Sbach 342 1400mm Balsa Sfaturi
#31
Postat 24 December 2013 - 10:30 PM
Asa suntem noi, astia de vorbim romaneste - suflam in iaurt...dar numai dupa ce dam cu multe creme pe arsuri!!!...
#33
Postat 25 December 2013 - 03:32 PM
#34
Postat 25 December 2013 - 03:42 PM
De atunci am cumparat doar Hitec si Futaba. ( e drept ca am Frsky pe planoare...cu variometre...dar parca daca se rupe Guppy - parca, totusi, nu e aceeasi chestie cu ruperea un ui 70"...parca nu doare asa de tare....
In spiritul Craciunului....
#35
Postat 26 December 2013 - 04:34 PM
Varianta termica - motorul OS 55Ax are 525 grame cu toba normala. La care s-ar mai adauga un rezervor de 100 ml de combustibil, care ar mai cantarii cam 300 de grame, maxim
Adaus grup motopropuulsor termic - 825 grame.
Pentru electric - acumulatorul un 6S 4000A - cel mai usor e 720 grame. Motor, unul care sa traga undeva la 3 kile (Turnigy G46) - de la 300 de grame in sus. La astea mai punem un ESC de cam 60 de A, care sare si el de 100 de greame, fara nufe, care nu sunt nici ele de neglijat.. Oricat as vrea sa aleg lucruri usoare - tot sar peste greutatea adaugata in varianta termic, cu toate ranforsarile care le-as pune batiului. Si sa nu mai vorbim de comoditatea termicului char daca trebuie sters modelul, si cateodata mai face pe nebunul...(la comoditate - ma refer la faptul ca pare mai ieftin, chiar daca combustibilul nu e chiar ieftin, si eu unul pot zbura mai mult. Umplerea rezervorului dureaza mult mai putin decat incarcarea acumulatorului, si cand te saturi de zbor, sau se intuneca - ai cu ce pleca acasa, caci mai poti porni motorul ala, care te duce pe camp...
#36
Postat 26 December 2013 - 06:25 PM
esc de 60a=60g
un motor corespunzator(Turnigy G60 Brushless Outrunner 500kv (.60 Glow) 360 g si cu 4s iti trage 2,7kg la o elice de 15x8,gandeste-te ca eu aveam de 14"pe calmato ala,deci de 15 nu-i chiar asa de mare
Peste asta,mai ai intariturile modelului(pentru termic)+50g,un servo de acceleratie+40-50g si te duce la 900g,iar la electric,cu motorul de mai sus+esc+lipo 4s 4000mah(370g) ai 760g,iar cu cabluri sa zicem un 800g.Pe langa raspunsul imediat al acceleratiei si celelalte avantaje ale electricului,ai 100g mai usor,care se vad bine de tot la acrobate.Daca te tot doare atat incarcatul la camp,iti iei domle 8kg de lipo cum face(si) altcineva din tara si zbori non-stop.
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 06:26 PM
#37
Postat 26 December 2013 - 06:32 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#38
Postat 26 December 2013 - 06:36 PM
Daca doriti precizie, raspuns fara delay, acrobatie full, 3D , una peste alta sa zicem .. performanta .. ELECTRIC
Daca doriti relaxare, autonomie pentru o zi intreaga de zbor, sunet specific , ceva fum .. TERMIC
La modul in care zbori,as zice ca nici nu incape discutie termicul...desi la faza cu autonomia nu sunt de acord,cum veniti cu bidonul de 5l de metanol la fel de usor se poate veni si cu 5kg de lipo(adevarat mai scumpi,dar acasa ii reincarci) pe cand bidonul o data consumat...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif...cum iti faci plinul la rezervor...asa de usor schimbi si packul.Diferenta e ca la electric "reumpli"pe gratis rezervorul(acasa though)
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 06:40 PM
#39
Postat 26 December 2013 - 07:05 PM
Puteti ruga pe colegul din Alba sa va si impartaseasca din experienta proprie vis a vis de pack-uri ( de care a folosit predominant ca marca, pe care le considera O.K. ca fiabilitate , raport calitate/pret etc etc - are si o evidenta foarte meticuloasa a numarului de cicluri ) .. si depre setup-ul complet puteti solicita o opinie .
La TERMIC nu uitati ca la aterizare se vine cu mai putin 250-300 ml carburant - deci mai usor , deci viteza mai mica ..
In aer nu cred ca se pune problema ca un OS 55 cu o elice APC 13x6 sa nu poata sustine un program de acrobatie ...
La ELECTRIC celule mai putine insemna curenti mai mari de lucru - ESC mai puternic .. pac-uri mai solicitate .. deci C-uri mai multe ..
Referitor la aspectul economic .. metanol v.s. pack-uri nu am facut niciodata calcule .. eu nezburand foarte mult intr-un sezon am preferat
termic deoerece indiferent ce faceam pack-urilor ( incarcate, descarcate, storage-ate , gadilate ) tot se dospeau precum gogosile ... nu am patit
deloc cu pack-uri foarte scumpe dar fiind tare scumpe parca nu mai erau atractive .. nu am vazut nici un coleg de la F3A cu doua valize de pack-uri .. datorita pretului .. au cateva si le incarca la camp cu chargere scumpe .. probabil mai destepte putin ..
Eu as merge pe termic ...
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 26 December 2013 - 07:06 PM
#40
Postat 26 December 2013 - 09:34 PM
#41
Postat 27 December 2013 - 08:19 PM
sbach1.jpg (46.94K)
Number of downloads: 65
Nu e asa de greu de realizat...asa ca, dupa sarbatorile astea - sansele de traforaj sunt din ce in ce mai mari!!!...
#42
Postat 30 December 2013 - 08:30 PM
uite pozele de la montaj...
mic atelier in sufrageria din apartament:
IMG_20131230_195047.jpg (316.66K)
Number of downloads: 86
#43
Postat 30 December 2013 - 08:32 PM
IMG_20131230_201255.jpg (295.05K)
Number of downloads: 117
canopia la locul ei:
IMG_20131230_201500.jpg (300.67K)
Number of downloads: 120
#44
Postat 30 December 2013 - 08:35 PM
IMG_20131230_201838.jpg (192.18K)
Number of downloads: 71
inca una si gata:
IMG_20131230_201647.jpg (257.51K)
Number of downloads: 74
Elicea cea mai usoara posibil. Cred ca o sa am probleme cu greutatea. trebuie sa iasa sub 1,8Kg. Altfel - il fac trainer (desi cred ca are sanse foarte mari, desi ma apropiu de 750W cu 3S si ceva mai mult cu 4S.)
Servourile:
Ori Hitec 225MG, ori Futaba 3152. Vad care-s mai usoare.
Pe directie treaba e deja stabilita. Am doar Hitec 635HB.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 30 December 2013 - 08:36 PM
#45
Postat 30 December 2013 - 09:06 PM
#46
Postat 30 December 2013 - 09:54 PM
Ar mai fi si varianta de a canaliza cumva aerul prin gaura aia din nas direct pe esc, si apoi scos afara prin capota motorului. E o idee...
In functie de cat de tare se incalzeste - vad eu ce-i fac. Parca am un senzor de temperatura, si-l pun pe ESC, si vad temperatura (merci Renato de telemetrii si FRsky)...daca e mai mare de 70 - 80 de grade, iau masuri, dar, deocamdata parca nu l-as gauri!...ca e prea frumos!
#47
Postat 30 December 2013 - 11:46 PM
cat si mai multe decupaje in folie pentru flux de aer ... si structura de balsa permitea acele " gauri " caci asa a fost gandit din proiect ..
Asa are parca si la modelul profi de F3A ( Wind Pro ) de 2 m.
Fisiere atasate
-
Katana 50.jpg (60.25K)
Number of downloads: 103 -
Katana 50 2.jpg (53.15K)
Number of downloads: 106
#49
Postat 31 December 2013 - 12:24 PM
IMG_20131231_121829.jpg (358.33K)
Number of downloads: 112
chiar daca am mai adaugat 30-40 de grame. Safety first. Parca nu as vrea sa umblu pe camp sa caut jumatatea de motor....
IMG_20131231_121845.jpg (340.16K)
Number of downloads: 119
#50
Postat 02 January 2014 - 06:43 PM
Cu lipo 4S 5000mah va depasi 2,2Kg, si deja ma gandesc la "potenta" motorului, care cu 4S sare de 1000W, dar va suge lejer 40A, de nu mai bine.
Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 02 January 2014 - 06:45 PM
#51
Postat 02 January 2014 - 10:18 PM
Eu la model de 1500mm si 2500 grame am motor de 1500W, ESC de 80A si folosesc pack-uri de 5S 3000-3300 si am tractiune cu elice de 15x8 de 5kg la sol.
Tu esti departe de datele astea: in primul rand un avion de 1400mm iti iasa la 2,2kg, pui motor de 1000w la 4S cu un pack enorm de 5000.
Crede-ma ca am analizat sute de pagini pe forumuri straine si toti folosesc setup-uri asemanatoare cu ce am ales eu, atat la modelele Sebart cat si la Etreme Flight sau 3D Hobby Shop. cei de la Precizion aerobatics au modele cu anvergura de 1,5m, care cantaresc la final 1,8 kg cu pack cu tot si folosesc motoare de 1200W cu ESC de 70A si packuri de 6S 2300 mAh.
La un moment dat te gandeai la un OS 55 AX care are 1253W (1.68hp), atunci de ce alegi un motor sub aceasta putere?
Avantajele motoarelor electrice fata de termice raportate la aceiasi putere e ca au moment mai mare si pe toata plaja de turatii (cele termice au moment maxim doar la o anumita turatie care nici nu coincide cu puterea maxima). deci la un electric poti pune o elice mai mare in dimetru si pas (aici trebuie sa ai grija la ESC)
Daca gasesti cel mai bun pachet ESC-Motor_elice atunci cea mai slaba componenta ramane packul care trebuie sa-l alegi pe cel mai usor posibil care sa-ti asigure puterea minima necesara.
Eu ti-as sugera sa alegi un motor de 1200W cu KV in jur de 500-600 un ESC in jur de 70-80A si pack-uri de 4S pana in 3000mAh.
motor: http://shop.lindinge...ucts_id=9700086
ESC: http://shop.lindinge...ducts_id=95750.
In plus sa fugi cat poti de plumb pe avionul asta, muta servoul de directie undeva in mijlocul avionului si fa-l pull-pull alege cablu de otel cel mai subtire, astfel poti sa scapi si de suruburile alea de la motor din ultimele poze.
Cat despre ventilatia pe care a prezentat-o Real Design, -aceea e solutia cea mai buna/optima;
Succes!
Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 02 January 2014 - 10:21 PM
#52
Postat 02 January 2014 - 11:02 PM
Adi-GVA, la 02 January 2014 - 10:18 PM, a spus:
Eu la model de 1500mm si 2500 grame am motor de 1500W, ESC de 80A si folosesc pack-uri de 5S 3000-3300 si am tractiune cu elice de 15x8 de 5kg la sol.
Tu esti departe de datele astea: in primul rand un avion de 1400mm iti iasa la 2,2kg, pui motor de 1000w la 4S cu un pack enorm de 5000.
Crede-ma ca am analizat sute de pagini pe forumuri straine si toti folosesc setup-uri asemanatoare cu ce am ales eu, atat la modelele Sebart cat si la Etreme Flight sau 3D Hobby Shop. cei de la Precizion aerobatics au modele cu anvergura de 1,5m, care cantaresc la final 1,8 kg cu pack cu tot si folosesc motoare de 1200W cu ESC de 70A si packuri de 6S 2300 mAh.
La un moment dat te gandeai la un OS 55 AX care are 1253W (1.68hp), atunci de ce alegi un motor sub aceasta putere?
Avantajele motoarelor electrice fata de termice raportate la aceiasi putere e ca au moment mai mare si pe toata plaja de turatii (cele termice au moment maxim doar la o anumita turatie care nici nu coincide cu puterea maxima). deci la un electric poti pune o elice mai mare in dimetru si pas (aici trebuie sa ai grija la ESC)
Daca gasesti cel mai bun pachet ESC-Motor_elice atunci cea mai slaba componenta ramane packul care trebuie sa-l alegi pe cel mai usor posibil care sa-ti asigure puterea minima necesara.
Eu ti-as sugera sa alegi un motor de 1200W cu KV in jur de 500-600 un ESC in jur de 70-80A si pack-uri de 4S pana in 3000mAh.
motor: http://shop.lindinge...ucts_id=9700086
ESC: http://shop.lindinge...ducts_id=95750.
In plus sa fugi cat poti de plumb pe avionul asta, muta servoul de directie undeva in mijlocul avionului si fa-l pull-pull alege cablu de otel cel mai subtire, astfel poti sa scapi si de suruburile alea de la motor din ultimele poze.
Cat despre ventilatia pe care a prezentat-o Real Design, -aceea e solutia cea mai buna/optima;
Succes!
Cu scuzele de rigoare pentru intreventie, tocmai de aceea mi-am permis la un moment dat sa fac trimitere la postul cu Extra dumneavoastra ce constituia un bun exemplu de urmat pentru varianta electrica ... dar alegerea finala apartine fiecaruia ..
#53
Postat 03 January 2014 - 02:31 PM
Setup-ul va fi cu 4S. Desi ma tot gandesc ca o tensiune mai are cu un curent mai mic e cam tot aia cu un curent mai mare si o tensiune mai mica...doar, probabil, cablurile pentru curentii mai mari sunt ceva mai mari.
Om trai si om vedea.
Deocamdata servourile:
IMG_20140103_141738.jpg (253.23K)
Number of downloads: 60
inca:
IMG_20140103_141746.jpg (245.29K)
Number of downloads: 58
#54
Postat 03 January 2014 - 02:33 PM
IMG_20140103_141839.jpg (301.69K)
Number of downloads: 80
Fuselajul inainte de fizat cabluri, prins receptoare, bec-uri, esc-uri si ce o mai trebui prin interior..poate rezervoare, furtune...
IMG_20140103_141903.jpg (298.26K)
Number of downloads: 97
#55
Postat 05 January 2014 - 06:12 PM
Sbach-ul primeste Hitec 225MG pe eleroane, si incepe pregatirea pentru OS 55 AX (acuma cobesc, dat cred ca asta e vuutoul lui. Iese foarte greu de coada. De aia o sa incerc sa-l ridic cu 4S 4000mah, tocmai pentru a reusi sa-l echilibrez cat de cat. Vad eu cand o veni acumulatorul. Daca nu mere, stiu pe cineva care va monta motorizarea asta pe un planor mare, pe care l-a inceput de ceva vreme...si poate-l termina, ca si acrobatul, ca si CNC-ul, ca si trainerul care l-am carat pana la RR2013...
Negrul de pe intrados face un contrast aiurea de tot...
IMG_20140105_180909.jpg (480.34K)
Number of downloads: 52
Odata cu servourile MX-ul a pierdut si echiile, dar a castigat altele, ale servourilor Futaba, la fel de lungi.
#56
Postat 05 January 2014 - 10:05 PM
1 - pun ochii pe 1,2,3 .... n variante de acumulatoare functie de motorizare si ESC.
2 - pe site-ul unde le ochiesc lor se dau dimensiunile si greutatile lor
3 - construiesc din carton, depron, placaj, balsa .. ceva care se face repede , niste paralipipede la lungimea si latimea acumulatorilor de pe siteurile unde le-am ochit .. dar putin mai inalte sa am unde ( din depron e cel mai usor )
4 - pun nisip in ele pe un cantar bun pana ating greutatea de pe site a acumulatorului in cauza
5 - vad ce iese , cat pot sa le mai mut prin fuselaj , cat plumb ar mai trebui, sau daca nu iese ce trebuie renunt la acumulatorii respectivi si iau altii mai mici sau mai mari daca si permite setup-ul de care dispun.
E usor de facut si evita cheltuieli inutile ...
Daca esti tipicar poti adauga si mufele necesare daca pack-ul il cumperi fara mufe ..
Spor la bricolat ..
#57
Postat 05 January 2014 - 10:20 PM
Oricum ideea e excelenta. De regula, la modelel pe care le construiesc singur, le montez electronica in asa fel incat la final totul sa fie echilibreat. La astea, pe care "nu poti sa le semnezi" e nitel mai greu.
#58
Postat 09 January 2014 - 11:00 PM
Mi-a venit astazi acumulatorul - se echilibreaza excelent, CG exact pe tubul de carbon ce uneste aripile, si raman cam 3 cm din acumulator nebagati sub capota pentru fixarea acestuia cu un "arici". Tractiunea, in casa pare ok, vedem la camp...
Deocamdata un alt model (Yak 54 120 de la Back Horce, motorizat cu OS 160FX) asteapta maidenul, si dupa ala o sa vina Sbach-ul....numai sa fie totul ok. Astazi i-am ruptr elicea Yak-ului, ca terenul de plimbare aveaun sant, de care nu stiam......dar mai am una, mai mica, daar se pare ca ar fi ok...vad eu maine, numai vremea sa tina cu noi, astia de mai si zburam din cand in cand...
O sa va tin la curent...
#59
Postat 10 January 2014 - 08:42 AM
componentele electronice .. am vazut asta sambata trecuta cand ne-am intalnit la teren alaturi de colegi pentru deschderea
noului sezon 2014 ..dupa un zbor scurt cu un quad nu s-a mai zburat decat un Bixler de spuma ...
#60
Postat 10 January 2014 - 08:12 PM
Legat de umiditate - asta chiar ar fi o mare problema, mai ales pentru Sbach, care e deschis mai tot...