Modelism - RHC Forum: Sbach 342 1400mm Balsa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sbach 342 1400mm Balsa Sfaturi

#31 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 24 December 2013 - 10:30 PM

No...daca o sa fie motorizat..apoi, de dragul unor zboruri pe care le-am vazut la Rapa Rosie...o sa fie termic...si o sa fie Hitec + Os-Max...din pacate, dupa ce am rupt Yak-ul...nu mai cred decat in Futaba si Hitec...!

Asa suntem noi, astia de vorbim romaneste - suflam in iaurt...dar numai dupa ce dam cu multe creme pe arsuri!!!...
0

#32 Userul este online   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 25 December 2013 - 03:30 PM

Eu as merge doar pe futaba ,am patito cu hitec :drinks:
0

#33 Userul este online   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 25 December 2013 - 03:32 PM

A scuze am crezut ca radio hitec ,dar in servou cred ca sunt buni ,la radio eu zic ca futaba e the best
0

#34 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 25 December 2013 - 03:42 PM

Am dat de pamant cu un 70"....si pe vremea aia credeam in Turnigy....de atunci am invatat sa cred doar in ce credeau ceilalti..Futaba, si mai putin in hitec, iar restul - duca-se!!!

De atunci am cumparat doar Hitec si Futaba. ( e drept ca am Frsky pe planoare...cu variometre...dar parca daca se rupe Guppy - parca, totusi, nu e aceeasi chestie cu ruperea un ui 70"...parca nu doare asa de tare....

In spiritul Craciunului....

0

#35 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 04:34 PM

intre timp, printre carnati si tobe...am cautat cateva argumente pentru decizia de al-l face termic sau electric...

Varianta termica - motorul OS 55Ax are 525 grame cu toba normala. La care s-ar mai adauga un rezervor de 100 ml de combustibil, care ar mai cantarii cam 300 de grame, maxim

Adaus grup motopropuulsor termic - 825 grame.

Pentru electric - acumulatorul un 6S 4000A - cel mai usor e 720 grame. Motor, unul care sa traga undeva la 3 kile (Turnigy G46) - de la 300 de grame in sus. La astea mai punem un ESC de cam 60 de A, care sare si el de 100 de greame, fara nufe, care nu sunt nici ele de neglijat.. Oricat as vrea sa aleg lucruri usoare - tot sar peste greutatea adaugata in varianta termic, cu toate ranforsarile care le-as pune batiului. Si sa nu mai vorbim de comoditatea termicului char daca trebuie sters modelul, si cateodata mai face pe nebunul...(la comoditate - ma refer la faptul ca pare mai ieftin, chiar daca combustibilul nu e chiar ieftin, si eu unul pot zbura mai mult. Umplerea rezervorului dureaza mult mai putin decat incarcarea acumulatorului, si cand te saturi de zbor, sau se intuneca - ai cu ce pleca acasa, caci mai poti porni motorul ala, care te duce pe camp...
0

#36 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3948
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 06:25 PM

6S 3700mah 25-35c=500g,desi 6s mi se pare mult de tot,4s s-ar incadra mai bine cu un motor cu KV ceva mai ridicat)
esc de 60a=60g
un motor corespunzator(Turnigy G60 Brushless Outrunner 500kv (.60 Glow) 360 g si cu 4s iti trage 2,7kg la o elice de 15x8,gandeste-te ca eu aveam de 14"pe calmato ala,deci de 15 nu-i chiar asa de mare

Peste asta,mai ai intariturile modelului(pentru termic)+50g,un servo de acceleratie+40-50g si te duce la 900g,iar la electric,cu motorul de mai sus+esc+lipo 4s 4000mah(370g) ai 760g,iar cu cabluri sa zicem un 800g.Pe langa raspunsul imediat al acceleratiei si celelalte avantaje ale electricului,ai 100g mai usor,care se vad bine de tot la acrobate.Daca te tot doare atat incarcatul la camp,iti iei domle 8kg de lipo cum face(si) altcineva din tara si zbori non-stop.


Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 06:26 PM

0

#37 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 26 December 2013 - 06:32 PM

Da, dar zgomotul unui termic nu se compara cu liniștea unui electric. ..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#38 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3948
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 26 December 2013 - 06:36 PM

Chestie de gust,e antica dilema termic-electric.Mai sus spunea cineva foarte bine:

Daca doriti precizie, raspuns fara delay, acrobatie full, 3D , una peste alta sa zicem .. performanta .. ELECTRIC
Daca doriti relaxare, autonomie pentru o zi intreaga de zbor, sunet specific , ceva fum .. TERMIC

La modul in care zbori,as zice ca nici nu incape discutie termicul...desi la faza cu autonomia nu sunt de acord,cum veniti cu bidonul de 5l de metanol la fel de usor se poate veni si cu 5kg de lipo(adevarat mai scumpi,dar acasa ii reincarci) pe cand bidonul o data consumat...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif...cum iti faci plinul la rezervor...asa de usor schimbi si packul.Diferenta e ca la electric "reumpli"pe gratis rezervorul(acasa though)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 26 December 2013 - 06:40 PM

0

#39 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 December 2013 - 07:05 PM

Pentru varianta ELECTRIC aveti sursa de inspiratie : http://www.rhcforum....t-extra-300-58/

Puteti ruga pe colegul din Alba sa va si impartaseasca din experienta proprie vis a vis de pack-uri ( de care a folosit predominant ca marca, pe care le considera O.K. ca fiabilitate , raport calitate/pret etc etc - are si o evidenta foarte meticuloasa a numarului de cicluri ) .. si depre setup-ul complet puteti solicita o opinie .

La TERMIC nu uitati ca la aterizare se vine cu mai putin 250-300 ml carburant - deci mai usor , deci viteza mai mica ..
In aer nu cred ca se pune problema ca un OS 55 cu o elice APC 13x6 sa nu poata sustine un program de acrobatie ...

La ELECTRIC celule mai putine insemna curenti mai mari de lucru - ESC mai puternic .. pac-uri mai solicitate .. deci C-uri mai multe ..

Referitor la aspectul economic .. metanol v.s. pack-uri nu am facut niciodata calcule .. eu nezburand foarte mult intr-un sezon am preferat
termic deoerece indiferent ce faceam pack-urilor ( incarcate, descarcate, storage-ate , gadilate ) tot se dospeau precum gogosile ... nu am patit
deloc cu pack-uri foarte scumpe dar fiind tare scumpe parca nu mai erau atractive .. nu am vazut nici un coleg de la F3A cu doua valize de pack-uri .. datorita pretului .. au cateva si le incarca la camp cu chargere scumpe .. probabil mai destepte putin ..

Eu as merge pe termic ...

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 26 December 2013 - 07:06 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#40 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 26 December 2013 - 09:34 PM

Am citit despre Extra lui Ady. Pentru electric - ar prebui inca o investitie destul de mare....si fondurile - se vor duce altundeva...(PS - mai am un Yak caruia i-ar placea sa zboare...)
0

#41 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 27 December 2013 - 08:19 PM

am vazut o varianta de SBACH 342 - cu OS 55AX

Fisier atasat  sbach1.jpg (46.94K)
Number of downloads: 65

Nu e asa de greu de realizat...asa ca, dupa sarbatorile astea - sansele de traforaj sunt din ce in ce mai mari!!!...
0

#42 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 30 December 2013 - 08:30 PM

incerc marea cu sarea. Am gasit (merci Alex) un motoras care cu 3S ar trage mai bine de 2 Kile, doar cu un consum mare. Vedem.
uite pozele de la montaj...

mic atelier in sufrageria din apartament:
Fisier atasat  IMG_20131230_195047.jpg (316.66K)
Number of downloads: 86
0

#43 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 30 December 2013 - 08:32 PM

motorul la locul lui. Nu e mare, dar e nervos tare...ESC-ul in curent. 50A nominal din cate imi aduc aminte.
Fisier atasat  IMG_20131230_201255.jpg (295.05K)
Number of downloads: 117

canopia la locul ei:
Fisier atasat  IMG_20131230_201500.jpg (300.67K)
Number of downloads: 120
0

#44 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 30 December 2013 - 08:35 PM

am folosit distantiere de 3mm. Cred ca sunt suficiente. Inca nu stiu daca o sa aibe con. Probabil nu.
Fisier atasat  IMG_20131230_201838.jpg (192.18K)
Number of downloads: 71

inca una si gata:
Fisier atasat  IMG_20131230_201647.jpg (257.51K)
Number of downloads: 74

Elicea cea mai usoara posibil. Cred ca o sa am probleme cu greutatea. trebuie sa iasa sub 1,8Kg. Altfel - il fac trainer (desi cred ca are sanse foarte mari, desi ma apropiu de 750W cu 3S si ceva mai mult cu 4S.)

Servourile:
Ori Hitec 225MG, ori Futaba 3152. Vad care-s mai usoare.
Pe directie treaba e deja stabilita. Am doar Hitec 635HB.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 30 December 2013 - 08:36 PM

0

#45 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 December 2013 - 09:06 PM

Nu stiu daca specifica in manual, dar cred ca nu i-ar strica daca ati realiza o fanta de aerisire pe burta fuselajului mai in spate putin asa incat sa fie asigurat un flux de aer care va racii si pack-ul.. nici ESC-ului nu i-ar strica sa stea pe directia acestui flux de aer avand in vedere curentii putin mai mari de lucru ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#46 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 30 December 2013 - 09:54 PM

M-am gandit si la aspectul asta. O sa vad la sol, dupa cam un minut de maximal, daca esc-ul e fierbinte, si acumulatorul e si el caldut o sa ma gandesc la ventilatii..mai mult decat au acuma...

Ar mai fi si varianta de a canaliza cumva aerul prin gaura aia din nas direct pe esc, si apoi scos afara prin capota motorului. E o idee...

In functie de cat de tare se incalzeste - vad eu ce-i fac. Parca am un senzor de temperatura, si-l pun pe ESC, si vad temperatura (merci Renato de telemetrii si FRsky)...daca e mai mare de 70 - 80 de grade, iau masuri, dar, deocamdata parca nu l-as gauri!...ca e prea frumos!
0

#47 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 30 December 2013 - 11:46 PM

Nu va arata rau " gaurit " .. aveti alaturat doua imagini cu o Katana Sebart .. are si doua prize de aer aditionale atasate motor box-ului ..
cat si mai multe decupaje in folie pentru flux de aer ... si structura de balsa permitea acele " gauri " caci asa a fost gandit din proiect ..

Asa are parca si la modelul profi de F3A ( Wind Pro ) de 2 m.

Fisiere atasate


Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#48 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 31 December 2013 - 07:59 AM

merci de idee. O sa vad eu cum fac.
0

#49 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 31 December 2013 - 12:24 PM

Deocamdata am rotit motorul. Asa nu mai risc sa-mi sara in cap...
Fisier atasat  IMG_20131231_121829.jpg (358.33K)
Number of downloads: 112

chiar daca am mai adaugat 30-40 de grame. Safety first. Parca nu as vrea sa umblu pe camp sa caut jumatatea de motor....
Fisier atasat  IMG_20131231_121845.jpg (340.16K)
Number of downloads: 119
0

#50 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 January 2014 - 06:43 PM

Fara servourile de coada am constatat ca nu se va echilibra cu 3S 4000mah decat cu plumb.. Am incercar cu doi 3S 2200 si tot ar fi greu de coada...(oricat de usor as gasi un servo pentru profundor, asa ca, i-am luat un 4S mare...asa, pe post de experiment. E si mai mare si mai greu. Cand o sa vina, o sa decid asupra servoului de pe coada. Va fi doar unul singur, probabil un HS225, sau un standard, tot Hitec. In fucntie de echilibrare.

Cu lipo 4S 5000mah va depasi 2,2Kg, si deja ma gandesc la "potenta" motorului, care cu 4S sare de 1000W, dar va suge lejer 40A, de nu mai bine.

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 02 January 2014 - 06:45 PM

0

#51 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 January 2014 - 10:18 PM

Mihai de ce nu te uiti la setup-ul meu de la extra de 58"?
Eu la model de 1500mm si 2500 grame am motor de 1500W, ESC de 80A si folosesc pack-uri de 5S 3000-3300 si am tractiune cu elice de 15x8 de 5kg la sol.
Tu esti departe de datele astea: in primul rand un avion de 1400mm iti iasa la 2,2kg, pui motor de 1000w la 4S cu un pack enorm de 5000.
Crede-ma ca am analizat sute de pagini pe forumuri straine si toti folosesc setup-uri asemanatoare cu ce am ales eu, atat la modelele Sebart cat si la Etreme Flight sau 3D Hobby Shop. cei de la Precizion aerobatics au modele cu anvergura de 1,5m, care cantaresc la final 1,8 kg cu pack cu tot si folosesc motoare de 1200W cu ESC de 70A si packuri de 6S 2300 mAh.
La un moment dat te gandeai la un OS 55 AX care are 1253W (1.68hp), atunci de ce alegi un motor sub aceasta putere?
Avantajele motoarelor electrice fata de termice raportate la aceiasi putere e ca au moment mai mare si pe toata plaja de turatii (cele termice au moment maxim doar la o anumita turatie care nici nu coincide cu puterea maxima). deci la un electric poti pune o elice mai mare in dimetru si pas (aici trebuie sa ai grija la ESC)
Daca gasesti cel mai bun pachet ESC-Motor_elice atunci cea mai slaba componenta ramane packul care trebuie sa-l alegi pe cel mai usor posibil care sa-ti asigure puterea minima necesara.
Eu ti-as sugera sa alegi un motor de 1200W cu KV in jur de 500-600 un ESC in jur de 70-80A si pack-uri de 4S pana in 3000mAh.
motor: http://shop.lindinge...ucts_id=9700086
ESC: http://shop.lindinge...ducts_id=95750.
In plus sa fugi cat poti de plumb pe avionul asta, muta servoul de directie undeva in mijlocul avionului si fa-l pull-pull alege cablu de otel cel mai subtire, astfel poti sa scapi si de suruburile alea de la motor din ultimele poze.
Cat despre ventilatia pe care a prezentat-o Real Design, -aceea e solutia cea mai buna/optima;
Succes!

Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 02 January 2014 - 10:21 PM

Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#52 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 02 January 2014 - 11:02 PM

Vezi postareaAdi-GVA, la 02 January 2014 - 10:18 PM, a spus:

Mihai de ce nu te uiti la setup-ul meu de la extra de 58"?
Eu la model de 1500mm si 2500 grame am motor de 1500W, ESC de 80A si folosesc pack-uri de 5S 3000-3300 si am tractiune cu elice de 15x8 de 5kg la sol.
Tu esti departe de datele astea: in primul rand un avion de 1400mm iti iasa la 2,2kg, pui motor de 1000w la 4S cu un pack enorm de 5000.
Crede-ma ca am analizat sute de pagini pe forumuri straine si toti folosesc setup-uri asemanatoare cu ce am ales eu, atat la modelele Sebart cat si la Etreme Flight sau 3D Hobby Shop. cei de la Precizion aerobatics au modele cu anvergura de 1,5m, care cantaresc la final 1,8 kg cu pack cu tot si folosesc motoare de 1200W cu ESC de 70A si packuri de 6S 2300 mAh.
La un moment dat te gandeai la un OS 55 AX care are 1253W (1.68hp), atunci de ce alegi un motor sub aceasta putere?
Avantajele motoarelor electrice fata de termice raportate la aceiasi putere e ca au moment mai mare si pe toata plaja de turatii (cele termice au moment maxim doar la o anumita turatie care nici nu coincide cu puterea maxima). deci la un electric poti pune o elice mai mare in dimetru si pas (aici trebuie sa ai grija la ESC)
Daca gasesti cel mai bun pachet ESC-Motor_elice atunci cea mai slaba componenta ramane packul care trebuie sa-l alegi pe cel mai usor posibil care sa-ti asigure puterea minima necesara.
Eu ti-as sugera sa alegi un motor de 1200W cu KV in jur de 500-600 un ESC in jur de 70-80A si pack-uri de 4S pana in 3000mAh.
motor: http://shop.lindinge...ucts_id=9700086
ESC: http://shop.lindinge...ducts_id=95750.
In plus sa fugi cat poti de plumb pe avionul asta, muta servoul de directie undeva in mijlocul avionului si fa-l pull-pull alege cablu de otel cel mai subtire, astfel poti sa scapi si de suruburile alea de la motor din ultimele poze.
Cat despre ventilatia pe care a prezentat-o Real Design, -aceea e solutia cea mai buna/optima;
Succes!



Cu scuzele de rigoare pentru intreventie, tocmai de aceea mi-am permis la un moment dat sa fac trimitere la postul cu Extra dumneavoastra ce constituia un bun exemplu de urmat pentru varianta electrica ... dar alegerea finala apartine fiecaruia ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#53 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 03 January 2014 - 02:31 PM

..pai inca ideea de a fi motorizat termic nu a disparut. Motorul asta l-am primit pentru experimentat. S-ar putea sa fie mic, sau s-ar putea sa nu fie alegerea corecta, sau optima..

Setup-ul va fi cu 4S. Desi ma tot gandesc ca o tensiune mai are cu un curent mai mic e cam tot aia cu un curent mai mare si o tensiune mai mica...doar, probabil, cablurile pentru curentii mai mari sunt ceva mai mari.

Om trai si om vedea.

Deocamdata servourile:
Fisier atasat  IMG_20140103_141738.jpg (253.23K)
Number of downloads: 60

inca:
Fisier atasat  IMG_20140103_141746.jpg (245.29K)
Number of downloads: 58
0

#54 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 03 January 2014 - 02:33 PM

Pe codita, un HS 225 ratacit prin cutii...
Fisier atasat  IMG_20140103_141839.jpg (301.69K)
Number of downloads: 80

Fuselajul inainte de fizat cabluri, prins receptoare, bec-uri, esc-uri si ce o mai trebui prin interior..poate rezervoare, furtune...

Fisier atasat  IMG_20140103_141903.jpg (298.26K)
Number of downloads: 97
0

#55 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 05 January 2014 - 06:12 PM

si pentru ca MX-ul avea un mic adaos in locasuk servourilor, iar asta le are pentru servouri mini, m-am apucat de defrisat MX-ul. I-ma luat servourile de pe elerioane, Hitec 225MG si a primit Futaba 3125 digitale. Acuma MX-ul nu mai e full Hitec, dar a primit ceva mai bun.

Sbach-ul primeste Hitec 225MG pe eleroane, si incepe pregatirea pentru OS 55 AX (acuma cobesc, dat cred ca asta e vuutoul lui. Iese foarte greu de coada. De aia o sa incerc sa-l ridic cu 4S 4000mah, tocmai pentru a reusi sa-l echilibrez cat de cat. Vad eu cand o veni acumulatorul. Daca nu mere, stiu pe cineva care va monta motorizarea asta pe un planor mare, pe care l-a inceput de ceva vreme...si poate-l termina, ca si acrobatul, ca si CNC-ul, ca si trainerul care l-am carat pana la RR2013...

Negrul de pe intrados face un contrast aiurea de tot...
Fisier atasat  IMG_20140105_180909.jpg (480.34K)
Number of downloads: 52

Odata cu servourile MX-ul a pierdut si echiile, dar a castigat altele, ale servourilor Futaba, la fel de lungi.
0

#56 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 05 January 2014 - 10:05 PM

La echiparile electrice in lipsa acumulatoarelor ( nu merita sa le cumpar si sa constat ca nu se echilibreaza ) procedez astfel :

1 - pun ochii pe 1,2,3 .... n variante de acumulatoare functie de motorizare si ESC.
2 - pe site-ul unde le ochiesc lor se dau dimensiunile si greutatile lor
3 - construiesc din carton, depron, placaj, balsa .. ceva care se face repede , niste paralipipede la lungimea si latimea acumulatorilor de pe siteurile unde le-am ochit .. dar putin mai inalte sa am unde ( din depron e cel mai usor )
4 - pun nisip in ele pe un cantar bun pana ating greutatea de pe site a acumulatorului in cauza
5 - vad ce iese , cat pot sa le mai mut prin fuselaj , cat plumb ar mai trebui, sau daca nu iese ce trebuie renunt la acumulatorii respectivi si iau altii mai mici sau mai mari daca si permite setup-ul de care dispun.

E usor de facut si evita cheltuieli inutile ...

Daca esti tipicar poti adauga si mufele necesare daca pack-ul il cumperi fara mufe ..

Spor la bricolat ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#57 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 05 January 2014 - 10:20 PM

merci. Am facut asta...si cu Tgy 4S 5000mah 20C, se echilibreaza.... Vad eu numai sa vina acumulatorul. Daca nu e suficient, ca putere, il fac termic si gata....

Oricum ideea e excelenta. De regula, la modelel pe care le construiesc singur, le montez electronica in asa fel incat la final totul sa fie echilibreat. La astea, pe care "nu poti sa le semnezi" e nitel mai greu.
0

#58 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 January 2014 - 11:00 PM

asa cum am calculat...

Mi-a venit astazi acumulatorul - se echilibreaza excelent, CG exact pe tubul de carbon ce uneste aripile, si raman cam 3 cm din acumulator nebagati sub capota pentru fixarea acestuia cu un "arici". Tractiunea, in casa pare ok, vedem la camp...

Deocamdata un alt model (Yak 54 120 de la Back Horce, motorizat cu OS 160FX) asteapta maidenul, si dupa ala o sa vina Sbach-ul....numai sa fie totul ok. Astazi i-am ruptr elicea Yak-ului, ca terenul de plimbare aveaun sant, de care nu stiam......dar mai am una, mai mica, daar se pare ca ar fi ok...vad eu maine, numai vremea sa tina cu noi, astia de mai si zburam din cand in cand...


O sa va tin la curent...
0

#59 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 January 2014 - 08:42 AM

Atentie la maiden .. daca este umezeala in aer exista riscul ca intreg modelul sa se faca fleasca de umezeala .. inclusiv
componentele electronice .. am vazut asta sambata trecuta cand ne-am intalnit la teren alaturi de colegi pentru deschderea
noului sezon 2014 ..dupa un zbor scurt cu un quad nu s-a mai zburat decat un Bixler de spuma ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#60 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 January 2014 - 08:12 PM

..pai ultimele doua zile vremea a fost excelenta, dupa ora 14.00. Alaltaieri am incercat maidenul Yak-ului, doar ca un sant s-a opus. O elice rupta. Duminica, daca va fi vreme, ambele model vor decola. Vedem care si cum aterizeaza...

Legat de umiditate - asta chiar ar fi o mare problema, mai ales pentru Sbach, care e deschis mai tot...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro