Model Vlaicu Rc
#62
Postat 21 March 2012 - 11:13 PM
Ideea cu piesa din tabla de Al este ca este prea groasa. Trebuie putin mai subtire si, obligatoriu, toate piesele de otel trebuie nichelate ca la avionul real.
Alta chestie importanta, zic eu, este transmisia. La avionul real, la elicea anterioara, pinionul conducator are 26 de dinti iar cel condus 44. La elicea posterioara e limpede avand desene originale.
Aici inca o precizare: la elicea fata ai un rulment axial-radial in fata elicii si rulment radial in pinionul condus iar la elicea spate in pinion este un rulment radial si unul axial iar in spatele elicii rulment axial-radial.
Intrebarea este cat de repede vrei sa se roteasca axul intermediar, pt ca n-ai nici o sansa sa-l invarti cu 10000 rot/min (la avionul real 1000 rot/min la blana - adica fff rar, Vlaicu tinandu-l de regula la 50% si max 75&)ca-ti sare in cap (are la macheta ta 480 mm lungime si 7 mm diam). Cred ca cel mai bine ar fi sa folosesti un motor brushless cu reductor incorporat. Cu un motor termic cred ca te-ai complica inutil.
Servourile cred ca ar trebui sa fie digitale cu pinioane metalice de tipul celor folosite la navo cu panze (ca sa beneficiezi de efectul de frana fara de care profundorul ar supra cabra sau pica in mom in care i-ai da un unghi oarecare fata de directia de zbor).
Mai vorbim, pe masura ce avanseaza lucrarea.
Bafta si spor la treaba!
Marius
#63
Postat 21 March 2012 - 11:18 PM
Aceasta postare a fost editata de MRX: 21 March 2012 - 11:20 PM
#65
Postat 21 March 2012 - 11:36 PM
#77
Postat 25 March 2012 - 10:36 PM
#81
Postat 28 March 2012 - 05:43 PM
myross67, la 27 March 2012 - 10:22 PM, a spus:
Despre ce dimensiuni de rulmenti vorbim? Sunt pe la heli mici,mici (chiar si axiali).
Oricum, fain proiectul!
#82
Postat 28 March 2012 - 09:49 PM
rad_gaby, la 28 March 2012 - 05:43 PM, a spus:
Oricum, fain proiectul!
Salut!Stiu rulmentii de la elicoptere,dar sunt prea mici.Trebuie ceva de genul:diametru exterior 23mm,interior 14mm si o latime de 3,5mm(2 buc.),plus alti doi mai speciali(de genul diam.int.14mm si ext.15mm).Multumesc pentru sugestie!
#83
Postat 28 March 2012 - 09:54 PM
myross67, la 27 March 2012 - 10:22 PM, a spus:
Era mai degraba o nelamurire cu privire la tipurile de rulmenti enumerate.Banuiesc ca denumirile se refera la felul cum acesti rulmenti preiau fortele ce actioneaza asupra lor.
#86
Postat 29 March 2012 - 09:09 PM
DAC, la 29 March 2012 - 06:21 AM, a spus:
Multumesc mult pentru disponibilitate...!Diametrul interior de 12mm este prea mic(tubul-fuzelaj are 12mm diametru).Cand o sa fie timp,am sa merg la un magazin special numai de rulmenti,roti dintate,lanturi si pinioane,poate o sa gasesc acolo.
#89
Postat 15 May 2012 - 09:11 PM
MRX, la 15 May 2012 - 02:36 AM, a spus:
Salut! Din pacate,noutati deloc...sau aproape deloc.Doar cateva mici modificari la cele facute.Cam fac bagajele.Pentr
u mine cel putin,s-a cam terminat cu strainatatea,asa ca ma cam pregatesc de intors acasa.Proiectul o sa ramana valabil si,cand o sa am posibilitatea,o sa continui.Deocamdata am alte prioritati.Toate cele bune si zboruri reusite tuturor!
#90
Postat 31 May 2012 - 01:53 PM
Poate se gasesc pe la Paris si filmele cu Vlaicu facute de casa Gaumont.
http://www.youtube.c...d&v=mSgh00aFjq4