Cafeneaua Heli Discutii generale ce nu se incadreaza in alte topicuri
#541
Postat 26 September 2013 - 07:33 AM
http://www.rhcforum..../845-elicopter/ - topicul incepe in 2003 (acolo e si partea mai savuroasa) si continua in 2006 (in timpul asta cred ca nu aveau mai mult de 3-4 heli la noi)
Asta era fix acum 10 ani pe forumul asta. Au fost 10 ani spectaculosi in heli RC. Mult mai spectaculosi decat la aero.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#542
Postat 26 September 2013 - 08:12 AM
Trecerea la LiPo a dus la necesitatea unui motor mai puternic,giro MEMS a dus la necesitatea unui servo rapid,puterea si rapiditatea a dus la dorinta de a face manevre foarte acrobatice care solicita mecanica...sa dezvoltat si ea.
Bomboana de pe coliva a aparut cand mecanica era prea complexa si sa trecut la stabilizare electronica castigand stabilitate si simplitate mecanica.
Cam in punctul asta suntem acum,motoarele au ajuns sa aibe si 10000W,LiPo sa aibe 130C,servo sa aibe 0,03 la 20Kg forta(digitale) HV si GIRO cu functii de stabilizare pe toate axele deja sunt la indemana oricui.
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#543
Postat 26 September 2013 - 09:22 AM
Ironia este ca si in zborul 1:1 au aparut tarziu, dupa avioane (desi "saracul" DaVinci incerca sa ne deschida ochii cu mult timp in urma), dar au evoluat extrem de rapid si spectaculos...
#544
Postat 26 September 2013 - 04:31 PM
GY401 era cel mai bun gyro pe care muritorii il puteau cumpara si Logo 10 era cel mai tare elicopter electric. La noi Picolo Pro (un fel de Esky) era maximum ce se putea visa.
In 2005 a aparut Trex 450X si in 2006 a aparut VBar.
Logo 10 este inca in viata si se cheama Logo 400 (cu un boom mai scurt si fara flybar)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#545
Postat 28 September 2013 - 07:36 PM
Cine imi zice si mie cum se numeste "utilajul" care uneste cele doua brate de la coada (tail boom brace) si care prin prezenta lui mai dispar din vibratii?
Multumesc anticipat
#546
Postat 28 September 2013 - 08:09 PM
emilemir, la 28 September 2013 - 07:36 PM, a spus:
Cine imi zice si mie cum se numeste "utilajul" care uneste cele doua brate de la coada (tail boom brace) si care prin prezenta lui mai dispar din vibratii?
Multumesc anticipat
Horizontal Fin Mount/Boom Supports Brace
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#548
Postat 28 September 2013 - 08:34 PM
Adaug o poza in care e incercuita cu rosu:
#549
Postat 28 September 2013 - 08:45 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#551
Postat 28 September 2013 - 09:23 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#552
Postat 29 September 2013 - 03:30 PM
Caut un ax de 5mm grosime, de otel de cea mai buna calitate.
Am aflat ca unele modele de 450 ar avea asa ceva ca main shaft, altele se pare ca sunt 5mm la un cap 6mm la altul. :unsure:
De exemplu acesta ?
http://www.hobbyking...x5mm_2pcs_.html
Are cineva de prisos un asemenea ax ? Contra cost, evident :)
#553
Postat 29 September 2013 - 06:38 PM
Main shaft t-rex 450-5mm(masurat cu micrometru) si 11,5cm lungime(masurat cu ruleta)
Aceasta postare a fost editata de furios: 29 September 2013 - 06:43 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#555
Postat 29 September 2013 - 09:00 PM
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!
---------Alexe Gabriel----------
#558
Postat 30 September 2013 - 08:10 AM
La un planor cu un bot care nu admite taiere, vreau sa fac o adaptare cam ca aici...
http://1.bp.blogspot...-ASH-elect1.jpg
doar ca sa nu mai folosesc cuple si rulmenti de sprijin la varf, ci sa pun direct un ax lung... :unsure:
Ar sta 6cm in motor si 7 cm afara, voi ati avea incredere sa lasati liber nesprijinit asa lungime de ax ? Si care sa tina o elice de 14...
Sau sa merg mai curand pe una din asta:
http://www.carp-madn...Bait-Boat-Shaft
#559
Postat 30 September 2013 - 06:02 PM
Aceasta postare a fost editata de emilemir: 30 September 2013 - 06:03 PM
#560
Postat 01 October 2013 - 07:27 AM
Yamaha intra si ea in domeniu, dar nu cu jucarele, ci cu un heli utilitar pentru agricultura.
http://rmax.yamaha-m.../specifications
Interesant ca RC-ul este in 72M :D si intr-adevar, 2.4GHz nu este omologata pentru uz industrial !
#563
Postat 01 October 2013 - 08:47 AM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#564
Postat 01 October 2013 - 12:11 PM
#565
Postat 01 October 2013 - 05:35 PM
#566
Postat 01 October 2013 - 06:05 PM
Statiile "clasice" in 35/40 mhz aveau tot felul de sisteme ingenioase pentru a inlatura interferentele (dubla conversie, filtre DSP, etc) si cele de top erau digitale; codarea PCM.
2.4Ghz este in uz industrial mult inainte sa fie folosita in hobby, Futaba avea sisteme de control industrial in 2.4Ghz de ani buni.
De ce nu au introdus primii si in hobby e o necunoscuta.
DanB, la 01 October 2013 - 05:35 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#567
Postat 01 October 2013 - 07:54 PM
Putera de emisie am mart-o ca sa nu ma deranjeze taximetristii din banda de 27 Mhz.
Am mai folosit o statie Signal 7 FM (DDR) de la Palatul Pionierilor aia avea 800 mW -1000mW pe comutator nici aia nu mi-a creat probleme , nu am modificat-o ca nu era a mea era doar in folosinta.
Ciao Sorin
#568
Postat 01 October 2013 - 08:12 PM
Ma intreb cat o sa mai lase benzile astea moarte in Mhz alocate modelistilor ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#569
Postat 01 October 2013 - 08:24 PM
Radioamatorii au declansata o adevarata revolta cand au dat drumul la taximetristi in 433Mhz, noi nu stim cum sa ne lepezim de benzile noastre, ca si cum ar mai avea nevoie cineva acum de o banda de 200khz, nici macar cat un canal din cel 40-80 prin care se tzopaie in 2.4G...
Dar in aceasta banda se putea zbura simultan cel putin 6 modele, pe cand un RC in 2.4G are nevoie de zeci de canale de 1M latime de banda fiecare ca sa asigure sentimentul de siguranta (si uscaciune) fara de care unii nu isi mai pot exercita hobby-ul...
E si asta o forma de risipa de resurse...
#570
Postat 01 October 2013 - 08:36 PM
Sa trecem la chestii mult mai interesante/importante. Se anunta o intalnire/concurs la Brasov. Am facut un topic separat caci merita.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/