Piper 2,4m homemade din extudat, policarbonat, carbon+ ce mai gaseste omul pe langa casa
#1
Postat 29 December 2011 - 04:12 PM
Asa am ales un Piper Cub J3 si sa-l construiesc cu materiale pe care deja le aveam sau care puteau fi cumparate de la magazinele de bricolaj (avantajul este ca le vezi, le studiezi, sunt relativ ieftine si sunt disponibile imediat).
Am descarcat planurile de aici: http://aviationshopp...ls.php?file=754
Si m-am apucat de lucru.
Prima problema: Profilul aripii.
M-am uitat la aeromodele Piper Cub al unor constructori consacrati (precum Multiplex, Graupner), dar fiecare cu profilul lui. Asa ca am adoptat profilul de pe modelul real: USA 35-B (detalii la: http://www.ae.illino...lots/usa35b.gif). Trebuie doar printat la dimensiunea la care doriti sa aveti latimea la aripa aeromodelului.
Eu m-am complicat, deoarece am am cautat ca aripa sa fie exact la fel (ca sa pastreze calitatile de planare si de stabilitate). Asa ca am gasit pe internet modele numerice pe baza carora poti desena (direct pe plansa sau intr-un program specializat) acest profil.
Decat sa caut si sa invat Corel, Autocad sau alte asemenea programe am preferat sa utilizez ceva mai simplu: Excel. Am introdus datele in Excel, am facut un grafic cu profilul aripii si chiar l-am imbunatatit (prin rotunjirea colturilor generate de unirea punctelor). Graficul l-am copiat in Word si este disponibil la cerere, pe PM.
Se poate printa la orice dimensiune din Excel/Word (prin marirea sau micsorare graficului), dar trebuie avut grija ca inainte de printare si dupa sa verificati ca unitatile de pe axa orizontala au aceasi dimensiune cu cele de pe axa verticala.
Am printat fisierul Word pe un A3 (pentru o latime/coarda de 34 cm; latimea trebuie calculata in a.i. sa se pastreze un raport de 6.5-7.5 intre lungimea totala a aripii si latime), am decupat hartia dupa profil, am lipit hartia pe un rest de parchet melaminat de 8mm. Cu fierestraul pendular am decupat dupa hartie si am obtinut 2 buc de profil din parchet melaminat. Pentru siguranta am slefuit putin cele doua profile (impreuna) ca sa rotunjesc eventualele “colturi” si sa fie amandoua exact la fel.
#2
Postat 29 December 2011 - 04:54 PM
Doua placi de extudat verde gros de 20mm (1200*600 mm, densitatate 32kg/m3) le-am lipit intre ele cu CA in cateva puncte (ca sa le desfac ulterior) iar pe laterale i-am lipit cele doua profile din parchet melaminat de 8mm. Am venit cu firul cald in jurul acestor doua profile si a iesit o semiaripa. Aceleasi operatiuni le-am executat la ce-a de-a doua semiaripa. La 34 cm se poate taia cele 2 semiripi din aceleasi 2 placi de 20 mm (sau o singura placa de 40 mm), daca se aseaza bine profilele (se suprapun 8 cm cele doua semiaripi in dreptul bordului de fuga).
Fiecare semiaripa am desfacut-o in doua placi (unde am lipit cu CA), iar la interior am taiat (cu un pistol de lipit la care i-am modelat ansa sub forma de semicerc, dar se poate si cu firul cald sau cu cutter-ul) santurile pentru fibrele de carbon (2 lonjeroane)
#3
Postat 29 December 2011 - 05:08 PM
Prima data am lipit ( adeziv poliuretanic monocomponent, polimerizare in 4h – sticluta galbena de la Bison) intre ele intradosul de la aripa dreapta cu intradosul de la aripa stanga. Linia de contact am facut-o sub forma de S, ca suprafata de contact sa fie mare.
Apoi sub aceasta baza, am lipit central o placa de policarbonat de 16cm*40mm, gros de 4 mm (de aceasta placa se va agata fuselajul)
Pe intrados am asezat lonjeroanele ( in santurile practicate anterior). Pentru fiecare lonjeron am utilizat doua segmente de undita de cate 1m, consecutive , mufate intre ele ca si cand ai merge la pescuit. Ca sa anulez conicitatea lonjeroanelor (incepe la un diametru de 15mm si se termina la cca 10 mm) am asezat lonjeronele paralele, unul cu varful in dreapta, unul cu varful in stanga. Astfel am obtinut o aripa cu o greutate si rezistenta uniforma pe toata lungimea aripii.
In zona centrala am legat (cu ata de rafie) lonjeroanele de placa de policarbonat .
Apoi am decupat locul pt servo din aripi si am montat firele pt servo.
Ultima operatine a fost sa lipesc “capacul”, adica extradaosul aripi. Bineinteles tot cu poliuretan monocomponent.
Montarea stabilizatoarelor, Eleroanelor
Piper este un avion cu 2% diedru pe fiecare aripa. Am considerat ca este mai practic daca renunt la acest diedru, dar pentru stabilitate ii pun 2 stabilizatoare la 45%, a caror proiectie pe laterala sa egaleze suprafata proiectiei diedrului de 2% din planurile originale. Astfel am facut (din policarbonat de 4mm) si lipit (poiuretan+ ceva scobitori) la 45% doua stabilizatoare.
Realizarea si montarea eleroanelor sunt lucruri simple.
Astfel a iesit o aripa Beton si ca rezistenta (la teste, aripa suspendata de ambele capete tine la mijloc, in regim static, 4kg; in regim de zbor practic fuselajul poate trage si cu 8Kg fara ca aripa sa sufere ) si ca greutate (1050g cu tot cu servo)
#4
Postat 29 December 2011 - 05:27 PM
Piper este un avion cu 2% diedru pe fiecare aripa. Am considerat ca este mai practic daca renunt la acest diedru, dar pentru stabilitate ii pun 2 stabilizatoare la 45%, a caror proiectie pe laterala sa egaleze suprafata proiectiei diedrului de 2% din planurile originale. Astfel am facut (din policarbonat de 4mm) si lipit (poiuretan+ ceva scobitori) la 45% doua stabilizatoare.
Realizarea si montarea eleroanelor sunt lucruri simple.
Astfel a iesit o aripa Beton si ca rezistenta (la teste, aripa suspendata de ambele capete tine la mijloc, in regim static, 4kg; in regim de zbor practic fuselajul poate trage si cu 8Kg fara ca aripa sa sufere ) si ca greutate (1050g cu tot cu servo)
Fuselajul l-am facut in felul urmator: Am luat o teava de la o undita de carbon (diametru este de cca 22 mm- teava cea mai mre din undita, lungime 1080mm, greutate cca 55 g, pe mine ma costat 10 RON- sau mai exact 60 RON o undita de 6 m cu 6 fibre, fiecare cu o lungime in jur de 1m , conice, diametru reducandu-se cu cca 3mm/m) la capete lipesc cu poliuretan lichid un lemn rotund de fag (20mm diametru, 9 RON/m) pe care il introduc cca 50 mm in cabon.
In fata , tai lemnul la fata carbonului si lipesc (cu poliuretan) un disc de lemn (parchet melaminat de 8mm) ca suport pentru motor. In spate las lemnul mai lung si in el dau gaurile pentru fibrele necesare la stabilizatoarele orizontale, vertical, si tren de aterizare.
Pe teava de carbon am lipit o placa de policarbonat de 4mm, de vreo 60 cm lungime si latime care variaza intre 2 si 16 cm (profilul este asa cum se vede fuselajul de sus). Cam pe unde vine aripa am lasat latimea de 16 cm, astfel incat sa se ‘pupe” cu placa de policarbonat de pe intradosul aripii.
Sub aceasta placa de policarbonat am montat o “nacela” tot din policarbonat de 4mm si gata fuselajul
In acest fuselaj, decupez trapele de acces si am grija sa iasa si balamale si incuietoare (sunt cateva scobitori pe care le introduc in canalele policarbonatului astfel incat sa le folosesc pe post de balama sau zavor.
De retinut este ca policarbonatul desi este rezistent si usor de utilizat este relativ GREU, adica are o densitate de 150-160 kg/mc, similara cu cel al balsei dar de 4-5 ori mai mare decat polistirenul extudat (placa de policarbonat de 4 mm are o greutate similara cu balsa de 4 mm si cu extudatul de 18 mm). De folosit cu masura !
#5
Postat 29 December 2011 - 05:38 PM
Realizat din roti de masinuta (destul de grele si cam mici ca dimensiuni), cu ax din cui cu diametru de 4,1mm, axul prins intr-o bucata de lemn introdusa intr-o fibra de carbon de 12mm. In fata fibrele se lipesc direct de fibra de 22 mm(cu plastic cald) si au intarituri de policarbonat. In spate roata este legata de carma prin intermediul unui ax de duraluminiu (cam greu).
Profundor si carma
Sunt realizate din doua foi de depron de 6mm lipite intre ele cu poliuretan lihid. Au insertie de fibra de carbon si duraluminiu.
#7
Postat 29 December 2011 - 05:54 PM
- Anvergura 240 cm (aripa fara diedru de 2%, dar am compensat cu stabilizatoare la capatul aripii asezate la 45 de grade)
- Lungime estimata 150 cm
- Greutate 2600 g
- Incarcare alara: cca 35g /dmp)
- Suprafete de control: cu marimi generoase, servo de 26gr, metalice, de 3,0 Kg/cm
- Motor: Rc Timer BC3542-6, 1000kv
- Elice: APC 12*4, tractiune masurata static, la sol: 1800 g
- ESC: 70A, BEC 5A
- Acumulator: LiPo 5000 mAh, 3S, 20-30C
Din punctul meu de vedere consider avionul ca fiind robust (poate prea mult), cu exceptia trenului de aterizare (care mi se pare firav) si a motorului mic.
Poza cu avionul se gaseste la :
http://www.rhcforum..../page__st__1590
postul 1608
Video cu primul zbor al avionului se gaseste la:
http://www.rhcforum..../page__st__1590
postul 1611
#8
Postat 29 December 2011 - 06:47 PM
dan231, la 29 December 2011 - 05:27 PM, a spus:
Cred ca v-a pacalit cine v-a vandut fibra de sticla neagra pe post de carbon.
Nu am vazut pana acum segment de carbon adevarat mai ieftin de 20 lei jumatatea de metru.
Si greutatea se potriveste cu ce am si stiu ca e fibra de sticla, 35 grame la 14mm.
#9
Postat 29 December 2011 - 08:49 PM
- Pe batul de undita scrie Robinhan 600, high modulus Carbon IM7, Carbon 100%+ atentionari sa nu le folosesti pe langa fire electrice si cand fulgera (carbonul conduce bine electricitatea). Asa scrie, asa spun si eu.
- Am taiat varfurile la undita, pt a intari o sarma de comanda. Ruptura materialului arata ca este carbon.
Referitor la pret , conteaza de unde le cumperi. Eu am luat direct de la importatorul chinez la pret de en-gros, jumatate de km mai incolo, la primul magazin de retail pretul era cu 70% mai mare. Va propun sa discutam de preturile la tevile de carbon si furnizoriii pentru acestea prin mesaje private (nu cred ca se poate pe forumul public). Ma intereseaza mult acest subiect: Tevi de carbon, furnizori, preturi
#10
Postat 29 December 2011 - 09:39 PM
renatoa, la 29 December 2011 - 06:47 PM, a spus:
Nu am vazut pana acum segment de carbon adevarat mai ieftin de 20 lei jumatatea de metru.
Si greutatea se potriveste cu ce am si stiu ca e fibra de sticla, 35 grame la 14mm.
Eu am folosit la planoare segmente din carbon. Se gasesc. Teava de carbon la 14 mm (diametrul mare) are cam 24 de grame (un metru). Daca tai din ea cat trebuie pentru un DLG, ramai cu 16 grame. Daca ii razuiesti lacul de pe el, castigi mai mult de un gram :) .
#11
Postat 30 December 2011 - 03:28 PM
Că din motive ce ţin de firea omenească aş îndemna a spune, ca şi vulpea, că strugurii sînt acri, e o treabă. Mai nimerit este a spune că, eu unu', nu ajung la struguri.
Acu' nu pot renunţa la fixul meu, ăla cu pozele. Că la construcţia în cauză nu aţi făcut poze pe parcursul construcţiei, mai mult ca sigur că aşa e. La o construcţie viitoare să vă aduceţi aminte şi de cei ca mine, cei ce pun preţ şi pe detaliile din timpul naşterii unui "bărzăun".
Toate cele bune şi la mai multe zburătoare. Nu spun şi la mai mari , că spre chestiunea asta, bag de seamă, îndemnaţi şi singur.
#12
Postat 30 December 2011 - 05:19 PM
SARBATORI FERICITE !!! ...si la mai mare ...si mai frumos ...
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#14
Postat 31 December 2011 - 12:35 AM
Ma bucur ca v-a placut. Poze nu am din timpul constructiei, dar am sa fac la urmatorul/urmatoarele poze. Cu aceasta ocazie va anunt ca este “in proiectare” versiunea 2 a pasaroiului care o sa aduca o sa aduca aproape o triplare a puterii motorului(+esc si baterii mai mari), alimentare separata pentru servo si RX si roti de aterizare “profi”.
In continuare caut materiale usoare si solutii constructive rapide, asa ca orice recomandare este binevenita, din partea oricarui aeromodelist.
#15
Postat 31 December 2011 - 01:11 AM
Daca zboara promitator, inseamna ca mi-am atins obiectivul. Urmatoarea varianta sper ca va zbura bine apoi varianta 3 va zbura f bine. Abia la varianta 4, va avea sens sa ma ocup de infolierea avionului si alte detalii ca sa semene cu avionul real (desi nu tin neaparat).
De acord cu tine referitor la titlu topicului. Am sa ma gandesc la un nume mai potrivit. Acum nu pot sa-i spun decat “Pasaroi v1”.
Referitor la versiunea 2 a Pasaroiului te rog recomanda-mi cateva materiale/tehnologii de aplicat in special la:
- Diedru 2% (sau mai mare)
- Aripile vor fi detasabile – din ce sa fac diedru, sistemul de prindere si asigurare
- Cum sa leg carma de roata din spate
- Cum si din ce sa fac trenul de aterizare
Obiectivul urmarit este reducerea greutatii (cu efort constructiv si financiar mic-moderat)
La multi, multa sanatate si multe..aeromodele in 2012!
#16
Postat 31 December 2011 - 09:56 AM
Solicitarile la cativa zeci de cm de fuselaj sunt mult mai mici si sistemul de prindere acolo poate fi redus la doua tije de carbon de 6mm (pline) de 15cm fiecare.
Inclusiv sectiunea centrala va fi mult mai usoara pentru ca va fi material continuu si nu mai trebuie sa sustina la mijloc un sistem de imbinare supus la cele mai mari solicitari din toata structura.
Peste tot poti merge cu materiale (lonjeroane, acoperire) mai subtiri decat la 2 bucati.
#17
Postat 31 December 2011 - 10:16 AM
Lucky Star 40 poze https://picasaweb.go...feat=directlink filmulet http://vimeo.com/23968654
Cessna Bird Dog poze https://picasaweb.go...feat=directlink
Planuri Cessna: BirdDog_Model_1.pdf (97.39K)
Number of downloads: 248
La Cessna aripa este din doua bucati, iar anvergura e de 1750mm. Ampenajele sunt din doua foi de depron de 6mm si au 2 tije de carbon de 4mm. Fuselajul e plin de bete de bambus, iar in aripa am folosit un lonjeron de lemn 4x40mm pe care il poti gasi la Brico sau la Baumax. :drinks:
Bafta si spor la bricolat ;) (macar la varianta 3 sa ai un model cat de cat scale ^_^ )
Stima, Adi.
#18
Postat 03 January 2012 - 10:30 AM
Buna ideea cu aripa din 3 bucati.
@silver arrow
Frumoase avione. M-am uitat cu atentie la poze si am “furat” cateva idei de constructie in special la partea cu trenul de aterizare si partea de motorizare vis-à-vis de dimensiunile aparatului.
Multumesc pentru plan – l-am salvat si asteapta vremuri mai bune cand voi avea timp sa il execut. De curiozitate, poti sa-mi estimezi cate ore ai avut nevoie pentru a realiza unul din cele doua modele prezentate?
#19
Postat 03 January 2012 - 01:38 PM
dan231, la 03 January 2012 - 10:30 AM, a spus:
Multumesc pentru plan – l-am salvat si asteapta vremuri mai bune cand voi avea timp sa il execut. De curiozitate, poti sa-mi estimezi cate ore ai avut nevoie pentru a realiza unul din cele doua modele prezentate?
Multumesc ^_^ . Constructia Lucky Star-ului a durat aprox. o saptamana de vacanta cu o munca manata de entuziasm :drinks: , iar la Cessna a durat vreo 3 saptamani.
Motorizarea a fost:
-motor turnigy 4250 pe Cessna si robbe roxxy 4250 pe Lucky Star cu elice 13x8 si 13x6,5,
-esc 60A,
-lipo 5s 4000mAh.
Bafta, Adrian.
#20
Postat 04 January 2012 - 11:08 AM
- a respectat cerintele initiale
- care sunt partile ce pot fi imbunatatite/schimbate
M-a ajuta orice tip de feedback, mai ales pentru subiectul nr 2.
A respectat cerintele initiale?
Asa cum am spus la inceputul topicului- Doream sa construiesc un: avion slow-fly, rezistent, usor de construit si sa nu coste mult. De ce am avut aceste criterii in principiu este alta discutie, dar pe scurt, doream un slow-fly (pt ca zboara incet si iti da mult mai mult timp de gandire la aterizare, decolare chiar si in zbor orizontal- il ai mult mai mult timp in “vizor”), rezistent (sa reziste mai bine la aterizari fortate), usor de construit (deocamdata nu am timpul necesar unui proiect mai elaborat) si cost redus (asta este evident).
Slow-fly: Din filmuletul de mai sus se vede ca avionul decoleaza usor si aterizeaza la fel de usor. O mare parte este maiestria pilotului, dar cred ca si profilul contribuie cu ceva la acest zbor usor. La aceste dimensiuni mici, cat de important este profilul?
Rezistent: aripa este “beton’, profundorul si deriva sunt rezistente, fuselajul are o rezistenta buna (egala cu de rezistenta tevii de carbon de 22 mm), trenul de aterizare este bun pe spate, dar in fata mi se pare cam firav.
Usor de construit: aripa din polistiren extudat cu 2 fibre de carbon, neinfoliata; fuselaj simplu din policarbonat, tren de aterizare simplu. Nu stiu la ce ar trebui sa mai renunt pentru al face si mai simplu de construit.
Cost redus. Deobicei acest subiect naste cel mai multe controverse. Eu voi incerca sa fac un calcul pentru costul materialelor, pentru cantitatile nete+ pierderile aferente, la preturile medii de pe piata. Aripa: o placa extudat de 40 mm (sau 2 de 20mm) 12; carbon de undita (4m) 40; policarbonat 2, materiale mici (adeziv, ata de rafie, scobitori, balamale de plastic) 10=64
Fuselaj: policarbonat 8, carbon 10, materiale mici (adeziv, lemn, depron) 5=23
Tren de aterizare: roti: 10, carbon 15, duraluminiu 5, materiale mici 1=31
Cost tuturor materialelor ar fi de 118 RON, din care mai mult de jumatate reprezinta costul carbonului utilizat. Pentru mine costul efectiv a fost mult mai mic (cca 50RON, adica costul carbonului de undita), deoarece am recuperat restul materialelor din alte proiecte.
Eu zic ca a respectat in totalitate cele 4 cerintele initiale. Ce parere aveti?
#21
Postat 04 January 2012 - 11:50 AM
- Profilul aripii – cred ca este cel mai important element (alaturi de greutate) in obtinerea unor caracteristici de zbor bune. Profilul utilizat pana acum (USA 35B) este bun, are forta de ridicare mare, dar ma gandesc ca din anii 1930 pana acum s-au inventat si profile mai bune si mai adaptate la aeromodelele de 2 pana la 4m anvergura. Caut un profil care sa aiba o forta mare de ridicare, dar care sa nu opuna o rezistenta mare la inaintare (sa nu fie foarte gros, butucanos). Ce profil de aripa imi recomandati ?
- Aripi detasabile, eventual fuselaj din doua bucati – pentru a usura transportul si depozitarea.
- Legatura dintre fuselaj si structura sa (teava de carbon de undita, 22mm) sa o intaresc. Teava de carbon este lacuita asa ca orice adeziv nu prinde bine de aceasta teava . M-am gandit sa curat lacul sau sa pun in jurul tevii soricei de plastic apoi cu plastic cald sa “leg’ soriceii de fuselajul de policarbonat.
- Tren de aterizare, fata – sa il fac mai solid (sa reziste bine la denivelari).
Ma ajuta sa-mi povestiti cum ati rezolvat voi problemele similare astfel incat sa gasesc si eu o solutie buna pentru problemele mele.
#22
Postat 04 January 2012 - 12:50 PM
La planoare da, dar la avioane... vorbele ala din folclor cu pus motorul la faras sau la usa hangarului nu or avea si un substrat oare ?
Sau, de ce oare aproape toate calculatoarele de avioane existente pe net nu au ca parametru profilul ?
Dupa mine orice complicatie in plus fata de un Clark Y nu va va aduce ceva palpabil.
#24
Postat 04 January 2012 - 01:40 PM
In plus, tehnologiile abordate pana in prezent nu va permit sa umblati la finete in asa masura ca sa ziceti ca aveti un profil sau altul. Ziceti ca aveti acolo USA 35B, dar cat o fi de aproape de adevaratul USA 35B cred ca nu stie nimeni... Daca pun alaturi un Clark Y 12% nu cred ca difera cu mai mult de 1mm in oricare punct. Iar 1mm precizie la taierea cu fir cald este deja performanta.
#27
Postat 11 January 2012 - 09:59 AM
Am apelat la experienta voastra in domeniu pentru a ma ghida si spre alte magazine/site-uri (chinezesti, engleze, franceze, germane, cehe,orice alta natie) care primeste comenzi si din Ro si de care sunteti multumiti ca si calitate al produselor si livrare.
In continuare caut un motor electric mare (pt avioane cu anvergura mai mare de 1,5 m am intels ca mai "eficient'/ potrivit ar fi motorul termic, dar deocamdata eu nu vreau sa ma complic cu bujii, ulei, combustibili, setari permanente, etc) cu putere de peste 1200w, care sa mearga la 6s si peste, capabile sa ridice cu usurinta in aer avioane cu masa intre 3-5 kg (corespunzator unor avioane cu avergura de 2-4m). Orice ajutor este binevenit.
#28
Postat 11 January 2012 - 10:22 AM
dan231, la 11 January 2012 - 09:59 AM, a spus:
In continuare caut un motor electric mare (pt avioane cu anvergura mai mare de 1,5 m am intels ca mai "eficient'/ potrivit ar fi motorul termic, dar deocamdata eu nu vreau sa ma complic cu bujii, ulei, combustibili, setari permanente, etc) cu putere de peste 1200w, care sa mearga la 6s si peste, capabile sa ridice cu usurinta in aer avioane cu masa intre 3-5 kg (corespunzator unor avioane cu avergura de 2-4m). Orice ajutor este binevenit.
Uite doua exemple de modele peste 160 cm anvergura ce au zburat cu motoare electrice ( de ~ 300 W ) si LIPO de 2200 respectiv 5000 MAh :
Sugar free ( profil NACA 2412 ) : http://www.rhcforum....usor-pentru-ap/
si Piper ( profil NACA 0015 )- polistiren :
Cat despre anverguri de 200 cm uite un bimotor ( profil aripa 'power'- un fel de Rhode St. Genese 32 ) - motorizat electric si zburat cu 5000 MAh :
....in concluzie se poate electric si la anv.mari si la costuri chiar mai reduse pt.model in sine .
si video cu Sugar-free-ul : http://www.youtube.com/watch?v=Qr6SBiNFtnI
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#29
Postat 11 January 2012 - 10:27 AM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 11 January 2012 - 10:27 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#30
Postat 11 January 2012 - 10:36 AM
In general nu consider nici un vanzator responsabil de calitatea produselor, aia e alegerea mea dupa o documentare corespunzatoare.
De vanzator pot sa fiu (ne)nemultumit doar de impachetare, promptitudine, si onorarea obligatiilor privind garantia. Si sa nu exagereze cu adaosul comercial.
Eu voiam sa comentez estimarea necesitatilor si calculul motorizarii.
Asa cum zicea si Robert mai sus, nu inteleg nevoia de 1200W, cand avionul actual, cu dimensiunile si greutatea publicata la inceputul acestui topic, poate sta in hover cu un motor seria 42, 500kv, si o elice de 17-18x12-10, alimentat chiar si din 4s si consumand 600W.
Pentru mai mare/mai greu calculam la momentul cand avem date concrete.
PS: chestia cu eficienta termicului peste 1.6m e folclor din epoca dinainte de lipo/brushless.
dan231, la 11 January 2012 - 09:59 AM, a spus:
Am apelat la experienta voastra in domeniu pentru a ma ghida si spre alte magazine/site-uri (chinezesti, engleze, franceze, germane, cehe,orice alta natie) care primeste comenzi si din Ro si de care sunteti multumiti ca si calitate al produselor si livrare.
In continuare caut un motor electric mare (pt avioane cu anvergura mai mare de 1,5 m am intels ca mai "eficient'/ potrivit ar fi motorul termic, dar deocamdata eu nu vreau sa ma complic cu bujii, ulei, combustibili, setari permanente, etc) cu putere de peste 1200w, care sa mearga la 6s si peste, capabile sa ridice cu usurinta in aer avioane cu masa intre 3-5 kg (corespunzator unor avioane cu avergura de 2-4m). Orice ajutor este binevenit.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2012 - 10:38 AM