Modelism - RHC Forum: Fail Safe pe receptie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Fail Safe pe receptie conteaza sau nu ?

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2012 - 05:02 PM

Am vazut discutii legate de failsafe pe receptie, e laudata ca o mare chestie. Daca un sistem are failsafe e foarte bine, daca nu are e foarte rau.

Eu nu prea am prins de ce e atat de util/important. Nu merg pana la a zice ca e daunator dar nu intelg de ce se bate atata toba pe aceasta functie.

La ce e bun failsafe ? - vad doua scenarii:

- ai iesit din raza de actiune a statie si atunci intra in functiune failsafe. La ce ma ajuta ? vad cum se duce linistit modelul meu fara sa pot face nimic. Care e diferenta daca se prabuseste cu failsafe sau fara failsafe ?

- statia nu mai emite (au cazut bateriile) iarasi la ce e bun failsafe, cu ce ma ajuta ?

Ce vreau sa zic e: daca modelul a pierdut legatura cu statia e rau (vorbesc de zbor normal nu FPV), e foarte rau. Odata ce am pierdut legatura cu failsafe sau nu tot aia e. Daca se face muci sau nu depinde mai mult de bafta decat de failsafe.

As vrea sa vad ce opinii mai sunt pe forum legat de chestia asta. A avut careva vre-un incident in care failsafe-ul a actionat si a facut ceva bun ?
0

#2 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 02 January 2012 - 06:04 PM

La un motor termic failsafe-ul reduce acceleratia la 0, lucru foarte important. Si la un ESC face acelasi lucru insa din punctul asta de vedere nu e necesar intrucat majoritatea ESC-urilor au aceasta protectie.

Apoi e problema celorlalte comenzi. Daca un model e destul de stabil (planor, trainer) atunci failsafe-ul poate fi setat astfel incat sa faca cercuri. Va ateriza fortat dar nu se compara cu un crash in bot <_< Daca e un acrobat, sau heli... nu stiu, il setezi si te rogi, oricum tot mai bine decat deloc.

Problema failsafe-ului se pune in general la distante mari, in cazul FPV, insa eu mai vad si alt scenariu, anume daca zbori vizual foarte departe si desi nu pierzi legatura radio (lucru putin probabil in raza asta) este posibil sa pierzi din vedere modelul, cazul lui adioperator. In acel moment cea mai buna decizie in loc sa agiti stikurile este sa inchizi statia ca sa intre in failsafe si sa planeze pana il fixezi la loc, daca e cazul. Daca nu, macar stii cam pe unde ar fi cazut, pentru ca a facut cercuri si se presupune ca iti amintesti ultima data cand l-ai vazut.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 02 January 2012 - 06:08 PM

It's difficult to make things simple!
0

#3 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 02 January 2012 - 07:37 PM

Pentru chiori ca mine, care nu reusesc sa mai vada avionul la 300 de metri de el, mai ales daca-i si o buburuza mica de pana intr-un metru anvergura, fail-safe-ul e ... mana cereasca. De ce? Pai pentru ca opresc statia si merg sa caut aveonul si sansele sa mai fac inca un zbor cu acel model pana la sfarsitul sesiunii de zbor cresc simtitor (zic si eu). E drept ca daca-l scapi in mare ... in gura portului, situatia devine cam acra, acra rau, pentru ca pana ajungi tu sa rogi pe cineva sa iasa cu o barca ceva ... cu tine, sa-ti recuperezi aveonul acesta s-a cam dat cu capu' de stabilopozi si ... ai nevoie de niste superglue (probabil) si in mod clar ESC-ul si motorul trebuie sa stea cateva ceasuri la uscat.

Da' cum zicea si @ZEN, e mai bine sa cada planat si fara motor, decat cu motor in plin si direct in bot. Zic si eu ...

Cred ca mult mai bun decat fail-safe-ul ar fi un modul GPS cu "return to home" ... si n-ai mai pierde nici modelul, eventual (daca e cazul) ai avea timp sa schimbi si bateriile la radio-comanda ... (vise taica, vise)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 02 January 2012 - 10:36 PM

Eu vad altfel problema si anume .. nu cred ca este gandit pentru a salva modelul ( nu prea mai are cum ) ci mai mult pentru a limita sau evita daunele sau chiar accidentele ce le poate produce un model " pierdut in misiune "
La noi nu prea sunt dar ia ganditi-va la un Jet cu cateva sute de Km/h la bord ?

Asta inseamna si ceva sange rece din partea propetarului in sensul sa nu se mai gandeasca cu jale la model ci sa il seteze asa incat sa intre de exemplu in vrie decat sa ajunga pe DN in parbrizul vreunui autocar ( ca tot am vazut terenuri de zbor pe langa sosele circulate ) sau in tribunele pline ochi cu spectatori la un Air Show RC ( mai rar pe la noi in tara .. si tribunele si spectatorii ).

Sunt sisteme care pot asigura FailSafe pe toate canalele altele doar pe Thr.

Si la un heli termic sau electric ar fi de preferat sa "taie sfortza " si sa pice bolovan decat sa te fugareasca ca musca fara cap in timp ce tu te rogi sa nu ajungi ca musca ... adica fara cap .

Excludem din discutie trompete de modele lucrate fara simt de raspundere unde pack-ul de receptie e fixat in model cu guma de mestecat luata de dupa ureche si folosita ca sistem de ancorare, ca daca receptorul si implicit servourile raman fara "corent" e pa pa si fail safe-ul.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 02 January 2012 - 10:38 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2012 - 11:03 PM

Vezi postareastiganas, la 02 January 2012 - 05:02 PM, a spus:

Am vazut discutii legate de failsafe pe receptie, e laudata ca o mare chestie. Daca un sistem are failsafe e foarte bine, daca nu are e foarte rau.

Eu nu prea am prins de ce e atat de util/important. Nu merg pana la a zice ca e daunator dar nu intelg de ce se bate atata toba pe aceasta functie.

La ce e bun failsafe ? - vad doua scenarii:

- ai iesit din raza de actiune a statie si atunci intra in functiune failsafe. La ce ma ajuta ? vad cum se duce linistit modelul meu fara sa pot face nimic. Care e diferenta daca se prabuseste cu failsafe sau fara failsafe ?

- statia nu mai emite (au cazut bateriile) iarasi la ce e bun failsafe, cu ce ma ajuta ?

Ce vreau sa zic e: daca modelul a pierdut legatura cu statia e rau (vorbesc de zbor normal nu FPV), e foarte rau. Odata ce am pierdut legatura cu failsafe sau nu tot aia e. Daca se face muci sau nu depinde mai mult de bafta decat de failsafe.

As vrea sa vad ce opinii mai sunt pe forum legat de chestia asta. A avut careva vre-un incident in care failsafe-ul a actionat si a facut ceva bun ?

Pana acum nu am setat fail-safe la nici o statie, receptor, etc. Adica am lasat cum era din fabrica, nu stiu ce ar face daca se pierde legatura. In schimb am dat o importanta sporita prevenirii cauzelor posibile de pierdere a legaturii. Cum ai spus si tu in cele doua cazuri de mai sus, pe de o parte am grija sa nu ies din raza (oricum nu cred ca l-as mai vedea cu ochiul liber la distanta aia), am grija sa nu raman fara curent la statie. In plus am statia Futaba si receptoarele de aceeasi marca si luate din surse de incredere (nu as pune niciodata receptoare de alta marca, eventual luate pe criteriul pretului...). Si nu in ultimul rand, antenele de la receptoare sunt puse corect, la 90 de grade, fixate bine, si la statie am grija ca antena sa fie cat mai aproape de perpendicular pe directia avionului. Ar mai fi si partea cu alimentarile in avion, cu intrerupatoare duble, cabluri dublate unde e esential, in asa fel incat sub nici o forma sa nu raman fara alimentare in zbor. Am mai pus si regulatoarele (UBEC) de la HiModel de 8A in pozitii vizibile in zbor, in asa fel incat sa vad cele 4 leduri puternice cand avionul/heli e in apropiere. Pana acum nu am avut nici un crash din cauze electrice sau macar o intrerupere de moment a receptiei la nici un avion si nici la heli.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 January 2012 - 11:21 PM

Am pierdut destule modele din diverse motive (inclusiv pak legat cu guma/scoci) dar niciodata nu as fi avut de castigat daca failsafe-ul era activ.

Numai la Radian am failsafe programat din greseala si daca inchid statia porneste motorul (ceea ce ma irita dar nu vreau sa umblu la RX). Dintre diversele variante de dezastru parca prefer ca receptorul sa pastreze ultima pozitie (sa inghete servourile) pana primeste din nou semnal valid (daca mai vine vreodata) decat sa face cine stie ce comenzi de tip failsafe.

Eu nu am citit de careva sa piarda receptia (si sa intre RX-ul in failsafe). Am auzit sa o ia RX-ul razna (sub nasul pilotului) dar atunci failsafe-ul e degeaba.

Pe vremea FM-ului poate era un motiv de discutie, receptoarele ieftine daca ramaneau fara semanal (si era usor sa ramana) bataiau servourile in draci. Asta m-a ajuat sa gasesc aripa mea micuta, am pierdut-o si dupa o ora de cautare am gasit-o dupa fasaitul servourilor care se zbateau turbate, era un receptor GWS ieftin.
0

#7 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2012 - 07:45 PM

Eu gasesc util fail-safe-ul. Am statie Futaba, la care pt. receptoarele de pana la 7 canale se poate seta fail-safe-ul doar pe canalul de gaz (CH3) iar la receptoarele ce au de la 8 ch. in sus fail-safe-ul se poate seta pt. oricare canal. De obicei setez gazul la minim la toate modelele (relanti la cele cu motor cu ardere interna), iar la cele pe care am receptoare cu mai mult de 7 canale caut o combinatie a suprafetelor de comanda pt. care avionul sa faca cercuri largi (raza >= 50m) si sa coboare usor (de obicei eleroanele lasate ca flaps 15-20 grade si profundor tras pt. compensare). Dureaza cam 10-15 decolari pana setarea sa fie cea optima,dar am curajul sa las un model sa aterizeze asa. E mult mai "SAFE" decat un model care zboara de nebun cu gazul in plin. Pana acum nu am avut probleme de semnal ca sa traiesc pe viu momentul unui Fail Safe ,in schimb am rupt modele din alte cauze (pack receptie descarcat, receptor defect, etc)

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 05 January 2012 - 07:46 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro