Planor sau motoplanor balsa - in jur de 2 m anvergura.
#62
Postat 14 January 2012 - 10:43 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#63
Postat 14 January 2012 - 03:20 PM
Sa-ti traiasca, mestere.
#68
Postat 15 January 2012 - 02:41 PM
Primul contact cu iarba din curte...
Repede inapoi in casa ca e cam frig afara...
Ar mai fi de lucru la servourile din aripi, si apoi vedem centrajul. La prima vedere, u 3S1000mah pare a nu fi nevoie de plumb pentru centraj, pentru ca am loc sa jonglez cu acumulatorul, tot botul fiindu-i dedicat.
#69
Postat 15 January 2012 - 02:55 PM
Sint convins ca va zbura la fel de bine.
Spor
#71
Postat 15 January 2012 - 09:29 PM
#72
Postat 16 January 2012 - 05:45 PM
- desi am pug CG cum e in plan, se pare ca nu l-am nimerit - modelul fiind greu de bot - rezolvat din trim - dar nu e ok. Mai lucram la el.
- modelul se inclina cam tare pe stanga - rezolvat din subtrimuri si trim - nu-mi dau seama de ce, caci dupa zbor eleroanele erau pe zero.
- unghiul motor - trebuie marit, in jos, caci are tendinta sa urce..
- Am un ESC - la care nu mai stiu cum se programeaza frana - iar elicea nu se opreste - ditamai frana aerodinamoca. Cu elicea pliata, la primul zbor a planat cateva zeci de metrii, iar la aruncare, cu viteza mare, mai mare decat cea de zbor, a avut tendinta de cabraj.
In rest, este destul de instabil (mie asa mi s-a parut) iar spatiul de manevra in cabina - desi pare ca e destul - nu prea e. Mai msterim nitel la el si maine il mai scoatem odata - numai vreme sa fie.
#73
Postat 16 January 2012 - 07:17 PM
Nu e obligatoriu ca CG final sa fie ca in plan. Dupa ce il mai aranjati, faceti testul picajului ca sa vedeti cum e CG real.
- modelul se inclina cam tare pe stanga - rezolvat din subtrimuri si trim - nu-mi dau seama de ce, caci dupa zbor eleroanele erau pe zero.
Este facuta echilibrarea laterala statica ?
Verificat daca una din aripi nu e torsionata ?
- unghiul motor - trebuie marit, in jos, caci are tendinta sa urce..
E normal la un planor, asa trebuie. Depinde cat de abrupt totusi...
- Am un ESC - la care nu mai stiu cum se programeaza frana - iar elicea nu se opreste - ditamai frana aerodinamoca. Cu elicea pliata, la primul zbor a planat cateva zeci de metrii, iar la aruncare, cu viteza mare, mai mare decat cea de zbor, a avut tendinta de cabraj.
Palele se misca destul de liber ? Frana este ca sa se opreasca din rotatie motorul cand este deja in zbor. Cu motorul deja oprit, la sol sau in aer palele trebuie sa se miste destul de liber ca sa se plieze din cauza curentului de aer si fara frana. Daca v-au ramas deschise la lansare de pe loc inseamna ca ati strans suruburile prea tare. Cu botul in sus ele trebuie stranse exact cat sa cada pe langa fuselaj sub propria greutate, dar sa nu aiba joc.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 January 2012 - 07:18 PM
#74
Postat 16 January 2012 - 09:57 PM
In concluzie - o zi reusita. Sper a maine sa fie si mai reusita.
PS - aproape 10 minute de zbor azi si doar 315 mah consumati. (poate nu au fost chiar 10 minute).
Apropos - -cum am promis - daca iese peste 500 de grame il joc in piioare - ei bine a scapat, are 463 de grame cu acumulator 3s 1000 mah. fara aumulator 380 de grame.
#75
Postat 17 January 2012 - 07:43 PM
Concluzia build-thread-ului - un plan relativ usor, dar un model excelent. Il recomand tuturor care au rabdare la pigulit piese marunte.
#76
Postat 17 January 2012 - 07:55 PM
E pacat sa pierzi rezolutie la comenzi din cauza limitarii cursei servo-urilor.
Sau macar baga expo in loc de DR, salvezi situatia pentru jumate din cursa stick-urilor si ai rezerva pentru cazuri extreme.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 January 2012 - 07:56 PM
#77
Postat 17 January 2012 - 09:25 PM
Concluzia zboara superb...un alt proiect de care sunt multumit.
Urmeaza unul termic, mai mare.
#79
Postat 19 January 2012 - 05:57 PM
Un model excelent. Poate duminica ii facem si un film, si-l postam, asa, pentru eternitate.
#81
Postat 25 January 2012 - 07:52 PM
Multumim de gazduire.