Salut Serju!
As vrea sa fac cateva sugestii (daca nu e tardiv).
Din dorinta ta de a avea o greutate redusa si mult spatiu liber la interior, ai cam facut compromisuri la zonele de rezistenta (dupa parerea mea) Unele le-ai corectat dar mai sunt zone nerezolvate, si sunt chiar vitale: (vezi poza atasata)
Ai creat un gol mare pe laterala stanga, iar acest gol este un punct cam slab mai ales ca acolo se concentreaza rezultantele unor forte si in plus vine si ceva greutate. In acea zona ai doua tipuri de forte: una de torsiune (T1) generata in axa longitudinala si una de deformare (F2) generata de greutatea echipamentelor din fata (G1). Deasupra golului ai niste celule care in plan devin niste paralelograme deformabile daca nu au cel putin o diagonala.
(T1) se rezolva cu diagonalele (D1) din poza, iar (F2) cu diagonalele (D2) montate asa cum l-eam desenat eu ca sa lucreze la compresiune.
In zona din spate ai o problema cam la fel de importanta:
Zona in care este prins tubul fuselajului este cam mica, in raport cu lungimea parghiei data de actiunea ampenajelor de la capatul tubului (fuselajul).
Forta (F1) actioneaza: sus/jos (efectul profundorului) si stinga/dreapta (directia).
Punctul (A) este articulatia (linia de rotire) iar in punctul(-B-) actioneaza forta (F1).
Panoul din (-B-) este foarte subtire si prin forma sa genereaza fortele (F3) de incovoiere a laturilor respective. Tot acel panou sustine si motorul deci....
Eu iti sugerez sa faci panoul (-B-) plin (dublezi pe cel existent cu placaj de 2-2.5mm).
Ca sa intaresti zona aia ai doua variante:
(V1)Confectionezi un element din placaj(2.5-3mm) cu diagonale
(V2) tije sau teava de carbon de 3mm (plus o diagonala)
Spor la bricolat!
Aceasta postare a fost editata de Adi-GVA: 17 December 2011 - 07:25 PM