Cessna 182, 187cm anvergura.
#1
Postat 06 December 2011 - 06:32 PM
L-am gasit si prin Germania la 278€, transport inclus
La HK este in backorder
Stie cineva ceva despre....?? :)
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#2
Postat 21 December 2011 - 11:44 PM
In total ajunge 325,2€ cu acumulator li-po 4s 33 mAh si toate taxale incluse.
Bafta tuturor.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3
Postat 25 December 2011 - 02:52 PM
Abia astept sa ajunga si al meu. :clapping:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#4
Postat 16 January 2012 - 10:00 PM
IMG_4177.JPG (120.55K)
Number of downloads: 222
IMG_4179.JPG (137.14K)
Number of downloads: 226
IMG_4182.JPG (130.08K)
Number of downloads: 227
Pana acum toate functioneaza bine.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#5
Postat 16 January 2012 - 10:41 PM
IMG_4185.JPG (107.84K)
Number of downloads: 108
IMG_4186.JPG (131.93K)
Number of downloads: 117
IMG_4183.JPG (134.04K)
Number of downloads: 114
Mai am de reglat tijele flapsurilor si eleroanelor.
Pentru flapsuri am alocat pentru moment un potentiometru ce l-am folosit si la Pico Cub.
Am sa vad la primele zboruri daca ramane asa sau schimb comanda pe swich.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#6
Postat 16 January 2012 - 10:59 PM
Number of downloads: 199
Cateva detalii din interior.
IMG_4190.JPG (126.18K)
Number of downloads: 198
Capacul inferior se prinde cu 6 magneti.
IMG_4191.JPG (113.59K)
Number of downloads: 201
Capota motorului se fixeaza cu 4 magneti.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#7
Postat 16 January 2012 - 11:09 PM
Number of downloads: 149
IMG_4192.JPG (131.94K)
Number of downloads: 160
IMG_4199.JPG (129.98K)
Number of downloads: 163
In ce priveste motorul, sunt cam in ceata: in manualul din cutie este 3864,700KV,pe site este 3647 700KV.
Am cautat ceva date despre aceste motoare dar nu am gasit nici o specificatie legata de putere, comsum.
Am gasit prin tara, daca este cazul, motoare care trag spre 3Kg cu li-po 4S, ramane de vazut cu e la primul zbor.
Regulatorul este de 50A desi pe site specifica 45A.
Bateria li-po 4s 3300mAh, 25C.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#8
Postat 16 January 2012 - 11:17 PM
Daca ai adaptor de elice gen penseta conica care se strange pe ax cand pui piulita nu ar strica sa pornesti motorul fara elice la turatie mica si sa
il apuci de ax cu putin smirgel fin ca sa il matuiesti pe zona de prindere a adaptorului ( sa nu ramana lustruit si sa alunece ).
Daca este cu stift filetat trebuie facut un mic canal cu freza , pila, dremel etc ca sa agate varful stiftului + loctite albastru la stift.
#9
Postat 16 January 2012 - 11:55 PM
REAL DESIGN, la 16 January 2012 - 11:17 PM, a spus:
Daca ai adaptor de elice gen penseta conica care se strange pe ax cand pui piulita nu ar strica sa pornesti motorul fara elice la turatie mica si sa
il apuci de ax cu putin smirgel fin ca sa il matuiesti pe zona de prindere a adaptorului ( sa nu ramana lustruit si sa alunece ).
Daca este cu stift filetat trebuie facut un mic canal cu freza , pila, dremel etc ca sa agate varful stiftului + loctite albastru la stift.
Multumesc de idee :drinks: elicea(14x7) se prinde cuadaptorul tip penseta. Am pornit motorul dar la turatie mica sa ma asigur ca elicea e asezata bine si nu oscileaza aiurea. Sistemul asta de prindere nu prea imi inspira incredere. Sper sa nu sara in zbor. Maine am sa dau cu smirghel axul.
IMG_4200.JPG (118.93K)
Number of downloads: 85
Alta buba are la conectorii baterie-esc: daca ii infig pana la capat unul in celalalt nu se mai alimenteaza esc. Trebuie sa las cam 1 mm pana la capat. Am sa vad cum remediez problema inainte de a zbura :)
Am aceiasi conectori la alte 2 modele si nu au facut figuri.
Stima si multumesc de sfat.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#10
Postat 17 January 2012 - 02:09 PM
REAL DESIGN, la 16 January 2012 - 11:17 PM, a spus:
Daca ai adaptor de elice gen penseta conica care se strange pe ax cand pui piulita nu ar strica sa pornesti motorul fara elice la turatie mica si sa
il apuci de ax cu putin smirgel fin ca sa il matuiesti pe zona de prindere a adaptorului ( sa nu ramana lustruit si sa alunece ).
As sugera sa faci operatiunea cu motorul oprit si sa misti smirghelul axial. Rizurile voir avea directia paralela cu axa, deci, efectul va fi mult mai bun.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 17 January 2012 - 02:10 PM
#11
Postat 17 January 2012 - 11:36 PM
Pe grilajul din placaj se aseaza bateria, paralela cu axul modelului. Pe laterala trece si tija de comanda a rotii din fata.
M-am gandit sa pun un servo separat pentru roata fata, cam asa:
In felul asta scap de tija ce ma incurca sa asez bateria transversal si reusesc sa aduc CG mai in fata, fara sa adaug greutati aiurea.
Bateria va sta cam asa:
IMG_4181.JPG (124.91K)
Number of downloads: 169
Astfel bateria va fi asigurata. Tot legat de baterie mai e problema conectorului de pe ea(DEANS) Si la incarcare face aceiasi figura: daca este impinsa pana la capat intrerupe. Ma gandesc sa schimb acest deans cu ceva mai sigur si la acest model si la celelalte, desi pana acum nu au facut glume :)
Fisiere atasate
-
IMG_4209.JPG (138.2K)
Number of downloads: 159 -
IMG_4190.JPG (121.75K)
Number of downloads: 153
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#12
Postat 17 January 2012 - 11:53 PM
alex g, la 17 January 2012 - 11:36 PM, a spus:
Pe grilajul din placaj se aseaza bateria, paralela cu axul modelului. Pe laterala trece si tija de comanda a rotii din fata.
IMG_4181.JPG
M-am gandit sa pun un servo separat pentru roata fata, cam asa:
IMG_4181.JPG
In felul asta scap de tija ce ma incurca sa asez bateria transversal si reusesc sa aduc CG mai in fata, fara sa adaug greutati aiurea.
Bateria va sta cam asa:
IMG_4181.JPG
Astfel bateria va fi asigurata. Tot legat de baterie mai e problema conectorului de pe ea(DEANS) Si la incarcare face aceiasi figura: daca este impinsa pana la capat intrerupe. Ma gandesc sa schimb acest deans cu ceva mai sigur si la acest model si la celelalte, desi pana acum nu au facut glume :)
Scuze pentru nebuneala de aici....pozele trebuiau sa stea in alta ordine :blush:
IMG_4181.JPG (124.91K)
Number of downloads: 41 - poza cu tija de comanda pe lateral cu rosu.
IMG_4209.JPG (138.2K)
Number of downloads: 42 - poza cu pozitia servomecanismului rotii fata.
IMG_4190.JPG (121.75K)
Number of downloads: 42 - poza cu noua pozitie a bateriei.
Scuze inca o data pentru confuzie.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#13
Postat 18 January 2012 - 12:03 AM
Alte posibile probleme pot aparea la tijele de comanda a ampenajului vertical si orizontal, din cauza pozitiei nefiresti de fixare a pargiilor de comanda cu tijele.
Ar fi bine sa incerc sa indoi capetele tijelor in apropierea parghiilor pentru a elimina aceste tensiuni ce ar putea cauza rupturi?
IMG_4213.JPG (123.12K)
Number of downloads: 151
IMG_4214.JPG (112.79K)
Number of downloads: 147
IMG_4215.JPG (117.74K)
Number of downloads: 159
As face aceste modificari inainte de primul zbor pentru a ma asigura ca toate suprafetele de control lucreaza fara tensiuni din partea tijelor si astfel si servomecanismele cred ca vor lucra mai bine.
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#14
Postat 18 January 2012 - 09:44 AM
#15
Postat 18 January 2012 - 01:10 PM
matei_silviu, la 18 January 2012 - 09:44 AM, a spus:
Multumesc, asa am sa fac. Desenul este doar orientativ. Tijele le voi indoi cat mai aproape de capat.
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#16
Postat 18 January 2012 - 01:25 PM
La 90 grade ai senzatia ca cedeaza putin la indoitura ....
Fisiere atasate
-
CESSNA.JPG (63.64K)
Number of downloads: 126 -
CESSNA 1.JPG (57.79K)
Number of downloads: 124
#17
Postat 18 January 2012 - 01:34 PM
REAL DESIGN, la 18 January 2012 - 01:25 PM, a spus:
La 90 grade ai senzatia ca cedeaza putin la indoitura ....
Multumesc mult de sfaturi.
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#18
Postat 18 January 2012 - 06:08 PM
IMG_4219.JPG (110.7K)
Number of downloads: 131
IMG_4224.JPG (98.17K)
Number of downloads: 128
Tijele de la flapsuri le-am scurtat cu 7-8mm. Tijele de la flapsuri si eleroane sunt pozitionate bine.
IMG_4218.JPG (86.89K)
Number of downloads: 140
Am trimat iar ampenajele posterioare si cu modificarile facute lucreaza mult mai bine si mai usor, iar servo-urile nu mai bazaie cand se intorc la 0
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#19
Postat 18 January 2012 - 06:56 PM
Fisiere atasate
-
IMG_4213.JPG (125.86K)
Number of downloads: 82
#20
Postat 18 January 2012 - 07:22 PM
incepatoru, la 18 January 2012 - 06:56 PM, a spus:
Salut, acolo are gaurile facute, directia fiind destul de mare am considerat ca e mai bine sa pun bechia unde erau gaurile. Am fost tentat sa mut bechiile si pe directie si pe profundor dar ar fi venit prea pe margine.
Stima
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#21
Postat 18 January 2012 - 07:25 PM
Echiile cand le montezi pe eleron, profundor si directie trebuiesc montate asa incat daca cobori o perpendiculara de pa gaura in care intra sarma
de comanda in echie aceasta perpendiculara imaginara sa cada exact pe balama, pe jumatatea imbinarii eleronului cu aripa, a profundorului cu ampenajul orizontal , a directiei cu deriva fixa.
Daca echiile asa au venit montate nu e nici o problema daca le muti si le pui cum am spus si chiar mai pe axul tijelor ( sarmelor ) asa incat sa nu fie nevoie sa le indoi asa mult .
P.S.
Poate ma inseala pozele ....
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 18 January 2012 - 07:26 PM
#22
Postat 19 January 2012 - 12:57 AM
IMG_4216.JPG (142.65K)
Number of downloads: 75
IMG_4217.JPG (136.22K)
Number of downloads: 74
In felul acesta pot muta CG destul de usor si este loc suficient si pentru o baterie mai mare.
Echiile si tijele deocamdata le las asa pentru ca si unghiurile de iesire ale tijelor sunt cam mari. As fi putut apropia echiile de linia tijelor dar tot trebuiau indoite pentru a le alinia la cuplare.
Alta posibila modificare ar fi la suporii ce sustin contrafisa aripii( nu stiu cum se chiama; leaga aripa de fuselaj in partea inferioara)
IMG_4221.JPG (92.74K)
Number of downloads: 76
In interiorul fuselajului suportul se tine intr-o bucatica de placaj. Daca voi reusi sa dezlipesc suportii as vrea sa pun o bucata mai lunga de placaj, sau eventual sa prind suportii intre ei cu o tija de aluminiu. Sper ca astfel tensiunile din aripi sa nu forteze doar in fuselaj.
Dupa ce rezolv problemele cele mai importanta trebuie sa gasesc si un "aerodrom" prin apropiere :), ca pe asta nu-l pot lansa din mana, sa-l aterizez pe burta :D
Stima
Aceasta postare a fost editata de alex g: 19 January 2012 - 01:00 AM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#23
Postat 19 January 2012 - 05:05 AM
http://www.rhcforum....post__p__471387
Multa, multa bafta.
#24
Postat 19 January 2012 - 08:59 AM
Fisiere atasate
-
DSCF1035.JPG (171.74K)
Number of downloads: 98 -
DSCF1036.JPG (137.07K)
Number of downloads: 92
#25
Postat 19 January 2012 - 07:29 PM
IMG_42301.jpg (111.15K)
Number of downloads: 100
Problema este ca nu stiu ce curent maxim suporta. Am sa fac teste le loc sa vad cum se comporta.
Am montat servo separat pentru roata din fata, am ales sa mixez canalul 1 cu 6, pentru a putea da reverse in caz de nevoie
IMG_42281.jpg (153.18K)
Number of downloads: 96
IMG_42291.jpg (147.24K)
Number of downloads: 105
Am pus un servo standard, sper sa tina la socurile ce apar la roata.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#26
Postat 19 January 2012 - 07:48 PM
incepatoru, la 19 January 2012 - 08:59 AM, a spus:
Acum am inteles mai bine din foto cum ar fi fost mai bine :)
Deocamdata ale mele vor ramane asa, am nevoie de echii care se prin in surub cu piulita( cele originale sunt cu soltzsurub). Am incercat sa fortez comenzile cu mana si nu cred ca in aer vor fi forte asa de mari care sa produca flambarea tijelor.. Vor fi modificari in viitor, dar in momentul in care voi avea toate componentele necesare pentru a realiza ceva bun din toate punctele de vedere.
Va multumesc pentru sfaturi.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#27
Postat 19 January 2012 - 08:16 PM
#28
Postat 20 January 2012 - 12:47 PM
ilie F1A, la 19 January 2012 - 08:16 PM, a spus:
Salut, In ce sens sunt mai rai ? Se poate sa nu faca fata curentului ce va trece prin ei? Imi par destul de sanatosi, cablurile se prin in clemele bornelor si apoi se cositoresc( destul de greu ca-s groase cablurile), bornele se imbina destul de strans una in cealalta. Intamplator am cate o pereche din cele descrise de Dv, si am impresia ca suprafelele de contact sunt mai mici. Voi face un test sa vad cum se comporta cu motorul turat spre 60-80%. Daca apar probleme atunci am sa pun conectori CT-4 cu carcasa. Ramane de vazut.
Multumesc de sfat.
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#29
Postat 20 January 2012 - 06:57 PM
#30
Postat 20 January 2012 - 09:10 PM
Am sa caut totusi CT-4
Stima si multumesc .
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R