T-33 SkyAngels Cumparat doar spuma de la HK
#31
Postat 31 July 2012 - 10:46 AM
Devine mai sensibil la vant lateral si daca nu sunt montate corect ( paralele amandoua dar pe axa modelului etc ) pot crea nemultumire.
Modelele de acrobatie le au demontabile ca sa le poti folosii doar atunci cand trebuie sau ai nevoie.
Este doar o mica precizare.
#32
Postat 31 July 2012 - 11:28 AM
Parelel pe axa modelului zic eu ca la ochiul meu cel chior, am reusit sa le montez. Din cei 4cm 2,5cm vin deasupra aripii si 1,5cm vine dedesubtul aripii. Le-am inclinat putin cu partea care vine deasupra aripii spre exterior - nu stiu cat de bine am facut ... vad eu mai tarziu.
Ce altceva as mai putea sa fac sa mai maresc portanta modelului, sau sa-i imbunatatesc comportamentul la ... viteze mici?!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#33
Postat 31 July 2012 - 12:55 PM
Greutatea/Suprafata portanta = incarcare Alara . Daca incarcarea este mare inseamna ca modelul este mai greu si va avea nevoie de viteza marita pentru a zbura.
Deci ca sa zboare bine si la viteze mici fara a se angaja trebuie lucrat la cele doua .. fie micsorata greutatea , fie marita suprafata portanta - conteaza si profilul de la aripa .
Toate insa sunt greu de modificat asa incat dintr-un model de viteza sa faci un domol Fun-Fly - poti ajusta cate putin .
Alegerea trebuie facuta inca de la achizitia modelului - vreau viteza sau un model domol si stabil.
#34
Postat 31 July 2012 - 01:10 PM
In mod evident, in momentul de fata am ajuns intr-un punct unde nu mai am ce si cum reduce din greutate si singura optiune mi-a ramas sa-i fac ceva sa-i imbunatatesc portanta. Nu ma intelege gresit, nu mi-am propus sa fac din el un ... slow-fly/Fun-Fly ci doar sa-i mai reduc cu macar 5kmh (poate 10kmh) viteza cu care vine la aterizare, pentru ca vine la aterizare cu cel putin 25kmh!!!!
N-aveam de unde sa stiu ca va fi atat de ... vitezist la aterizare/decolare. Practic, am F16-le care are anvergura aripii de numai 53cm si se comporta intr-un mare fel pe ambele episoade (decolare/aterizare), in vreme ce T33-ul are anvergura de 70cm!!! si e ... vai vai!!!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 31 July 2012 - 01:12 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#35
Postat 31 July 2012 - 01:15 PM
Sau setate eleroanele pe flaperon - adica coboara cateva grade ca si flapsurile si de acolo lucreaza in continuare ca eleroane.
Necesita teste pentru gasirea unghiurilor optime de cabrare.
#36
Postat 31 July 2012 - 01:50 PM
N-as putea mari suprafa aripii in zona de pe langa corpul modelului, in fata si in spate?!
Multumesc oricum ca-ti bati capul cu ... mine!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 31 July 2012 - 01:51 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#37
Postat 31 July 2012 - 01:57 PM
#38
Postat 31 July 2012 - 02:01 PM
Iar cu profundorul, mai e o probelma: sub el se afla evacuarea aerului care ... eu am taiat-o pentru a imbunatati traciunea modelului, dar care acum - cu motorul pornit trage de coada in jos si de bot in ... sus.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 31 July 2012 - 02:02 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#39
Postat 31 July 2012 - 11:13 PM
IMAG0753.jpg (95.7K)
Number of downloads: 47
Adevarul este ca ... modelul a fost proiectat cu niste "rezervoare" uriase ce trebuiau infipte in capatul aripilor, rezervoare pe care eu am ales sa nu le montez ca sa reduc din greutate si frecare! Proiectantul insa ... a gandit el ceva si probabil ca prost n-a fost cand a ales sa includa in kit si acele rezervoare ... doar ca eu m-am crezut mai ... destept decat el.
Este incredibil ce diferenta mare fac doua bucati ovale de depron din capatul aripiilor!!! Absolut incredibil! Vorba unui clasic in viata - "trebuie sa vezi ca sa crezi"!!!
Acuma, pot sa ma pregatesc linistit pentru zbor la panta cu T33-ul!
Multumesc tuturor celor care si-au batut capul!
Sanatate si aterizari line va doresc!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 31 July 2012 - 11:15 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#40
Postat 02 August 2012 - 12:42 PM
Nu stiu care a fost viteza maxima, pentru ca n-am avut la mine sculele necesare, insa e ... uau!!! "Outele" alea din varfurile aripilor isi datoria cu brio, pentru ca pe vant de 26kmh ... am prins T-ul in mana (aproximativ ...), venind lateral de vant. Am scris "aproximativ" pentru ca ... i-am pus un fel de stop pe piept si apoi am pus mana pe el, pentru ca nu ma hotaram de unde sa-l prind.
In alta ordine de idei, in poza de mai sus, cred ca se vad clar eforturile mele de a-i reduce din greutate, cum i-am taiat din tub pana aproape la jumatatea cozii pentru a-i largi gaura de evacuare - care acuma genereaza un efect de trage de coada in jos si cred ca d-aia nu mai are autoritate profundorul. Cred, de asemenea, ca se vad si SFG-urile sub forma de "oua", sfg-uri care fac o treaba excelenta micsorand dramatic (pentru mine) viteza la care modelul este controlabil si nu angajeaza. Sper ca zilele astea Edi sa croiasca niste SFG-uri de-o forma mai ... aerodinamica si mai estetica, pastrand in acelasi timp functionalitatea.
Incet, incet, scarba asta, care pana acu' cateva zile imi dadea cosmaruri si nopti nedormite (la propriu), incepe sa devina model favorit.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#41
Postat 20 August 2012 - 08:16 PM
Noile SFG-uri proiect marca Edi ii confera modelului si mai multa stabilitate fata de cele concepute initial de mine. Practic, acum modelul il pot lansa pe vant slab (8-13kmh) fara sa fie nevoie sa mai alerg ca disperatul.
Modelul arata cam asa:
Picture 1103.jpg (45.11K)
Number of downloads: 31 Picture 1101.jpg (67.13K)
Number of downloads: 31 Picture 1102.jpg (53.46K)
Number of downloads: 35
Trebuie sa recunosc ca lucerna tunsa si uscata de soare cam lasa urme in avionas.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma