Modelism - RHC Forum: IAR 80B - #229 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80B - #229 beta release

#1 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 November 2011 - 11:50 PM

IAR 80B #229 beta release

Fisier atasat  IAR 80B 229 color.jpg (51.95K)
Number of downloads: 289

Am inceput documentarea pentru "80" prin aprilie 2009 si am cerut ajutor tuturor prietenilor. Informatiile au inceput sa vina si incet-incet am inceput sa-mi fac o ideee despre ce va urma.
Si m-am apucat de desenat, de studiat fotografii, de modificat desene, iar de cautat prin fotografii.

M-am oprit la IAR80B cu numarul 229 dintr-un motiv destul de simplu. #229 are aripa mare de 11m anvergura si pentru 229 am gasit o fotografie buna, e inarmat cu sase mitraliere si il avantajeaza si schema de vopsire.
Din pacate nu a fost un avion celebru. Nu are insemne ca ar fi fost al vre-unui comandant sau as al aviatiei noastre de vanatoare.

Desenele nu sunt nici acum in intregime batute in cuie. Mai am nevoie de unele amanunte si orice ajutor e bine venit.
M-am oprit la scara 1/5 pentru ca asa il consider realizabil din punct de vedere practic si cred ca nici costul constructiei nu e prohibitiv.

Anvergura: 2200mm
Lungime: 1793
Suprafata portanta: 66dm2
Greutate : 6 - 7 kg
Motor: ?

Modelul de fata este un model experimental pe care verific diverse tehnici de constructie si care va fi apt de zbor, sper, la vara.
Greutatea ar trebui sa fie undeva pe la 6 - 7kg dar e foarte greu de atins tinand cont ca motorul cu accesoriile o sa aiba aproape doua iar electronica aproape unu. In plus, are botul destul de scurt si s-ar putea sa fie nevoie de

plumb pentru centrare.

Constructia am inceput-o cu fuselajul. Am incercat sa pastrez cat mai mult posibil structura avionului 1:1. Primele piese le-am taiat la laser la Alex, pe 25 februarie anul asta. Cadrele sunt din placaj usor de 3mm exceptie facand

Fisier atasat  IMG_1407.jpg (83.15K)
Number of downloads: 323

zona de rezistenta din dreptul aripii unde am folosit placaj de aviatie de 3mm - 6 foi.

Fuselajul are patru lonjeroane de sectiune destul de mare (7x5) realizate din bloc lamelat de pin realizat la pozitie. Am folosit bloc lamelat pentru a anula fortele de torsiune ce ar actiona asupra structurii. Lisele sunt de 4x2,

tot din pin. Si lonjeroanele si lisele sunt pozitionate la fel ca la original. Lisele la urmatorul exemplar vor fi din balsa - se mai castiga cateva grame in spatele centrului de greutate. Scheletul e acoperit cu balsa de 1.5mm.

Adrian

va urma...

0

#2 Useril este offline   Mihai Oprescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 666
  • Inregistrat: 03-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Muscel
  • Interests:Aero

Postat 20 November 2011 - 09:22 AM

Spor la lucru !!!! Toata stima si salutari cordiale de la Campulung Mușcel !
0

#3 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 November 2011 - 09:33 AM

Vezi postareaatro, la 19 November 2011 - 11:50 PM, a spus:

va urma...


Abia astept.
Arata foarte frumos structura, atit cit se vede.
Mult spor si rabdare!

Bizu
0

#4 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 November 2011 - 12:29 PM

...
Fisier atasat  IMG_1420s.jpg (119.83K)
Number of downloads: 462 Fisier atasat  IMG_1425s.jpg (106.76K)
Number of downloads: 447 Fisier atasat  IMG_1437s.jpg (71.32K)
Number of downloads: 504 Fisier atasat  IMG_1440s.jpg (200.61K)
Number of downloads: 541

Adrian
0

#5 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 20 November 2011 - 12:40 PM

Foarte frumos !!!
0

#6 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 November 2011 - 03:05 PM

Multumesc pentru urari.

Am ales sa fac zona centrala a aripii, pana la flap, solidara cu fuselajul. Nervurile de la baza se intrepatrund cu cadrele fuselajului rezultand o zona foarte solida.
Aripa se va monta pe doua tuburi din dural, de 30mm si 18mm. Cred ca le-am supradimensionat si la urmatorul vor avea sectiune mai mica. Tecile in care intra tevile le-am facut din fibra de sticla, trei straturi de 110g/dm2. Din nou prea solid (greu).
Pe zona aripii, cadrele fuselajului sunt intarite cu platbanda din carbon de 12x2mm. Tecile tevilor sunt si ele lipite cu epoxi de cadrele fuselajului.

Motor box-ul e din placaj de aviatie de 3mm lateralele si 6mm / 12foi placa pe care prind batiul motorului.

Adrian

va urma...
0

#7 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 November 2011 - 05:59 PM

Toata suflarea Flypol:Corina,Marius si Dorin,e placut mangaiata de invidie si ureaza succes lui ATRO.IAR 80-ul ne pune si pe noi in miscare!Felicitari,pune pe el un Laser 240V .
Bine ca zboara si....insectele !
0

#8 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 21 November 2011 - 06:41 PM

Vezi postareaflypol, la 20 November 2011 - 05:59 PM, a spus:

Toata suflarea Flypol:Corina,Marius si Dorin,e placut mangaiata de invidie si ureaza succes lui ATRO.IAR 80-ul ne pune si pe noi in miscare!Felicitari,pune pe el un Laser 240V .


Multumesc pentru urari.

Deocamdata ca motorizare am un Saito FG36 si visez la un boxer, tot Saito benzina, FG57. Daca visez Moki radial ma trezesc brusc!

Sa continuam cu pozele. Detalii structura in zona cabinei:

Fisier atasat  IMG_1439s.jpg (132.77K)
Number of downloads: 339 Fisier atasat  IMG_1473s.jpg (151.24K)
Number of downloads: 347

Capotajul rezervorului l-am facut din fibra de sticla:

Fisier atasat  IMG_1743s.jpg (77.85K)
Number of downloads: 413

O vedere catre coada:

Fisier atasat  IMG_1760s.jpg (87.87K)
Number of downloads: 430

Am atins aproape limita de 500k...

Va urma

Adrian
0

#9 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 21 November 2011 - 08:21 PM

Arata foarte bine , eu as inveli fuselajul cu fibra . O sa fie greu de indreptat balsa pe suprafata . La fibra poti sa intervi mai puternic suprafata fiind mai dura , poti da si spritzkit in care vei putea " sculpta " nituri , panelatura ...etc . Vei putea aplica si capace din tabla . E , zic si eu , ca poate chiar asa faceai .

Spor la lucru !

George
0

#10 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 22 November 2011 - 03:19 PM

Salut,

George, cred ca ti-ai dat seama ca proiectul e ceva mai avansat decat am postat pana acum. Fuselajul e acoperit cu balsa de 1.5mm si cu fibra de sticla de 47g/dm2. Pentru impregnare am folosit Z-Poxy Finising. Merge extraordinar de usor si se si slefuieste usor. Daca dupa impregnare mai dai un strat de rasina in care adaugi microbaloane vei obtine o acoperire excelenta a texturii. Acum fuselajul e in stadiul cel mai "placut" al constructiei" Primer, slefuit, primer, slefuit ... si asa mai departe.

Fisier atasat  IMG_1850s.jpg (79.83K)
Number of downloads: 474 Fisier atasat  IMG_1856s.jpg (75.38K)
Number of downloads: 397

Pentru partea din fata a fuselajului am facut o matrita usoara din extrudat iar piesa este lucrata in pozitiv. A iesit destul de curat si fara mari complicatii la slefuire. Am folosit fibra de sticla de 160g/dm2.

Fisier atasat  IMG_1859s.jpg (87.42K)
Number of downloads: 355 Fisier atasat  IMG_1882s.jpg (123.37K)
Number of downloads: 374

Rezultatul final arata cam asa:

Fisier atasat  IMG_1890s.jpg (73.32K)
Number of downloads: 455

Carenajul inca nu este lipit de fuselaj.

Pentru patina (din pacate IAR80 nu a avut roata pe spate) lucrez la un sistem de amortizare.

Fisier atasat  IMG_1747s.jpg (59.22K)
Number of downloads: 528

Aceasta e prima varianta incercata si abandonata din cauza greutatii. E in lucru alta.

Adrian

Va urma...
0

#11 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 22 November 2011 - 05:13 PM

Super tare! Felicitari pentru perseverenta!
0

#12 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 22 November 2011 - 05:21 PM

Arata beton ! Cand ma gandesc ca e la scara cu Stuka ...... deja incep visele " erotice "
0

#13 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 23 November 2011 - 05:24 AM

http://scaleplastica...telford-smw2011

Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 23 November 2011 - 05:27 AM

Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#14 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 23 November 2011 - 05:30 AM

Vezi postareaSuper Pilot, la 23 November 2011 - 05:24 AM, a spus:


\

Fisiere atasate


Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#15 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 26 November 2011 - 10:20 PM

Salut,

Am comandat si eu cartea si sper sa vina zilele astea. Impreuna cu cartile domnilor Antoniu si Cicos (aparute la "Modelism" si la TMA) si cu cartea lui Dan Melinte si Teodor Liviu Morosanu privind culorile avioanelor de vanatoare am un inceput bun de documentatie. De un real ajutor e si "Catalogul Pieselor de Schimb" editat de IAR Brasov.


Sa revenim la constructie. Stabilizatorul e construit din nervuri de 2mm si lonjeroane din teava de carbon. E acoperit cu balsa de 1.5mm plus un strat de fibra de sticla de 27g/dm2. Bordul de atac e format din doua baghete din balsa de 2mm, lipite in "T" si inca una din balsa de 5mm.

Fisier atasat  IMG_1441s.jpg (66.72K)
Number of downloads: 242Fisier atasat  IMG_1442s.jpg (67.71K)
Number of downloads: 238Fisier atasat  IMG_1444s.jpg (118.4K)
Number of downloads: 289Fisier atasat  IMG_1445s.jpg (99.22K)
Number of downloads: 307Fisier atasat  IMG_1449s.jpg (95.92K)
Number of downloads: 324

Balamalele sunt taiate CNC din sticlotextolit de 2mm.

Aceasta postare a fost editata de atro: 26 November 2011 - 10:21 PM

0

#16 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 26 November 2011 - 10:27 PM

Profundorul e lucrat tot cu nervuri de 2mm si cu lonjeron din carbon.

Fisier atasat  IMG_1448s.jpg (133.91K)
Number of downloads: 313Fisier atasat  IMG_1499s.jpg (90.27K)
Number of downloads: 311Fisier atasat  IMG_1500s.jpg (82.7K)
Number of downloads: 329

E placat cu placaj de 0.4mm, taiat laser.
Constructia am facut-o pe o planseta din sticla groasa pentru a nu avea deformari.

Din pacate din nou am exagerat cu sectiunea lonjeroanelor si rezultatul e greutate suplimentara. Cred ca le voi reface pe o structura ceva mai usoara.

Adrian,

Va urma...

Aceasta postare a fost editata de atro: 26 November 2011 - 10:30 PM

0

#17 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 27 November 2011 - 11:56 AM

Foarte frumos iese macheta ..... cu ce lipesti balamalele acelea taiate la CNC de bara de carbon ca sa nu se desprinda?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#18 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 09 December 2011 - 12:46 AM

Pentru a-l felicita si incuraja pe atro dar si pentru aducere aminte si vesnica pomenire eroilor neamului.

Marius


Marius-Dan Morcov
0

#19 Userul este online   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 December 2011 - 08:42 AM

Multumesc MRX, mai ales ca sunt imagini cu 229 pe care nu le aveam. Probabil se facea reglajul armamentului.

Teo, scuza-ma pentru intarzierea raspunsului. Lipirea carbon - fibra sticla o fac cu epoxi UHU300. Intarirea, in cuptor.

Adrian
0

#20 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 01 February 2012 - 10:54 PM

O poza superba cu IAR-80, din pacate cu o rezolutie slaba, a aparut in revista elvetiana Cockpit din septembrie 2011 in cadrul unui articol despre bombardamentele americane din 1943-44 asupra Ploiestiului semnat de Hans-Heiri Stapfer.
Poza este din colectia Leander Rosenfeld.

Fisiere atasate


Marius-Dan Morcov
0

#21 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 August 2014 - 03:45 PM

Daca i-as ura vreodata pe rusi ,sigur va fi pentru taierea IAR-urilor 80 si 81 dupa razboi.
Sigur nu le-a fost usor prin 42-43 pe frontul de este cand Mess-urile 109 E si G(unele asamblate la IAR Brasov) i-au cam "maruntit" iar 80-urile au ras tot ce au prins pe cerul Rusiei. Cu 80-urile s-a intamplat ca cu industria romaneasca dupa 89,distruge ca e periculoasa.
Cat de mare era teama si cat de nemernici erau bolsevicii ,de nu a avut nimeni curaj sa puna deoparte ,azi,o aripe,maine o coada,un fuselaj de 80.Motor stiu ca exista.Eu am gasit prin anii 77' in pod la mobila Pipera(fost hangar de Stuka) lazi cu piese,bine conservate de avioane nemtesti( FW) din 44.Voi n-ati prins vremea sa vedeti un 81 facut bucati langa doua Lavotchin LA7,nou noute,pe terenul Flotila Brasov. Aveam 6 ani si nu intelegeam atunci grozavia.
Atro,draga,nu te opri,modelul trebuie facut si vazut!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#22 Userul este online   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 496
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 17 August 2014 - 08:24 PM

Am avut o discutie pe aceasta tema, cu dl. IUSTIN CAPRA, care in tineretea dumnealui , a exploatat I A R 80. Mi-a spus ca , in acele teribile momente de neuitat..si de neiertat , s-a primit ordin de incetare a distrugeri avioanelor. Ce a supravietuit, a fost demontat , ambalat in lazi , si expediat la BUCURESTI...Acestea au fost spusele dumnealui....punct. Fie-va imaginatia zburdalnica.
0

#23 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 10 September 2014 - 03:56 PM

Citeaza

am gasit prin anii 77' in pod la mobila Pipera(fost hangar de Stuka) lazi cu piese,bine conservate de avioane nemtesti( FW) din 44.


ASAM Pipera nu era hangar de Stuka, era atelier de reparatii pt diferite tipuri de avioane din dotarea noastra mai ales Bf 109 Emil. Posibil sa si fi reparat si cele din dotarea germanana dar in numar mai mic.

Aceasta postare a fost editata de Super Pilot: 10 September 2014 - 03:57 PM

Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#24 Useril este offline   Super Pilot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 10 September 2014 - 04:02 PM

Citeaza

Ce a supravietuit, a fost demontat , ambalat in lazi , si expediat la BUCURESTI...Acestea au fost spusele dumnealui....punct. Fie-va imaginatia zburdalnica.


Nu stiu daca au mai ajuns lazile in Bucuresti, dar planurile de fabricatie sigur au ajuns spre norocul nostru.
Funny how model crashes are like fish stories.
Why is it we cannot swallow our ego and admit we screw it ?
0

#25 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 September 2014 - 07:32 AM

Prieteni,ATRO trebuie impins din spate sa ne faca bucuria de a vedea 80-ul finalizat si apt de zbor. Ar fi un eveniment pentru
care as finanta la Sanpetru o intalnire cu tema : " IAR-80 in razboiul de intregire a neamului " cap.Campania de pe frontul de est.Pentru asa realizare merita sa ne miscam fundurile amortite de stat la calculator si sa sprijinim pe oricine face ceva
in amintirea vremurilor cand tara noastra( capitalista) era si altceva in afara de "granar si benzinar". :good:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#26 Userul este online   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 496
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 12 September 2014 - 10:23 AM

Si daca nu vrea........trebuie biciuit.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro