533.JPG Imagine atasata: IMG_0541.JPG
Imagine atasata: IMG_0535.JPG Imagine atasata: IMG_0536.JPG

Mai ramane o problema mare de rezolvat. Cabina.
Solutii ar fi doua. Una sa cumpar durofol, sa imi construiesc un dispozitiv de formare in vid, sa fac matrita si sa termoformez cabina. :)
Sau sa o cumpar deja facuta. Cea de Ripmax Spitfire s-ar potrivi aproape perfect dar la noi nu prea se gasesc piese de schimb Ripmax.
Are cumva cineva din greseala una de vanzare ? :D
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#43 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 10 March 2012 - 01:39 AM

Scuze daca ma bag mai mult decat e cazul, jamba mea e buna asa cum e, am ales-o din mai multe modele :air_kiss:
Dilema era: de ce la rotile tale spirele sunt la un unghi diferit. Am inteles ce mi-ai explicat si asta e.
Multumesc inca o data.
Numai bine si spor la constructie ca e un model frumos :drinks:.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#44 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 March 2012 - 01:05 PM

Am facut si cabina, dintr-o sticla de cola, in care am bagat forma cabinei sculptata din depron si apoi bagate intr-o oala cu apa fierbinte. A iesit foarte bine din prima, singurul dezavantaj ca in spatele cabinei se mai vede usor sigla de cola. Daca nu reusesc sa o scot sau ascund, caut alta sticla si mai fac una. Am trasat cu marker nepermanent unde va veni vopsita cabina. Patru suruburi o tin perfect. Pilotul scale e pe drum.

Imagine atasata: IMG_0544.JPG Imagine atasata: IMG_0548.JPG

Am modificat roata spate pentru a fi auto orientabila. Raza de viraj pe sol a scazut dramatic.

Imagine atasata: IMG_0546.JPG
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#45 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 15 March 2012 - 02:39 PM

La cat ai muncit este pacat sa nu-i faci o cabina de calitate. O faci din polistiren extrudat gros ca si matrita dupa care http://phoenixmodels...4mm-p-2049.html si ai o cabina eleganta. In foto se vad multe imperfectiuni ale suprafetelor care atunci cand va fi imbracat vor fi mult mai pronuntate, chit la greu si un laser de jucarie, cu asta rezolv eu denivelarile. Succes in continuare!
0

#46 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 March 2012 - 02:56 PM

Vezi postareaflaviu p, la 15 March 2012 - 02:39 PM, a spus:

La cat ai muncit este pacat sa nu-i faci o cabina de calitate. O faci din polistiren extrudat gros ca si matrita dupa care http://phoenixmodels...4mm-p-2049.html si ai o cabina eleganta. In foto se vad multe imperfectiuni ale suprafetelor care atunci cand va fi imbracat vor fi mult mai pronuntate, chit la greu si un laser de jucarie, cu asta rezolv eu denivelarile. Succes in continuare!


Pentru a face cabina din durofol trebuie sa imi construiesc si dispozitivul de termoformare :D . Matrita pe care am folosit-o aici poate fi folosita si la termoformare. Momentan voi folosi cabina asta si daca la sfarsit imi mai raman resurse, o sa o fac pe cea de durofol.

Super ideea cu laserul de jucarie, trebuie sa iau si eu unul. Suprafata avionului nu e finalizata, mai urmeaza un rand de chit si apoi probabil grund spray, cu slefuirile de rigoare, apoi aerograf. Insemnele nu le voi vopsi, am gasit autocolante pe ebay la dimensiunea buna.

In momentul asta, cu toate pe el (comenzi, roti, servo, esc, baterie, con, elice) dar fara motor are 1150 gr, la care se va adauga 120 gr motorul. Am sanse sa ma incadrez in 1500 gr cum mi-am propus la inceput. Spitfire-ul Ripmax, la aceasi anvergura are 1450gr, deci al meu va fi ok.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#47 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 14 April 2012 - 09:26 PM

Azi am montat ultimele piese pe el, motorul Turnigy D3542/6, regulatorul TowerPro H40A si elicea 11x6. Greutatea momentana, grunduit, cu tot cu accu 3S 2200 este de 1350 gr. Mai urmeaza vopsirea si decalurile.

La motor a trebuit sa ii intorc axul. Totul a decurs ok dar acum nu mai are ce sa tina axul cand impingi dinspre partea fixa spre clopot. In zbor nu e problema pentru ca tractiunea elicii il trage in sens opus dar in testele de azi, la schimbari bruste a turatiei 0-100%, ansamblul con, elice tinde sa dea inapoi si conul sa loveasca fuselajul. In mod normal in zbor, situatia nu ar trebui sa se intample deoarece nu o sa zbor 3D cu Spit-ul :lol: si atunci tractiunea elicii va tine axul in loc. Dar ma deranjeaza doar pentru ca stiu ca e o situatie posibila si as vrea sa o rezolv. Orice idee e binevenita.

O alta situatie intalnita azi in teste a fost ca undeva pe la 30% din turatie, imediat ce modelul incepuse sa se puna in miscare, coada se ridica la orizontala. E normal sau e gresit unghiul de incidenta ?
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#48 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 14 April 2012 - 09:34 PM

Un distantier din teava intre con si rulmentul din fata, asa am rezolvat eu problema. Gasesti teava cu diametrul interior de 5 din alama si din aluminiu.
0

#49 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 14 April 2012 - 09:53 PM

Vezi postareaflaviu p, la 14 April 2012 - 09:34 PM, a spus:

Un distantier din teava intre con si rulmentul din fata, asa am rezolvat eu problema. Gasesti teava cu diametrul interior de 5 din alama si din aluminiu.


Super ideea. Teava de aluminiu am, din ea am facut tunurile si tevile de esapament ale modelului.
Problema rezolvata, multumesc.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#50 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 15 April 2012 - 08:02 AM

Vezi postareaMotorrad, la 14 April 2012 - 09:53 PM, a spus:

Super ideea. Teava de aluminiu am, din ea am facut tunurile si tevile de esapament ale modelului.
Problema rezolvata, multumesc.

Verifica sa nu se deplaseze cu tot cu rulment. Succes!
0

#51 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 15 April 2012 - 10:27 AM

Doua probleme as vrea sa-ti semnalizez:
-Am avut si eu acelasi motor la care am avut probleme cu rulmentii,adica s-au uzat foarte repede si la un moment dat au intrat intr-un fel de rezonanta,citind review-urile acestuia pe forumuri se pare ca au aceasta problema. Eu am busit un avion din aceasta cauza.
-Mi se pare un pic cam mic regulatorul cei drept am folosit motorul cu elice 12x6 si consumul depasea lejer 55A.
Ai verificat temperatura regulatorului dupa probele care le-ai facut?

Spor la lucru in continuare!
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#52 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 15 April 2012 - 10:39 AM

Vezi postareanicolas, la 15 April 2012 - 10:27 AM, a spus:

Doua probleme as vrea sa-ti semnalizez:
-Am avut si eu acelasi motor la care am avut probleme cu rulmentii,adica s-au uzat foarte repede si la un moment dat au intrat intr-un fel de rezonanta,citind review-urile acestuia pe forumuri se pare ca au aceasta problema. Eu am busit un avion din aceasta cauza.
-Mi se pare un pic cam mic regulatorul cei drept am folosit motorul cu elice 12x6 si consumul depasea lejer 55A.
Ai verificat temperatura regulatorului dupa probele care le-ai facut?

Spor la lucru in continuare!

Ai echilibrat elicea? Si eu am facut varza doi rulmenti in 30 minute din cauza asta. Am schimbat rulmentii si elicea cu una echilibrata si nu mai am probleme. Este adevarat ca nu am asemenea motor sa spun cu certitudine ca asta este cauza.
0

#53 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 15 April 2012 - 11:19 AM

Scuze ca intervin...Mi-a placut proiectul tau si am urmarit acest topic...

1 - Problema cu axul motorului poate fi rezolvata in 2 moduri...Cel mai corect e sa cumperi un alt ax D5, care sa aiba canalul de sigurantza spre mijloc (nu la capat)(unele chiar au 2 canale de sigurantza...)Cred ca gasesti ori la Sierra, ori la Phoenix...Masori lungimea axului tau si alegi un ax cu o lungime corespunzatoare.
Daca nu vrei sa schimbi axul, poti folosi un colier de roata (opritor de roata)....Se face cu pila o mica fatzeta pe ax (pt. surubul colierului) si e mult mai cinstit (cred eu) decat cu o bucata de teava D5...
....Nu inteleg totusi de ce nu foloseti adaptorul pt. prinderea pe spate, livrat impreuna cu motorul (ce putin asa se vede in poza de pe HK....) ?!? Asta te va scuti de problema axelor de motor indoite...In cazul asta, axul se la sa in pozitia initiala, iar adaptorul se fixeaza pur si simplu de clopot in cele 4 suruburi din set...
Iar axul va ramane in interiorul avionului...in spatele motorului...Poate fi chiar si taiat chiar de langa canalul de sigurantza daca te deranjeaza, dar nu iti recomand...

2 - E normal sa se ridice coada avionului, daca acesta prinde viteza...Toate avioanele cu tren de aterizare clasic (2 roti in fatza...) fac acest lucru...Daca avionul este corect echilibrat (ai determinat corect pozitia CG...) nu e nici o problema.
...Mai pot apare cateva probleme care genereaza acest fenomen...
- Trenul de aterizare montat prea in spate fatza de CG si de aceea avionul poate sa ridice coada f. usor...dar in zbor sa fie OK....Dar daca e asa, avionul va capota f. usor la decolari/aterizari...Te convingi usor... :D
- Daca intr-adevar profundorul are unghiul gresit...pus pe coborare (si ridica coada din acest motiv) poate fi contracarat prin trimarea lui din statie un pic in sus (pe urcare)...cu toate ca nu e tocmai OK...
.......................
Vei vedea in zbor daca are ungiurile OK si in functie de cum zboara, faci reglajele din trimurile statiei...
Nimic nu e perfect pe lumea asta... :D :D Pana si avioanele reale au pe suprafetzele de control, placutze de compensare a imperfectiunilor din fabricatie... :)
.......................
Esti cam la limita cu regulatorul !!! Atentie ce elice foloseti !!! Nu alege una prea mare sau cu pas prea mare...In general regulatoarele duc mai putini amperi decat scrie pe ele (si asta in conditii optime de racire !!!...lucru care de obicei nu se intampla) iar motoarele (in fct. de temperatura si densitatea aerului) de obicei consuma mai mult decat spune producatorul...Motorul acela ar trebui sa scoata tractiunea maxima cu o elice APC E 12x6...Totusi daca vrei viteza, ar trebui sa pui o elice un pic mai mica...(probabil um 11x7)
........................
Felicitari pt. avionul realizat de tine !!!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#54 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 15 April 2012 - 06:28 PM

Vezi postareaflaviu p, la 15 April 2012 - 10:39 AM, a spus:

Ai echilibrat elicea? Si eu am facut varza doi rulmenti in 30 minute din cauza asta. Am schimbat rulmentii si elicea cu una echilibrata si nu mai am probleme. Este adevarat ca nu am asemenea motor sa spun cu certitudine ca asta este cauza.

Elicea era OK cel putin la nivelul simturilor mele.
Revin cu intrebarea, ai verificat temperatura regulatorului sau consumul motorului?Pentru ca in continuare cred ca regulatorul este prea mic.
Imi place mult cea ce ai facut si e pacat de munca.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#55 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2012 - 06:52 PM

Vezi postareadan1972, la 15 April 2012 - 11:19 AM, a spus:

Scuze ca intervin...Mi-a placut proiectul tau si am urmarit acest topic...

1 - Problema cu axul motorului poate fi rezolvata in 2 moduri...Cel mai corect e sa cumperi un alt ax D5, care sa aiba canalul de sigurantza spre mijloc (nu la capat)(unele chiar au 2 canale de sigurantza...)Cred ca gasesti ori la Sierra, ori la Phoenix...Masori lungimea axului tau si alegi un ax cu o lungime corespunzatoare.
Daca nu vrei sa schimbi axul, poti folosi un colier de roata (opritor de roata)....Se face cu pila o mica fatzeta pe ax (pt. surubul colierului) si e mult mai cinstit (cred eu) decat cu o bucata de teava D5...
....Nu inteleg totusi de ce nu foloseti adaptorul pt. prinderea pe spate, livrat impreuna cu motorul (ce putin asa se vede in poza de pe HK....) ?!? Asta te va scuti de problema axelor de motor indoite...In cazul asta, axul se la sa in pozitia initiala, iar adaptorul se fixeaza pur si simplu de clopot in cele 4 suruburi din set...
Iar axul va ramane in interiorul avionului...in spatele motorului...Poate fi chiar si taiat chiar de langa canalul de sigurantza daca te deranjeaza, dar nu iti recomand...

2 - E normal sa se ridice coada avionului, daca acesta prinde viteza...Toate avioanele cu tren de aterizare clasic (2 roti in fatza...) fac acest lucru...Daca avionul este corect echilibrat (ai determinat corect pozitia CG...) nu e nici o problema.
...Mai pot apare cateva probleme care genereaza acest fenomen...
- Trenul de aterizare montat prea in spate fatza de CG si de aceea avionul poate sa ridice coada f. usor...dar in zbor sa fie OK....Dar daca e asa, avionul va capota f. usor la decolari/aterizari...Te convingi usor... :D
- Daca intr-adevar profundorul are unghiul gresit...pus pe coborare (si ridica coada din acest motiv) poate fi contracarat prin trimarea lui din statie un pic in sus (pe urcare)...cu toate ca nu e tocmai OK...
.......................
Vei vedea in zbor daca are ungiurile OK si in functie de cum zboara, faci reglajele din trimurile statiei...
Nimic nu e perfect pe lumea asta... :good: :D Pana si avioanele reale au pe suprafetzele de control, placutze de compensare a imperfectiunilor din fabricatie... :good:
.......................
Esti cam la limita cu regulatorul !!! Atentie ce elice foloseti !!! Nu alege una prea mare sau cu pas prea mare...In general regulatoarele duc mai putini amperi decat scrie pe ele (si asta in conditii optime de racire !!!...lucru care de obicei nu se intampla) iar motoarele (in fct. de temperatura si densitatea aerului) de obicei consuma mai mult decat spune producatorul...Motorul acela ar trebui sa scoata tractiunea maxima cu o elice APC E 12x6...Totusi daca vrei viteza, ar trebui sa pui o elice un pic mai mica...(probabil um 11x7)
........................
Felicitari pt. avionul realizat de tine !!!

Multumesc, sper sa si zboare bine. :)

Eu folosesc deja prinderea spate cu care vine motorul:
Imagine atasata: IMG_0572.jpg

1. M-am uitat la amandoua magazinele si nu au ax de 5 cu 2 canale de siguranta. O sa mai caut la HK, nu e mare filozofie sa il schimb, dar deocamdata am sa folosesc ideea cu colierul de 5.

2. CG-ul a iesit cu 5 mm mai in spate decat in plan, dar mai trebuie sa adaug vopseaua si abia apoi sa vad cum mai misc chestiile inauntru pentru a aduce CG-ul in locul din plan. Rotile sunt chiar putin mai in fata pentru ca am facut trenul de aterizare putin mai lung pentru a putea rula pe pista mai cu denivelari.
Deci banuiesc ca face bine ca ridica coada :). Daca imi aduc bine aminte, ziceau pe RCGroups ca la rulare pe sol sa tragi un pic de profundor pentru a tine coada pe sol.

Elicea este 11x6, cei de pe HK zic ca motorul cu elicea asta ai 65oz(1842 gr) thrust, 353W/30A. Din pacate nu am un wattmeter ca sa verific exact cat consuma. In teste motorul a fost rece, regulatorul cald dar nu exagerat.. Ma gandesc acum la cum as putea aduce aerul din priza de aer de sub bot pana in fuselaj. Va trebui sa trec cumva prin aripa.

Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 15 April 2012 - 06:55 PM

Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#56 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 15 April 2012 - 10:09 PM

Cu prinderea motorului...OK! Am inteles eu gresit...Am crezut ca batiul motorului e in spatele motorului...Atunci ar fi mers folosit adaptorul acela care se prinde direct pe clopotul motorului....In situatia asta, cred ca un colier de roata D-5mm rezolva onorabil problema... :)
.....................
E nasol daca CG-ul a iesit mai in spate....Si se va accentua acest lucru dupa vopsire, pt. ca mare parte din vopsea va fi adaugata in spatele CG-ului(pe coada)...Dar o remediezi prin mutarea acumulatorului mai in fatza...
...Totusi mi se pare dubios...Daca spui ca CG-ul e mai in spate si totusi avionul ridica coada foarte usor... :nea: ...Ceva nu se potriveste...Daca CG-ul a iesit mai in spate decat trebuie (coada grea) trebuia sa ridice foarte greu coada...Ceva nu e bine pus la punct...Ori CG-ul din planuri nu e corect si in realitate avionul e bine echilibrat, sau poate chiar greu de bot...ori trenul de aterizare este totusi prea in spate...
...Din cate am vazut eu pana acum la avioane, ar trebui sa ridice coada cand accelerezi macar 50...75%...Daca spui ca ridica coada cu doar 30% acceleratie.... :nea: ...mi se pare dubios.... :rofl:
...In principiu se si poate calcula pozitia CG-ului...Nu mai stiu pe unde am vazut pe aici un exemplu de calcul, chiar si pt. aripa eliptica de "Spitty"...
...Treaba cu tinutul profundorului pe urcare cand rulezi pe sol, e mai mult poveste si e mai mult valabila la termice (unde motorul raspunde altfel decat un motor electric...)...Mai mult...risti ca daca scapi degetul mai mult in mansa de acceleratie, sa ridici avionul brusc si sa-l angajezi instant...
...In principiu eu stiu ca la decolarile de jos, il potrivesti pe directia vantului si cand esti gata de decolare, ii dai acceleratie cam 50%, apoi progresiv dar destul de rapid toata acceleratia (treptat...pt. a nu inclina avionul pe o parte din cauza cuplului motorului...) si il ridici...dupa care esti pregatit sa corectezi traiectoria stg-dr. din eleroane...Daca se ridica prea violent, un impuls pe profundor pe coborare face bine... :80: ...pt. ca da voie avionului sa prinda viteza in zborul aproape orizontal (sa urce f. lent)............Nu mai stai sa te joci cu el pe pista...Il ridici cat mai repede de pe sol, ca sa n-o ia aiurea...pe o directie nedorita...sau sa nimereasca vre-un obstacol (tinand cont ca noi zburam de obicei pe campuri neamenajate...)...dar nu exagera cu profundorul (in ideea de a-l ridica cat mai repede) pt. ca ai toate sansele sa-l angajezi...Ii dai doar un impuls din profundor...asta imediat ce ai vazut ca a ridicat coada...La un avion (daca e echilibrat corect) faptul ca a ridicat coada, e semn clar ca are suficienta viteza ca sa poata decola...
...La decolare de obicei e nevoie sa folosesti toata fortza motorului, dar imediat ce l-ai vazut sus (la min.5-6m de sol) e bine sa mai reduci acceleratia...Mai ales la primul zbor !!!...Intotdeauna un aeromodel zbara mult mai bine cu viteza moderata decat cu viteza maxima...In felul acesta va reactiona mai lent si vei avea suficient timp sa-l trimezi (lucru inevitabil la primul zbor...)
Va trebui sa fii pregatit sa-i corectezi permanent traiectoria, pana il urci sus, la 50...80 m altitudine...Abia acolo faci trimarile...Nu incerca sa te joci cu el prea pe jos (mai ales la inceput...) pt. ca e pacat!!!
...Abia dupa ce l-ai trimat si-l vezi ca zboara drept (poti sa iei degetele de pe manse si avionul zboara drept, cu acceleratia la 50-60%)...incepi si tragi si un zbor in viteza, apoi incerci sa te apropii de sol (faci 2-3 aterizari false) ca sa-l vezi cat de repede vine la aterizare si sa te acomodezi cu acest lucru, cat inca mai ai curent in acumulator (probabil ca timpul de zbor va fi de 10-12 min...deci ai timp...nu trebuie sa intri in panica...)...In acest sens, iti recomand sa nu zbori fara buzzer care te avertizeaza cand se descarca acumulatorul...E vital la electrice (atat pt. viatza acumulatorilor, cat si ca sa te fereasca de faza la care regulatorul iti taie motorul...pt. ca nu mai e curent....)

....Oricum...nu te grabi sa-l ridici in aer pana cand nu ai certitudinea ca avionul e echilibrat bine...Si in principiu e mai bine ca prima data sa fie mai greu de bot...Va veni mai repede la aterizare, dar in zbor va fi destul de stabil...Daca e prea usor de bot, va fi incontrolabil...Eu am facut greseala asta (cu CG-ul in spate la un avion nou...nezburat) si a 2-a oara nu o mai fac !!! Mai bine mai greu de bot!!! :80: Retine asta !!!
....Nu uita sa verifici si daca servourile lucreaza in sensul corect !!! Mi s-a intamplat si am vazut destule cazuri cand din cauza unui servo pe reverse, avionul a venit in bot din prima...E mai bine sa mai verifici o data inainte de fiecare zbor, decat sa ai surprize...
.............................
Cu regulatorul de 40 de amperi s-ar putea sa ai dreptate si sa nu fie nici o problema...Consumul maxim dat de fabricant (38A in cazul tau) este pt. 14,8V...La 11,1v consumul e semnificativ mai mic...deci cred ca datele date de HK cred ca sant corecte...
...E firesc sa se incalzeasca regulatorul...Daca poti tine mana pe el, inseamna pana in 50 grdC...Peste 50 grdC frige si n u mai poti tine mana pe el...Ori pt. componentele electronice nu e nici un pericol o temp. de pana la 50 grd...Toti semiconductorii din componentele electronice, lucreaza fara probleme pana la 80 grd. parca (oricum pe acolo...)...
.............................
Cu gaurile de ventilatie...Nu mai retin cum arata botul...dar iti recomand sa faci o fanta chiar sub motor (un pic in spatele conului elicei...) apoi inca o "fusta" care sa capteze aerul, montata peste acea gaura (din balsa curbata si lipita)...si inca cateva gauri in spatele electronicii (ori pe dosul cozii...ori chiar in fatza aripii pe burta...ceva de genul asta...). Oricum aceste gauri sant obligatorii la aeromodelele electrice !!! Si motorul are nevoie de racire...si regulatorul...si acumulatorul...
............................
Si eu "plang" dupa un wattmetru, dar daca respecti elicea indicata de fabricant pt. motor, nu esti in pericol...Elicea cred ca e OK...11x6...dar sa fie de electric !!! (de preferat APC Electric)...Celelalte opun rezistentza mai mare si consuma mai mult curent...
...Cu o tractiune de 1840 gr pe o greutate de 1350 gr a avionului, ar trebui sa rupa norii...sa fie racheta...sa urce la verticala fara probleme...
............................
Scuze ca am exagerat cu sfaturile !!! Imi dau seama ca daca ai fost in stare sa construiesti avionul acesta, nu esti un incepator in ale aeromodelismului... B) ...Nu incerc sa ma dau profesor, dar am preferat sa-ti reamintesc cateva reguli elementare ale zborului, care de obicei se uita datorita emotiilor provocate de primul zbor...Prefer sa fiu injurat prima data si apoi sa mi se multumeasca, decat invers... B)
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#57 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 15 April 2012 - 10:28 PM

Uite si o modalitate de calcul a CG-ului:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wing4.gif
  • Imagine atasata: aerodyncent.gif
  • Imagine atasata: bipe_cg.gif
  • Imagine atasata: np_location.gif
  • Imagine atasata: np_location1.gif

Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#58 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 April 2012 - 10:55 PM

@dan1972

In primul rand multumesc pentru informatii. :80:

Avand in vedere ca diferenta intre CG-ul din plan si cel real in acest moment e numai de 5 mm, chiar si dupa vopsire cred ca il pot rezolva usor cu mutarea bateriei si electronicelor. De data asta am loc berechet, la celelalte modele pe care le-am construit am fost cam restrans (Guppy mkII si Speed 3D).

Si mie mi s-a parut ciudat ca ridica coada asa usor, avand in vedere ca trenul de aterizare e putin mai in fata decat in plan. O sa iau maine la purecat thread-ul de pe rcgroups sa vad exact la cat au setat ceilalti CG-ul.

Nu pot sa spun ca am foarte multa experienta de zbor, cam 2 ani jumate, dar zbor sporadic, doar cand nevasta/copilul/seviciul nu imi ocupa timpul, asa ca informatiile sunt binevenite. Mi-am format un obicei de a face un ground check al comenzilor inainte de decolare (am decolat cu servo reversed :) ) si totdeauna decolez mai lung. Folosesc buzzer-ul, pentru ca uit sa aduc jos modelele :rofl:

Pentru maiden (cand o fi si ala, ca vad ca ma misc tare greu) o sa duc CG-ul o idee mai in fata, apoi vor veni modificarile finale, in functie de rezultatele primului zbor.

Maine probabil o sa primesc un wattmeter imprumut si o sa testez motorul/regulatorul. ESC-ul la teste s-a incalzit dar puteam sa il tin in mana linistit. Mai am un ESC la fel, am abuzat de el si s-a comportat super. Singura problema pe care trebuie sa o rezolv e putina aerisire. Planul original nu are fante de aerisire, si vrand sa urmez cat mai mult planul si modelul sa fie cat decat scale, nu pot sa fac fante pe fuselaj. Priza de aer pentru carburator, de sub fuselaj, am facut-o gaurita. Probabil o sa atasez un furtun flexibil care va directiona jetul de aer exact in zona botului, pe esc si motor.

Multumesc pentru info cu calculul CG-ului. Maine, sau poimaine o sa il fac, sa vedem unde sunt fata de realitate. :80:

Am vazut ca ai un J3 1200mm. Asa ceva va fi viitorul meu proiect. Am gasit un kit laser cut la HK super ieftin si probabil il voi echipa cu un motor termic.

Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 15 April 2012 - 11:00 PM

Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#59 Useril este offline   Motorrad 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 29-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 April 2012 - 01:29 PM

M-am decis pentru schema de camuflaj. Va fi RAF Day Fighter Scheme A, iar insemnele vor fi ale unui cunoscut Spitfire restaurat care si in prezent zboara, MK9 MH 434 ZD-B.
Speed 3D
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
0

#60 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 18 April 2012 - 03:57 PM

...nu vreau sa poluez..dar..care era avionul, Hurricane sau Spitfire, care incepea rulajul cu mecanicul pe coada cand era solul umed?...Oricum era unul din astea doua. La 30-35 la ora mecanicul sarea pur si simplu. altfel capotatu. (sper sa-mi aduc bine aminte).

PS:
Legat de trenul pe aripa - toate aeromoelele cu trenul pe aripa au tendinta de capotare. (inclusiv Cloud-dancerul meu) Trenul de aterizare e desul de aproape de CG. Momentul de rotire la contactul cu solul e destul de mare, si de aici tendinta de capotare. Cred ca nebruscarea motorului, si o pista cat mai neteda e solutia.
Superb proiect. Excelent lucrat. Numai bine.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro