Modelism - RHC Forum: Sbach 342 1400mm Balsa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sbach 342 1400mm Balsa Sfaturi

#1 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 November 2011 - 11:54 PM

Buna seara,

Voi achizitiona un Sbach 342 1400mm Balsa care are urmatoarele specificatii:


http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/SBACH342-SUB3.jpg


Specs:
Wingspan : 1400mm (55")
Length : 1357mm (53.4")
Wing Area : 38.14 dm2
Flying Weight: 1500g~1700g
4 Channel

Includes:
All Hardware
Full Photo & CD Rom Instructions
Decal Sheet

Requires:
Your own 4 channel to 6 Channel TX/RX
50-55mm 400kv~600kv Brushless Outrunner
70A ESC
4 x High Torque Digital Servos
3300mAh~4000mAh 5s or 6s

Am pus imaginea de mai sus de la panoul de foc pentru ca eu il voi motoriza termic cu un motor ASP S52A 2 timpi 8.5 cc.

Motorul pe care ei mi-l recomanda este :

Turnigy G60 Brushless Outrunner 400kv (.60 Glow)

Sincer cred ca un .61 e cam mult pentru el la greutatea pe care o are.

Am oare dreptate ca e prea mare .61 ?

Una peste alta trebuie modificat si panoul de foc si eu m-am gandit ca trebuie eliminat acel motor mount din balsa pentru varianta electrica, si intarit panoul de foc, care este doar din schelet din balsa, cu un placaj de aviatie de 3mm sau din balsa de 5mm cu placaj de aviatie peste de 1mm.

Astept parerile voastre . Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de Neagoe Adrian: 26 November 2011 - 11:56 PM

0

#2 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 27 November 2011 - 03:03 AM

daca mergi pe varianta cu motor termic trebuie facute modificari la structura fuselajului . De regula batiul motorului si zona din fata a fuselajului pana la bordul de fuga aripa se intareste pe partile laterale cu placaj de 1.5 mm grosime , baghete , etc. La datele enuntate nu sunt probleme privind diferenta intre motorul de 8.5 cc si unul de 10 cc dar cauta sa cumperi un motor mai fiabil , ....nu made in china , ...un OS MAX !
0

#3 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 November 2011 - 11:28 AM

Ma gandesc ca daca il voi intari structura in fata se va ingreuna de fata... Motorul si asa este cam cu 100g mai greu o sa apara si un rezervor acolo :drinks:... deci cred ca o sa fie clar ca va trebui pusa putina greutate in spate.
0

#4 Useril este offline   silver arrow 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 635
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male

Postat 27 November 2011 - 11:43 AM

Salut si bafta la proiect!
Modelul este superb si relativ bine gandit pentru electric. Uite un link cu mai multe poze.. http://www.draneer.c...42_55/index.htm
Eu zic ca modelul ar merita termic doar daca pui un motor in 4T pana in 10cc. :angry: ..
Personal eu l-as face electric in urmatoarea configuratie:
-motor 5045 500kv http://www.hobbyking...nner_Motor.html (elice 15x6 sau 14x7)
-2 pack-uri 3s 2200mAh 45C in serie
-esc 70-80A.
Modelul e pe BK de mai mult de 3-4luni asa ca bafta la restock.

Just my 2 cents .. unele modele e pacat sa le faci electrice si altele e pacat sa le faci termice ..dar nu are rost sa ingreunezi dantelaria asta. :drinks:

Stima, Ady.

Aceasta postare a fost editata de silver arrow: 27 November 2011 - 11:44 AM

0

#5 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 November 2011 - 12:02 PM

Sti cum e daca iei totul asa de-a gata facut =)) nu are farmec e mai interesant sa il modifici sa il calculezi tu sa il echilibrezi la urma, sa realizezi ca nu ai facut nimic =)) si sa o iei de la capat. Eu insa sunt optimist, am vazut case care zboara ceea ce m-a facut sa cred ca totul este posibil .
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 November 2011 - 03:29 PM

Modelele Sebart sunt facute in principal pentru echipare electrica, dar daca cineva doreste termic au un kit de conversie la termic.
Nu sunt decat cateva placaje de 2 mm care imbraca acel mount care la Sbach - ul din poza nu pare si nu cred ca este din balsa ci tot din placaj ca la o Katana 50 - sa spunem de la Sebart.

Intra pe site la Sebart.it la modele clasa 50 si download-eaza un manual sa vezi cum arata si cum se monteaza acel kit de placaje.

Eu l-am folosit la Katana 50, Katana 120 si la New Wind 50 si merge brici,

Motorul 4T este super dar are mai multe vibratii ca un 2T in special pe zona de ralanti.

Un OS 55 FX daca se mai gaseste ar fi super O.K. cu elice 13x6 APC .
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 November 2011 - 05:04 PM

http://sebart.it/img...0E/Sequenza.pdf Foarte util sfatul multumesc mult. Cred ca asa am sa fac cum este in acest tutorial.

Poate le va folosi si altora :D. Va trebui doar sa verific distanta dintre bot si mount si nu cumva sa nu imi intre motorul . Daca e prea mica mai tai din mount cat trebuie si il re fac exact ca in poza dar mai scurt.
0

#8 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 28 November 2011 - 02:36 PM

este o alegere buna OS MAX 55 FX ,..... ca poti cumpara un motor mult mai ieftin dar ulterior nu mai sti cum sa scapi de el !
0

#9 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 28 November 2011 - 05:11 PM

Am si eu o intrebare, un OS MAX 40FX nu ar merge pe un asemenea avion ?
0

#10 Useril este offline   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2011 - 06:02 PM

Depinde mult de ceea ce vrei sa faci cu avionul.
Eu am avut pe un KATANA 50 - care asa cum zice REAL DESIGN e similar ca dimensiuni ( apropos, 1700 g flying weight cat dau ei pe site se refera mai mult ca sigur la greutatea fara nimic pe el) - un OS MAX 55 si era f ok pentru zbor acrobatic. Al meu avea 2800 g RTF.

Probabil ca ar merge si OS 46 FX ( cred ca la asta te referi), dar cam la limita pentru zbor acrobatic.
Daca vrei 3D parerea mea e ca iti trebuie mai mult, sau cel mai bine 4T.


0

#11 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 November 2011 - 10:07 PM

Hopa a mai aparut o nelamurire... Am auzit la cineva ca pentru zbor scale este nevoie de motor in 4T, iar pentru acrobatic se foloseste motor in 2T
0

#12 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 28 November 2011 - 10:19 PM

Vezi postareaNeagoe Adrian, la 28 November 2011 - 10:07 PM, a spus:

Hopa a mai aparut o nelamurire... Am auzit la cineva ca pentru zbor scale este nevoie de motor in 4T, iar pentru acrobatic se foloseste motor in 2T


Ce intelege acea persoana prin zbor scale si zbor acrobatic la un model care si daca il cautam in realitate este facut
pentru acrobatie - ma refer la Sbach dar putem extinde la Sukhoi, YAK, Extra, MX-S etc ...

Si sa inteleg ca daca pe un WarBird pune un motor 2T va zbura acrobatic iar pe un Edge daca pune un motor 4T va zbura scale ?


Ambele motoare daca sunt dimensionate corect pot asigura unui acrobat suficienta putere ca sa zboare acrobatic iar daca sunt subdimensionate s-ar putea sa nici nu decoleze daramite sa mai efectueze zbor acrobatic.


Conteaza insa si manuta celui de la manse .


Un motor 4T poate invarti o elice mai mare in diametru in principiu ceea ce ar ajuta unui acrobat si are si un sunet mai placut, si consuma si mai putin metanol dar costa mai mult putin si vrea si carburant mai de firma cu mai mult ulei in amestec si chiar mai mult nitro ( 20 % - 30 % ) de asemenea ceva mai scump .... in rest ..... bafta la montaj.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#13 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 November 2011 - 10:31 PM

Multumesc mult ;-)
0

#14 Useril este offline   Neagoe Adrian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 30-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 28 November 2011 - 10:45 PM

ce zicecti merge pe avion un 4T 15cc?
0

#15 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 07 December 2011 - 03:39 PM

Iata o conversie pentru un avion apropiat ca marime 59" = 1498 mm:
http://www.rcgroups....d.php?t=1541811
Numai bine si spor
:blush:
0

#16 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2011 - 06:56 PM

Greutatea sigur e data gresit, numai motorul + esc +pack+ elice+con+ servo au in jur de 1250 grame. Cel mai probabil iese in jur de 2.5kg RTF. Ca motorizare merge un 8.5 in 2T sau un 12 cmc in 4t .
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#17 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 03:22 PM

Revigorez acest topic dupa ceva vreme, pentru ca la mine a venit Mos Craciun, in sfarsit cu avionasul pe care mi-l doresc de ceva vreme...

E vorba de Sbach-ul 342, luat de pe forum, si stiti voi de nunde, Merci Dane. Pana la urma tot la mine a ajuns.

Aeromodelul e intr-o stare excelenta, clar nu a vazut cerul patriei, dar a avut electronica montata, dar nu-i bai. A venit cu tijele de comanda si cu cablurile de pull-pull pentru directie.

Poze:
Fisier atasat  IMG_20131224_143651.jpg (432.44K)
Number of downloads: 132

inca:
Fisier atasat  IMG_20131224_143709 - Copy.jpg (377.49K)
Number of downloads: 122

mai:
Fisier atasat  IMG_20131224_143749.jpg (280.17K)
Number of downloads: 128
0

#18 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 03:23 PM

servouri - astea le am pentru el, de la Hitec. Mai am si Futaba, dar trebuie sa le caut...
Fisier atasat  IMG_20131224_144206.jpg (460.67K)
Number of downloads: 61
0

#19 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 03:29 PM

S-a tot discutat despre motorizarea modelului, si as vrea sa redeschid discutia.

Am la dispozitie, un ASP 52 (sper) si pot lua de pe MX un OS 55AX, Os-ul e intr-o stare excelenta, doar ca e montat pe alt model, cu care chiar mai zbor...si abia incepe sa-mi palca....

Fisier atasat  IMG_20131224_152625.jpg (264.43K)
Number of downloads: 61
0

#20 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 03:45 PM

prin cutiile cu maimute - am niste piese de OS 55, ramase dintr-o tranta urata (nu eu am dat-o...dar a fost nasoala). Poate se incumeta cineva sa-l faca din nou motor.

Ii trebuie doar suruburile de la capacul carterului si chiuloasa, si ce e mai important, un alt carburator.. Toba Pitts e belita, dar se poare repara foarte usor..numa sa gasesc pe cineva care sudeaza in aluminiu, sau, daca nu, Epoxi metal. Oricum o sa fie sub capota si nu se vede mare lucru din ea...

Deci daca se incumeta cineva sa-l faca motor - as fi foarte recunoscator...
Fisier atasat  IMG_20131224_154017.jpg (310.34K)
Number of downloads: 64

Bonus - ax de ASP 52 numa bun de inlocuit pentru cine a dat cu motorul de pamant...
0

#21 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 04:06 PM

...dantela e excelenta. Inca inclin spre electricitate, numai ca trebuie ceva investitie, iar un 6S - nu e de colea....Si apoi nu stiu cum as putea incarca acumulatorii pe camp...da vad eu cum o sa fac...Sansele sa se murdareasca de Epoxi, aracet, si apoi de ulei de ricin sunt foarte mari...
Fisier atasat  IMG_20131224_160058.jpg (311.79K)
Number of downloads: 101

..pentru motor termic - o sa trebuiasca nitel lucrat la nasuc...

Fisier atasat  IMG_20131224_160115.jpg (283.66K)
Number of downloads: 111

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 24 December 2013 - 04:06 PM

0

#22 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 04:17 PM

Cred ca-mi trebuie un alt "Hangar"....

Astea-s bijuteriile mele termice...
Fisier atasat  IMG_20131224_161537.jpg (338.66K)
Number of downloads: 130


Sau, ma rog, un brad mai mare...

Craciun fericit tuturor...(si sa-l aveti si mai fericit decat mine!!!..oare se poate?).

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 24 December 2013 - 04:22 PM

0

#23 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 24 December 2013 - 04:41 PM

Ce cadou frumos ti-a adus "mosu".
Sa-l zbori sanatos.
Eu zic sa-l faci electric si cu 5S e suficient.
Un model asemanator a avut si un coleg din Bacau si cu 5S era supersuficient.
0

#24 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 04:44 PM

...ma gandesc doar la cum o sa incarc acumulatorii (cel putin doi) la camp...Termic - doar ii pun gaz si la zbor cu el...

Daca ar fi sa fie 5S - trebuie ceva peste 3000mah, si astia chiar costa ceva...si trebuie incarcati cel putin o ora si tin cam 5-8 minute...asa ca tot la metanol ma trage ata!...

de sarbatorile astea ma hotarasc eu...
0

#25 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3950
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 24 December 2013 - 04:49 PM

Intr-un final ajungi mai ieftin electric,iar reincarcatul la camp e posibil cu un incarcator puternic.
0

#26 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 24 December 2013 - 04:59 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 24 December 2013 - 04:44 PM, a spus:

...ma gandesc doar la cum o sa incarc acumulatorii (cel putin doi) la camp...Termic - doar ii pun gaz si la zbor cu el...

Daca ar fi sa fie 5S - trebuie ceva peste 3000mah, si astia chiar costa ceva...si trebuie incarcati cel putin o ora si tin cam 5-8 minute...asa ca tot la metanol ma trage ata!...

de sarbatorile astea ma hotarasc eu...



Nu sunt chiar asa scumpi si din Olanda vin si repede si cu transport ieftin.
http://www.hobbyking...idProduct=36144
0

#27 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 06:44 PM

Vezi postareaCiprian97, la 24 December 2013 - 04:49 PM, a spus:

Intr-un final ajungi mai ieftin electric,iar reincarcatul la camp e posibil cu un incarcator puternic.




stiu - si dupa aia merg acasa pe jos - nu ca nu s-a mai intaplat - pe vremea cand aveam Calmato ala....

Pana la urma vad eu ce decizie o sa iau...electric sau termic...
0

#28 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 24 December 2013 - 07:42 PM

Daca doriti precizie, raspuns fara delay, acrobatie full, 3D , una peste alta sa zicem .. performanta .. ELECTRIC
Daca doriti relaxare, autonomie pentru o zi intreaga de zbor, sunet specific , ceva fum .. TERMIC
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#29 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 09:08 PM

"dorim" da ce bre!....zburam mai multi modelul asta?....Io credeam ca e numai si numai al meu..(ma rog, inca nu l-am platit, dar o voi face)

Ce doresc eu - e surplusul de putere care sa-mi smulga modelu din hover cand balangani prea mult directia, si decolarea in 2m. Toate astea probabil ....si acuma imi aduc aminte de cateva cuvinte care le-am citit pe aici pe undeva..."The future is electric....but i belong to the past!!!", si din ce in ce mai mult imi palce cum suna...

Am zburat modele electrice, termice cu metanol sau termice cu benzina...iar ce mi-a oferit OS-ul 55Ax - nu cred ca v mai fi vreo-un motor vreodata. Mai mult, am un astfel de motor, si mai am si un model care-mi palce muuuulllt de tot...oare, cel putin pentru mine, nu e combinatia ideala???...eu zicv ca este...si mai mult, mi-o voi demonstra...


PS - din ce citesc mai multe despre modelul asta - din ce in ce mai mult mi se contureazza varianta finala. Servouri HS225 de colo pana colo (pe motor Corona 929 MG), acumulator Life, vad eu care o fi sau Lipo 2S 1300 + un bec..(2XLM 313, solutie care a mai functionat la mine..cateva bidoane!!!), si OS 55 AX.
Varianta 2, care incepe sa prinda forma - eleroane Futaba 3152digi, iar directie HS 635HB, si pe motor un TGy digi MG. Motorul poate fi un ASP 52..dar inca nu sunt foarte sigur...
0

#30 Useril este offline   djandrey 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 600
  • Inregistrat: 15-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Sacele , Brasov
  • Interests:Automodelism , Aeromodelism , IT

Postat 24 December 2013 - 09:15 PM

Foarte frumos modelul.

Am vazut si eu live unu mai de mult, dar echipat electric.

Am impresia ca mai trebuie intarit pe ici colo daca pui motor termic.

Modelul merita OS-ul e pacat de el sa pui acel ASP chiar daca merge ok si acela.

Bafta si Sarbatori Fericite !!!
ON-AIR
TX : Spektrum DX9
ParkZone VisionAire - Electric
F3P Mustang 3D - Electric
Multiplex Twister EDF - Electric

OFF-ROAD
Traxxas TRX4 4WD - Electric
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro