REAL DESIGN, la 27 February 2012 - 08:58 PM, a spus:
Modelele mari sunt astfel concepute ca atunci cand din diferite motive se "reuseste " o aterizare mai hard care duce la deteriorarea trenului de aterizare, aceasta deteriorare sa aduca cat mai putin damage fuselajului - in general se desprinde un panou ( lipit de altfel bine la locul lui )
de care este fixat trenul care cu putin efort se poate reface - el se deterioreaza bine mersi deci trebuie altul si chiar putin si pe langa el se mai strica dar nu mult.
Acum ca o concluzie ... daca intaresti prea tare acea zona o sa ai neplacuta surpriza ca la un Doamne Fereste sa se rupa fuselajul complet DAR sa iti ramana trenul intact pe post de mostenire nepotilor.
Deci nu insista ... mai bine cand este putina umezeala pe teren ( nu baltit ) intra cu masina si fa cativa km de dute vino ca sa mai apesi pe danivelari si sa mai rupi din buruieni .... oricum va veni vremea vegetatiei si sigur o sa ai acolo balarii de juma de metru inaltime - vor trebui tunse.
P.S. Pentru trenul posterior mai poti face rost de unul din fibra de sticla pe care sa il subtiezi catre capete progresiv astfel incat sa devina mult mai elastic sub greutatea modelului.
Va salut, la modelul meu daca se rupe panoul pe care e prins trenul se rupe cu tot cu o parte din fuselaj. Suruburile de fixare a trenului trec prin panoul de placaj, prin spuma de dedesubt si se strang in a doua bucata de placaj de sub spuma, in piulite captive. Deci daca se rupe...se rupe cu totul :wacko:. Cedeaza nu atat la comprimare, cand modelul atinge solul mai tare, cat la torsiune cand trenul "agata" o denivelare mai sanatoasa.
Montajul din aluminiu l-am facut in special pentru a impiedica torsiunile ce apar in zona de fixare a trenului.
IMG_4450.JPG (138.57K)
Number of downloads: 22
Cu verde se vede spuma dintre cele 2 placi de placaj, iar cu rosu, zonele unde incep sa se vada cum cedeaza spuma.
In ce priveste trenul posterior, este destul de flexibil si pe verticala amortizeaza destul de bine. Problema este aceiasi ca la jamba fata ce am schimbat-o: pe plan orizontal nu este nici un fel de amortizare....
Cat priveste terenul...nu se poate intra cu masina, e imprejmuit de santuri peste care au trecut doar cu tractorul acu 3 ani ultima data cand au cultivat cereale, iar daca cresc tufe, le voi rade cat tine pista ( sper sa nu ma tunda proprietarul daca ma prinde :wacko:)
Mai este un drumeag intre ogoare, l-am folosit la decolari in prima sedinta de zbor, dar la aterizari inca nu sunt sigur ca pot aseza modelul pe drum fara sa-l trimit la arat pe langa drum ca e o diferenta de nivel destul de mare
Toata stima si va multumesc pentru sfaturi.