Drona FPV
#31
Postat 27 November 2011 - 10:44 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#33
Postat 28 November 2011 - 02:46 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#34
Postat 28 November 2011 - 11:29 AM
Super arata in 3d.....
Am facut o modificare si anume ca la partea finala a fuselajului, grosimea finala va fi 6mm pt ca voi pune un placaj longitudinal pana la capat care va sustine motorul iar placile de balsa(skin-ul) de 1.5mm se vor uni peste acel placaj.
Atasez o schita.
Ar fi super daca ai putea genera mai multe panouri decat am specificat initial pt ca nu stiu cate si unde voi pune...Sugerez, daca nu iti ia prea mult timp, sa generezi panouri din 20-30 in 20-30mm, urmand ca eu sa le elimin pe cele
care nu imi vor trebui....
Inca o data, multumesc mult pt ajutor, ma bucur ca spiritul intr-ajutorarii modelistilor nu a pierit.....
Sergiu
Fisiere atasate
-
Raven FUSELAJ SPATEdxf.pdf (6.15K)
Number of downloads: 409
#35
Postat 29 November 2011 - 02:24 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#36
Postat 29 November 2011 - 02:28 AM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 29 November 2011 - 02:32 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#37
Postat 29 November 2011 - 09:48 AM
pccdtk, la 29 November 2011 - 02:28 AM, a spus:
Da, e super ok asa.
Pt trenul de aterizare spate cred ca voi placa complet cu balsa fuselajul, apoi voi decupa balsa undeva in portiunea de jos a penultimelor 2-3 nervuri, voi lipi o placuta de placaj intre ele si voi fixa pe aceasta rotile.
Planuiesc sa folosesc baghete de brad de 3x3mm intre panouri, nu imi dau seama inca cate vor fi si unde....Asta pot si eu face ulterior daca am panourile generate 2d in CAD.....pt ca este un proiect in desfasurare......
Am nevoie de panouri generate din 30 in 30mm pe tot fuselajul, inclusiv forma mediana.
Undeva in fata tot asa va tb sa ranforsez podeaua pt jamba de bot si sa vad daca am spatiu pt un servo de directie.....
Inca nu sunt sigur cum sa facem decupajele de usurare a panourilor intrucat daca le voi taia manual nu o sa vreau forme exotice, daca le duc la laser putem face dantela...
Trebuie sa masor exact camera video, VTX ul, acumulatorul, etc ca sa pot defini panourile, tavile si decupajele....
Atasez ceva idei legate de panourile mediene...
Undeva sub placajul suport pt aripa cred ca va tb pus inca unul la aprox 10mm ca sa formeze o ,,cutiuta" de rezistenta.
In partea acum goala dintre bot si coada va tb puse ceva panouri/lonjeroane mediene ca sa rigidizeze zona...
Ce sa zic, e mult de gandit daca nu urmarim un proiect gata facut........LOL
Mersi mult si o zi buna....
Fisiere atasate
-
Fuselaj SR6.pdf (345.43K)
Number of downloads: 388
#38
Postat 29 November 2011 - 09:34 PM
si partea a doua :
...si randarea lor ( numerotate )
Fisiere atasate
-
nervuri_dxf_ai.part01.rar.txt (488.28K)
Number of downloads: 221 -
nervuri_dxf_ai.part02.rar.txt (368.53K)
Number of downloads: 198
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#39
Postat 30 November 2011 - 09:16 AM
Voi importa ce ai generat si ....................MA APUC DE LUPTAAAAA !
O zi buna !
PS am uitat sa precizez, munca facuta de mine pe acest build log e disponibila tuturor doritorilor pt descarcare, sfaturi, etc.Sper ca si PCCDTK sa fie de acord....
#40
Postat 30 November 2011 - 10:36 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#41
Postat 05 December 2011 - 06:53 PM
Ca sa nu stricam placajul foarte ,,ieftin...'' si foarte ,,plan, fara valuri...'' cumparat de pe plaiuri autohtone, am decupat scheletul fuselajului din carton ondulat
de 3mm grosime.
A iesit ceva care arata a ,,Bismarck'' din revistele DeAg....ni !!!
Inaltimea fuselajului este destul de mare dar si asa elicea maxima care va intra ese de 10 inchi....Speram ca la 4s sa fie suficienta..........
Ma sunt multe detalii de discutat dar atasez ceea ce a iesit pana acum....
...
...
...
#43
Postat 05 December 2011 - 08:16 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#44
Postat 05 December 2011 - 09:24 PM
@pccdtk fuselajul va fi din panouri de placaj acoperite cu balsa, nu agreez fibra peste balsa.
Ceia ce este in poze este MACHETA scheletului de placaj, ca sa vedem cum arata. :blink:
#46
Postat 05 December 2011 - 09:43 PM
#48
Postat 06 December 2011 - 09:48 AM
In schimb complozitul de placaj cu fibra este mult superior placajului gol, si realizarea lui este chiar usoara, pentru cineva cu asemenea indemanari de machetist.
Faceti o proba de curiozitate pe o bucata de placaj si veti fi uimiti de rezistenta compozitului rezultat.
Si da, oricat de mult ar carcoti unii care considera compozit numai ceva carbon/kevlar mulat in forme, vidat si copt la cuptor, fibra de sticla peste placaj este un compozit, corespunde tuturor punctelor din definitia din dictionare.
Separat, as mai avea cateva observatii referitoare la structura. Am cateva cursuri de rezistenta materialelor, chiar daca nu am profesat in bransa.
- prinderea boom-ului este insuficienta in doua coaste. Vad acolo unul din principalele puncte de rupere. Minim 3 coaste, eu as merge co boom-ul in fuselaj cel putin jumatate din coarda aripii.
- toate elementele longitudinale ale structurii este bine sa fie continue si fara nici o decupare. Baghete, nu placaj cu traforari. Orice salt de
diametru, canale longitudinale, gauri, filete etc. intr-un material continuu reprezinta un concentrator de eforturi si punctul de unde va pleca ruptura. In coaste ne putem permite pentru ca efortul la care sunt supuse ele este mult mai mic decat cel al elementelor longitudinale.
#49
Postat 06 December 2011 - 10:24 AM
Puntile longitudinale sunt proiectate dintr-o singura bucata, asa cum OldBoy le-a prevazut.
Atasez desenul fuselajului in forma actuala.
Modificari vom mai face oricum....
Fisiere atasate
-
Raven uav SR9.pdf (29.75K)
Number of downloads: 12025
#50
Postat 06 December 2011 - 02:16 PM
Multa, multa bafta.
#51
Postat 06 December 2011 - 02:36 PM
Unghiul de incidenta actual este zero, intrucat panoul care sustine aripa este pus la orizontala.
Trebuie sa prevad posibilitatea reglarii unghiului de incidenta in momentul in care voi gandi
sistemul de fixare a aripii pe fuselaj....
Intrucat profilul aripii este ClarkY , sper sa avem portanta buna cu un unghi cat de mic, ceea ce va reduce drag-ul.
Impreuna cu OldBoy si alti binevoitori ne gandim la posibilitatea usurarii fuselajului prin folosirea partiala a placajului
usor (LitePly) , a placilor de balsa de 2 sau 3mm si a baghetelor de brad....
Sergiu
#55
Postat 06 December 2011 - 07:53 PM
Critica vostra este constructiva, vedem ce ne-a scapat la proiectare, asa ca va rog criticati repede ca vrem sa dam la taiat fuselajul si dupa aceea nu mai putem face nimic.
#56
Postat 06 December 2011 - 08:03 PM
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 06 December 2011 - 08:06 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#57
Postat 07 December 2011 - 09:22 AM
old-boy, la 06 December 2011 - 07:53 PM, a spus:
...ceia ce va da posibilitatea reglari incidentei prin ridicarea bordului de atac sau fuga in asa fel incat sa obtinem un zbor cat mai stabil
Critica vostra este constructiva, vedem ce ne-a scapat la proiectare, asa ca va rog criticati repede ca vrem sa dam la taiat fuselajul si dupa aceea nu mai putem face nimic.
1) deci sa inteleg ca dumneata esti cel avansat, care a luat decizia structurii acesteia de barcutza, dar care nu este prea potrivita la un avion?
2) pentru zbor stabil mai trebuie si multe altele, nu unghiul de incidenta este principalul. Modelele lui Mike Powers au un unghi urias si sunt cele mai stabile platforme cunoscute.
3) ca sa continuam sa criticam, trebuie sa vedem ca s-a schimbat ceva in urma discutiilor in privat, si este prezentata o noua varianta. Daca nu s-a schimbat nimic, criticile anterioare raman in picioare, asa ca nu mai avem ce sa adaugam.
Ar mai fi totusi una, dar nu afecteaza taiatul, se poate reveni pe urma: pozitia Vtx, montarea antenei si chiar tipul antenei nu sunt cele mai inspirat alese.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 December 2011 - 09:22 AM
#58
#59
Postat 07 December 2011 - 09:20 PM
Oricum, cel mai important pentru stabilitate este unghiul de calaj, diferenta de unghi intre aripa si ampenajul orizontal.
Unghiul geometric se calculeaza in functie de linia dintre bordul de atac si cel de fuga. Insa unghiul de incidenta aerodinamic este diferit, pentru ca la un profil asimetric, profilul va trebui sa inainteze cu un unghi negativ ca sa nu dea portanta.
Daca montezi un profil asimetric direct pe un plan, unghiul geometric este mai mare de 0, iar unghiul aerodinamic e si mai mare.
Si o sa mai intreb ceva: acel profile 'clark y' este clark y dupa coordonate, sau e un profil oarecare, cu intradosul plat si extradosul curb ?
#60
Postat 07 December 2011 - 10:07 PM
1. Da sunt mai avansat decat Sergiu in ceia ce priveste proiectarea si constructia din balsa, si NU eu am ales forma dar sincer nu ma deranjeaza cum arata, am zburat modele si mai urate si din experienta mea daca un model este la mai mult de 50 m de privitor nu mai conteaza cum arata daca zboara bine. (Nu inseamna obligatoriu ca acesta va zbura bine :pardon: )
2. Din pacate nu cunosc modelele lui Mike Powers si sunt sigur ca nici el pe ale mele.
3. Nu te supara pe mine dar nu cunosc cririca pe privat daca ai ceva de spus nu cred ca nu poti spune pe forum.
In ceia ce priveste montarea componentelor de FPV asteptam sfaturi de la cei care au mai facut aceasta, deocamdata noi suntem NULI in aceasta privinta.
@Dragos Avramescu este un Clark Y de adevaratele pe sabloane, acum cat de aproape de adevar a ramas dupa taiere cu fir dupa sablon si nu pe CNC si acoperit cu balsa asta nici d-ul Clark nu o sa ne poata spune. Nu am facut nici un fel de calcule am mers pe principiul facem si vedem ce iese, daca nu va iesi nimic macar ne-am distrat :yahoo: