@dan1972
In primul rand multumesc pentru informatii. :80:
Avand in vedere ca diferenta intre CG-ul din plan si cel real in acest moment e numai de 5 mm, chiar si dupa vopsire cred ca il pot rezolva usor cu mutarea bateriei si electronicelor. De data asta am loc berechet, la celelalte modele pe care le-am construit am fost cam restrans (Guppy mkII si Speed 3D).
Si mie mi s-a parut ciudat ca ridica coada asa usor, avand in vedere ca trenul de aterizare e putin mai in fata decat in plan. O sa iau maine la purecat thread-ul de pe rcgroups sa vad exact la cat au setat ceilalti CG-ul.
Nu pot sa spun ca am foarte multa experienta de zbor, cam 2 ani jumate, dar zbor sporadic, doar cand nevasta/copilul/seviciul nu imi ocupa timpul, asa ca informatiile sunt binevenite. Mi-am format un obicei de a face un ground check al comenzilor inainte de decolare (am decolat cu servo reversed :) ) si totdeauna decolez mai lung. Folosesc buzzer-ul, pentru ca uit sa aduc jos modelele :rofl:
Pentru maiden (cand o fi si ala, ca vad ca ma misc tare greu) o sa duc CG-ul o idee mai in fata, apoi vor veni modificarile finale, in functie de rezultatele primului zbor.
Maine probabil o sa primesc un wattmeter imprumut si o sa testez motorul/regulatorul. ESC-ul la teste s-a incalzit dar puteam sa il tin in mana linistit. Mai am un ESC la fel, am abuzat de el si s-a comportat super. Singura problema pe care trebuie sa o rezolv e putina aerisire. Planul original nu are fante de aerisire, si vrand sa urmez cat mai mult planul si modelul sa fie cat decat scale, nu pot sa fac fante pe fuselaj. Priza de aer pentru carburator, de sub fuselaj, am facut-o gaurita. Probabil o sa atasez un furtun flexibil care va directiona jetul de aer exact in zona botului, pe esc si motor.
Multumesc pentru info cu calculul CG-ului. Maine, sau poimaine o sa il fac, sa vedem unde sunt fata de realitate. :80:
Am vazut ca ai un J3 1200mm. Asa ceva va fi viitorul meu proiect. Am gasit un kit laser cut la HK super ieftin si probabil il voi echipa cu un motor termic.
Aceasta postare a fost editata de Motorrad: 15 April 2012 - 11:00 PM