![Fisier atasat](https://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Number of downloads: 289
Am inceput documentarea pentru "80" prin aprilie 2009 si am cerut ajutor tuturor prietenilor. Informatiile au inceput sa vina si incet-incet am inceput sa-mi fac o ideee despre ce va urma.
Si m-am apucat de desenat, de studiat fotografii, de modificat desene, iar de cautat prin fotografii.
M-am oprit la IAR80B cu numarul 229 dintr-un motiv destul de simplu. #229 are aripa mare de 11m anvergura si pentru 229 am gasit o fotografie buna, e inarmat cu sase mitraliere si il avantajeaza si schema de vopsire.
Din pacate nu a fost un avion celebru. Nu are insemne ca ar fi fost al vre-unui comandant sau as al aviatiei noastre de vanatoare.
Desenele nu sunt nici acum in intregime batute in cuie. Mai am nevoie de unele amanunte si orice ajutor e bine venit.
M-am oprit la scara 1/5 pentru ca asa il consider realizabil din punct de vedere practic si cred ca nici costul constructiei nu e prohibitiv.
Anvergura: 2200mm
Lungime: 1793
Suprafata portanta: 66dm2
Greutate : 6 - 7 kg
Motor: ?
Modelul de fata este un model experimental pe care verific diverse tehnici de constructie si care va fi apt de zbor, sper, la vara.
Greutatea ar trebui sa fie undeva pe la 6 - 7kg dar e foarte greu de atins tinand cont ca motorul cu accesoriile o sa aiba aproape doua iar electronica aproape unu. In plus, are botul destul de scurt si s-ar putea sa fie nevoie de
plumb pentru centrare.
Constructia am inceput-o cu fuselajul. Am incercat sa pastrez cat mai mult posibil structura avionului 1:1. Primele piese le-am taiat la laser la Alex, pe 25 februarie anul asta. Cadrele sunt din placaj usor de 3mm exceptie facand
![Fisier atasat](https://www.rhcforum.ro/public/style_extra/mime_types/gif.gif)
Number of downloads: 323
zona de rezistenta din dreptul aripii unde am folosit placaj de aviatie de 3mm - 6 foi.
Fuselajul are patru lonjeroane de sectiune destul de mare (7x5) realizate din bloc lamelat de pin realizat la pozitie. Am folosit bloc lamelat pentru a anula fortele de torsiune ce ar actiona asupra structurii. Lisele sunt de 4x2,
tot din pin. Si lonjeroanele si lisele sunt pozitionate la fel ca la original. Lisele la urmatorul exemplar vor fi din balsa - se mai castiga cateva grame in spatele centrului de greutate. Scheletul e acoperit cu balsa de 1.5mm.
Adrian
va urma...