Modelism - RHC Forum: Model Vlaicu Rc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Model Vlaicu Rc

#91 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 31 May 2012 - 05:21 PM

Mamaaa ce loopinguri , din picaj , cam asa trebuia sa le fac si eu cu triplanul . Multumim MRX acum o sa stiu sa fac loopinguri cu machetele din WW1 !!!
0

#92 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 01 June 2012 - 03:53 AM

Ma bucur teribil ca-ti va folosi informatia din ac filmuleț. Abia astept sa va vad pe toti constructorii de machete WWI reeditand niste scene din filmul lui Howard Hughes, Hell's Angels asa cum ar dori Dan Melinte sa faceti.
Am senzatia ca fara picaj, cu motorasele epocii nici nu ar fi putut face looping. Oricum, nu prea avea toata tigla pe casa baiatul, putand sa rupa f usor aeroplanul respectiv.
Marius-Dan Morcov
0

#93 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 04 June 2012 - 02:37 PM

@MRX-Salut! De ceva vreme ma "chinui" sa realizez suporul motorului pentru Vlaicu II(suportul anterior,din tabla ambutisata) dar nu-mi iese nimic satisfacator...Am costruit cateva matrite dar nu pot spune ca am experienta in ambutisare. Am incercat cu cateva tipuri de tabla:aluminiu-la un moment dat se rupe tabla,otel inox de 0,6-am rupt menghina pentru ca am folosit un prelungitor pentru a putea strange.Sincer,nu stiu deocamdata cum o sa realizez acest suport.Ceva idei? Multumesc!
0

#94 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 June 2012 - 03:33 PM

Nu sunt priceput la genul asta de prelucrari. Poate George - Gicosu ar putea sa-ti dea un sfat competent. Totusi, Vlaicu nu a avut oteluri speciale. Incearca un otel necalit, asa cum a folosit el, pe care, dupa prelucrare, il nichelezi. Parerea mea.
Marius-Dan Morcov
0

#95 Useril este offline   andu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 743
  • Inregistrat: 14-August 08
  • Gender:Male
  • Location:PUCIOASA
  • Interests:AEROMODELISM















    (Tot ce se ridica dupa Terra) R/C sau Captiv

Postat 04 June 2012 - 04:02 PM

Urmaresc acest topic ma bucur pt aceasta Lucrare.
Ca material lemnos sigur p el Lemn de pin uscat (cu fibra milimetru langa milimetru)
Un sfat as putea sa-ti dau ,Fratii Georgescu de la Brasov au multe sa ti spuna zic eu dupa cate i cunosc despre Vlaicu II.
Vreau sa ti trimit o carte AUREL VLAICU Viata si Opera 1973 Ed Militara daca nu o ai .
tel 0723352459
stima
0

#96 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 04 June 2012 - 06:46 PM

Vezi postareaandu, la 04 June 2012 - 04:02 PM, a spus:

Urmaresc acest topic ma bucur pt aceasta Lucrare.
Ca material lemnos sigur p el Lemn de pin uscat (cu fibra milimetru langa milimetru)
Un sfat as putea sa-ti dau ,Fratii Georgescu de la Brasov au multe sa ti spuna zic eu dupa cate i cunosc despre Vlaicu II.
Vreau sa ti trimit o carte AUREL VLAICU Viata si Opera 1973 Ed Militara daca nu o ai .
tel 0723352459
stima


Salut! Apreciez mult insa problema este ca ma aflu inca in Italia...Doar daca o ai scanata si as putea s-o descarc de undeva.Bineinteles ca as fi fericit sa pot intra in posesia mai multor informatii despre acest aparat care,pur si simplu nu vrea sa-mi iasa din suflet.Trec printr-o perioada foarte grea si la un moment dat am fost tentat sa renunt.Acest proiect i-mi da destule batai de cap dar,in acelasi timp,tot el ma calmeaza!S-auzim de bine si,eventual tinem legatura!
0

#97 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 04 June 2012 - 08:00 PM

PS. Cum as putea sa iau legatura cu fratii respectivi?
0

#98 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 04 June 2012 - 08:04 PM

Vezi postareaMRX, la 04 June 2012 - 03:33 PM, a spus:

Nu sunt priceput la genul asta de prelucrari. Poate George - Gicosu ar putea sa-ti dea un sfat competent. Totusi, Vlaicu nu a avut oteluri speciale. Incearca un otel necalit, asa cum a folosit el, pe care, dupa prelucrare, il nichelezi. Parerea mea.


O sa incerc asa cum ai sugerat cu toate ca apare alta problema:nichelatul!!!Alta problema cu realizarea inelului ce acopera motorul.Din ce material era facut cel original?
0

#99 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 04 June 2012 - 08:11 PM

Tabla de aluminiu.
Marius-Dan Morcov
0

#100 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 04 June 2012 - 08:43 PM

Vezi postareaMRX, la 04 June 2012 - 08:11 PM, a spus:

Tabla de aluminiu.


Multumesc! Sper ca macar pe acesta(inelul) sa-l pot modela.
0

#101 Useril este offline   andu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 743
  • Inregistrat: 14-August 08
  • Gender:Male
  • Location:PUCIOASA
  • Interests:AEROMODELISM















    (Tot ce se ridica dupa Terra) R/C sau Captiv

Postat 07 June 2012 - 06:00 PM

Mitica Georgescu 0724017421
cartea iti este rezervata ,poate ai pe cineva in tara
spor la treaba
0

#102 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 07 June 2012 - 07:04 PM

Vezi postareaandu, la 07 June 2012 - 06:00 PM, a spus:

Mitica Georgescu 0724017421
cartea iti este rezervata ,poate ai pe cineva in tara
spor la treaba


Salut si multumesc! In tara am parinti,sora si altii,dar vin eu acasa asa ca tinem legatura.Multa sanatate!
0

#103 Useril este offline   beamrider 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 23
  • Inregistrat: 16-October 10

Postat 03 May 2014 - 10:09 PM

S-a facut pina la urma aeromodelul radiocomandat Vlaicu II zburator sau nu?
0

#104 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 05 May 2014 - 09:32 PM

[quote name='beamrider' timestamp='1399147747' post='733745']
S-a facut pina la urma aeromodelul radiocomandat Vlaicu II zburator sau nu?
[

/quote]


Inca nu, din pacate...Multe altele de rezolvat inaintea pasiunii.In schimb,am construit un Vlaicu park flyer,un ,,cobai''pentru experimente,la scara 1:10. O sa postez si fotografii,imediat ce le fac si,cu putin noroc,weekendul urmator voi face si proba de zbor care,bineinteles,va fi filmata. Voi reveni cu amanunte.Spor la construit tuturor!
0

#105 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 01:49 PM

Astazi am facut cateva fotografii la Vlaicu II park flyer.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0076.jpg

0

#106 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 01:51 PM

si...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0086.jpg

0

#107 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 01:52 PM

si...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0088.jpg

0

#108 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 01:53 PM

si...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0080.jpg

0

#109 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 01:55 PM

alta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0077.jpg

Aceasta postare a fost editata de myross67: 11 May 2014 - 01:58 PM

0

#110 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 02:02 PM

si...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0075.jpg

0

#111 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 11 May 2014 - 02:22 PM

Proba de zbor a fost un esec...profundor rupt,se poate repara usor.Concluzii: modelul necesita foarte putin motor, decoland aproape la un sfert de cursa a stik-ului motor;lansarea am facut-o din mana;imediat in zbor, este foarte instabil( se angajeaza ori pe o aripa ori pe cealalta-aici poate fi unghiul diedru prea mic,desi am respectat cele 5 grade)sau centrul de greutate gresit,cu toate ca nu pica in bot sau sa urce exagerat;oricum,aveam un dubiu cu privire la centrul de greutate,nestiind unde cade exact.precizez ca modelul a fost construit intr-o varianta simplificata,avand ca obiectiv comportamentul in zbor,centrajul exact pentru a putea zbura si,bineinteles,curiozitatea! Modelul este costruit la scara 1:10.Materiale:carbon,plastic aluminiu si lemn pentru batiul motorului.Motorul antreneaza cele doua elici contrarotative,generand o tractiune dubla fata de cat ar avea nevoie. Axul motorului,care tine loc si de ax intermediar,l-am facut dintr-un electrod de sudura de3,25,finisat la cota axului original al motorului.Astept sugestii si idei,pentru ca trebuie sa zboare!Spor la construit!

PS.poza cu profundorul rupt

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0089.jpg

0

#112 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 May 2014 - 05:21 AM

Superb. Felicitări! Va zbura, n-avea grijă. Nici Vlaicu n-a zburat din prima.

Sugestii:
1. Mărește deriva. În realitate era mult mai mare, tocmai pt a compensa instabilitatea pe direcție.
2. Mărește numărul de hobane pe fiecare lonjeron, de la 2 la 6 (minim).
3. Mai rotunjește puțin capetele de plan, ca la cel real. Plus, fă, ca la cel real, pânză separată pe aripă și pe capătul planului.
4. Coboară CG: a. fă rocada între acumulator și servo. b. dacă poți, încearcă să pui motorul la locul lui și să faci transmisie între motor și axul intermediar.
5. Rigidizează cu mai multe hobane ansamblul profundor-direcții.
6. Mai mărește unghiul diedru.

Pun patru poze din care să te orientezi mai bine cu privire la proporțiile dintre suprafețele împânzite. Este f important să le respecți. Încearcă să copiezi fidel vederea de sus (de fapt, de jos).

Ca orientare, tubul de Al avea 4m de la profundor la bordul de atac al aripii. Lonjeroanele aripii, tot 4m. Anvergura era de 9-9,15m. Lungimea totală a tubului de Al era de 10m.

Succes!

Aceasta postare a fost editata de MRX: 12 May 2014 - 05:23 AM

Marius-Dan Morcov
0

#113 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 May 2014 - 05:27 AM

Lugoj, 21 iulie 1912, foto Ervin Karger.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14_vlaicu-3-crop-light50-sharp200-1_4.jpg

Marius-Dan Morcov
0

#114 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 May 2014 - 05:33 AM

Săliște, iulie 1912.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20_F II 206912 - Zborul de la Saliste, iulie 1912-crop-sharp.jpg

Marius-Dan Morcov
0

#115 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 May 2014 - 05:35 AM

Sibiu, 24 septembrie 1911, foto Emil Fischer.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20-F I 206895 - Vlaicu II la Sibiu-crop-sharp.jpg

Marius-Dan Morcov
0

#116 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 May 2014 - 05:38 AM

Blaj, 29 august 1911, foto Emil Fischer. Această poză este fff importantă, deoarece se pot stabili, relativ corect, proporțiile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 22_Vlaicu la Blaj 1911-crop-bw.jpg

Marius-Dan Morcov
0

#117 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 12 May 2014 - 03:59 PM

Salut Marius! Multumesc pentru sugestii! Am facut masuratori si am descoperit urmatoarele:profundorul este mai mic decat cel original(al meu are 250mmx130mm fata de 300mmx130mm,dupa original),la fel si stabilizatorul din coada,atat cel orizontal cat si cel vertical fiind mai scurte cu cca.5cm.Le voi reface,voi mari putin si diedrul aripii insa mi-ar fi tare de folos sa stiu si locul aproximativ unde cade CG-ul.Fata de un aeromodel standard,stiu ca CG-ul la canard trebuie sa fie mai in fata dar nu stiu cat.As incepe prima data cu CG-ul,apoi vor urma celelalte(profundor,stabilizator,etc.)Sincer,n-as modifica prea multe,avand in vedere ca nu l-am construit ca fiind o macheta cu pretentii,ci ca sa pot experimenta pentru constructia adevaratei machete(care asteapta,saraca...),pentru ca n-ar fi potrivit deloc sa ma apuc sa schimb,sa modific pe o macheta finalizata.Hobane de rigidizare n-am pus decat minimul necesar,nefiind nevoie de mai multe.Modelul,contrar aspectului sau fragil,este foarte rigid si nu se inconvoaie sau torsioneaza deloc.Bineinteles,daca va zbura,va fi completat cu toate accesoriile,sa arate catusi de putin ca cel real,asta asa,pentru placerea ochiului!
0

#118 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 12 May 2014 - 04:07 PM

PS. Cu elicele in turatie maxima,tin modelul de coada cu doua degete si nu se inclina nici intr-o parte.Deci,este exclus ca inclinarea pe o parte sau cealalta sa fie datorata cuplului elicilor,penru ca se anuleaza reciproc. Tind sa cred ca este prea usor de bot.
0

#119 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 12 May 2014 - 04:49 PM

Având în vedere concentrarea maselor la avionul real (motorul 75kg, Vlaicu 70-75kg, trenul de aterizare și rezervorul de benzină și ulei - 40-50l benz, 20l ulei - la o masă totală de 300kg), aș pune CG la 1/6 sau 1/5 din coardă.
Ai prins ideea cu profundorul. Avea anvergura mai mare decât în desenenele făcute de Gheorghiu, Bobocel și Robănescu. Același păcat l-a păstrat și replica din 1977, pt film. Fă-l 300x110mm. Plus stabilizatorul și deriva mai mici ca în realitate.
Deci, fă modificările astea plus diedrul mărit (Vlaicu, la aeromodelul lui, avea un diedru imens). Se justifică datorită dimensiunilor f mici (chestie de nr Reynolds).
Marius-Dan Morcov
0

#120 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 12 May 2014 - 06:42 PM

Am facut repede un calcul:aripa mea are 250mm latime si 1/6 din coarda da 41,6mm iar 1/5 da 50mm.Am suspendat modelul cu o ata,la45mm si este perfect,cu bateria la locul ei.Acum,pornind de la acest punct,prin probe,sper sa gasesc punctul exact al CG.Din pacate acum ploua,altfel eram cu el afara.Profit si fac alta deriva si stabilizator si profundor.
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro