Dilutie vopsea acrilica Nu prea iese bine pe aerograf
#1
Postat 25 December 2011 - 12:49 PM
Avand in vedere toxicitatea diluantului folosit la emailuri, am decis sa folosesc vopseluri acrilice. De curand am promovat de la pensula la aerograf :clapping: si de atunci ma tot chinui sa gasesc o dilutie optima. Pana acum ori am infundat aerograful ori am scos o "apa lunga murdarita cu ceva pigment".
In aceste conditii, va rog sa-mi spuneti cum procedati voi cu acrilicele. Care ar fi un bun raport general de apa/vopsea, de la care sa incep sa lucrez la acordul fin.
Multumesc
Craciun fericit
#3
Postat 25 December 2011 - 03:09 PM
sint sigur ca te poate deslusi si upgrada informational, cred ca in perioada asta, intre doua soriciuri, trei sarmale si-o piftie sigur gasiti loc si pentru un seminar de "acoperiri"...
...ca si argument, dupa ce a fost vopsit de el, MicroMagic-ul subsemnatului a ajuns coperta de revista...
bafta si minuni!
Aceasta postare a fost editata de mizzone: 25 December 2011 - 03:13 PM
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#4
Postat 25 December 2011 - 08:31 PM
Despre strecuratul vopselei am mai auzit. Oare sa o strecor inainte sau dupa ce o diluez cu apa? Am mai citit cateva opinii divergente ref. folosirea alcoolului in locul apei.
Cat despre colegul pletila, nu-mi vine sa-i dau asa din senin un PM - poate descopera topicul si vine cu ceva aport informational.
Spor la sarmalute carnaciori si bauturi spirtoase B).
#5
Postat 25 December 2011 - 09:46 PM
Pentru capitolul vopsele, tehnici de vopsire, dulutie.... etc...... se pot scrie pagini intregi. Cu precadere.... vopselele acrilice sunt de doua tipuri, cele care se diluaza cu apa si cele pe baza de alcool izopropilic.
In general varianta de dilutie o faci in functie de duza aerografului si de suportul pe care vei aplica vopseaua. Totusi..... indiferent de duza pe care o folosesti la aerograf........ GRIJE MARE la presiunea de lucru. Vopselele acrilice sunt mult mai pretentioase la aplicarea cu ajutoru aerografului decat cele enamel.
De preferat .... inainea aplicarii vopselei , suprafata pe care aplici vopseaua trebuie foarte bine pregatita...... spalata cu un degresant-detergent (eu folosesc banalul Axion), suptafata o tamponezi cu o carpadin fibre moi, absorbante. ulterior aplici de preferat un grunt pentru acrilice ( ferestete de grundul din doze de spray, sunt o porcarie, chiar daca sunt produse a firmelor consacrate..... lasa de dorit )
Repet....... grije la presiunea cu care aplici vopseaua...... daca ai presiune mare la iesire, vopseaua este pur si simplu uscata in rezervorul aerografului , sau este difuzata uscat deja la iesirea din duza.
Legat de dilutie..... dupa cum ti-am spus, greu de spus...... depinde si de marca vopselei cu care lucrezi, vascuozitatea difera de la producator la producator. Vopseaua produsa de Tamya nu este similara din punct de vedere al vascuozitatii cu cea produsa de Humbroll sau Tastors, Grunze, Revell, Agama, Valejo.........
Ca exemplu.... A-10 l-am vopsit numai cu acrilice Model Master
......si poate totusi
#7
Postat 25 December 2011 - 10:17 PM
tom cat, la 25 December 2011 - 09:51 PM, a spus:
Eventual pentru mult mai multe informatii ma poti contacta pe mess la tavi_2031.
Uau - multzam pt. info si disponibilitate! In primul rand, FELICITARI pentru maketa din poze - este senzatie.
Vopseaua folosita de mine este valejo. Din cate stiu se foloseste apa drept diluant si nu alcool izopropilic.
Referitor la presiunea de aplicare nu prea am ce-i face. Compresorul baga ... cat baga (3-4 bar)- am compresor si aerograf Rowi.
La pensula am folosit 1/3 vopsea si 2/3 apa. La aerograf a iesit cam spalacita. Ulterior, cand m-am dus in 1/2 vopsea l-am infundat B)
Ash mai avea inca o intrebare, putin offtopic: cum se izoleaza o carlinga pe care vrei sa o pastrezi deskisa? Cand lasi cupola inchisa este simplu (migalos dar simplu)
Toate bune
#8
Postat 25 December 2011 - 11:04 PM
sectoristu, la 25 December 2011 - 10:17 PM, a spus:
WAUUUUUUUUU !!!!!!!!!!!!!! Directore.............. la presiunea asta, si enamelul iese deja uscat.... practic vopsesti cu particule de vopsea uscata.
Compresoarele Rowi au un sistem de reglare a presiunii de lucru. In general pentru un aerograf cu duza de 0,2 -0,3 presiunea de lucru la enamel ar fi undeva pana la 1,2 maxim 1,5 atmosfere, in schimb la acrilice in general presiunea este de maxim 0,8 atmosfere.... asta in cazul cel mai fericit.
Drept'ui ca la Valejo se foloseste cu precadere apa, dar am folosit si alcoolul izopropilic. In general marca de acrilice Valejo este o marca dedicata lucrului numai cu pensula, slabe sanse sa obtii rezultate satisfacatoare spre bune la aerograf, Eu numesc Valejo vopseaua cu uscare la secunda, si le folosesc cu precadere la figurine si mici retusuri. Dca vrei sa obtii un rezultat multumitor ( asta pentru inceput) , eu unul banuind ca te aflii la inceput de drum in tehnica asta , i-ti recomand sa schimbi marca de acrilice. Nu vreau sa se considere reclama, dar cele mai bune vopsele acrilice pentru aerograf raman cele Tamya si Testors ( Model Master) in general sunt vopsele cu care se lucreaza partial usor, usor de preparat (diluat) , destul de permisive la greseli....... Trebuie sa stii ca in general acrilicele sunt criminale...... nu iarta la greseli. Daca un enamel i-l mai poti pacalii, mai merge retust, corectat... la greseli....... la acrilice..... se revopseste integral totul , practic o iei de la zero.
Eu unul ti-asi putea spune mult mai multe daca mi-ai aduce la cunostinta modelul, modelele pe care le vrei vopsite in acrilice, asa .... pe bajbaite nu te pot ajuta cu mare lucru. Ideal mi-ai fi de un real folos daca mi-ai spune ce tip de aerograf folosesti, banuiesc ca este dual-action ??? daca sti marca..... sau macar dimensiunea duzei(duzelor- asta in cazul in care ai mai multe) pe care le folosesti.
Acum.... nu mi-o lua in nume de rau dar..... ma repet. Valejo sunt extraordinare dar nu pentru aerograg, este lesne de inteles de ce nu poti lucra cu ele..... sunt vopsele dificile, mai ales pentru incepatori. In alta ordine de idei..... in vecii vecilor nu vei putea vopsii o macheta satisfacator la presiuni cuprinse inre 2 si si 4 atmosfere...... 4 atmosfere fiind capacitatea maxima pe care o baga Rowi, si in plus, daca mentii aceasta presiune constant la compresor... garantez ca durata lui de viata v-a fi maxim de 3-4 luni, asta in cazul in care sa zicem ca vopsesti ( practic... dupa cum ti-am spus nu vopsesti, ci suflii machetele cu pulbere minuscula de vopsea uscata) 2-3 machete pe luna.
Totusi, dragul meu prieten ( daca-mi permiti sa te numesc asa) ai nevoie de un tutorial destul de amanuntit la capitolul tehnici de vopsire. Te rog sa nu ma intelegi gresit, si nici sa te superi, eu vreau doar sa te pot ajuta, sa eviti neplaceri, esecuri, bani irositi in vant.......
Ca sa-ti raspund la ultima intrebare.... cea cu..... vopsirea machetelor cu cupole deschise.
in general, cupolele se ataseaza ultimele, alaturi de trenul de aterizare, armament si alte maruntisuri. Asata depinzand de modul de lucru al fiecarui modelist. Cel putin asa procedez eu. Practic se masceaza cam tot ce este de mascat, cockpitul, locasul trenului de aterizare, trape deschise, compartimente interioare...... etc. urmand vopsirea propriuzisa a modelului ( fuzelaj, aripi, stabilizatoare...... daca se merge pe mai multe noante de vopsea, se pleaca in general cu noanta cea mai limitata ( practic ce este mai putin de vopsit ) este mult mai usor de mascat si prorezat. Dupa vopsirea propriuzisa , lacuirea cu lac lucios, aplicarea decalurilor, executia de Washuri, spalari, inbatraniti.... etc, urmeaza sigilrea modelului cu lac mat, ulteror, ca ultima operatiune se aplica cupola modelului care de preferat de sigileaza intr-o baie de cleaner .
Cam asta este pe scurt . Daca mai ai si alte intrebari nu ezita sa mi le adresezi, fara suparare am sa-ti raspund.
P.S.
Daca alegi variate de vopsire metalizate, in general machete care imita aluminiul, procedeul este destul de diferit si foarte anevoios, gen...... B-17
......si poate totusi
#9
Postat 26 December 2011 - 06:47 PM
OK, hai sa incerc sa raspund punctual:
1. Aerograful este rowi double action 45/3/1;
2. Sunt incepator;
3. Am observat ca in timpul actionarii, presiunea debitata de compresor se stabilizeaza la 2 bari. Nu cred ca pot modifica acest parametru.
4. Modelul este un Jaguar 1/72 de la revell (http://modelingmadne...evell/04351.htm)
5. Am incercat o aplicare pe niste rezervoare de combustibil - dezastru. Jetul de vopsea nu iesea constant variind intre de loc si cantitati prea mari care conduc la formarea unor picaturi imprastiate de curentul de aer pe suprafata vopsita :( Dilutia a fost de 60 vopsea 40 apa calda. Nu`mi vine sa cred ca este doar vopseaua de vina - sunt convins ca nici eu nu fac ceea ce trebuie. Mai precizez ca m-am jucat totusi pe o foaie de hartie cu apa kioara - atunci jetul a fost constant si f. fin - deci e clar o problema de dilutie atunci cand fac vopseaua. Mai precizez ca problema descrisa de mine apare doar cand trag relativ putin de ac. In pozitia maxim deschis, nu apar probleme insa nu am ce face cu un jet atat de puternic. Am setat opritorul din coada aerografului sa-mi permita o deschidere de maxim 1/3 din cursa totala a acului, iar acolo de la 0 la 1/3 intalnesc problema anterior mentionata.
6. Regret ca nu mai pot utiliza vopseaua deja cumparata (valejo)Nu stiu ce mai pot face cu ea - doar mici detalii la pensula. Avand in vedere ca acrilica este dupa cum spui, ceva mai problematica, ash fi tentat sa incerc poate si un email sau enamel cum i`o zice (presupun ca e acelasi lucru scris / pronuntat in limbi diferite). Am auzit ca varianta policolor nu este de inlaturat... Probabil ca se comercializeaza vopsea si la cantitati reduse.
7. Iti multumesc pentru disponibilitate. Informatiile din acest topic contureaza pentru mine deja un mic ghid al incepatorului in folosirea aerografului.
8. Trebuie sa mai mentionez ca maketele prezentate de tine sunt demne de admiratie dar in acelasi timp, au un efect demoralizant in psihicul incepatorului :good:
Toate bune
#10
Postat 26 December 2011 - 07:53 PM
Ma bucur nespus ca pot sa-ti fiu de folos intr-un fel. Acu sa o luam in ordine. Aerograful nu este profi, dar dici de lepadat, asa ca ....poti scoare adevarate opere de arta cu el.
In alta ordine de idei, nimeni nu s-a nascut invatat, toti am fost incepatori in ale tehnicilor, tehnici pe care le asimilezi si le stapanesti in timp, Deci..... nu dispera ca esti incepator. Ideal ar fi sa incerci cat mai mult sa te joci cu aerograful pe cate o bucata de carton, sa deprinzi miscarile, si controlul asupra jetului de vopsea.
Da, compresorul este setat din fabricatie la o presiune de lucru de 2 bar, dar..... se poate regla aceasta presiune si anume: Daca stau bine sa ma gandesc, (cunosc compresoarele Rowi) in zona manometrului de presiune unde este si duza de iesire pentru furtunul de presiune, ar trebuii sa existe un fel de robinet chiar deasupra paharului anti-condens. Acel robinet ar trebuii sa se ridice (este rotund, de culoare neagra, cel putin asa este la mine) .......am sa fac si o poza pentru exemplificare sa intelegi mai bine, dupa ce l-ai ridicat, incearca sa invartesti de el stanga -dreapta.... daca merge este ok. cu el ridicat pornesti compresorul si ti furtunul opturat sa nu pierzi presiune, cand presiunea se stabilizeaza motorul se opreste , invarti de mansonul robinet pana cand presiunea scade la valoarea oprima pentru care vrei sa o folosesti. Dupa care, apesi mansonul in jos.
Am facut un mic filmulet cam cum ar trebuii sa procedezi .
......si poate totusi
#13
Postat 26 December 2011 - 09:52 PM
Dar, pentru inceput sint citeva reguli de baza ce trebuie respectate in timpul lucrului cu aerograful:
Prima regula se refera implicit la CURATAREA aerografului. Aerograful trebuie mentinut intr-o strare de curatenie perfecta (sa-si vada caprarul mustatile in el!)
A doua regula, si aceea care te-a facut pe tine sa ceri ajutorul se refera direct la DILUTIA VOPSELEI. Diluarea vopselei trebuie sa fie optima. Din pacate, pentru dilutie este greu de dat o reteta: raportul vopsea/diluant variind intre 70/30 si 30/70,functie de natura vopselei (email, acrilic, duco), viscozitatea vopselei, presiunea de lucru, natura suprafetei de vopsit (plastic,grund, vopsea lucioasa sau mata), distanta fata de suprafata de vopsit, temperatura ambianta, natura diluantului folosit. Un raport 50/50este cel mai adesea covenabil. Ca regula generala, vopseaua trebuie sa aiba consistenta laptelui. Dar , pe aceasta tema am sa revin curand cu un tutorial aparte, impartit pe tipul si natura vopselelor.
A treia regula este legata de MANEVRARE. Pentru aerograful cu duba actiune se respecta regula: se porneste aerul apoi vopseaua si se opreste intai vopseaua apoi aerul!. Daca se procedeaza invers, la o noua actionare a triggerului, vopseaua acumulata pe duza va fi aruncata cu stropi. Pentru aerograful cu simpla actiune sau cunoscut printre modelisti si ca SUFLAI, lucrurile sint simple, totul se porneste/opreste cu o singura comanda.
Nu se apasa brusc pe clapeta triggerului! Lucrul cu triggerul trebuie sa fie cat mai bland, imagineaza-ti ca mangai sanii unei Craciunite :drinks: :good:
O alta regula stricta se refera la CALITATEA agregatului de presiune: camera de acumulare a aerului, filtru de ulei si apa, regulator depresiune cu manometre la intrare si iesire, presostat. Presiunea folosita la pulverizare depinde de natura vopselii, dilutie, marimea duzei, modul de lucru, tipul lucrarii, temperatura ambianta si variaza intre 0,8 si 2,5 bar ( cam ceea ce-ti spuneam cu cateva posturi in urma)
O regula care nu trebuie neglijata nici atunci cand ne-am deprins cu lucrul la aerograf este EXERCITIUL. Practica face mai mult decit o mie de sfaturi si/sau carti citite!
NU EXISTA AEROGRAF MINUNE. Este adevart ca preformntele aerografului depind intr-o oarecare masura de pret,dar cea mai mare contributie o are mina si ochiul celui ce-l foloseste.
Acum, ca am prezentat in mare cele cateva reguli de baza, am sa prezint un "Preludiu" la cele 6 lectii, pe care am sa te rog sa le tratezi ca atare.
Obisnuirea cu aerograful si relatia cauza-efect. Pe o coala de hirtie alba, cu cerneala in rezervorul dealimentare al aerografului si o presiune de 0,8 - 1 bar, se pulverizeaza "vopseaua", apasind mai tare sau mai incet pe trigger, de la distante variabile fata de suprafata de hirtie, perpendicular sau cu o anumita inclinare fata de coala. Se vor urmari rezultatele. Se variaza presiunea in trepte, pornind de la 0,2 barpina la 3 bar, urmarind rezultatele.
......si poate totusi
#14
Postat 26 December 2011 - 09:59 PM
Pe o coala de carton alb, cu aerografulmai aproape sau mai departe de coala, se inceraca pulverizarea de "puncte" cu diametre diferite, intr-un caroiaj de 20/20 mm.Punctele trebuie sa fie cit mai "rotunde", fara stropi,incepind de la diametre cit mai mici pina in jurul a 3 mm
......si poate totusi
#15
Postat 26 December 2011 - 10:03 PM
Pe acelasi carton, cu aerograful maiaproape sau mai departe de coala, se inceraca trasarea de liniisubtiri sau mai groase, urmarind ca acestea sa aiba aceeasi grosimesi densitate pe toata lungimea lor, precum si un inceput si sfirsitnet, fara puncte de densitate mai mare la inceputul, pe percursul sausfirsitul liniei. Pentru aceasta incepem miscarea inainte de a apasape triger si va fi oprita dupa eliberarea acestuia.
......si poate totusi
#17
Postat 26 December 2011 - 10:08 PM
De aceasta data se vor desena pete si contururi ce vor avea un diametru cuprins intre 3 si 10 mm si linii lungi omdulate ( ca tot suntem in perioada Craciunului hai sa-i numim "cirnati"). Petele trebuie sa fie uniform "colorate", fara "pete" interne de diferite intensitati, iar pentru contururi nu trebuie sa fie vizibil inceputul/sfiritul liniei. Cirnatii trebuie sa fie cit mai lungi si de aceeasi grosime. De asemenea nu trebuie sa apara "punctele" de inceput si sfirsit.
......si poate totusi
#18
Postat 26 December 2011 - 10:11 PM
De data acesta vom trage o line cu o grosime variabila, actionand triggerul si indepartindu-ne/apropiindu-ne in acelasi timp de suprafata vopsita
Aceasta postare a fost editata de tom cat: 26 December 2011 - 10:12 PM
......si poate totusi
#19
Postat 26 December 2011 - 10:15 PM
Vopsirea suprafetelor mari cu sau fara masti. Se traseaza pe coala de hartie profilul unui avion eventual aripa acestuia, la oscara mai mare ( sa zicem 1/48 sau 1/32 , cu aproximatie) pe care sa va simula o vopsire in doua culori. Se traseaza cu creionul un contur care apoi va fi vopsit.Pulverizarea se va face tinand aerogrful inclinat fata de suprafata de vopsit si in asa fel incat pulverizarea sa se faca dinspre exteriorul conturului catre centrul acestuia, urmind apoi partea din mijloc.
......si poate totusi
#20
Postat 26 December 2011 - 10:20 PM
......si poate totusi
#21
Postat 26 December 2011 - 10:27 PM
1. Daca cunosti pata din poza ( banuiesc ca da), ei bine aceasta face parte din categoria "prea": vopsea mult "prea" diluta, "prea" aproape de suprafata de vopsit, presiune "prea" mare, actionare "prea" brusca a triggerului. Se va corecta dilutia, se determina, "din experienta", distanta optima de vopsire, se reduce presiunea iar triggerul va fi actionat usor, fara bruscare.
......si poate totusi
#22
Postat 26 December 2011 - 10:29 PM
......si poate totusi
#23
Postat 26 December 2011 - 10:32 PM
4. Conturul este insotit de stropi. Siaici aven deaface cu "prea", dar de data aceasta …invers!Vopseaua este prea putin diluata si/sau presiunea prea mica.
......si poate totusi
#24
Postat 26 December 2011 - 10:40 PM
6 . Chiar daca aerul "curge", vopseaua se opreste brusc sau curge cu intermitente. Sunt doua cauze:
a) vopseaua uscata pe varful acului blocheaza duza. Se intampla de obicei la pulverizarea vopselelor/lacurilor cu uscare rapida (acrilice, duco, unele emailuri).
Remediul:
se scoate capacul duzei si se sterge acul cu o panza imbibata in diluant, actionind in acelasi timp si triggerul (aerul este oprit!!!);
cu o pensula imbibata in diluant se sterge acul, dupa care se actioneaza brusc triggerul pentru ca restul de diluant sa fie "aruncat" de pe ac si virful duzei.
:good: vopseaua contine impuritati ce au blocat duza.
Se goleste rezervorul de vopsea, de desface si se curata duza si acul, se monteaza la loc, iar in rezervor se pune diluant care apoi este pulverizat la o presiune in jurul a 2,5 bar. Se inlocuieste vopseaua cu una noua sau, eventual, se strecoara ceaveche printr-o sita sau panza foarte fina care nu se scamoseaza sau nu lasa scame.
8. Pe suprafata vopsita apar pete de apa/ulei. Este o problema caracteristica compresoarelor ce nu au filtrul-decantor pentru apa si ulei ( nu este cazul la compresorul Rowi). Dupa montarea unui astfel de filtru problema dispare.
9. Aerograful functioneaza pulsatoriu.Sunt doua cauze principale:
a) la compresoarele fara rezervor de linistire, pulsatiile pistonului/membranei se transmit aerului ajuns la duza. Remediu: se monteaza un rezervor de linistire sau legatura cu aerograful care se face printr-un furtun lung (4-8 m) ce preia rolul rezervorului de linistire.
:( garnitura ce izoleaza duza de calea aerului si/sau racordul rezervor de vopsea - aerograf (nu e cazul aerografelor cu rezervorul de vopsea fix!) nu este perfect etans,astfel pe langa vopsea se trage si "aer fals "
......si poate totusi
#25
Postat 26 December 2011 - 10:43 PM
......si poate totusi
#26
Postat 26 December 2011 - 10:50 PM
tom cat, la 26 December 2011 - 10:27 PM, a spus:
1. Daca cunosti pata din poza ( banuiesc ca da), ei bine aceasta face parte din categoria "prea": vopsea mult "prea" diluta, "prea" aproape de suprafata de vopsit, presiune "prea" mare, actionare "prea" brusca a triggerului. Se va corecta dilutia, se determina, "din experienta", distanta optima de vopsire, se reduce presiunea iar triggerul va fi actionat usor, fara bruscare.
Scuze..... am uitat sa atasez poza
......si poate totusi
#27
Postat 26 December 2011 - 10:59 PM
Multzam pentru cursul condensat in manuirea aerografului. Bine structurat si orientat catre practica / aplicare. Perfect pentru noobi.
Totodata vreau sa-ti spun ca am aranjat compresorul la 0.8 0.9 bari si ce sa vezi? - MERGE LASER :D
Am vopsit cateva pagini a4 (opere abstracte :))si am revopsit si rezervorul de combustibil - sunt incantat! la 10 picaturi de vopsea am pus 12 de apa. La un moment dat s-a infundat jucaria dar si-a revenit... Poate incerc cu 13 14 picaturi de apa.
Acum incep practica ; Promit sa revin cu intrebari :D am deja una legata de tehnica de desen a camuflajului (urmeaza un mig21 lancer c) dar nu stiu daca aici e locul de discutie si nu as vrea sa fim offtopic.
Inco`data multzam
La buna reauzire
#29
Postat 26 December 2011 - 11:07 PM
tom cat, la 26 December 2011 - 10:43 PM, a spus:
Abia astept! Acum imi este clar ca sunt dator cu o sticla de vin :)
#30
Postat 26 December 2011 - 11:12 PM
sectoristu, la 26 December 2011 - 10:59 PM, a spus:
Totodata vreau sa-ti spun ca am aranjat compresorul la 0.8 0.9 bari si ce sa vezi? - MERGE LASER :D
Am vopsit cateva pagini a4 (opere abstracte :))si am revopsit si rezervorul de combustibil - sunt incantat! la 10 picaturi de vopsea am pus 12 de apa. La un moment dat s-a infundat jucaria dar si-a revenit... Poate incerc cu 13 14 picaturi de apa.
Acum incep practica ; Promit sa revin cu intrebari :D am deja una legata de tehnica de desen a camuflajului (urmeaza un mig21 lancer c) dar nu stiu daca aici e locul de discutie si nu as vrea sa fim offtopic.
Inco`data multzam
La buna reauzire
Directore, nu sunt DOCTOR, sunt un biet modelist si doar atat.
Ma bucur ca ai rezolvat problema, deci...... consideri necesar tutorialul cu privire la vopsele, sau trecem mai departe ????? Daca trecem mai departe, la ce anume ai intrebari ????? Fara jena intreaba si am sa-ti raspund, cu cat pot si cu ce stiu te ajut.
......si poate totusi