Cessna 182, 187cm anvergura.
#181
Postat 05 December 2012 - 10:21 PM
Receptorul este TGY9X si am inteles de pe ici pe colo ca nu ar avea probleme la 6V. Despre servo-uri :pardon:, numai cine le-a facut stie de ce mama sunt si ce pot face :pardon:
Initial au fost 6 servo mini, cred ca de 17g fiecare. Unul pe deriva si roata fata, altul la profundor, si 4 la flaps si eleroane.
Cel de pe directie s-a ales cu cativa dinti sariti de pe pinioane dupa primele aterizari mai "barbatesti" Cel de pe profundor, din cauza frecarilor dintre tije de comanda si tuburile acestora, nu reusea sa aduca la 0 semi-profundoarele dupa fiecare cursa. Le-am inlocuit cu 3 servo HS 422, unul pe roata fata, unul pe deriva si unul pe profundoare.
Aveam asadar 3 servo standard si 4 mini la un esc de 50A dar care nu se stie cat scotea pentru receptie si servo.
A aparut o problema destul de nasoala, descrisa aici:
http://www.rhcforum....usiri-identice/
Am fost sfatuit sa pun un BEC mai puternic, in eventualitatea in care cel original " moare" din cauze de putere prea mica.
L-am pus pe cel mentionat cateva postari mai sus, si am scos cele 3 servo standard, pe care le-am inlocuit cu unul mini pe roata fata, si 3 micro pe ampenaje.
Sper ca problema cazaturilor sa fie rezolvata.
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#182
Postat 06 December 2012 - 09:34 AM
1.Fa la sol toate comenzile pe care le faci in aer.Incarca ESC-ul pana se incalzeste.Daca depaseste 50 grade e clar e prea mic
si in sarcina reduce curentul de iesire.Cam asa fac toate;lasa un minim necesar receptorului( oricum 50A e destul pentru
acest model care e usurel si nu solicita mult Bec-ul.
2.Verificare serioasa a servourilor.Pe stand incarca cu sarcina fiecare vinovat si vezi ce face.O regula nescrisa e aceea ca
dupa un crash serios sa nu mai folosesti servourile decat puse pe tester( la cele cu angrenaj de plastic se rup sau se pot
indoi dinti de angrenaj,apar jocuri,s.a.m.d).Pune o parghie noua,agata de ea cam 70-80% din sarcina acceptata de tipul de
servou si fa 20-30 comenzi,sau chiar mai multe.Vei vedea reactia fiecaruia.Daca par suspecte,inlocuieste.
3.Asa cum s-a angajat nu e neaparat de la pilotaj,erai cu fata la coada modelului,insa ,distanta cam maricica si lumina multa
frontala puternica te putea insela la pilotaj. SERVOUL ELERON DREAPTA sau BLOCARE pe linia servo,tije comanda echie
de la directie.
Eu am patit la fel cu un Omei motorizat Roxxy 3536/ESC 60A/servouri S3003 Futaba.Lansat cu motor in plin,zbor de 100m linie drepta an inceput sa intorc(neavand directie) din eleroane si profundor;am inceput virajul si l-am continuat pana in pamant.
Cauza : legatura dintre servo,tija,echie nereglata corect,aducea parghia servoului intr-un punct din care nu mai revenea.
#183
Postat 06 December 2012 - 06:37 PM
flypol, la 06 December 2012 - 09:34 AM, a spus:
1.Fa la sol toate comenzile pe care le faci in aer.Incarca ESC-ul pana se incalzeste.Daca depaseste 50 grade e clar e prea mic
si in sarcina reduce curentul de iesire.Cam asa fac toate;lasa un minim necesar receptorului( oricum 50A e destul pentru
acest model care e usurel si nu solicita mult Bec-ul.
2.Verificare serioasa a servourilor.Pe stand incarca cu sarcina fiecare vinovat si vezi ce face.O regula nescrisa e aceea ca
dupa un crash serios sa nu mai folosesti servourile decat puse pe tester( la cele cu angrenaj de plastic se rup sau se pot
indoi dinti de angrenaj,apar jocuri,s.a.m.d).Pune o parghie noua,agata de ea cam 70-80% din sarcina acceptata de tipul de
servou si fa 20-30 comenzi,sau chiar mai multe.Vei vedea reactia fiecaruia.Daca par suspecte,inlocuieste.
3.Asa cum s-a angajat nu e neaparat de la pilotaj,erai cu fata la coada modelului,insa ,distanta cam maricica si lumina multa
frontala puternica te putea insela la pilotaj. SERVOUL ELERON DREAPTA sau BLOCARE pe linia servo,tije comanda echie
de la directie.
Eu am patit la fel cu un Omei motorizat Roxxy 3536/ESC 60A/servouri S3003 Futaba.Lansat cu motor in plin,zbor de 100m linie drepta an inceput sa intorc(neavand directie) din eleroane si profundor;am inceput virajul si l-am continuat pana in pamant.
Cauza : legatura dintre servo,tija,echie nereglata corect,aducea parghia servoului intr-un punct din care nu mai revenea.
Dupa a treia cazatura, dupa reparatii, l-am legat de un pom, l-am turat la circa 60%( norma zboara bine de pe la 40%) si am innebunit toata comenzile vreo 5 minute de le-au sarit fulgii :wacko:. Esc-ul era rece, iar motorul caldut, cam cum e fruntea unui om fara febra, aproximativ, ca nu am cum sa masor precis :pardon:
Dupa ce vin servo-urile pentru ampenaje, am sa verific si cele de pe flaps si eleroane, sa vad daca vreo unul blocat in sarcina poate sa ia tot curentul de pe receptie :blink: Chiar daca ar fi ramas blocat unu servo pe directie sau eleroane, daca receptia ar fi fost ok, modelul nu ar fi cazut, dar nu mai raspundea la nici o comanda :angry2:
Acum toate cele 8 servo sunt montate la maxim 5-7cm de planul comandat, nu mai sunt frecari inutile si avand si curent bun pe receptie si comenzi sper sa nu mai cada.
Prima cazatura e cea filmata, distanta cea mai mare din toate si lumina puternica, dar receptia nu a mai raspuns in nici un fel. La ultima tranta modelul era mai aproape, pregatit de aterizare, flaps-uri coborate, lumina ok, incepusem virajul buclei pentru aterizare si cand sa redresez din viraj.......modelul nu mai raspunde, vireaza tot mai tare si cade :wub:.
Timpul va decide :good:, speram in bine :pardon:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#184
Postat 20 December 2012 - 11:08 PM
cablu pentru servo vreo 15m, (mai putin nu au decat prelungitoare de-a gata), mufe pentru servo, si alte cateva maruntisuri.
Am avut ceva dureri de cap pana am reusit sa gasesc 2 servo care sa aiba bratele in aceiasi pozitie..... Apoi totul a fost ceva mai simplu. Cu ajutorul a 2 segmente dintr-o antena telescopica, am facut o gaura in lungul fuselajului, in partea inferioara, din fata ampenajelor pana in compartimentul bateriei si receptiei. Am largit gaura cu o teava din Al, apoi prin teaza am introdus firele pentru prelungitoarele servo. Am scos incet teava si firele au ramas la locul lor. Am mufat apoi cablurile , am pun un Y pentru servo de pe profundoare si apoi am bagat toate firele in fuselaj. A ramas mai pe deasupre prelungitorul pentru deriva pentru care nu am gasit al traseu mai ascuns :pardon:Am pus apoi tijele de comanda, am facut reglajele necesare si in sfarsit nu mai bazaie nici un servo pe acest model :good:.
Am facut o modificare si suportului jambei fata, am scos suportul vechi, am facut altul mai lung cu vreo 2,5cm si am inclinat si mai mult jamba spre inainte si am ajuns astfel la pozitia cea mai buna de pana acum.
Am pus la final si elice noua ca la ultimul zbor s-a intamplat o chestie aiurea: modelul turat bine la decolare, ruleaza vreo 2-3m si intra cu roata fata intr-o groapa destul de adanca incat atinge cu elicea in pamant. Am auzit un zgomot tare ciudat dar pe moment nu am stiut ca din 14 inci ramasesera mai putin de 12 :pardon:. Modelul s-a infipt sanatos in iarba mare din marginea pistei si a facut o capotare de m-au luat transpiratiile.......Doar jamba indoita, in rest.....ok.
Inainte de incident ajunsesem la teste cu flaps cam la 60 grade mixate cu 10% si modelul se comporta super asa, zboara destul de incet la treceri joase si aterizarile acum sunt mult mai usor de facut. Raspunde prompt la comenzi, vireaza mult mai strans si da ceva emotii, dar nu am avut nici cum impresia ca nu asculta de comenzi ca inainte.
Am sa fac si ceva foto cu modificarile facute.
Mai am de facut capota motorului, dar nu am nici o idee din ce s-o fac si cum....
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#185
Postat 08 January 2013 - 09:51 PM
SAM_0178.JPG (348.9K)
Number of downloads: 56
Asa este acum, mai lung si cu unghi mai ascutit pentru a duce roata cat mai in fata, plus ca servo este montat mai aproape si intr-o pozitie eficienta.
IMG_5594.JPG (85.25K)
Number of downloads: 64
Acum , din punct de vedere tehnic este ok, zboara super, aterizaeza minunat cu flaps-uri, ruleaza foarte bine pe "pista de off-road", :yahoo: :good:
Singura problema ramasa....nu stiu din ce si cum as putea sa-i fac o capota....arata cam aiurea fara.
Daca ma puteti ajuta cu ceva idei...:drinks:
Multumesc anticipat.
Aceasta postare a fost editata de alex g: 08 January 2013 - 09:52 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#186
Postat 25 January 2013 - 11:10 PM
alex g, la 12 March 2012 - 12:14 PM, a spus:
Ambele parghii erau in aceleasi gauri la echii si nu era nici un mix activat, iar servo sunt conectate prin cablu Y :wacko:. Am facut mai multe verificari prin meniul Tx, si nu am gasit nimic.
Am schimbat tija flaps-ului drept din penultima in ultima gaura a echiei si acum cursele sunt egale
Straniu :blush: .
Am reusit sa descoper de unde apare aceasta problema: bratele servo-urilor nu sunt in aceiasi pozitie. Este o decalare de cateva grade intre cele 2 brate si astfel cursele lor difera.
Aceiasi problema am avut-o cand am modificat profundorul montand cate un servo de 9g pentru fiecare semiprofundor. M-am chinuit aproape o ora pana am reusit sa imperechez 2 servo din 4 care sa aiba bratele in aceiasi pozitie in punctul 0. Problema flaps-urilor e mai greu de rezolvat pentru ca servo-urile sunt destul de bine lipite si nu le pot scoate. Ramane solutia cu gauri diferite in care sunt prinse tijele de comanda pe echii.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#187
Postat 24 February 2013 - 05:53 PM
Am nevoie de un sfat bun: as vrea sa inlocuiesc decall-urile cu vopsea si va rog sa-mi spuneti cam ce fel de vopsea prinde la "spuma"? Decall-urile nu prea prind, si desi am incercat securizarea lor cu scotch transparent pe margini, apar bule de aer pe langa :angry2:
Multumesc anticipat.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#188
Postat 26 February 2013 - 11:56 PM
:ph34r: :wacko: :blink:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#189
Postat 26 February 2013 - 11:59 PM
alex g, la 26 February 2013 - 11:56 PM, a spus:
:ph34r: :wacko: :blink:
Nu o sa iasa la fel ... incearca la decal-uri dupa ce le-ai pus sa le incalzesti ci fierul de calcat .. pui o panza deasupra . Faci intai o proba pe un colt - la mine a mers perfect la un model ( Red Hawk de la Robbe ).
#190
Postat 27 February 2013 - 12:04 AM
REAL DESIGN, la 26 February 2013 - 11:59 PM, a spus:
Multumesc pentrtu sfat, am sa incerc eventual pe o bucata de spuma sa incalzesc ceva fasii ce au ramas din decal-uri
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#191
Postat 12 August 2016 - 10:34 AM
https://www.youtube....h?v=bGyoiWCIg2g - Rc plane Cessna 182 winter flying. Un video adevarat la care am filmat ani si editat saptamani cum ar trebui sa fie orice video, cu prezentarea modelului, a electronicii de bord, o prezentare sumara a pregatirii de zbor, eventual reglaje sau reparatii, zborul propriuzis, filmari din diferite unghiuri, muzica de fundal, elemente de tranzitie, taierea tuturor partilor nasoale etc astfel incat tot prostul care crede ca, citez: "Aeromodel ...adica il tragi cu o sfoara ca pe un zmeu?" sa vada despre ce e vorba, ce inseamna un aeromodel, ce presupune zborul unui aromodel. Nu ca toate rebuturile de videouri cu aeromodele incarcate fugitiv pe youtube filmate cu telu, fara zoom, cu tremurat sau cu diferite voci, filmate de sotia care parca ar tine o mitraliera sau alte rahaturi de mai mult te enervezi cand te uiti. Vizionare placuta!
https://www.youtube....h?v=xsp2CqB44Dc - RC plane Cessna 182 Skylane (testare camera HD Turnigy montata pe cap)
Fisiere atasate
-
DSC_00077_resize.jpg (39.25K)
Number of downloads: 40 -
DSC_0094_resize.jpg (28.97K)
Number of downloads: 36 -
DSC_02933_resize.jpg (89.63K)
Number of downloads: 37 -
DSC_02799 resize.jpg (60.72K)
Number of downloads: 35 -
DSC_03355_resize.jpg (36.54K)
Number of downloads: 28 -
DSC_03466_resize.jpg (44.62K)
Number of downloads: 24 -
DSC_03722_resize.jpg (57.33K)
Number of downloads: 21 -
DSC_007000_resize.jpg (51.08K)
Number of downloads: 33 -
IMG_1345_resize.JPG (87.96K)
Number of downloads: 44
#192
Postat 14 August 2016 - 10:39 AM
sacalu, la 12 August 2016 - 10:34 AM, a spus:
https://www.youtube....h?v=bGyoiWCIg2g - Rc plane Cessna 182 winter flying. Un video adevarat la care am filmat ani si editat saptamani cum ar trebui sa fie orice video, cu prezentarea modelului, a electronicii de bord, o prezentare sumara a pregatirii de zbor, eventual reglaje sau reparatii, zborul propriuzis, filmari din diferite unghiuri, muzica de fundal, elemente de tranzitie, taierea tuturor partilor nasoale etc astfel incat tot prostul care crede ca, citez: "Aeromodel ...adica il tragi cu o sfoara ca pe un zmeu?" sa vada despre ce e vorba, ce inseamna un aeromodel, ce presupune zborul unui aromodel. Nu ca toate rebuturile de videouri cu aeromodele incarcate fugitiv pe youtube filmate cu telu, fara zoom, cu tremurat sau cu diferite voci, filmate de sotia care parca ar tine o mitraliera sau alte rahaturi de mai mult te enervezi cand te uiti. Vizionare placuta!
https://www.youtube....h?v=xsp2CqB44Dc - RC plane Cessna 182 Skylane (testare camera HD Turnigy montata pe cap)
Super tare, ma bucur ca nu sunt singurul posesor al acestui model.
Am vazut ca la deriva ai tija de comanda pe care o foloseam si eu,..... iar la profundor ai montat cate 1 servo pe fiecare semiplan. Eu am montat un servo separat pentru deriva in acelasi mod si pentru directie pe sol altul, iar din statie le-am setat ca roata din fata sa vireze doar cand sunt flaps-urile coborate la aterizare sau decolare.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R