Modelism - RHC Forum: Buburuza - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Buburuza pin si balsa

#1 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 14 November 2011 - 09:36 AM

Salutare, dupa mai multe avioane facute din depron m-am hotarat sa incerc si unul cu structura clasica...pin, balsa, infoliere etc. Am fost inspirat si de evolutia lui "Balsa speed 400" din topicul lui Motorrad. Primul pas a fost si cel mai greu ....alegerea modelului ce urmeaza a fi construit...Vroiam ceva sa fie relativ usor de construit si de zburat si sa fie si interesant. M-am oprit la varianta NewBee din seria de buburuzo-albinute.
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/mysterybee-button_resize.jpg
Cam asa as vrea si schema de culori rosu inchis si negru dar nu musai cu toate liniile de acolo ....
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/New_Bee_P1_resize.jpg
Asta e desenul dupa care m-am apucat de treaba. Am scalat desenul pentru anvergura de 100cm dar am modificat profilul aripii fata de plan. In plan profilul este simetric si la 1 m anvergura ar fi trebuit sa fie cam de 5 cm grosime ...Eu am ales sa il fac de 3,5 cm grosime si profil clark Y. Curbura la capatul aripii este simetrica in plan ...tot asa am ales o curbura cu centrul inpins mai spre in fata...cumva spre "Rascal C" construit de dan-mitea.
Si cam asta a iesit pana acum...
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100718_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100725_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100752_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100753_resize.jpg
Si o simulare cu trenul de aterizare
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100771_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100804_resize.jpg
Pana acum are 345g fara trenul de aterizare. Sper sa imi iasa pana in 500 g fara electronica. Surpafata aproximata a aripii este 26-27 dm2. Daca l-as motoriza electric ar iesi pe la un 800-850g deci o incarcare sub 40g/dm2 dar daca tot e primul avion facut din lemn as vrea sa fie si primul avion termic. In varianta termica cu motor de 2,5 cc (cu mintea mea incepatoare am considerat suficient un 2,5 cc) iese un pic mai greu...dar sper pana intr-un kg. Ce ati recomanda pentru un "incepator termic" ...eu m-am gandit la unul din astea... MAGNUM XL-15S (2.5 cc), ASP15A (2.5 cc) sau poate ASP-21(3,3 cc) ?!?!
Mai am o multime de intrebari legat de echiparea termica a avionului, de tehnica de infoliere dar mai intai sa vad ce informatii gasesc pe aici pe forum apoi sa imi sistematizez golurile ramase si revin cu intrebarile....O zi buna tuturor
Nulla dies sine linea!
0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 14 November 2011 - 01:55 PM

...ma bucur ca modelul mentionat de tine, a inspirat si pe altcineva(eu mai am nitel si ma apuc de infoliat). O sa scriu aici..ce a spus cineva, odata, pe aerodromul de la Buzau. Sub 7 cmc nu se justifica, si ii dau dreptate. Mai bine electric. Oare merita sa-l umplii de ulei?.
Crede-ma ca stiu ce vorbesc, am si electrice si un terminc. Cele termice, sunt clar mai spectaculase, dar cu ce costuri?. Si mai e ceva. (ce pe mine ma cam face sa raman in zona elctricelor)...Cu un electric se pare ca se zboara mai mult, doar schimbi acumulatorul. Intr-o dupaamiaza am reusit maxim 4 iesiri cu termicul, pe cand cu cele electrice pot practic zbura incontinuu. Zborul cu termicul, in ritmul meu inseamna trei sau patru acumulatori mari ca si costuri (3S 2200mah)..si oare..merita?...imi pun din ce in ce mai mult intrebarea asta. Poate nu am varianta de model care sa permita un zbor mai placut, dar...pe langa combustibil, mai trebuie si o bujie, servetele, sters...uf...toate astea la un loc.....parca e cam mult...
Sa stii ca si eu m-am gandit la modelul proaspat construit sa-l motorizez cu un WASP, sau ceva de pana in 2cmc, dar...repet, oare se metrita?...ulei, mizerie, vibratii, servouri mai solide..etc. Constructiile la dimesiunile de sub un metru, pentru termice, ies mai grele...si oare ce e mai frumos de zburat?...o caramida zgomotoqasa sau un fulg silentios?.

Raman la ideea la care subscriu. electrice pana la 7 cmc si cam 1,5 kg, de aici in sus, termic. (se poate si invers, fara doar si poate, dar, mie mi se pare, si sper sa nu gresesc inutil din punc de vedere a raportului satisfactie - costuri).

Spor la construit..si sa-l vedem in aer..cat mai repede.
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 November 2011 - 02:30 PM

Electric...este ca un copil plamadit in eprubeta.
Daca poti, iti recomand calduros, un OS10-15LA. Le-am folosit si nu am nimic a le reprosa.
Daca nu si nu, cel putin un Thunder Tiger.
http://www.tiger.com...oduct/9011.html
Eu il am pe Rascal pe cel de .07ic si sunt foarte multumit de el. Este o mica bijuterie.
Felicitari pentru realizare. Este cu totul deosebit.
http://www.monokote.com/monoinst1.html
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 November 2011 - 02:33 PM

0

#4 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 November 2011 - 06:27 PM

HA ! HA ! HA ! ...ce nostim arata . Spor la 'modelare'. Daca zboara bine mai ca m-ar tenta sa-ti urmez exemplul.
0

#5 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 November 2011 - 11:42 AM

dupa ce am revazut pozele...ma intreb daca nu vei pati si tu ce a patit Dan_mitea. Am vazut ca nu ai inchis chesonul complet. Eu, am starnit o discutie privind placarea dintre lonjeroane, poti sa o vezi cu tote exemplele de folie rupta ale lui Dan (caruia ii multumesc. Arata dragut, spor la construit, si la zburat....
Numai bine...
0

#6 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 18 November 2011 - 10:19 PM

Salutare .... am sa inchid chesonul complet dar mai intai sa fac "casetele" servourilor pentru eleroane...Intre timp nu am mai apucat sa fac mare lucru la model dar mi-am facut un preview la schema de culori.
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/NewBee_color.jpg
Probabil am sa merg pe varianta 1...Daca e sa fie buburuza atunci sa bazzaie...
Nulla dies sine linea!
0

#7 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 21 November 2011 - 10:23 AM

Inca ceva. Atentie mare la varfurile aripilor. Folia va trage de baghetele alea si mai mult ca sigur o sa le deformeze. Folia are o forta teribila, mai ales daca o incalzesti ca mine cu fierul de calcat. Eu unul as ranforsa capetele aripii, sar asta as face eu.
Abia astept sa vad varianta finala. Proiectul meu, m-a convins ca pe viitor sa folosesc doar folii transparente.

PS.ar mai fi ceva placarea profilelor cu fasii de balsa va aduce o suprafata de contact mai mare a foliei si se va lipi mai bine, chiar daca necesita inca doua dupamieze de munca (si destul de muti nervi) aport de greutate, dar crestere de rezistenta (si va fi nevoie daca il vei face termic).
Zboruri placute si sa ne tii la curent cu proiectul tau.
0

#8 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 21 November 2011 - 05:16 PM

Cand aplici folia, aripa trebuie sa fie fixata ca sa nu se torsioneze. Nu conteaza daca varful este ranforsat sau nu.
In plus, varful nu e bine sa fie foarte ranforsat, pentru ca asta duce la moment de rotatie mai mare, deci un avion mai greu de controlat. In general, varful aripii nu are de suportat eforturi mari in zbor, asa ca e bine sa fie mai usor. Asta daca te gandesti la zbor, nu la un eventual crash.
Am trecut si eu prin asta, am avut un planor la care lonjeronul zonei exterioare (care avea si diedrul mai mare) era din balsa, si nici nu avea shear web. Am fost tentat sa-l plachez, dar mai tarziu am realizat ca nu era bine.

PS. Folia se strange in functie de temperatura. Incearca sa lipesti cu o temperatura doar cu putin mai mare decat necesarul, pt ca apoi sa mai cresti cate putin temperatura si sa se stranga cat trebuie, nu mai mult. La fier de calcat nu ai asa control, dar merita incercat.

Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 21 November 2011 - 05:17 PM

0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 November 2011 - 07:23 PM

Pentru lucrari delicate, buburuze, albinute si altele asemanatoare exista folie mai subtire, deci mai usoara si care nu forteaza structura atat de mult:
http://www3.towerhob...p?&I=LXGDV2&P=0
Multa, multa bafta.
0

#10 Useril este offline   dr.ace 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasington MD

Postat 21 November 2011 - 08:24 PM

Pentru infoliat iti recomand sa mergi la club, am lasat un fier special pentru folie, e o joaca sa-l imbraci cu ala. Daca vii duminica pot sa-ti dau si citeva sfaturi practice...
0

#11 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 22 November 2011 - 09:45 AM

Multumesc mult pentru sfaturi.
Am mai lucrat putin la buburuza...Am continuat balsa aia de 1 mm de la bordul de atac pana la capetele aripii si m-am m-am apucat de placat profilele cu fasii de balsa. Tot la aripa am mai pus pe ici pe colo triunghiuri de ranforsare pe unde mi s-a parut mai slaba structura.
Deasemenea am facut "casetele; pentru servourile eleroanelor si cat timp au stat la intarit adezivul am facut o proba de infoliere la eleroane si directie. Am sa pun imagini diseara. Nu au iesit tocmai perfecte dar sun multumit de rezultat.
@ dr.ace ...duminica vin cu "buburuza" pe la club si mai vorbim ...pana atunci sper sa am gata si capacul de deasupra al avionului de la panoul de foc pana in spatele cocpitului.
@ Dragos Avramescu ....sunt convins ca e corect ce zici cu fixarea aripii pentru infoliere dar eu ma gandeam sa o prind definitiv pe avion si sa o infoliez acolo la locul ei.

Inca nu sunt hotarat unde sa plasez servourile pentru directie si profundor. Pentru aspect si CG le-as plasa in centrul avionului dar asta inseamna tije lungi ...pentru practicalitate le-as pune in spate pe exterior la un 6-8 cm distanta de suprafetele de comanda (dar or sa se vada).!?!? decizii...decizii! :unsure:
In schimb s-a aprobat bugetul pentru motorizare termica in urma unui consiliu de familie...ma rog mi-a fost "dictat" sa nu trec de 500 ron ...motor, bujie, batiu, rezervor, elice, con, combustibil si ce o mai fi...incalzitor bujie si demaror pot imprumuta de la club. Deci voi lua un motorel mai ieftin pe care sa imi fac "scoala" :)

Va urma ...in curand cu poze!
Nulla dies sine linea!
0

#12 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 November 2011 - 10:59 AM

Vezi postareaVreascu, la 22 November 2011 - 09:45 AM, a spus:


In schimb s-a aprobat bugetul pentru motorizare termica in urma unui consiliu de familie...ma rog mi-a fost "dictat" sa nu trec de 500 ron...




FERICITULE!!!!...dar sa mai pui in calcul - un pachet de servetele, o butelca de solutie de curatat geamurile, si pentru sfarsit servetele umede. Apoi sa te gandesti si cu ce vei curata statia de ulei..care inevitabil va ajunge si pe ea (poate vei reusi sa o pastrezi curata, dar ma indoiesc). Astea sunt termicele...

PS..probabil daca dopul rezervorului va avea trei furtune, si il vei alimenta cu pompa de combustibil nu o sa te murdaresti pe degete. Eu alimentez cu o siringa de 50ml, prin furtunul care alimenteaza motorul. Concluzia - Multa mizerie, zbor mai putin, costuri mai mari dar satisfactia e clar mai mare doar ramane vesnica intrebare a mea - daca se merita!.
Combustibilul e scump in Romania..dar in asta ne scaldam...(eu am ars doua bidoane ..adica 300 de lei....adica 6 acumulatori..care m-ar fi tinut fara probleme un an..aici e marea problema..).
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 November 2011 - 02:03 PM

Normal ca merita, nu tulbura omul.
Zborul electric este ca un copil nascut in eprubeta si crescut in incubator, septic si nenatural.
Bun venit pe Bulevardul Metanolului din viata reala.
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 22 November 2011 - 11:32 PM

Zbor si eu un termic..si ma tot gandesc...sa incep un nou proiect...sau sa-mi mai iau un bion de combustibil. Se pare ca va castiga combustibilul...cu toata murdaria aferenta. Clar nu se compara zborul electric cu cel termic...cel din urma fiind mult mai spectaulos. (doar ca ma oftic ca in Romania combstibilul e scump, poate prea scump fata de veniturile mele...)
0

#15 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 23 November 2011 - 08:41 AM

Salutare, asa e, costurile sunt destul de mari pentru pasiunea asta dar acum e prea tarziu nu mai pot da inapoi. Acusica fac un an ... de cand m-o lovit "ca vreau sa fac avioane" si vreau sa "aniversez" cu un zbor "termic"... :unsure:
Am revenit cu ceva poze cu elementele infoliate...
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100907_resize.jpg http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100898_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100904_resize.jpg http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100919_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100909_resize.jpg http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100908_resize.jpg

Asa cum e acum are 422g ....cam mult dupa calculele mele...speram sa raman pana in 500g fara electronica si tren de aterizare.
Next...placare profile aripa intrados, suport servouri profundor si directie, suport roata spate, trapa acces acumulator receptie si apoi restu'....
Nulla dies sine linea!
0

#16 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 24 November 2011 - 03:47 PM

Salutare .... mi-am facut un mic desen pentru bordul buburuzei
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/BordBuburuza_resize.jpg
Panoul cu bordul va fi facut din balsa de 2 mm si vopsit negru. Partea de lemn va fi inca o bucata de balsa de 2mm din care voi decupa forma ceasurilor...aceasta bucata va fi data cu bait si va veni prinsa pe panou cu 2 sau 3 holtsuruburi mici de alama. Pe spatele acesteia foi lipi ceasurile listate pe o hartie lucioasa. Pe deasupra partii "lemnoase" voi veni cu un scotch transparent.

Boon asta asa ca joaca....problema e ca as vrea sa fac comanda de "pisele" pentru propulsie si mai unele nelamuriri.

Motor - Magnum 2,5 (250 ron) sau ASP 2,5cc (220 ron) sau ASP 4cc (260 ron)....Se pare ca sunt facute de aceiasi fabrica dar ar fi diferite ca performante.
Elice - in functie de motorul ales la 2,5 ar fi 8/4 ...maxim 8/6 la motorul de 4 ...9/6 sau 10/5.
Con - in functie de elice ... probabil voi lua pe criterii estetice cam 40-50mm si negru sa se camufleze cu botul avionului care va fi negru.
Rezervor - maxim imi incape de 240 ml dar citisem pe undeva ca ar fi mai bine pentru motoare mici rezervor de 170-180 ml maxim....
Bujie - calda, standard sau rece...nu am gasit o informatie clara care se foloseste si cand .... "generally, hot plugs provide better idle and acceleration than cold plugs. Cold plugs will produce more power but may idle more roughly and be harder to tune."
Batiu motor ....m-am lamurit sunt reglabile de la 7 la 20-25 ron
Conbustibil - cu mai mult nitro cu mai putin sau deloc nu imi este foarte clar. Deasemenea pe la specificatiile conbustibilului apare si procentul de ulei ...acesta mai trebuie ajutat cu ulei suplimentar sau e deajuns ce are din fabrica? In general am vazut ca procentul de ulei e de 16-16,5 %. Prin specificatile de la Magnum si ASP gasisem scris ca se recomanda 18% ulei maxim 20% iar nitro de la 0% la maxim 30% dupa rodaj.
Ar mai fi auxiliarele ...pompa, furtune silicon, furtun evacuare, incalzitor de bujie dar aici nu am nelamuriri...voi lua in functie de pret probabil.

La partea electrica este vreo regula cand de foloseste bec extern si cand se alimenteaza receptorul direct de la un pachet NiMh de 4,8 sua 6V? Ca performante-fiabilitate nu imi pot da cu parerea singurul criteriu in a alege imi ramane cel al greutatii. Un BEC-10g + Lipo 2S 1000mA-65g = 75-80g ....un pachet NiMh (intradevar de 2000mA) 4,8V-120g.

Sper sa nu supar pe nimeni cu "nelamuririle" mele...
Multam' fain...
Nulla dies sine linea!
0

#17 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 25 November 2011 - 09:27 AM

http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110001_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1100994_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110004_resize.jpg http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110005_resize.jpg

Cam asa arata acum ... Maine slefuiesc tot si continui cu infolierea...
Nulla dies sine linea!
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 25 November 2011 - 02:32 PM

Ideal este sa folosesti la rodaj acelasi combustibil ca dupa. Ideea este ca motorul sa-si faca jocurile pentru ceea ce va utiliza. OS recomanda ca la schimbarea combustibilului sa se refaca rodajul.
Minim 18% ulei, inseamna de la 18,1% in sus...nu? Se poate adauga:
http://www3.towerhob...?&I=LXS622&P=ML
http://www3.towerhob...?&I=LXS623&P=ML
Mai mult nitro inseamna reglaje mai usoare si putere mai mare. Ti-as recomanda sa utilizezi procentul mediu, 10-15%.
Este si varianta LiFe:
http://www3.towerhob...p?&I=LXYAS7&P=0
Nu necesita regulator. Are tensiunea, in general, mai mica decat cinci celule NiMH. La patru celule de NiXX esti cam aproape de pragul de tensiune minima a receptorului. Cel putin pentru mine.
Multa, multa bafta.

PS. Incearca sa tii greutatea sub control. Va fi o fiara dezlantuita.
0

#19 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 29 November 2011 - 02:39 PM

Salutare, fac un mic update la Buburuza....s-au comandat cele necesare pentru finalizarea modelului...si am gasit si motor la un om bun. Buburuza va zbura cu un SuperTigre de 4 cc... o bijuterie de motor nou nout dar vechi ... vintage (cred ca e fabricat prin anii '90 de italieni).
Duminica i-am facut buburuzei cunostinta cu aerodromul pe care sa speram ca-l va privi de sus cat de curand.
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110060_resize.jpg http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110058_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110057_resize.jpg http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110056_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110067_resize.jpg

Dupa sfaturile primite aici si nu numai am infoliat aripa pe planseta si nu pe avion...
Inca nu este fixata la locul ei. Mi-a fost atrasa atentia asupra faptului ca s-ar putea sa fie "greu de cap" cu motor de 4 cc si din aceasta cauza mai astept cu finisarea fuselajului si fixarea aripii. In functie de cum se echilibreaza cu "maruntisurile montate pe el voi vedea daca nu cumva o sa modific ori pozitia panoului de foc(mutat mai in spate) ori pozitia aripii (mutata mai in fata).

...dupa o vorba de pe aici...Va urma!
Nulla dies sine linea!
0

#20 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 29 November 2011 - 05:10 PM

Frumoasa buburuza. Sa vada campul de sus si inca cat mai repede, cat mai tine timpul.
0

#21 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 04 December 2011 - 08:27 PM

Arata bine buburuza si inca nu este gata.Chiar daca este o generatie mai veche,dar nou,o sa fi tare multumit de motor.Era unul din cele mai competitive la vremea lui,cel putin la noi in tara,unde aveam posibilitati mai restranse de acizitionare de motoare vestice.O sa ai viteza cu el, cam mare pt. buburuza.Felicitari de realizare si sa o vedem sus pana de craciun.Bafta.
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 December 2011 - 03:57 AM

Arata exceptional. Nu poate, decat, sa zboare la fel.
Multa, multa bafta si iti multumesc pentru fotografii.
0

#23 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 06 December 2011 - 07:20 AM

Salutare, facun mic up date la starea Buburuzei sau "Lady Bug" cum a fost botezata intre timp.
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110110_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110104_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110103_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110106_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/P1110102_resize.jpg
Motorul este deocamdata pe stand la aeroclub unde a papat un rezervor de combustibil ca rodaj. Va mai arde inca 2-3 rezervoare in pozitia aceea apoi va fi mutat la locul lui unde sper sa isi faca treaba pentru care a fost proiectat.
Incet, incet se apropie momentul cu primul zbor...Abia astept!
Nulla dies sine linea!
0

#24 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 December 2011 - 02:08 PM

Arata nemaipomenit, felicitari.
Te rog sa-mi scuzi curiozitatea, dar nu inteleg de ce rotita din spate nu este in axul derivei. Imi scapa ceva?
Multa, multa bafta.
0

#25 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 06 December 2011 - 08:17 PM

A 'iesit' o frumusete !!! Felicitari !!!
0

#26 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 06 December 2011 - 09:49 PM

Superb. Pailotul de incercari cand vine?
0

#27 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5157
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 07 December 2011 - 10:02 AM

Vezi postareadan_mitea, la 06 December 2011 - 02:08 PM, a spus:


Te rog sa-mi scuzi curiozitatea, dar nu inteleg de ce rotita din spate nu este in axul derivei. Imi scapa ceva?




O sa se chinuie nitel la rulaj. (ca parca nu e actionata bechia de directie).

Arata misto de tot, mai ales cu scrisul ala alb. Numai sa nu se exfolieze in timp. La mine la termic, se tot dezlipeste folia care deseneaza cabina.
Sa-l vedem pe cerul patriei cat mai repede.
0

#28 Useril este offline   Vreascu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 73
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:desenu, pictura, sculptura, motociclismul, tirul cu arcu, drumetiile si mai nu "zboru'"

Postat 16 December 2011 - 10:20 AM

In sfarsit avionul e gata....Am modificat roata spate astfel incat sa fie actionata de directie. Motorul a consumat pana acum aproape 4 rezervoare de combustibil ... undeva pe la 600-650ml. Dintre acestea 2 cu motorul pe stand si doua cu motorul pus pe model. Din cei 650ml de combustibil consumati ultima 100 de ml a consumat-o facand taxi si doua salturi mici cu "aterizari" nu foarte reusite dar fara nici o dauna. Astept o zi cu vreme ceva mai buna si buburuza va zbura. Relantiul este inca prea mare si avionul nu vrea sa stea locului....daca incerc sa il scad .... devine instabil si motorul inevitabil se opreste.



Dupa ultima aterizare cand am incercat sa il aduc spre mine motorul s-a oprit din cauza uneri denivelari de pe camp si nu din cauza ca ar fi ramas fara combustibil cum am crezut initial.

http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/DSC_0130_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/DSC_0131_resize.jpg
http://i396.photobucket.com/albums/pp46/Vreascu/Buburuza/DSC_0133_resize.jpg

Sper sa revin cat de curand cu un zbor pe bune al buburuzei
Nulla dies sine linea!
0

#29 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 16 December 2011 - 10:38 AM

Felicitari pt.reusita !!!..sper sa-l zbori cat mai curand. Desi cred ca voi starni o polemica nu ma mai pot abtine ( ...de ..varsta ) :
- nu-i asa ca daca era motorizat electric zbura din prima ?
- minunat sunetul si puterea unui termic pana la ultima picatura de combustibil insa nu-i asa ca reglajele ( daca le si nimeresti ) scad din timpul de zbor ?
- nu-i mai ieftin sa ai 4,5 pack-uti Lipo ce te vot tine macar 30-40 de zboruri cu durata a catorva ore - in comparatie cu combustibilul echivalent pt.un termic ?

....si din nou : nu-i asa ca de era electric la ora aceasta vedeam in filmulet figuri acrobatice ?

Am indraznit sa tin partea 'copilului' din eprubeta mai ales ca la anverguri relativ mici ale modelelor, motorizarea electrica ar fi fost ( in opinia mea ) mai fiabila. De nenumarate ori am vazut la camp ( pe Chitila ) timp pierdut cu termice ce se incapataneaza sa nu functioneze corect din prima.Si acum ...sariiiitiiii !!!

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 16 December 2011 - 10:42 AM

0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 December 2011 - 02:04 PM

Sacrilegiu.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro