Am o problema:
Vreau sa rotesc o roata de fi~70mm si ~100g cu o turatie de pana la 5ooorpm dar smeheria e ca vreau sa schimb destul de rapid turatia. Adica in mai putin de o secunda sa schimbe vreo 2000 de ture. In sus si in jos.
Acuma am facut niste teste cu un brushless si un esc de 2 lei. Mot are ~50g si kv-ul cam mare (1400) si escul e de 30A.
La turatiile necesare folosesc maxim 10% din stickul statiei. Daca schimb alimentarea de la 12V la 7-8V si un kv mai mic, mai castig ceva dar fiidca merge in gol (aerul nu opune rezistenta)nu scade suficient de rapid. Nici la ambalare nu sta bine.
Cum lucra motoarele astea? Ar ajuta un esc de heli cu governor? Mie imi trebuie turatii precise la care sa se ajunga rapid.
Ajuta un motor cu cuplu mai mare?
In grafic vedeti cam cum ar trebui sa raspunda motorul cu rosu iar cu verde e semnalul de intrare. Ideea e sa ramana macar cateva zecimi de secuda de turatie constanta si exacta (dt).
Pagina 1 din 1
schimbare rapida turatie motoare
#2
Postat 02 January 2012 - 09:30 PM
La schimbari de turatie, mai ales bruste, intra in joc inertia. Daca, in cazul unei turatii constante, in cazul unui volant....asta ai tu...puterea necesara este, aproximativ zero, in cazul unei schimbari bruste de turatie, puterea ceruta poate fi atat de mare, incat motorul nu poate face fata. Se poate calcula puterea necesara si, in consecinta, sa alegi motorul si ESC-ul necesar.
Multa, multa bafta.
Multa, multa bafta.
#3
Postat 03 January 2012 - 01:41 PM
Desigur, se poate calcula puterea mecanica necesara unui motor pentru a accelera o volanta http://www.rhcforum....post__p__462615
In cazul tau, pentru a fi accelerata de la 2000rpm la 4000rpm intr-o secunda volanta are nevoie de ~ 15W.
Calculul este pentru o volanta cilindrica uniforma, daca masa de 100g este distribuita mai la margine puterea necesara creste semnificativ.
Oricum, acei 15W necesari sunt pur mecanici si motorul electric trebuie sa consume mai mult, in functie de curba lui de randament dependenta de turatie.
Pentru a te asigura ca motorul duce fara sa stii exact eficienta lui incearca unul de vreo 200W minim cu turatia maxima (voltaj*kv) de vreo 10000rpm.
Daca motorul reuseste sa accelereze de la turatia x la turatia y, atunci va reusi de asemenea sa franeze de la y la x cu fazele in scurt.
In cazul tau, pentru a fi accelerata de la 2000rpm la 4000rpm intr-o secunda volanta are nevoie de ~ 15W.
Calculul este pentru o volanta cilindrica uniforma, daca masa de 100g este distribuita mai la margine puterea necesara creste semnificativ.
Oricum, acei 15W necesari sunt pur mecanici si motorul electric trebuie sa consume mai mult, in functie de curba lui de randament dependenta de turatie.
Pentru a te asigura ca motorul duce fara sa stii exact eficienta lui incearca unul de vreo 200W minim cu turatia maxima (voltaj*kv) de vreo 10000rpm.
Daca motorul reuseste sa accelereze de la turatia x la turatia y, atunci va reusi de asemenea sa franeze de la y la x cu fazele in scurt.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 03 January 2012 - 01:42 PM
It's difficult to make things simple!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1