Modelism - RHC Forum: rodajul motorului magnum 10 cc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

rodajul motorului magnum 10 cc

#1 Useril este offline   davinci 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 346
  • Inregistrat: 18-December 11
  • Gender:Male
  • Location:craiova

Postat 28 December 2011 - 06:09 PM

Am cumparat un motor magnum de 10 cc. As vrea sa aflu de la cei cu mai multa experienta, cum se face rodajul, temperatura de afara. Vanzatorul mi-a recomandat combustibilul cu 10% nitro, deci am cumparat sigazul Va rog sa ma ajutati, sa imi explicati cat mai detaliat daca se poate cum trebuie sa procedez. Am cumparat si demaror. Va multumesc
0

#2 Useril este offline   davinci 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 346
  • Inregistrat: 18-December 11
  • Gender:Male
  • Location:craiova

Postat 28 December 2011 - 06:28 PM

La rezervorul aeromodelului meu (tiger 60), axista doua tevi. La interior, oteava este dreapta, iar cea de a doua este inclinata la 45 de grade. Sunt sigur ca aceasta merge la toba de esapament, iar cea de a doua alimenteaza motorul. Eu pe unde mai alimentez? ? Sa alimentez prin furtunul de la toba?? In cartea avionului, imi arata treitevi care intra in rezervor.
0

#3 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 28 December 2011 - 06:48 PM

Vezi postareadavinci, la 28 December 2011 - 06:28 PM, a spus:

La rezervorul aeromodelului meu (tiger 60), axista doua tevi. La interior, oteava este dreapta, iar cea de a doua este inclinata la 45 de grade. Sunt sigur ca aceasta merge la toba de esapament, iar cea de a doua alimenteaza motorul. Eu pe unde mai alimentez? ? Sa alimentez prin furtunul de la toba?? In cartea avionului, imi arata treitevi care intra in rezervor.

scoti furtunul de la carburator si alimentezi pana se umple rezervorul daca vrei sa alimentezi prin furtunul de la toba nu o sa poti pentru ca faci presiune in rezervor si bagi tot combustibilul in carburator
0

#4 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 28 December 2011 - 06:56 PM

http://media.hobbype...nual/210770.pdf
Nulla dies sine linea!
0

#5 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 28 December 2011 - 07:48 PM

Ah, de cand asteptam un topic ca asta. Si eu am doua motorase care vreau sa le rodez: un ASP 25 (4cmc) si un ASP 52 (8,5 cmc). Manual de ASP nu am gasit. In schimb am gasit manual de magnum. Acolo scrie ca la rodaj trebuie sa folosesti combustibil nu cu mai putin de 20% ulei de ricin si nu cu mai mult de 10 % nitro (copy/paste: For the break-in period you must use a fuel containing no more than 10% nitro methane and no less than 20% Castor Oil lubricant.) Tot acolo scrie ca nu e recomandat combustibil cu ulei sintetic (We do not recommend using fuels that contain only synthetic lubricants. Synthetic lubricants have a much lower flash point than Castor Oil lubricants. Flash point is the point at which the lubricant begins to actually burn and lose its lubricating qualities. Using fuels containing a blend of Castor Oil and synthetic lubricants results in an engine that runs cooler and lasts longer.).
NICAERI nu am vazut combustibil cu 20 % ulei. Majoritatea sunt cu 16 %. De unde pot lua combustibil pentru rodaj?

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 28 December 2011 - 07:48 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#6 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 28 December 2011 - 08:16 PM

nu sunt eu specialistul de care este nevoie in vederea transari acestui topic dar din cate cunosc se poate folosi combustibil si fara nitro . Recomandat este in cantitate de 5% pentru o viata mai lunga a motorului , cu cat creste procentajul se obtine putere dar se accentueaza uzura ! Uleiul de ricin este mai bun decat cel sintetic dar se curata de pe motor extrem de greu si dupa folosire neaparat motorul trebuie curatat , etc. Accept corecturi de la dv. , mai ales de la "Marinaru " " Eraser " ...., Doctori in motoare !
0

#7 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 28 December 2011 - 09:14 PM

Cautand pe net, am descoperit un combustibil cu 20 % ulei (singurul) si anume Byron 10% Aero GEN2 Traditional 10 (combustibil nitro pt avioane): 10% nitrometan, 20% lubrifianti. A folosit cineva asa ceva? Sa cumpar un bidon din asta pentru rodaj?
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#8 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 28 December 2011 - 10:44 PM

Foarte utile informatii pentru multi dintre noi. Multi avem motoare dar nici macar nu stim de ce pornesc sau de ce nu pornesc. Ar fi bine-venite cateva sfaturi de la cei care s-au saturat de mirosul de metanol. Noi ceilalti, multumim anticipat!
0

#9 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 30 December 2011 - 12:14 PM

Nu ai cautat unde trebuie ... gasiti aici http://www.rhcforum....6-motor-review/ cam tot ce va trebuie .
0

#10 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2255
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 31 December 2011 - 11:24 AM

Salutare,

Pentru motoarele ABC poti folosi cu incredere combustibilul Morgan CoolPower cu nitro 5% sau 10%. Uleiul este sintetic dar de buna calitate. Alternativ, poti folosi combustibil Tornado in care la primul rezervor mai adaugi ulei de ricin (gasesti la farmacie la sticluta de 20ml) cam 5% (adica la un rezervor de 300ml, adaugi 15ml). Dupa primul rezervor, nu mai este nevoie de lubrefiere suplimentara. Un alt combustibil bun ar fi Optifuel, cu altele eu am rezerve desi cred ca Roktan nu e nici el un combustibil slab. Bujiile Robbe in schimb, sunt foarte proaste.

Rodajul:
Motoarelor ABC nu le place sa mearga reci. Cea mai mare uzura apare la pornire si pana la atingerea temperaturii optime, pentru motoarele aero 95° - 115° C. In principiu nu este recomandat sa te dai cu un motor ABC / ABN daca temperatura de afara este foarte scazuta, mai ales daca motorul este expus (trainer). Pentru prima pornire poti face un paravan din carton pe care sa-l interpui intre elice si motor pana se incalzeste motorul. Unii modelisti (in special la auto) infasoara chiulasa cu folie de aluminiu alimentara sau la motoarele mici folosesc un cilindru de carton ramas de la un sul de hartie igenica. Riscul functionarii la rece, mai ales al rodajului la rece, este stricarea pistonului si mai grav, indoirea bielei si ovalizarea lagarelor acesteia.
Pornesti motorul si il tii ambalat 100% cu amestecul putin bogat si cu ochii pe termometru. Daca se raceste sub 98° C mai bagi cartonul in fata, daca se incalzeste peste 110° C mai imbogatesti amestecul 2 - 3 clickuri. Dupa ce il tii asa primele 5 minute, incepi sa ambalezi intre 30% - 100% pana se termina rezervorul. Ca sa nu faci "scurta" la mana si sa nu uzezi potentiometrul statiei, ar fi bine sa ai un servotester cu functie de rodaj (Multiplex de exemplu) sau o radiocomanda cu aceasta functie (cel putin MC3030 si FC-28 au asa ceva, ar trebui sa aiba si cele mai moderne). Dupa primul rezervor, alimentezi si astepti pana motorul se raceste la 35 - 40° C dupa care repornesti si dupa ce motorul a atins temperatura de lucru, reincepi cu ambalatul 30 - 100% din cursa acceleratiei pana la terminarea rezervorului. Cele mai multe motoare deja iti permit sa le reglezi relantiul si sa poti zbura de la al treilea rezervor.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#11 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 31 December 2011 - 12:34 PM

Eu recomand rețeta de pe vremea bunicii, pe care o folosesc încă cu succes.
Trei rezervoare consumate la relanti, după care incă unu cu motorul turat, sau chiar două. Nu uita sa lasi motorul sa se răcească între plinuri. Combustibil fară nici un gram de nitro sau de care găsești. Am folosit tot felul de combustibili și îți spun din experiență ca faze de genul ,,mult nitro = uzură mare,, sunt povești. Indiferent de cât nitro am folosit, uzura a fost cam aceiași. Am o gramadă de motoare uzate, unele au mers fara un gram de nitro, altele cu doze uneori nesimțite din această licoare magică. Nu am folosit niciodată termometre, turometre sau alte minuni d-astea. Nu prea are rost să dai bani pe ele.
Spor la treabă!
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#12 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 31 December 2011 - 12:59 PM

La temperaturi scăzute, chiar este o problemă cu uzura. Pornește motorul, lasă-l să se încălzească și apoi îl poți tura cât vrei. Dacă se oprește și e înțepenit, nu insista să-l învârți, s-au dilatat pistonul și cămașa. Lasă-l la răcit și mai pune-l să meargă la relanti încă un rezervor. Asta e o situație des întâlnită la motoarele Magnum - ASP în rodaj.
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#13 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 01 January 2012 - 12:25 AM

....Eraser , dar cel de la Graupner ...Titan G5 , cum este calitativ ?
0

#14 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2255
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 02 January 2012 - 08:37 PM

Metoda cu cele 3 rezervoare merse la relanti, indicata de Nicajohn, este valabila pentru motoarele 2T de constructie mai veche cu piston din fonta + cilindru din otel si pentru cele cu segment si evident pentru cele in 4 timpi. Metoda NU ESTE BUNA pentru motoarele ABC / ABN deoarece la relanti motorul se incalzeste greu, mai ales pe vremea asta, deci va aparea uzura excesiva la capul pistonului iar o parte din ulei are timp sa se arda si nu mai preia toate particulele de metal care trebuiesc scoase afara din motor. In nici un caz nu trebuie sa ajungi sa calezi motorul !

Deoarece cilindrul are coeficientul de dilatare mai mare decat cel al pistonului, motoarele ABC caleaza la temperatura joasa si pierd din putere pana la oprire daca sunt supraincinse. La cele cu segment singurul pericol este supraincalzirea care duce la uzura excesiva a fustei pistonului sau chiar la calare, deoarece pistonul din aluminiu are coeficientul de dilatare mai mare decat cel al cilindrului din otel.


Nu am avut ocazia sa zbor personal cu combustibil Graupner Titan, dar cand eram in Germania am vazut ca era folosit de multa lume dar majoritatea elicopteristi.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 02 January 2012 - 08:38 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#15 Useril este offline   nicajohn 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 20-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Brasov-Codlea / Vâlcele-Covasna
  • Interests:aeromodele

Postat 03 January 2012 - 11:33 AM

Nu vreau sa te contrazic, nu sunt un mare mester dar in urma cu ceva timp, prin februarie anul trecut, am incercat metoda cu motorul turat la maxim la sugestia unui prieten. Rezultatul a fost supraincalzirea motorului si blocarea pistonului, dupa o functionare de aproximativ 3 minute. Motorul este un Magnum de 15 cmc montat pe un acrobat de viteza. Din aceasta cauza prefer metoda clasica care pana acum a avut succes indiferent de conditiile meteo.
Mai este o metoda, folosita in fabrica, pe care nu o recomand....Se introduce in motor o anumita cantitate de ulei(nu stiu exact cat)se cupleaza axul la un motor electric sau o bormasina si se lasa la invartit aproximativ 10 minute. Sa nu credeti ca motoarele care au facut rodajul in fabrica, au fost pornite si reglate fiecare in parte.....
pasarile fac oua si din ele ies pui iar avioanele fac oua de aluminiu si ies aeromodele....din intelepciunile lui fiu-meu<span style='font-size:8pt;line-height:100%'> </span><!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->
0

#16 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 January 2012 - 12:12 PM

Eu inclin spre varianta lui Eraser caci cam asa recomanda si producatorii dar nu sa il tii full tot rezervorul si sec pe deasupra ci cu acel joc din debitul de gas - foate bogat 10 secunde ( cand si turatia scade la jumatate avand zgomot de 4T ) dupa care saracit 10 sec si iar imbogatit 10 sec , dupa care iar saracit 10 sec ..... iti cam ingheata mana de la suflul creat de elice, iti cam amortesc genunchii stand aplecat asupra modelului ( daca nu e pus pe stand ) dar eu asa le am facut pe toate si nu am dat rateu cu nici unul fie vara fie iarna .

P.S.

Pe departe cel mai bun carburant .. Cool Power ! cu 5%, 10%, 15%, 20% si 30% nitro ( si procentul de ulei variaza functie de cel de nitro )

In nici un caz nu este ca Roktan care are ulei doar asa ... sa zici ca are ... dar or fi stiind ei ceva !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 January 2012 - 12:14 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#17 Useril este offline   davinci 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 346
  • Inregistrat: 18-December 11
  • Gender:Male
  • Location:craiova

Postat 05 January 2012 - 07:06 PM

Acum doua zile, am pornit pentru prima data in viata mea, motorul magnum de 10cc,achizitionat recent. A pornit din prima. Nu mi-a venit sa cred cat de frumos mergea. La relanti, cred ca in aproape 4ore iar fi trebuit sa consume tot rezervorul. Azi, a consumat un rezervor la relantiu, la o jumatate de ora il mai opream ca sa se mai raceasca cate 7-8 minute, iar totul a fost ok. Sa consider rodajul terminat? In total s-a consumat aproape doua rezervoare.Am facut o gresala prima data cand am facut amestecul cu uleiul de ricin. Am uitat ca combustibilul (rapicon) are deja 18% ulei, iar eu , la un litru de gaz, am mai pus inca 20 de grame in plus. Cu toate acestea, motorul a mers ireprosabil. Am avut noroc cu Radu39, care mi-a spus cum sta traba cu amestecul. Azi a pornit la fel de usor cu noul amestec.
0

#18 Useril este offline   davinci 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 346
  • Inregistrat: 18-December 11
  • Gender:Male
  • Location:craiova

Postat 05 January 2012 - 07:09 PM

Mentionez ca, combustibilul are 10 la suta nitro
0

#19 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2012 - 02:30 PM

In nici un caz nu-i strica ceva ulei in plus, dimpotriva. Daca in manual scrie: ''minim 20% ulei'', asta inseamna ca trebuie sa ai de la 20% in sus...nu?
Daca este ABC, este o mare greseala sa-l rodezi la relanti.
10% nitro este OK.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 January 2012 - 02:31 PM

0

#20 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2012 - 04:31 PM

Eu nu inteleg ce e asa de greu in a respecta ce scrie in manualul oferit de producator: http://media.hobbype...nual/210802.pdf
Ok, nu se gaseste la noi combustibil cu ulei de ricin, se poate folosi si cu ulei sintetic iar diferenta de procentaj de pana la 20% se completeaza cu ricin de la farmacie.
Rodajul nu se face la relanti la nici un tip de motor (ABC, ABN, cu segment sau de Dacie), rodajul corect se face in sarcina partiala, cu amestec mai bogat pt. racire si lubrifiere mai bune- un plin la sol si restul in aer, pe model.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#21 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 06 January 2012 - 06:25 PM

Vezi postareadavinci, la 05 January 2012 - 07:06 PM, a spus:

Acum doua zile, am pornit pentru prima data in viata mea, motorul magnum de 10cc,achizitionat recent. A pornit din prima. Nu mi-a venit sa cred cat de frumos mergea. La relanti, cred ca in aproape 4ore iar fi trebuit sa consume tot rezervorul. Azi, a consumat un rezervor la relantiu, la o jumatate de ora il mai opream ca sa se mai raceasca cate 7-8 minute, iar totul a fost ok. Sa consider rodajul terminat? In total s-a consumat aproape doua rezervoare.Am facut o gresala prima data cand am facut amestecul cu uleiul de ricin. Am uitat ca combustibilul (rapicon) are deja 18% ulei, iar eu , la un litru de gaz, am mai pus inca 20 de grame in plus. Cu toate acestea, motorul a mers ireprosabil. Am avut noroc cu Radu39, care mi-a spus cum sta traba cu amestecul. Azi a pornit la fel de usor cu noul amestec.



Sperand ca ai citit tot ca au scris colegii, ca ai citit si manualul, concluzia o poti trage singur daca :

1 - ai rodat motorul
sau
2 - a frecat motorul , ai harsait motorul

Nu mergea mai bine cu un smirghel foarte fin ?? ... asta ca sa exagerez putin si sa se inteleaga mai bine diferenta intre mai multe metode de asa zis rodaj.

Si in final .... daca un motor este rodat corect si dupa aceea exploatat si intretinut corect se va vedea numai daca si la anul pe vremea asta va mai functiona, va mai avea compresie ....




Bafta !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro