Salutare, ieri dupamiaza, s-a facut testul de distanta, si cum pe sol am depasit 200m fara probleme, dar fara posibilitatea de a mari distanta, s-a trecut la proba de zbor.
Pista am frzat-o cat mai scurt posibil si am marit-o putin: 4-4,5m latime, si 30-35m lungime. Partea mediana, pe lungime am curatat-o de iarba taiata, dar partile laterale nu, pentru a mai astupa cat de cat denivelarile din sol.
Modelul dupa toate modificarile facute a ajuns la 2740g. Mai poate duce inca 260g in plus dupa parerea fabricantului. Partea cea mai buna este ca mai toata greutatea s-a plasat pe fata si astfel am adus mai in fata CG.
Am facut cateva teste de rulare, sa vad cum merge cu botul mai ridicat si daca roata anterioara nu se impiedica in iarba mare sau vreo groapa mai adanca, modelul nu mai capoteaza, si ruleaza fara sa mai tin profundorul ridicat.
Apoi, cu mari emotii, l-am pozitionat la capatul pistei, am coborat flaps-urile, am accelerat spre 75% si dupa ce a prins viteza, am "piscat" putin profundorul si s-a ridicat pe o panta mica si s-a tot dus...
Pe la 8-10m inaltime am ridicat flaps-urile, si am redus motorul spre 50%, apoi, am trimat profundorul, pentru a mentine altitudinea constata,( modelul "tragea" in jos).
Emotiile au fost destul de mari, nu stiam daca lipiturile aripilor vor rezista si nu am incercat nici o manevra mai stransa. Dupa 5 minute, l-am pregatit de aterizare, am coborat flaps-urile, am facut un cerc larg, am redus progresiv motorul, pana cand modelul a inceput sa coboare usor, l-am aliniat cu pista si am oprit motorul. Modelul a continuat coborarea cu flaps, fara sa se angajeze cum facea inainte.
Cel mai greu a fost momentul cand s-a apropiat de sol.
Pista are 4m latime, dar pe margini iarba ajunge si la 80cm inaltime, deci alinierea si centrarea modelului pe pista sunt esentiale, daca nu....:o:good:.
Prima aterizare a fost perfecta, modelul a venit fara motor, pe centrul pistei, a aterizat efectiv cam la 1/3 din lungimea pisteii si a rulat pana aproape de capat ( peste 20m), fara capoterea finala :o
A doua decolare a fost mai frumoasa decat prima, l-am lasat la ruleze putin mai mult decat prima data si cum reglasem profundorul inainte, modelul s-a desprins singurel si a fost nevoie sa-l tin din profundor sa nu urce prea abrupt :o. Am facut treceri la joasa inaltime, deasupra pistei, de mai multe ori pentru ca iarba foarte inalta de pe margimi nu lasa loc de "glume".
La sfarsitul timpului regulamentar de 5 minute, l-am ridicat sa pot trece peste copaci, am facut iar cercul larg cu flaps-urile coborate, l-am aliniat cu pista si am oprit motorul. A venit putin mai repede si mai sus decat data trecuta si aterizarea nu a fost chiar pe centrul pistei, rularea a fost mai cu hopuri si la final e aceasta data nu a lipsit o usoara atingere a botului de pamant :wub:.
In concluzie, CG putin mai in fata face modelul ceva mai stabil la viteza mai mica,(planeaza cu flaps fara sa se angajeze, cu motorul oprit). Lipiturile aripilor rezista fara probleme la zbor decent, maxim 40-50% motor.
Modelul este iar RTF oricand vremea permite (de preferat fara vant mai ales la aterizare):o
Urmeaza in lista de modificari:
---inlocuirea servo Hitec de 7,4V, nu face fata la acest sistem., am sa-schimb cu unul de 4,5-6V.
---inlocuirea suruburilor cu cap imbus de la conectorii reglabili de pe bratele servomecanismelor de la deriva si profundor (material moale si la surub si la cheie)
---confectionarea unui amortizor bun pentru jamba fata
6005403631_6301fd3297_b.jpg (263.71K)
Number of downloads: 32
Cam asa ceva ar fi minunat, doar cu roata mai mare.
In final sunt foarte incantat de cum zboara si cum arata in zbor, mai ales seara la apus cand se vede foarte frumos lumina rosie-portocalie prin geamurile modelului :nea:
Toate cele bune.