Buburuza pin si balsa
#31
Postat 16 December 2011 - 04:14 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#33
Postat 16 December 2011 - 04:19 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#34
Postat 31 December 2011 - 11:27 PM
Pe 28 decembrie 2011 Buburuza si-a luat zborul.
Concluzii...emotii mari...zboara repede...mai repede decat ma asteptam...aerizari trantite dar fara pagube...
-centrul de greutate este prea in fata; cat de curand remediez montand "greutate utila"-un pilot in spatele mansei
-relantiul este inca prea mare ...sper sa il pot regla mai jos un pic
-am sa incerc si cu o elice 9/4 in loc de 9/6; poate poate reduc viteza cu care vine la aterizare...
-sarma trenului de aterizare este cam mica-moale 2mm; am sa pun de 3mm si poate am sa fac trenul mai inalt cu 2cm
Cam asta ar fi...una peste alta, zborul "termic" m-a cucerit ... deja ma gandesc la ceva proiecte pe 2012 ... unul din ele poate imi iese un bimotor termic...
P.S.: in total LadyBug are 12 minute in aer in doua reprize. In al doilea zbor a facut si tonou si louping ... o placere!
La multi ani!
Aceasta postare a fost editata de Vreascu: 31 December 2011 - 11:30 PM
#35
Postat 01 January 2012 - 05:32 AM
Felicitari si multa, multa bafta, fauritorule.
#36
Postat 01 January 2012 - 05:01 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#37
Postat 01 January 2012 - 10:37 PM
Vreascu, la 31 December 2011 - 11:27 PM, a spus:
-am sa incerc si cu o elice 9/4 in loc de 9/6; poate poate reduc viteza cu care vine la aterizare...
Ca sa muti centrul de masa mai in spate, mai degraba incearca cu niste plumb in coada. Ca sa pui un pilot, n-o sa fie suficient (e prea aproape de CG dorit; bratul fortei prea scurt). Incearca sa nu-l ingreunezi, si-asa zboara prea repede. Daca vrei sa-l mai incetinesti, poti incerca si putin flaps (flaperon). Vezi ca trebuie mixat cu putin profundor, insa daca trebuie profundor in sus sau in jos nu pot sa-ti spun; depinde de model.
#38
Postat 02 January 2012 - 06:45 PM
Inca ceva..am vazut ca aterizezi cu motor...(si la cata portanta are proiectul tau), si pot sa-ti spun ca orice avion din lumea asta (cu exceptia Mig-ului 21, chestii cu suflarea stratului limita...) aterieaza cu motorul in relanti. Ar trebui sa o faci si tu la fel. O sa vezi ca va fi cu viteza mai mica. La primele mele zboruri cu motor..ghici ce am invatat in zona...!!!..panta e aterizare. La primul meu zbor RC termic numai asta am facut..panta de aterizare. Nu am trecut la nimic altceva pana nu am fost sigur ca-l pot pune jos in siguranta. Mi-a prins foarte bine lucrul asta, mai ales cand s-a mai si oprit motorul.
#39
Postat 02 January 2012 - 07:26 PM
Conteaza si CG-ul si trimajul asa incat si la viteza mica si la viteza mai mare el sa continue sa zboare orizontal fara a pierde sau castiga altitudine.
Nu va reusi insa sa fileze lung la aterizare ca un model cu fuselaj lung.
In rest .... Felicitari ! este tare dragut modelul .
#40
Postat 03 January 2012 - 06:48 AM
REAL DESIGN, la 02 January 2012 - 07:26 PM, a spus:
Nu va reusi insa sa fileze lung la aterizare ca un model cu fuselaj lung.
Stiu pe cineva care daca ar citi propozitia de mai sus, te-at pica la examenul de aerodinamica. (si sunt destui care stiu despre ce vorbesc)
PS. lungimea fuselajului nu are treaba cu filarea, aici intervine scaderea portantei odata cu scaderea vitezei, in imediata apropiere a solului. Un avion cu un fuselaj mai lung este doar mai stabil fata de unul cu fuselaj mai scurt, (iar suprafetele de comanda din coada sunt mai mici fata de acelasi fuselaj mai scurt, pentru a obtine acelasi efect.)
#41
Postat 03 January 2012 - 09:29 AM
Mihai_supy, la 03 January 2012 - 06:48 AM, a spus:
PS. lungimea fuselajului nu are treaba cu filarea, aici intervine scaderea portantei odata cu scaderea vitezei, in imediata apropiere a solului. Un avion cu un fuselaj mai lung este doar mai stabil fata de unul cu fuselaj mai scurt, (iar suprafetele de comanda din coada sunt mai mici fata de acelasi fuselaj mai scurt, pentru a obtine acelasi efect.)
Asa o fi ... eu sunt economist si habar nu am de aerodinamica - nici Barbu Lautaru nu facuse Conservatorul iar Eistein avea numai note proaste la mate si fizica .
Ideea este ca el maria sa modelul, va trebui sustinut din profundor ca sa il apropii fin si delicat de sol ( micrometric, filat ,asezat .. cum se spune stiintific nu stiu ) iar un fuselaj scurt se va zbate la fiecare atingere a profundorului si la aterizare si in aer la fiecare schimbare de directie .
Probabil dupa ceva antrenament se va reusi stapanirea lui foarte bine.
P.S.
Tot conform cunostintelor teoretice ( repet eu habar nu am ) acest model poate plana in caz ca se opreste motorul sau se doreste aterizare la ralanti, deci la viteza mica ?
#42
Postat 03 January 2012 - 02:05 PM
- orice model planeaza, problema e finetea....(teoretic finete aerodimanica =raportul dintre distanta parcursa si pierderea de inaltime in atmosfera standard...excelenta la IS29D2, si groaznica la Mig-ul 21).
Legat de modelul in cauza..zboruri cat mai multe, bidoane cat mai multe ..atentie la flama zborului termic, ca doare mai tare ca cea de la sudura!!!
#43
Postat 03 January 2012 - 09:16 PM
REAL DESIGN, la 03 January 2012 - 09:29 AM, a spus:
Ideea este ca el maria sa modelul, va trebui sustinut din profundor ca sa il apropii fin si delicat de sol ( micrometric, filat ,asezat .. cum se spune stiintific nu stiu ) iar un fuselaj scurt se va zbate la fiecare atingere a profundorului si la aterizare si in aer la fiecare schimbare de directie .
Probabil dupa ceva antrenament se va reusi stapanirea lui foarte bine.
Ideea cu Einstein e gresita, e un mit.
Ideea cu fuselajul este corecta, insa aici intervine coarda aripii, care este foarte generoasa. Asta ar trebui sa aduca o stabilizare buna.
#44
Postat 03 January 2012 - 09:56 PM
#45
Postat 04 January 2012 - 02:01 PM
Am zburat un Piper scurt ... valuri , am zburat un Corsair scurt .... valuri, am zburat un Edge
scurt .... valuri, am zburat un YAK Extreme Flight ( scandura ) .... valuri .... si tot asa .
Am zburat un F3A lung ..... firul ierbii 10 km de zici ca nu se mai aseza odata
Asta este si un criteriu in alegerea modelelor , inclusiv a celor de 3D ... caut ca lungimea sa fie cat mai apropiata de Anvergura.
Am curaj sa afirm ca daca modelul in cauza ( Buburuza ) ar fi construit prin modificarea proiectului
si ar fi facut cu un fuselaj mult mai lung pastrandu-se restul absolut la fel se va simti si la zbor respectiva modificare.
P.S.
Exemplu :
Desi aparent sunt la fel ..
Telink planeaza si il poti ateriza fara motor .
ParkMaster nu ! - cade bolovan daca nu are motor .
Asta referitor la faptul ca orice model planeaza diferenta fiind
doar finetea .. ParkMaster-ul e cam lipsit de fineturi se pare !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 January 2012 - 02:04 PM
#47
Postat 04 January 2012 - 04:36 PM
Mihai_supy, la 03 January 2012 - 09:56 PM, a spus:
Tu uiti o categorie de modele si avioane reale care efectiv nu au ampenaj orizontal. Aripile zburatoare pot fi foarte stabile. Faptul ca unele au nevoie de stabilizare electronica (B2) este de la lipsa completa a oricarui ampenaj (vertical). Planoarele si avioanele Horten nu aveau calculatoare. Vezi topicul cu alula si o sa vezi ca model mai cuminte e greu de gasit.
Iar centrul de presiune variaza cu unghiul de atac. De altfel, centrul de presiune e o idee veche si invechita, care nu se mai foloseste in aerodinamica, decat ca sa explice mai usor anumite fenomene celor care nu sunt avizati.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 04 January 2012 - 04:37 PM
#48
Postat 30 August 2012 - 10:49 AM
Pozitia aripii este mai in fata cu 3 cm ceea ce a facut ca CG-ul sa fie unde trebuie fara pic de plumb.
Cam asa zboara acum....
Zboara mai repede decat ori am pilotat eu pana acum ...si inca am emotii cu buburuza in aer....dar am sa ma obisnuiesc eu si cu asa ceva...
#49
Postat 30 August 2012 - 11:44 AM
O intrebare, aici in ultima poza, ce are pe bordul de atac? Pare sa fie ceva cu riduri, sau e doar o iluzie optica?
:lol:
#50
Postat 30 August 2012 - 12:14 PM