Model Vlaicu Rc
#151
Postat 25 May 2014 - 08:34 PM
După Aurel Vlaicu și încercările de zbor ale lui Petre Macavei (cu Vlaicu III) și fiul lui Ion Bobocel cu replica pt filmul din 1977 (încercare nereușită), sunteți singurul care a zburat efectiv un aeroplan Vlaicu (chiar și model). Și ați demonstrat că formula constructivă este perfect valabilă și zburabilă.
Felicitări și la mai mare (1/5 sau 1/4 sau 1/1)!
#152
Postat 26 May 2014 - 03:37 AM
Multa, multa bafta, mestere cu maini de aur.
#153
Postat 26 May 2014 - 12:22 PM
MRX, la 25 May 2014 - 08:34 PM, a spus:
După Aurel Vlaicu și încercările de zbor ale lui Petre Macavei (cu Vlaicu III) și fiul lui Ion Bobocel cu replica pt filmul din 1977 (încercare nereușită), sunteți singurul care a zburat efectiv un aeroplan Vlaicu (chiar și model). Și ați demonstrat că formula constructivă este perfect valabilă și zburabilă.
Felicitări și la mai mare (1/5 sau 1/4 sau 1/1)!
...de aceea in opinia mea topicul ar trebui "inaintat" in grad , ca subforum la KitReview.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#156
Postat 26 May 2014 - 11:17 PM
Și ca să nu mă dezmint, uite o foto cu Vlaicu I, în timpul construcției, unde se vede limpede triunghiul de care era fixat profundorul.
Și nu uita să pui și a treia nervură la profundor, cea de pe mijloc. La trecerea pe deasupra (în film) doar atât i-a lipsit. Dacă era și aia, îi trăgeai o poză sepia și juram că e poză originală cu Vlaicu.
#159
Postat 27 May 2014 - 12:11 AM
Observă și treaba cu șiretul de la coloana verticală a direcțiilor plus nervura de pe mijlocul semicercurilor direcțiilor.
#166
Postat 14 June 2014 - 09:20 PM
#170
Postat 15 June 2014 - 07:40 AM
In alta ordine de idei, da te rog o mai mare atentie calitatii fotografiilor pentru ca pina la urma asta arati pe internet si in final cu ele vei ramine. Prezentarea conteaza foarte mult. Daca te vei hotari sa-ti faci un site free (sa zicem la wikidot) despre cum ai construit modelul RC Vlaicu II, trebuie sa stringi niste poze de buna calitate, pe care le poti obtine cu un aparat de fotografiat obisnuit.
Umbrele care apar din diverse motive, in pozele de exterior cu avionul la sol, dispar toate daca folosesti blitul.
Pentru a nu suprailumina avionul cu flashul de stergere a umbrelor, daca ii faci o fotografie de prim plan pe soare puternic, poti departa aparatul folosind insa zoomul.
Asemenea tehnica ar fi sters umbrele din fotografii cum sunt:
- http://www.rhcforum....09734_thumb.jpg
- http://www.rhcforum....10943_thumb.jpg
La pozele de interior, trebuie sa recunosc ca blitul nu este o ideea asa buna cind fotografiezi de aproape obiecte, mai ales daca acestea au
componente lucioase metalice. Merge sa folosesti tehnica cu flash si zoom dar chiar si asa, pozind de la distanta cu marire 3x - 4x, tot pot aparea
reflexii suparatoare. In general cu cit fotografiezi cu flashu suprafata lucioasa pe o directie mai perpendiculara pe ea cu atit apar artefacte mai
suparatoare pe poza.
Cel mai bine ies fotografiile de interior daca utilizezi un bec de putere mare, cuteva sute de wati, orientat spre tavanul alb al incaperii.
In ceea ce priveste filmele, camera trebuie sa fie tinuta foarte stabil in mina. Imaginile care joaca nu dau o senzatie placuta.
De asemenea, filmarea avionului minute intregi evoluind in departare si vizibil ca un punct are efect aproape de zero asupra celui care vizioneaza
clipul pe youtube. In majoritatea timpului, pe un video, avionul trebuie sa apara mare frumos sa-l vezi cum decoleaza, urca, coboara, ia viraje, aterizeaza.
#171
Postat 15 June 2014 - 08:27 AM
Probabil numai cu un circuit electronic de stabilizare (cum ar fi cel de la adresa mai jos citata) care sa comande direcția (cele doua cârme verticale din fata avionului Vlaicu II) s-ar obține un zbor fără balans lateral vizibil.
http://www.rctoys.co...e-tree-systems/
Din ce am citit o asemenea unitate, deși are trei canale (roll, pitch si yaw) poate stabiliza avionul utilizând doar doua, (1) "roll" legat insa nu la eleroane ci la cârmele de direcție stânga dreapta și (2) "pitch" conectat clasic la cârma orizontala de adâncime.
#172
Postat 15 June 2014 - 09:00 AM
beamrider, la 15 June 2014 - 07:40 AM, a spus:
In alta ordine de idei, da te rog o mai mare atentie calitatii fotografiilor pentru ca pina la urma asta arati pe internet si in final cu ele vei ramine. Prezentarea conteaza foarte mult. Daca te vei hotari sa-ti faci un site free (sa zicem la wikidot) despre cum ai construit modelul RC Vlaicu II, trebuie sa stringi niste poze de buna calitate, pe care le poti obtine cu un aparat de fotografiat obisnuit.
Umbrele care apar din diverse motive, in pozele de exterior cu avionul la sol, dispar toate daca folosesti blitul.
Pentru a nu suprailumina avionul cu flashul de stergere a umbrelor, daca ii faci o fotografie de prim plan pe soare puternic, poti departa aparatul folosind insa zoomul.
Asemenea tehnica ar fi sters umbrele din fotografii cum sunt:
- http://www.rhcforum....09734_thumb.jpg
- http://www.rhcforum....10943_thumb.jpg
La pozele de interior, trebuie sa recunosc ca blitul nu este o ideea asa buna cind fotografiezi de aproape obiecte, mai ales daca acestea au
componente lucioase metalice. Merge sa folosesti tehnica cu flash si zoom dar chiar si asa, pozind de la distanta cu marire 3x - 4x, tot pot aparea
reflexii suparatoare. In general cu cit fotografiezi cu flashu suprafata lucioasa pe o directie mai perpendiculara pe ea cu atit apar artefacte mai
suparatoare pe poza.
Cel mai bine ies fotografiile de interior daca utilizezi un bec de putere mare, cuteva sute de wati, orientat spre tavanul alb al incaperii.
In ceea ce priveste filmele, camera trebuie sa fie tinuta foarte stabil in mina. Imaginile care joaca nu dau o senzatie placuta.
De asemenea, filmarea avionului minute intregi evoluind in departare si vizibil ca un punct are efect aproape de zero asupra celui care vizioneaza
clipul pe youtube. In majoritatea timpului, pe un video, avionul trebuie sa apara mare frumos sa-l vezi cum decoleaza, urca, coboara, ia viraje, aterizeaza.
Salut! Sunt total de acord in ceea ce priveste calitatea fotografiilor si a filmarilor.Au iesit asa deoarece sunt facute cu telefonul,ca si filmuletele. De ce nu le-am facut cu un aparat foto? Simplu,pentru ca nu am!In alta ordine de idei,acest proiect cu Vlaicu este un experiment si nu o prezentare a lucrarii in sine. Modelul este un demonstrator,in ideea de a arata(si a-mi arata) ca avionul real zbura,contrar opiniei multora de atunci si de acum.De fapt,topicul este dedicat machetei in scara 1:5,la care momentan nu lucrez.Modelul prezentat a aparut pentru ca aveam o mare curiozitate despre cum zboara si,dupa cum se vede in ultimul filmulet,zboara lin si stabil,iar in a doua jumatate a filmului,incepe sa se balanseze pentru ca avea profundorul rupt si s-a inclinat,eu incercand din trim-ul directiei sa compensez inclinarea.Se si vede,spre final,ca zbura iar stabil.Deci,nu trebuie un dispozitiv de stabilizare.Sper (conditiile meteo sa ma ajute) sa pot face iar un zbor pe care sa-l filmez de aceasta data asa cum trebuie.Scuze, inca o data, tuturor.
#173
Postat 15 June 2014 - 03:21 PM
myross67, la 15 June 2014 - 09:00 AM, a spus:
Pozele de interior ies bine si realizate cu telefonul mobil (fara blitz) daca folosești un bec puternic.
La exterior, depinzi de Soare, daca nu ai flash. Cu mobilul, afara, obtii fotografii de la foarte bune la mai puțin prezentabile. Trebuie aranjat avionul de asa natura incit sa lase cit mai puține umbre.
La clipuri, aici este necesar sa ții mereu soarele in spatele celui care filmează, sa nu decolezi aterizezi sau sa evoluezi cu avionul având razele de lumina bătând în obiectivul telefonului mobil.
#174
Postat 15 June 2014 - 03:35 PM
myross67, la 15 June 2014 - 09:00 AM, a spus:
Dar ce a avut totusi in clipul "Vlaicu RC-proba de zbor(18.05.2014)", https://www.youtube....h?v=HnFGrc12oEA , de se balansa mereu?
Am vazut ca imediat dupa zbor, ai scris comentariul acesta:
"Posted 18 May 2014 - 03:34 PM
VLAICU RC A ZBURAT! Asa cum a zburat...dar a zburat! ... Problema la care nu am gasit raspunsul: modelul se balanseaza in continuu pe laterala, chiar si cu motorul oprit in zbor, adica are balans si cand planeaza."
vezi: http://www.rhcforum....post__p__736335
#175
Postat 15 June 2014 - 06:52 PM
vezi: http://www.pprune.or...tml#post8521511
Intr-o zi cind mai testezi aeromodelul ar fi frumos daca l-ai filma, cu camera fixa, cit mai de aproape si dintr-un unghia adecvat, făcând cercuri strânse. Sa spunem, avionul soseste din depărtare, efectuează niște rotiri in prim plan si pleacă de unde a venit.
#176
Postat 15 June 2014 - 07:35 PM
beamrider, la 15 June 2014 - 03:35 PM, a spus:
Am vazut ca imediat dupa zbor, ai scris comentariul acesta:
"Posted 18 May 2014 - 03:34 PM
VLAICU RC A ZBURAT! Asa cum a zburat...dar a zburat! ... Problema la care nu am gasit raspunsul: modelul se balanseaza in continuu pe laterala, chiar si cu motorul oprit in zbor, adica are balans si cand planeaza."
vezi: http://www.rhcforum....post__p__736335
Da,si am gasit si raspunsul la balans:extremitatile aripilor torsionate contrar una fata de cealalta,induc efectul de eleroane.Ca urmare,modelul se inclina pe o parte insa tinde sa revina la pozitia initiala datorita efectului de pendul si de aici acel balans continuu.Domnul MRX m-a informat ca la Vlaicu original,hobanele externe di spatele aripilor(cele verticale) erau reglabile,tocmai pentru a facilita reglajul optim pentru zbor,prin torsionarea corespunzatoare a extremitatilor aripilor.Am adoptat acest sistem si a dat rezultate.In legatura cu faimoasele viraje stranse,abia astept sa le pot verifica.Fiind mic,modelul este foarte sensibil la vant si,din pacate,nici astazi n-am reusit sa-l zbor.
#180
Postat 18 May 2019 - 08:28 AM
Cam asa arata in momentul de fata.