DACIA SOLENZA
#1 Guest_Webmaster_*
Postat 28 February 2003 - 01:16 PM
Ce parere aveti?
Comunicat de presa:
Dacia Solenza, a cãrei lansare pe piaþa româneascã este prevãzutã pentru jumãtatea lunii aprilie 2003, vizeazã, încã din primul an de comercializare, peste 50 % din totalul vânzãrilor mãrcii. În acelaºi timp, ea se doreºte a fi o adevãratã rampã de relansare a exporturilor. Pânã în 2007, Dacia prevede vânzarea a 200.000 de modele Solenza, din care aproape 50.000 pe pieþele externe.
Afiºând dimensiunile unei adevãrate familiale compacte, Solenza prezintã, pentru prima oarã în gama constructorului, atributele noii identitãþi de marcã Dacia.
Noul blazon, tridimensional, cromat ºi colorat în albastru, este pus în valoare în centrul calandrului. Aceastã nouã emblemã a identitãþii vizuale Dacia este la originea desenului calandrului în “V”.
În prelungirea calandrului, cele douã nervuri ale capotei completeazã, într-o manierã fluidã, noua semnãturã a produselor Dacia. Expresia de dinamism ºi siguranþã este accentuatã de blocurile optice înclinate ºi de desenul barei de protecþie.
Cu profilul sãu de berlinã tricorp, Dacia Solenza îºi afirmã din plin caracterul statutar, completat de latura practicã ºi polivalentã pe care i-o conferã hayon-ul larg. În plus, baghetele largi de protecþie lateralã întãresc impresia de robusteþe ºi contribuie la caracterul omogen al designului.
Partea din spate reaminteºte dinamica literei “V”. Astfel, hayon-ul larg, permiþând un acces uºor la bagaje, este încadrat de douã blocuri optice de formã triunghiularã, în timp ce a treia lampã este poziþionatã în partea superioarã a lunetei.
Armonia formelor rãmâne cuvântul de ordine ºi în tratarea interiorului. Planºa de bord, modernã, funcþionalã ºi ergonomicã, este realizatã din materiale de calitate, uºor de întreþinut ºi cu o bunã rezistenþã în timp. Comenzile, bine poziþionate ºi zonele de afiºaj, perfect vizibile, faciliteazã conducerea ºi contribuie la siguranþa acesteia. Noua identitate de marcã Dacia se regãseºte în fondul albastru al cadranelor tabloului de bord, care asigurã o lecturã în acelaºi timp facilã ºi odihnitoare a indicaþiilor pe timp de noapte ºi reaminteºte caracterul dinamic al maºinii.
Scaunele, ergonomice ºi confortabile, asigurã o bunã susþinere lateralã. Întreaga tapiþerie interioarã este disponibilã în douã nuanþe diferite, care genereazã douã ambianþe complementare - una închisã, “Carbon”, degajând rigoare ºi sobrietate ºi alta deschisã, “Muscad”, luminoasã ºi caldã.
Lungã de 4,08 metri ºi având un ampatament de 2,48 metri, Dacia Solenza se numãrã printre cele mai încãpãtoare berline tricorp compacte disponibile pe piaþã. Dimensiunile generoase ale interiorului sunt completate de volumul încãpãtor al spaþiului pentru bagaje, care mãsoarã nu mai puþin de 370 de litri.
Dacia Solenza dispune de o bazã rulantã sigurã, la standarde europene, cu suspensii pseudo Mac Pherson pe roþile din faþã ºi o punte spate de tip “H”, special pusã la punct pentru o utilizare pe toate tipurile de ºosele.
Dacia Solenza este echipatã cu un grup motopropulsor Renault, fiabil ºi economic. Cunoscut deja în România ºi apreciat pentru calitãþile sale, motorul E7J, cu injecþie multipunct ºi o cilindree de 1.390 cmc., se bucurã de o reputaþie de robusteþe ºi uºurinþã în întreþinere indiferent de împrejurare. Dezvoltând o putere de 75 CP, el afiºeazã un cuplu maxim de 114 Nm la 2.800 rot/min. Motorul este cuplat cu o cutie de viteze JH3, suplã ºi performantã, care este disponibilã pe noile modele Renault, Laguna II ºi Megane II.
Disponibilã din 10 aprilie 2003 pe piaþa româneascã, la un preþ de bazã de 5.100 de euro, gama Dacia Solenza cuprinde patru versiuni de echipare: Confort, Rapsodie, Clima ºi Scala. Printre altele, aceasta din urmã oferã, în dotare de serie: direcþie asistatã, jante din aliaj uºor, de 14 þoli, închidere centralizatã, sistem de antidemaraj electronic, proiectoare de ceaþã, eleron în culoarea caroseriei, sistem de aer condiþionat, tetiere faþã ºi spate, reglabile în înãlþime, geamuri laterale cu acþionare electricã pentru portierele din faþã, radio cu lector CD ºi un sistem de patru boxe.
Dacia a investit 40 milioane de euro în realizarea noului model, din care nu mai puþin de 30 milioane de euro au fost consacrate investiþiilor industriale specifice pentru noile piese. Dincolo de sumele alocate proiectului propriu-zis, noul produs a beneficiat din plin de efortul de modernizare care a cuprins, în ultimii ani, întreaga platformã Dacia.
#4
Postat 28 February 2003 - 02:13 PM
Flickr - pozele mele
#5
Postat 28 February 2003 - 02:22 PM
Lada 110: Motor 1499 cmc, 8 valve, 75 CP, cuplu de 112 Nm/2800 Rot/min cu un consum redus de combustibil.
Flickr - pozele mele
#6
Postat 28 February 2003 - 02:23 PM
Flickr - pozele mele
#7
Postat 28 February 2003 - 02:44 PM
Nu aratä räu de loc ! De la distantä nu sti dacä-i Mazda 323 sau Fiesta sau Lancia Y10 sau Corsa ! Si cu " 5 " usi, fein. Productie romänescä , fi mindru bäi Vipere si nu mai circotii. :)
Motorul pare a fi o combinatie intre F2N si F3N doar cu cilindeea de la E7J. Motor modern OHC si injectia pare a fi de la F3N.
Motoarele merg foarte bine. Cind eram student aveam un R 19 cu F2N 1800 ccm 73 CP. Am luat-o nouä si am vindut-o dupä 5 ani cu 188000 km. Nu am avut nici o problemä cu ea. A mers jos päläria.
2 Airbag nu ar fi rele, dar dacä cererea pietei este alta mog ata ete.
RESPECT
CF4U
#8
Postat 28 February 2003 - 03:09 PM
Vivi
#9
Postat 28 February 2003 - 03:15 PM
Flickr - pozele mele
#10
Postat 28 February 2003 - 03:18 PM
Cenzurati-ma daca am sarit calul, dar nu mai pot....
Flickr - pozele mele
#11
Postat 28 February 2003 - 03:38 PM
Important e ca au inceput sa miste ceva. E un firav semn ca nu au murit. E semn ca o data la 5 ani Romania poate face o matrita pentru indoit table. Desi in economia de piata tot mort se cheama ca esti daca nu esti bun. N-am condus asa ceva, n-am vazut si doar din auzite nu poti trage concluzii. Adica poti, dar nu-mi permite buzunarul sa spun prea multe. Tot pe sosea isi va spune calitatea cuvântul, ca-i un test bun. Sa vad cine da banii pe ea primul.
PS. Ca tot e rost de bârfa: daca cineva vrea auto bun, pentru plimbare, cumpara ceva consacrat. Asta pentru carat cartofi nu-i buna, desi are spatiu. Mai pe scurt, ori una ieftina pentru carat cartofi, ori una scumpa dar buna. Asta e undeva la mijloc? Parca-i neterminata, si ca de fiecare data, mult nu mai era...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 February 2003 - 03:47 PM
Telefon: 0721 385365
#12
Postat 28 February 2003 - 03:47 PM
#13
Postat 28 February 2003 - 04:22 PM
Flickr - pozele mele
#14
Postat 28 February 2003 - 04:29 PM
Flickr - pozele mele
#15
Postat 28 February 2003 - 05:08 PM
#16
Postat 28 February 2003 - 05:58 PM
'tai sa zbier si eu cate ceva, cu liniutza, ca sa nu ma intind prea mult la vorba.
1. airbag EXISTA, dar nu la oricare din variantele de Solentza. Daca ai rabdare, maine iti spun si la care.
2. ignori cumplet un aspect: Solentza este intr-adevar un produs fabricat in Romania, dar incearca sa tragi o linie dreapta de la Dacia 1100 incoace si ai sa remarci inevitabil ca Solentza reprezinta cel mai mare progres al industriei romanesti de autovehicole FATA DE PRODUSUL ANTERIOR.
3. cand esti suparat, rasufla, numara pana la 10 si incearca ca la 3 argumente contra sa gasesti singur si un argument pro. In felul asta, te apropii mai mult de obiectivitate.
4. O masina traznet va avea un pretz traznet. C-asa-i in tenis. Dacia nu e masina de lux, e masina pt popor, deci tre sa fie cat mai buna in limitele unei sume tangibile. Ca daca poporul vrea maximum de siguranta si nu dispune de suma traznet... ce face? Un compromis..... Si tu ai facut un compromis: siguranta unui tank fiabil (Opelul tau) contra.. tuuuturor celorlaltor dezavantaje...
5. revin la punctul 2: apreciaza diferenta nu valoarea absoluta. Tu cand ai vazut prima data banci puse de primarie prin oras.. cam pe peste tot ce ai exclamat?
a) vai ce misto ca au pus banci
:) fir-ar ei sa fie cu strazile lor murdare si cu autobuzele rapanoase si cu canalizarea de .. canal...
pentru ca ai avea dreptate in ambele variante..
in fine, ma opresc aici ca se barbereste viperu' si vine sa-mi frece ridichea...(traitziar Opelu')
alexella
#17
Postat 28 February 2003 - 06:46 PM
Dar ce ne-a trebiut atata timp noua romanilor sa ne scremem pana sa scoatem ceva mai bun? Si nici macar facut in intregime in Romania.
Apai daca-i asa , ma duc la un service si le zic sa-mi puna pe un trabant un motor si cutie de viteza de mercedes si vaiii ce masina am scos!
Exagerez dar cam asa e!
La ce bun un motor si cutie de viteza de Renault cand nu se 'pupa' cu restul masinii?
Parerea mea e ca prioritatea ar fi siguranta. Nu sa se apuce sa inventeze radioul si cd_player-ul. Cine vrea asa ceva inseamna ca are bani de bagat si isi lua unul profesional de la o firma de renume.
Si cum e posibil sa luam o masina si daca am noroc ,nu imi ploua inauntru! :)
#18
Postat 28 February 2003 - 07:05 PM
Flickr - pozele mele
#19
Postat 28 February 2003 - 07:27 PM
Flickr - pozele mele
#20
Postat 28 February 2003 - 07:27 PM
Flickr - pozele mele
#21
Postat 28 February 2003 - 07:39 PM
Si ca fapt divers ai mei au o LADA1200 si o DACIA1310 sincer initial dacia arata mai bine ca lada, dupa 5 ani Dacia e distrusa.... la propriu iar lada dupa 15 ani e mai bine ca Dacia... ambele au fost conduse de acelasi sofer: taica-meu
Si dl Viper si eu sunt fan LADA...:)
Iar minunatia asta, e "altfel" ce-i drept dar am mari indoieli ca isi merita banii!?!?
#22
Postat 02 March 2003 - 08:28 AM
Vad ca s-au incins spiritele.
Voi nu vedeti oameni buni ( caci nu banuiesc ca aveti jumatate de norma la Mioveni sau ca rabufneste patriotismul, si isi spune cuvintul ) ca incercam la productia de masini sa inventam roata, dupa cum am inventat pe vremuri si cauciucul ( ceva cu izoprenic, nu prea am cunostiinte) si avioane si bricege......
La cit costa masinuta asta bineinteles cu tot cu TVA, si ma refer la cea "full" , daca se poate spune, ajunge pe la 7700 euro.
Mai oameni buni face banii astia????? :o :lol: :wub:
Spun lucrurile acestea nu ca nu mi-ar place ca romanii sa construiasca autoturisme bune, si sa ma pot mindrii cu asa ceva, dar este un kitsch.
Aceasta postare a fost editata de leo: 02 March 2003 - 08:29 AM
#23
Postat 02 March 2003 - 06:14 PM
Flickr - pozele mele
#24
Postat 02 March 2003 - 09:07 PM
Rau : schimbat 4 !!! radiatoare
Bine : consum mic : autostrada vara ( cand inca nu avea gropile actuale asa de mari) 5.4 - 5.6 l la 90KmH ,iarna cam 6.8 l la 120Kmh. Consum mediu Oras + afara 7,1 l
Rau : schimbat amortizoare spate ( de Sibiu, cu numai 6 luni garantie) pe cheltuiala clientului
Rau : scartie tot spatele ca e din plastic prost calitativ si gandit la asamblare cu picioarele
Bine: destul de sigura in curbe la viteza mare ( nu foarte mare) - pe uscat!
Rau :spalat injectorii ca de benzina-i botezata
Bine: manevrabilitate buna si precizie in directie
Rau: schimbat ansamblul motoras , parghii ...pentru stergatoare
Bine : frana mai promta si foarte usoara la pedala ( chiar prea usoara ) , dar care blocheaza rapid rotile si cu ce consecinte stiti voi
Rau : vopseaua incepe a se matui
Bine: motor de la Clio Simbol Rj7 dar, in varianta care nu se mai monteaza nici in Turcia acum , adica cu doua supape pe cilindru , iar cutia de viteze idem cu modificare pe la a V -a ptr Romania ( !!!???) + calculator de la Siemens ( ok!) reglat pe consum minim , cu reducerea demarajului si performantelor
Rau: cutia de viteze a inceput sa intre greu in a III - a la rece numai la prima manevrare ???
Rau si foarte rau : service de proasta calitate in multe locuri si mai ales "dupa ureche" , cu scule decalibrate si inadecvate cu dotari uneori zero la dispozitive de verificare ...... vorba unui francez de la Dacia : " eu cand am vazut ca in service la voi se rastoarna masinile intr-o parte m-am luat cu mainile de cap !!!"
Si lista continua mai ales cu rau din pacate
Aceasta postare a fost editata de S62: 02 March 2003 - 09:11 PM
#25
Postat 02 March 2003 - 11:43 PM
Afla ca:
1. 5100 este pretul client al versiunii de baza, adica nu mai adaugi TVA pentru ca este deja adaugat, iar pretul de baza inseamna pretul variantei Comfort.
2. Pentru vreo 6-7 sute de euro, chiar mai putin poti adauga airbag si abs.
Masina este o reusita, cum de fapt a fost si SupeRNova. Sa nu uitam ca doar acum 3 ani se produceau in proportie de 80% numai dacii cu carburator si fara euro2. si din decembrie 1999 pana in aprilie 2003 s`a progresat cum n`a mai progresat Dacia de cand a schimbat modelul 1100 cu 1300...
Pana acum 3 ani daca te gandeai la o dacie utilitara cu motor diesel produsa in serie, nu ocazional cu motoare de la n furnizori, la o dacie cu aer conditionat, tot produsa in serie, sau cu servo directie si geamuri electrice, cu bored cu design modern, si cu posibilitate de montare optionala a ABS si Airbag cum va fi solenza, te gandeai poate la anul 2020...
Atat am de zis, si gandeste`la Skoda care de la masinile de dinainte de 1989 si pana la Fabia si Octavia a mai avut niste modele intermediare... Forman, a carei omoloage o poti considera pe SupeRNova, si Felicia, care poate fi omoloaga cu Solenza. Nu le poti compara calitatrea una cu alta pentru ca au fost produse in ani diferiti, dar e bine sa te gandesti la asta in evolutia unei fabrici de automobile. Cine stie, poate urmatorul model va rivaliza cu Octavia de la Skoda... `om trai si`om vedea.
#26
Postat 03 March 2003 - 09:48 AM
#27
Postat 03 March 2003 - 09:56 AM
Flickr - pozele mele
#28
Postat 03 March 2003 - 10:06 AM
"Cine stie, poate urmatorul model va rivaliza cu Octavia de la Skoda... `om trai si`om vedea."
Adica peste 5 ani si numai daca aia or sta cumâinile in sân... Totdeauna modelul nostru viitor va rivaliza cu modelul lor actual.
Telefon: 0721 385365
#30
Postat 03 March 2003 - 11:01 AM
Flickr - pozele mele