Fail Safe pe receptie conteaza sau nu ?
#1
Postat 02 January 2012 - 05:02 PM
Eu nu prea am prins de ce e atat de util/important. Nu merg pana la a zice ca e daunator dar nu intelg de ce se bate atata toba pe aceasta functie.
La ce e bun failsafe ? - vad doua scenarii:
- ai iesit din raza de actiune a statie si atunci intra in functiune failsafe. La ce ma ajuta ? vad cum se duce linistit modelul meu fara sa pot face nimic. Care e diferenta daca se prabuseste cu failsafe sau fara failsafe ?
- statia nu mai emite (au cazut bateriile) iarasi la ce e bun failsafe, cu ce ma ajuta ?
Ce vreau sa zic e: daca modelul a pierdut legatura cu statia e rau (vorbesc de zbor normal nu FPV), e foarte rau. Odata ce am pierdut legatura cu failsafe sau nu tot aia e. Daca se face muci sau nu depinde mai mult de bafta decat de failsafe.
As vrea sa vad ce opinii mai sunt pe forum legat de chestia asta. A avut careva vre-un incident in care failsafe-ul a actionat si a facut ceva bun ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#2
Postat 02 January 2012 - 06:04 PM
Apoi e problema celorlalte comenzi. Daca un model e destul de stabil (planor, trainer) atunci failsafe-ul poate fi setat astfel incat sa faca cercuri. Va ateriza fortat dar nu se compara cu un crash in bot <_< Daca e un acrobat, sau heli... nu stiu, il setezi si te rogi, oricum tot mai bine decat deloc.
Problema failsafe-ului se pune in general la distante mari, in cazul FPV, insa eu mai vad si alt scenariu, anume daca zbori vizual foarte departe si desi nu pierzi legatura radio (lucru putin probabil in raza asta) este posibil sa pierzi din vedere modelul, cazul lui adioperator. In acel moment cea mai buna decizie in loc sa agiti stikurile este sa inchizi statia ca sa intre in failsafe si sa planeze pana il fixezi la loc, daca e cazul. Daca nu, macar stii cam pe unde ar fi cazut, pentru ca a facut cercuri si se presupune ca iti amintesti ultima data cand l-ai vazut.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 02 January 2012 - 06:08 PM
#3
Postat 02 January 2012 - 07:37 PM
Da' cum zicea si @ZEN, e mai bine sa cada planat si fara motor, decat cu motor in plin si direct in bot. Zic si eu ...
Cred ca mult mai bun decat fail-safe-ul ar fi un modul GPS cu "return to home" ... si n-ai mai pierde nici modelul, eventual (daca e cazul) ai avea timp sa schimbi si bateriile la radio-comanda ... (vise taica, vise)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#4
Postat 02 January 2012 - 10:36 PM
La noi nu prea sunt dar ia ganditi-va la un Jet cu cateva sute de Km/h la bord ?
Asta inseamna si ceva sange rece din partea propetarului in sensul sa nu se mai gandeasca cu jale la model ci sa il seteze asa incat sa intre de exemplu in vrie decat sa ajunga pe DN in parbrizul vreunui autocar ( ca tot am vazut terenuri de zbor pe langa sosele circulate ) sau in tribunele pline ochi cu spectatori la un Air Show RC ( mai rar pe la noi in tara .. si tribunele si spectatorii ).
Sunt sisteme care pot asigura FailSafe pe toate canalele altele doar pe Thr.
Si la un heli termic sau electric ar fi de preferat sa "taie sfortza " si sa pice bolovan decat sa te fugareasca ca musca fara cap in timp ce tu te rogi sa nu ajungi ca musca ... adica fara cap .
Excludem din discutie trompete de modele lucrate fara simt de raspundere unde pack-ul de receptie e fixat in model cu guma de mestecat luata de dupa ureche si folosita ca sistem de ancorare, ca daca receptorul si implicit servourile raman fara "corent" e pa pa si fail safe-ul.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 02 January 2012 - 10:38 PM
#5
Postat 02 January 2012 - 11:03 PM
stiganas, la 02 January 2012 - 05:02 PM, a spus:
Eu nu prea am prins de ce e atat de util/important. Nu merg pana la a zice ca e daunator dar nu intelg de ce se bate atata toba pe aceasta functie.
La ce e bun failsafe ? - vad doua scenarii:
- ai iesit din raza de actiune a statie si atunci intra in functiune failsafe. La ce ma ajuta ? vad cum se duce linistit modelul meu fara sa pot face nimic. Care e diferenta daca se prabuseste cu failsafe sau fara failsafe ?
- statia nu mai emite (au cazut bateriile) iarasi la ce e bun failsafe, cu ce ma ajuta ?
Ce vreau sa zic e: daca modelul a pierdut legatura cu statia e rau (vorbesc de zbor normal nu FPV), e foarte rau. Odata ce am pierdut legatura cu failsafe sau nu tot aia e. Daca se face muci sau nu depinde mai mult de bafta decat de failsafe.
As vrea sa vad ce opinii mai sunt pe forum legat de chestia asta. A avut careva vre-un incident in care failsafe-ul a actionat si a facut ceva bun ?
Pana acum nu am setat fail-safe la nici o statie, receptor, etc. Adica am lasat cum era din fabrica, nu stiu ce ar face daca se pierde legatura. In schimb am dat o importanta sporita prevenirii cauzelor posibile de pierdere a legaturii. Cum ai spus si tu in cele doua cazuri de mai sus, pe de o parte am grija sa nu ies din raza (oricum nu cred ca l-as mai vedea cu ochiul liber la distanta aia), am grija sa nu raman fara curent la statie. In plus am statia Futaba si receptoarele de aceeasi marca si luate din surse de incredere (nu as pune niciodata receptoare de alta marca, eventual luate pe criteriul pretului...). Si nu in ultimul rand, antenele de la receptoare sunt puse corect, la 90 de grade, fixate bine, si la statie am grija ca antena sa fie cat mai aproape de perpendicular pe directia avionului. Ar mai fi si partea cu alimentarile in avion, cu intrerupatoare duble, cabluri dublate unde e esential, in asa fel incat sub nici o forma sa nu raman fara alimentare in zbor. Am mai pus si regulatoarele (UBEC) de la HiModel de 8A in pozitii vizibile in zbor, in asa fel incat sa vad cele 4 leduri puternice cand avionul/heli e in apropiere. Pana acum nu am avut nici un crash din cauze electrice sau macar o intrerupere de moment a receptiei la nici un avion si nici la heli.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#6
Postat 02 January 2012 - 11:21 PM
Numai la Radian am failsafe programat din greseala si daca inchid statia porneste motorul (ceea ce ma irita dar nu vreau sa umblu la RX). Dintre diversele variante de dezastru parca prefer ca receptorul sa pastreze ultima pozitie (sa inghete servourile) pana primeste din nou semnal valid (daca mai vine vreodata) decat sa face cine stie ce comenzi de tip failsafe.
Eu nu am citit de careva sa piarda receptia (si sa intre RX-ul in failsafe). Am auzit sa o ia RX-ul razna (sub nasul pilotului) dar atunci failsafe-ul e degeaba.
Pe vremea FM-ului poate era un motiv de discutie, receptoarele ieftine daca ramaneau fara semanal (si era usor sa ramana) bataiau servourile in draci. Asta m-a ajuat sa gasesc aripa mea micuta, am pierdut-o si dupa o ora de cautare am gasit-o dupa fasaitul servourilor care se zbateau turbate, era un receptor GWS ieftin.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 05 January 2012 - 07:45 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 05 January 2012 - 07:46 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.