Hansa Brandenburg D.1 Scara 1/4 Arizona Laser Cut Kit
#181
Postat 06 July 2012 - 11:15 AM
#182
Postat 06 July 2012 - 05:23 PM
gicosu, la 06 July 2012 - 11:15 AM, a spus:
Drept!
Numai sa zici cind si unde sa se adune chibitii. La distanta regulamentara si in liniste totala..
Eu as lasa capotarea aia la mitraliera asa cum este pentru primul zbor; dup'aia, creste la loc entuziasmul si se reface mai usor.
Bafta
#183
Postat 06 July 2012 - 06:16 PM
Scoti plumbul. In locul lui faci un rezervor de minim un litru, custom pentru ca sa incapa. Am inteles ca modelul se cantareste fara carburant. Deci te vei incadra in greutate. In zbor umpli rezervorul si va tine loc de plumb. In timpul zborului vei consuma putin, deci centrul de greutate nu se va deplasa, zic si eu.
Multa, multa bafta.
#184
Postat 06 July 2012 - 07:02 PM
dan_mitea, la 06 July 2012 - 06:16 PM, a spus:
Scoti plumbul. In locul lui faci un rezervor de minim un litru, custom pentru ca sa incapa. Am inteles ca modelul se cantareste fara carburant. Deci te vei incadra in greutate. In zbor umpli rezervorul si va tine loc de plumb. In timpul zborului vei consuma putin, deci centrul de greutate nu se va deplasa, zic si eu.
Multa, multa bafta.
Din ce am vazut plumbul este mult in fata si va fi greu de pus acolo rezervorul iar daca va fi dat mai in spate va trebui si mai multa greutate - sau poate e realizabil DAR ... stiu ca la F3A modelul se cantareste cu pack-uri cu tot daca este electric si banuiesc ca si cu carburant cu tot daca este termic ca sa nu dezavantajeze pe cei cu electrice.
De aici intrebarea : la F4C cum se stabileste incadrarea in greutate cu plinul facut sau cu rezervorul gol ?
#185
Postat 06 July 2012 - 08:11 PM
P.S. Cine stie pe viitor cred ca o sa se modifice regulamentul FAI si cele doua clase F4C si F4G sa se uneasca si sa creasca limita pana la 25 kg . Deja am inteles ca sau facut cateva cereri de genul asta .
#187
Postat 09 July 2012 - 02:49 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#188
Postat 16 July 2012 - 08:10 PM
...
...
Fisiere atasate
#189
Postat 16 July 2012 - 08:22 PM
Invidia si ura mea sincera pentru atelier; la curatenie ma refer...
Spor
#190
Postat 16 July 2012 - 09:38 PM
bizu, la 16 July 2012 - 08:22 PM, a spus:
Invidia si ura mea sincera pentru atelier; la curatenie ma refer...
Spor
Invidia si ura este foarte buna intre dusmani :) Ma gandeam cum ar arata modelul asta facut la scara 1/2 ? Cred ca asta o sa fie un proiect de viitor . Este destul de realizabil , motorul ar trebui ceva intre 120 cc si 150 cc cu doi cilindrii in linie . Costurile nu ar fi asa de mari , electronica la fel , ca materiale - lemn , placaj si panza pentru suprafete mai mari . Efectul in schimb ar fi fantastic , sa-l vezi la o anvergura de 4,25 m . Sa vedem cum o sa zboare si ce sponsori as putea atrage pentru proiect .
#191
Postat 17 July 2012 - 10:53 AM
Mai gandeste-te asa m-am gandit eu in 1996 cand am facut primul avion in loc sa fac o macheta.
Ciao Sorin
#192
Postat 17 July 2012 - 01:22 PM
SORIN CAIUS, la 17 July 2012 - 10:53 AM, a spus:
Mai gandeste-te asa m-am gandit eu in 1996 cand am facut primul avion in loc sa fac o macheta.
Ciao Sorin
Asta chiar ar fi de vis . Oare ce motor s-ar putea adapta pentru 1/1 ? Tinand cont ca motorul real era racit cu apa din radiatorul de deasupra aripii . Ideal ar fi un motor cu sase cilindrii in linie si racit cu apa .
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 17 July 2012 - 01:22 PM
#193
Postat 17 July 2012 - 02:00 PM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#194
Postat 17 July 2012 - 02:40 PM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 17 July 2012 - 02:42 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#195
Postat 17 July 2012 - 03:09 PM
comnean, la 17 July 2012 - 02:00 PM, a spus:
Exagerat de mult , 1/3 are motor de 62 cc cu reductor .
MLGore, la 17 July 2012 - 02:40 PM, a spus:
Cred ca 150 cc ar fi deajuns , Hansa are suprafata portanta enorma . Al americanului o sa iasa in jur de 20 kg la scara 1/3 , la scara 1/2 nu cred ca ar depasii 40 kg
Adresa unde am discutat un pic :
http://www.rcunivers...11129645/tm.htm
#196
Postat 17 July 2012 - 03:33 PM
gicosu, la 17 July 2012 - 03:09 PM, a spus:
Adresa unde am discutat un pic :
http://www.rcunivers...11129645/tm.htm
Daca al americanului iese in 20kg iar al tau in 8.5kg, calculele mele sunt corecte. In general, daca maresti ceva la scara, sa zicem maresti ceva de doua ori, lungimile le inmultesti cu doi.; in acest caz, suprafetele vor creste de patru ori (adica doi^2) iar volumele (implicit masa) de 8 ori (adica 2^3).
Modelul tau iese in 8.5kg, daca l-ai face scara 1/3 ar avea greutatea aproximativa de 8,5 * (4/3)^3 adica 2.37*8.5=20.145kg. Mergand mai departe cu analogia, scara de 1/2 ar cantari 8.5kg*2^3= 8*8.5kg= 68kg. Dupa calculele mele, modelul 1/1 ar avea 68kg*8= 544kg. In realitate avionul avea gol 672kg ( http://en.wikipedia....Brandenburg_D.I ) dar diferenta e normala fata de calcule si consta in diferenta de densitate a elementelor nefunctionale la o macheta(bord, armament, sistem ungere motor, etc).
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#197
Postat 17 July 2012 - 03:57 PM
gicosu, la 16 July 2012 - 09:38 PM, a spus:
Cred ca mai aproape de nivelul tau ar fi IAR39.
Ma intreb de ce e asa de nepopular intre machete...
80 ul e deja in lucru si va iesi de exceptie asa ca un 39 ar completa perfect tabloul.
Asta ca sa ne impartasim visele.
Orice iti vine la rind, spor.
#198
Postat 17 July 2012 - 04:15 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#199
Postat 17 July 2012 - 04:17 PM
#200
Postat 17 July 2012 - 05:22 PM
gicosu, la 17 July 2012 - 04:17 PM, a spus:
Deci si cei 68, cu detalii, s-ar putea sa ajunga la 75.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#201
Postat 17 July 2012 - 05:25 PM
bizu, la 17 July 2012 - 03:57 PM, a spus:
Ma intreb de ce e asa de nepopular intre machete...
80 ul e deja in lucru si va iesi de exceptie asa ca un 39 ar completa perfect tabloul.
Asta ca sa ne impartasim visele.
Orice iti vine la rind, spor.
pccdtk, la 17 July 2012 - 04:15 PM, a spus:
Nu zic , e frumos si IAR -39 , dar mai mult ma atrage Hansa . Este realizabil , imi place forma lui arhaica . Pare mult mai complicat IAR -ul , foarte greu de realizat .
Fisiere atasate
-
priar39.jpg (18.14K)
Number of downloads: 71
#202
Postat 17 July 2012 - 09:33 PM
MLGore, la 17 July 2012 - 05:22 PM, a spus:
La scara 1/2 cred ca s-ar putea ajunge si la 75 kg , la un asemenea proiect calculele trebuiesc facute cat mai bine si cat mai aproape de adevar . Dar mai bine este sa te gandesti cu marja de eroare in plus decat in minus , ceea ce este foarte greu . Din cate am vazut pana acum toti constructorii au preferat psihologic partea ideala ( inclusiv eu ) . Dar cred ca cel mai bine este sa poti intui cat mai aproape de adevar si cred ca asta se poate realiza prin calcule cat mai exacte . Aici l-as putea mentiona pe Sorin (Typer )care putea sa faca calcule foarte bune si cat mai aproape de greutatea finala . Oricum la un asemenea megaproiect este bine sa se poata forma o echipa .
Aceasta postare a fost editata de gicosu: 17 July 2012 - 09:34 PM
#203
Postat 18 July 2012 - 07:41 AM
Folosind materiale de calitate si moderne poate ai putea scoate structura mai usoara dar nu cu mult deoarece trebuie sa respecti ca materiale lemnul si placajul , in unele locuri s-ar putea folosi duraluminiul in loc de otel,
dar nu cred ca poti cobori sub 350 de kg mai pune un motor din generatie noua de vreo 100 CP inca 70-80 kg si acolo esti.
La scara 1/2 nu cred ca iesi sub 100 kg oricum greutaea se poate calcula foarte usor indiferent la ce scara nu trebuie decat putina geometrie plana si in spatiu (clasa a VIII).
Dar daca ai face scara 1/1 as vorbi la o firma germana ( la firma Hirth sunt in relatii foarte bune cu dl Gobler patronul) sa te sponsorizeze cu un motor nou de 100 Cp, 3 cilindri in linie raciti pe apa, asta cand esti deja avansat cu proiectul si ai aripile si fuselajul facute .
Ciao Sorin
#207
Postat 22 August 2012 - 09:30 AM
Nu stiu cum sunt colierele din poza dar daca sunt rigide, sa nu rupa ceva pe acolo cand va porni motorul - lungimea canistrei
v-a amplifica miscarile datorate vibratiei catre capatul din spate - adica daca la flansa de la evacuare vom avea oscilatii de 2-3 mm la capatul din spate va fi de cm.
Ramane insa si de testat .. poate nu sunt probleme
Fisiere atasate
-
Toba 1.jpg (98.1K)
Number of downloads: 67 -
Toba 2.jpg (109.93K)
Number of downloads: 71
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 22 August 2012 - 09:32 AM
#208
Postat 22 August 2012 - 10:56 AM
#209
Postat 22 August 2012 - 04:50 PM
Spor la contructie
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#210
Postat 22 August 2012 - 04:57 PM
REAL DESIGN, la 22 August 2012 - 09:30 AM, a spus:
Nu stiu cum sunt colierele din poza dar daca sunt rigide, sa nu rupa ceva pe acolo cand va porni motorul - lungimea canistrei
v-a amplifica miscarile datorate vibratiei catre capatul din spate - adica daca la flansa de la evacuare vom avea oscilatii de 2-3 mm la capatul din spate va fi de cm.
Ramane insa si de testat .. poate nu sunt probleme
Nu ramane libera bre la benzinare, nu confunda gradul de translatie cu cel de vibratie pt o directie !!! Doua lucruri diferite. :drinks:
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.