Am urmarit mai bine de 400 de posturi pe Rcgroup (
http://www.rcgroups....d.php?t=1158665 ) unde oamenii vorbesc despre ... una, despre alta, printre care si cum unii au folosit 4s pe echipari stock 3S pe EDF-uri de 50mm in 5 pale si ... unii au avut noroc si n-au ars motoare sau ESC-uri altii ... nu, insa in general nu prea s-au ars nici motoarele si nici ESC-urile
(sau daca s-au ars fie n-au postat, fie ... moderatorii au sters respectivele posturi).
Am folosit 4S pe echiparea stock a lui F16 (50mm EDF) pana cand ... am umflat si distrus acumulatorul, descarcandu-l prosteste pana la ultima picatura
(nici n-a durat mult si asta-i alta poveste). Ideea este ca oricat de proasta a fost respectiva eficienta a intregului ansamblu (ESC + motor), cel putin dpdv al meu ca ... cel care duce
"jucaria" a fost si ramane o experienta incredibila. Aermodelul avea in clar tractiune supra-unitara si permitea lansarea ... din coada, la verticala, sau hai ... la 70 de grade fata de orizontala, urca la verticala sigur si suficient de repede cat sa-l pierzi din vedere, trecerile la joasa inaltime erau o ... adevarata incantare, astfel ca zborul lui F16 cu acumulator 3S chiar si daca acesta era capabil sa dea si ... 45C constant, faceau ca modelul sa para o simpla ... barca lenesa.
Poate ca as fi putut obtine performate apropiate daca ... as fi echipat F16-le cu alt ESC mai ... fortos, cu un alt motor mai ... fortos
(de asemenea) alimentandu-l cu un lipo 3S, folosind astfel mai eficient energia data de lipo-ul 3s. Da' daca ai de ales intre putini bani pe un lipo 4s si multi bani pe un ansamblu performant ESC + EDF + motor pentru performante asemanatoare sau ... apropiate, cred ca varianta cea mai fezabila este ... lipo 4s.
Acuma, eu deja am T33-ul, echipat cu ... ESC-ul si motorul in cauza, care ... zboara chiar bine cu lipo 3s. Pune insa probleme mari la ... lansare si la aterizare, pentru ca ... mai multe, dar in principal pentru ca in loc de 360g
(cat zic unii producatori) si 385g cat zic altii, are cca 420g RTF.
Ca variante as putea sa ... caut o echipare (motor + EDF + ESC) mai ... eficienta la 3s, sau sa-i pun un lipo 4s. O echipare mai
"eficienta" s-ar putea sa mai aduca un plus de greutate sau sa nu aduca
(insa ... cred ca mai degraba va aduce un plus de greutate) care ... chiar daca va aduce tractiune supraunitara in eficienta ei, aterizarea tot problematica va fi, modelul apropiindu-se tot mai mult de ... ceea ce se numeste
"piatra".
Un pack lipo 4s, in mod clar este mai ieftin decat ESC + EDF + motor si culmea este mai usor decat un pack lipo 3S. Aceasta varianta mi se pare mai ... fezabila pe ceea ce vreau eu:
o decolare usoara si o aterizare mai ... planata, mai controlabila si ... in principal mai indepartata de ... notiunea de piatra. Ca in acest mod voi duce motorul, asa cum bine spui tu, intr-o zona de eficienta foarte proasta ... nasol, da' prefer sa aterizez si sa decolez modelul fara emotii, chiar daca in zbor, motorul nu va fi capabil sa propulseze modelul dincolo de 160mph ... Oricum, chiar daca motorul va fi in acea zona de eficienta proasta, tot va fi ca si performanta, peste ceea ce da el atunci cand este alimentat cu 3s - cel putin ... teoretic.
Cand spun
"performanta", nu ma refer la ... eficienta, ci strict la ... o turatie mai mare si o tractiune statica mai mare, cum nu ma astept nici la o longevitate mai mare a motorului. Adica exact ceea ce am nevoie in acest moment si ... ceea ce imi permit atat dpdv financiar cat si dpdv ... a lenii care trebuie invinsa pentru a demonta ansamblul actual EDF + ESC + motor si inlocuirea celui
"nou", dincolo de intrebarea fireasca
"ce fac cu cele vechi?!"
Nu mi-am propus sa ... realizez recorduri de viteza cu un EDF de 50mm/55mm ... ci mi-am propus sa ma folosesc si sa ma bucur de ... T33-ul asta gras.
Multa sanatate si aterizari line!