Planor sau motoplanor balsa - in jur de 2 m anvergura.
#32
Postat 08 January 2012 - 08:34 PM
ilie F1A, la 08 January 2012 - 06:45 PM, a spus:
am observat nitel mai tarziu postul asta..
- Distanta dintre nervuri este exact ca in planurile de la Mitja.
- Profilele le-am facut unul cate nul si le-am slefuit pe cele care trebuiau sa fie la fel in bloc.
#35
Postat 08 January 2012 - 08:42 PM
ori ies cum imi place, ori le dau jos.
Maine, scoatem aripile de pe plasa, si daca e vreme frumoasa, ies in spatele blocului la slefuit, ca in casa...stiu pe cineva care nu agreaza slefuitul...iar in cada..nu prea iese. Daca nu e vreme, ne apucam de ampenaje sau de fuselaj.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 08 January 2012 - 08:42 PM
#36
Postat 08 January 2012 - 08:56 PM
Ar mai fi totusi un mre semn de intrebare...imbinarea aripilor. In planuri sunt lipite si lipitura e ranforsata cu panza. Se pune marea intrebare daca imbinarea o sa fie destul de rezistenta.
Inca nu stiu cu ce sa lipesc aripile una de alta...(am la dispozitie adeziv poliuretanic sau aracet. Inca nu stiu ce voi folosi. Probabil poliuretanic, si panza. (cel mai probabil chestia aia de se pune la rigips la imbinari - tesatura de fibra de sticla). Am tot citit si nu am gasit detalii..
PS..stiu un planor, rosu, care are doar aripile lipite...si zboara ok...ce-i drept ca nu a facut inca nici un looping...sau nu am vazut eu.
#37
Postat 08 January 2012 - 09:04 PM
Lipirea aripilor o poti face cu orice adeziv de lemn. Rezistenta principala va sta in fibra de sticla.
Vezi aici un articol:
http://www.airfieldm...g_panels/04.htm
PS. Daca ai folosit mult smirghel, inseamna ca e o problema. La structura nu ar trebui sa ai nevoie. Ori nu au fost bine taiate, ori au fost la alta scara. Nu stiu ce sa zic, dar nu suna bine.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 08 January 2012 - 09:05 PM
#38
Postat 08 January 2012 - 09:19 PM
Asta e marea slefuiala...de care vorbeam...
#39
Postat 08 January 2012 - 09:26 PM
La mine, pentru ca trebuie sa fi original, o sa fie...etamina si adeziv poliuretanic. Va iesi la fel..
#40
Postat 08 January 2012 - 09:48 PM
Fisiere atasate
-
ULTRALAJT NEWSLETTER No 2.pdf (474.21K)
Number of downloads: 167
#41
Postat 08 January 2012 - 09:59 PM
PS...numai sa fie suficient..oricum e deja prea tarziu, ca aripa e aproape uscata deja...
In planurile lui Guppy 2 scrie de 2mm...si la mine cam asa iese...(desi eu il construiesc pe Gupy 1)
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 08 January 2012 - 10:01 PM
#42
Postat 08 January 2012 - 10:06 PM
Mihai_supy, la 08 January 2012 - 09:26 PM, a spus:
La mine, pentru ca trebuie sa fi original, o sa fie...etamina si adeziv poliuretanic. Va iesi la fel..
Fa mai intii o proba pe altceva. Dupa mine nu poate sa fie bine dar oricum, sa nu testezi pe munca de pina acum.
Daca-ti iei rasina si voal de 40...80g/mp e o investitie dar vei folosi din ele fara indoiala. Nu se strica si sint tare utile.
Daca nu te lasa inima sa cumperi si rasina tot acum, macar voalul si o seringa de Epoxi 5 minute. Te vei chinui din cauza viscozitatii mari dar, asta e.
Spor
PS. Daca ziceai la "misto", mi-am luat-o...
#43
Postat 09 January 2012 - 03:45 PM
Am comandat si folia - alba si sosu transparent. Combinatia de culori va ramane deocamdata asta pentru toate modelele ce le construiesc.
PS. Azi am listat planurile lui Gupy, pentru ca urmeaza fuselajul si ampenajele. Am ramas surprins, imi imaginam ce a mult mai mare. Practic ate 150 cm anvergura si doar 80 de cm lungime. Motorizarea va fi mai mult ca sigur tot Turnigy park 300. Conul, daca nu dau de alti bani o sa fie unul de aluminiu eloxat (30x3,2x....cat o fi el) pe care il am pe Filius. (iar filiusul va primi o elice de Minimoa, 11x6) Pale am 8x4, 9x5 si 10x6, 8x4 e cam maximul pentru 3S pentru motorasul asta. Greutatea esimata e undeva pe la 500 de grame, iar tractiunea motorului e cundeva pe la 350 de grame. Vedem. Daca nu merge, apoi mergem la magazin si-l motorizam cu ceva de genul Turnigy 2209, care de mult imi face cu ochiul...
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 09 January 2012 - 03:47 PM
#44
Postat 09 January 2012 - 07:35 PM
PS...doamne cat praf se face...
#45
Postat 09 January 2012 - 10:24 PM
Aripile..desfacute de pe "placa de construit"..
Spre surprinderea mea aripile sunt destul de solide, chiar daca sunt subtiri. Cand o sa fie infoliate o sa fie beton. Totusi nu m-am putut abtine si am mai bagat balsa de 1mm intre lonjeroane.
PS - Marea problema o sa fie servomecanismele eleroanelor, care (am AS100 si niste turnigy) sunt cam fixe. Grosimea aripii in zona acestora este de 12mm toata (2mm sunt numai placajele din balsa) iar servomecanismul AS100 are 11 mm. Maine o sa incerc sa mai scad un mm slefuind un servo mai vechi, sa vedem ce se intampla...daca nu, se va vedea pe intrados, si e negru, ca rosu nu am vazut...desi parca erau unele Tiny S de pe la Multiplex. Ramane de vazut. Din cate stiu cel mai important lucru la o aripa de planor este extradosul, doar ca se vede cel mai mult intradosul. La mine se vor vedea doua dracii negre pe intrados!!!! Dar parca vad eu ca pun niste hartie colorata sub folie si le maschez cumva. Mai e si posibilitatea unui capac, din placaj de un mm, pus peste balsa care placeheaza zona...doar ca va iesi in afara. Gasesc eu o solutie, si pana la urma asta e farmecul - cautarea unei solutii. Varianta cea mai simpla - alte servouri, slim, doar ca costa destul de mult. Studiem , analizam si decidem...
#46
Postat 09 January 2012 - 10:28 PM
Aripile far fragile dar in realitate sund solide pentru dimensiunile lor. Impreuna nu depasesc 60 - 70 de grame in faza asta. Cred ca cel mai greu lucru e cablul prelungitor al servourilor.
Maine o sa le cantaresc, daca le termin terminatiile alea de care chiar mi-e groaza!!!...iarasi slefuit si praf!!
#47
Postat 09 January 2012 - 11:31 PM
Guppy MKII
Spitfire IX
Me 109G
--------------------------------------
JIF 65
Springer Tug
Salupa vietnameza
--------------------------------------
1/10 Tamiya BMW Z4 M Coupe Racing - electric
1/10 Carson VW Scirocco - termic
--------------------------------------
Have fun - repeat as needed
#49
Postat 10 January 2012 - 10:39 PM
Profundorul - da oare de ce e asa de nasol de gaurit balsa?...pana la urma, cu niste freze de lemn, invartite cu mana, un cutit de modelism si smirghel, uf ce de smirghel (si inca nu am ajuns la fuselaj, unde va fi intr-adevar de slefuit).
M-am apucat apoi cu pasi marunti, da repezi de ampenaje. Ce nu am respectat din plan - ampenajul orizontal nu va fi invelit cu balsa. (nu cred ca e necesar - o sa-l intareasca folia). Am folosit bahete de 4x6 totul din balsa.
Apoi iarasi slefuit - la directie, care e din doua foi de un mm si niste triunghiulete mici pe post de nervuri - iarasi smirghel.
Cateva poze:
Ampenajul orizontal cu profundorul - care ma cam bate bandul sa-l mai scobesc, si sa-l mai scap de cateva grame
Directia cu ampenajul vertical, care va fi si el placat cu balsa de un mm. Daca nu avea bowdenul ala, nu cred ca-l placam, desi aici cred ca e necesar.
#51
Postat 11 January 2012 - 09:25 PM
Balsa din care am facut partile laterale ale fuselajului mi s-a parut foarte moale, asa ca va trebui sa ranforsez cumva zona unde se aseaza aripile. ( cate o fasie de balsa de 2mm lipita pe interior cu adeziv poliuretanic, o sa faca zona aia suficient de rigida).
In rest - aripile sunt gata de infoliere, ampenajul orizontal gata si el, maine e gata si cel vertical.
PS. azi am pierdut vremea studiind o varianta cu aripi demontabile. Marea intrebare este daca se merita sa mai pun cateva zeci de grame (doua tuburi in ficare aripa si doua sarme de otel, una de 3mm si una de 2, lungi cam de 12 cm) pentru a avea o aripa demontabila - adica mai multe piese de carat, dar mai mici. Nu vreau sa va spun cum e cand merg la zbor, cate drumuri trebuie sa fac, cu bidoane, cutii, aripi, fuselaje s.a.m.d. La fel, daca pot trai pana maine, cand voi incerca sa lipesc aripile (sau sa le fac sistemul de imbinare) atunci ....deocamdata nu stiu..
#52
Postat 11 January 2012 - 09:42 PM
Mihai_supy, la 11 January 2012 - 09:25 PM, a spus:
Daca-ti incape in masina intreaga, nu merita. E singurul criteriu, zic eu.
Plus ca, avind semiaripile gata deja si fara sistem demontabil integrat, te vei chinui sa-l faci.
Mai mult, te vei misca mai repede la cimp.
Spor
PS. In fine, lipirea pe banc va da un rezultat precis. Daca te apuci acum sa bagi fiare, bete si alte alea va mai fi aceeasi incidenta?
#53
Postat 11 January 2012 - 09:44 PM
am facut si eu un gupy ceva timp in urma , mi a placut acest planor foarte mult dpdv al dimensiunilor, fiind mic il puteai cara/zbura in locuri relativ mici, mai ales ca am reusit "sa l slabesc" aproape 100gr fata de cel original (din plan).
spor la lucru.
#54
Postat 11 January 2012 - 11:21 PM
bizu, la 11 January 2012 - 09:42 PM, a spus:
Un sistem de ansamblare a aripilor nu modifica unghiul de incidenta absolut deloc. Partea centrala nu e placata pei intrados, ai am amanat placarea tocmai pentru a lua o decizie. De icnaput in masina, incape doar in picioare, in spatele scaunelor.
Daca va exista o imbinare a aripilor, apoi va fi o sama de otel ce va intra in tuburi (montate in interiorul aripii). La Filius am asa ceva si e ok - Sarmele de otel (cam 12 cm cea de 3 mm si cam 8 cea de 2 intra in aripi in tuburi de bronz) tin aripile din balsa de 5mm pline de 180 cm fara probleme. Singura problem va fi apoi fixarea aripi pe fuselaj. La Filius e cu elastice. Aici...elasticele ar strica aspectul....
#55
Postat 12 January 2012 - 12:37 PM
Mie nu-mi place ideea cu tija de otel, pe motive de greutate. Faci cum crezi.
#56
Postat 12 January 2012 - 03:19 PM
Pana la urma o sa lipesc aripile, si o sa renunt la un sistem de imbinare. Doar ca o sa am o problema cu transportul, sper sa incapa in masina. O sa verific inainte. Daca nu incape (aripa ansamblata) in picioare in spatele pernelor, le fac demontabile.
PS. pentru ca am fost intrebat de planuri, google sa traiasca..ca el le-a gasit. Daca le vrea cineva, i le dau cu cea mai mare placere. (sunt planurile lui Guppy 1, alea free).
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 12 January 2012 - 03:21 PM
#57
Postat 12 January 2012 - 08:26 PM
Motorizarea, deocamdata un TP 2410-12, care cu elice 11x7 cica trge 550 grame. Elicea mea e 11x6 (low cost - elice de Minimoa de la Art-tech), si voi incerca zborul cu 2S 860mah. Motorizarea de tipul asta e poate cea mai proasta alegere, dar, bugetul fiind foarte strans, va trebui sa ma descurc cu ce am. Altceva nu mai am disponibil. Daca nu merge, demontam de pe altul, si vorbesc aici despre un 2825 care cu 11x7 si 2s trage 560 de grame, pe aobatul Speed 400. Motorul Towerpro are 59 de grame si consuma maxim 9 A, iar 2825-ul are 47 de grame si consuma ceva mai mult. Amble motoare au sub 3 cm diametru (atata va fi gaura in fuselaj si cam aceeasi inaltime TP-ul are si suportul de prindere).
Concluzia serii - pun motorul TP si o sa aterizez cu grija (mai am inca un ax de schimb, ca mi-am luat ca disperatul, fiind primele mele motoare brushelless). O sa fac primul zbor lansat din mana fara elice, cu acumulatorul putin mai in fata, (asa am facut si cu Filiusil)pentru verificarea stabilitatii zborului planat si eventuale reglaje brute la tijele de comanda. apoi punem elicea si incercam sa luam inaltime...da pana atunci mai este.
Pozele din seara asta
Fusleajul la uscat:
Sta langa Bandit- de parca ar vrea sa-i ia motorul - un Turnigy park 300
#59
Postat 13 January 2012 - 09:49 PM
PS
- in principiu de maine ii dam hainute. ca in seara asta nu mai am chef.
- incepe sa prinda forma - o forma superba. Ma bucur ca am ales modelul asta.