T-33 SkyAngels Cumparat doar spuma de la HK
#1
Postat 10 November 2011 - 09:57 PM
Per anamblu o achizitie buna dupa care nu imi pare rau :drinks:
In poze se vad urmele postei si cum arata crasuit si plin de pamant ca a cazut pe aratura.
DSC07457.jpg (122.15K)
Number of downloads: 149 DSC07458.jpg (128.89K)
Number of downloads: 101
DSC07462.jpg (197.74K)
Number of downloads: 116
DSC07463.jpg (166.85K)
Number of downloads: 110 DSC07466.jpg (164.92K)
Number of downloads: 93
DSC07467.jpg (169.57K)
Number of downloads: 98 DSC07470.jpg (186.11K)
Number of downloads: 112
DSC07471.jpg (201.79K)
Number of downloads: 163 DSC07472.jpg (134.09K)
Number of downloads: 172
#2
Postat 10 November 2011 - 09:58 PM
#3
Postat 10 November 2011 - 10:46 PM
Niste poze cu el ... in toata speldoarea lui, se poate?!
La ce greutate este, gata de zbor cu nanotech-ul?
Sa nu uit, multumesc de info pentru expo si dr., dar si pentru tipul servo-urilor folosite! :nea:
Sa-l stapanesti sanatos si sa-l zbori cat de mult iti va dori sufletelul!
Aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#4
Postat 11 November 2011 - 08:47 AM
e bine postat aici in sectia de EDF & jet
#5
Postat 11 November 2011 - 01:45 PM
bluanglt33.jpg (62.61K)
Number of downloads: 99 macheta.jpg (230.65K)
Number of downloads: 90
DSC07495.jpg (172.46K)
Number of downloads: 112 DSC07496.jpg (267.93K)
Number of downloads: 112
DSC07497.jpg (306.09K)
Number of downloads: 116 DSC07501.jpg (311.71K)
Number of downloads: 114
DSC07505.jpg (138.28K)
Number of downloads: 120 DSC07507.jpg (281.21K)
Number of downloads: 111
Aceasta postare a fost editata de DDaniel: 11 November 2011 - 01:49 PM
#6
Postat 11 November 2011 - 07:43 PM
Totusi, T33-ul arata ... ciudat fara rezervoare! E ... ciudat, nimic nu-ti spune cum ca ar fi T33.
Din cate am putut sa-mi dau seama din videoclip, se vede totusi destul de bine in culoarea asta albastra. Parerea mea este ca daca-l vopsesti cu alb si cu rosu ... o sa-l vezi tot nu, daca avionul se duce la mai mult de 400m de tine.
Mutlumesc de info si de poze!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#7
Postat 19 December 2011 - 08:10 PM
Mi-am comandat si eu un kit, am deja un EDF de 55mm capabil (zic ei) de 470g tractiune, insa ca acumulatori pentru el am un rhino de 1350 care-s cam ... greuti (cca 125g) fata de nanotecii de 1000.
Daca poti sa-mi pui o poza pe care sa materializezi cumva CG-ul ... ar fi nemaipomenit.
Pe langa T33 mi-am mai comandat un F16, sa-l am ... de "curat", ca pe asta care-l am acum, desi continua sa zboare excelent, i-am cam stricat botu si nu mai are ... look-ul acela "original".
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#8
Postat 11 January 2012 - 12:09 AM
Evident ca imediat ce am ajuns acasa m-am apucat de treaba si am montat aveonul. L-am dotat cu 2 servo-uri hxt pe eleroane si cu un corona pe profundor, iar ca motorizare a primit un pack EDF55+motor de 4300kv capabil (zic ei) de 470g tractiune, anume asta: http://hobbyking.com...?idproduct=6566 . Eeee dupa ce l-am bibilit, i-am dat cu scotchi pe aripa si pe fund sa nu se zgarie la aterizare, am taiat o bomba/rezervor din ala si l-am transformat intr-un fel de protectie pentru servo de pe eleroane ... l-am cantarit si RTF (cu un 1350mAh Rhino) cantareste 432g.
Cele 432g n-ar fi o problema la tractiunea declarata de producator, daaaar ... EDF-ul este crunt de gatuit si de abia daca reuseste un 200g tractiune ... Azi l-am luat la munca si desi a batut vantul crunt, m-am incumetat la mai multe incercari de a-l face sa zboare. Tractiunea deficitara insa ... la greu.
Aveonul pur si simplu nu reusea sa se mentina in aer. Il aruncam gospodareste, contra vantului, cat avea inertie mai si urca (cu motorul in blana, bineinteles), insa ... in maxim 50m trebuia sa-l aterizez pentru ca oricum cadea, nereusind sa mentina o viteza suficienta pentru a avea portanta necesara.
Partea tampita este ca ... in afara corpului aveonului, atarnat de fire, motorul ridica aveonul, dar cand il bag inapoi in tub ... chiar si fara sa-i obturez admisia de aer ... moare, abia daca reuseste sa realizeze un flux de aer pentru 200g tractiune.
In seara asta l-am desfacut si l-am mai luat la bibilit in sensul in care, daca ieri am sapat locasul EDF-ului cu ... varful pistolului de lipit electric, in aceasta seara am incalzit pe aragaz o lingurita cu coada lunga si ... i-am mai marit atat admisia cat si evacuarea. Cu toate acestea, tot nu pare suficient ... tot nu reuseste sa realizeze tractiune suficienta. Oricum, situatia pare ca s-a imbunatatit substantial, insa ... nu sunt convins ca si suficient.
Din cate se pare, tubul prin care trebuie sa intre aerul si prin care trebuie sa iasa ... parese ca-i gandit numai si numai pentru EDF de 50, facand astfel EDF-urile de 55 ... inutile. Am citit pe RCH (site-ul international ...) si am vazut si cativa care au pus EDF-uri de 55, insa desi spuneau c-au sapat de ... n-au mai putut in scartaitoare pentru a permite un flux de aer decent ... nu stiu ce rezultate, pe bune, au obtinut.
Inca nu ma dau batut, mai incerc si maine, sa vad rezultatul largirii tubului cu ... lingura incinsa!
Odata cu T33-ul mi-am mai luat un F16 ... si faceam in seara asta comparatie intre ele ... cel vechi e asa de ... murdar, purtand semne clare ale folosirii aproape zilnice!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 11 January 2012 - 12:10 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#9
Postat 14 January 2012 - 05:53 PM
Acuma, pe seara (cam pe la 16:20) am iesit si am descarcat doi acumulatori cu inculpatul.
Cateva concluzii:
1. e ... racheta, desi am reusit si sa zbor cu el la juma' de throttle, e ... racheta, vitezist rau. In linie dreapta permite zborul cu acceleratia la jumate, dar daca te maninca sa iei viraje ... trebuie sa le iei laaargi, pentru ca altfel imediat angajeaza. Cel mai bine e sa-l accelerezi putin sau mai bine aproape de maxim si ... sa-l inscrii in viraj.
2. e foarte, foarte ... foarte agil atat pe orizontala cat si pe verticala.
3. pe un vant de cca 16kmh e stabil, insa este atat de responsiv incat F16-le raportat la T33, face ca F16-le sa fie ... un banal trainer. Pana si turbaciunea de Epo Park-Jet care parea sa fie cel mai agil model din flota, paleste grav in lui T33 ca agilitate si responsivitate.
4. la aterizare vine ... repejor si nu prea in lung de linie, adica nu prea fileaza asa mult, evident - fara motor.
Imi aduc aminte spusele colegilor mei constanteni de suferinta intr-ale aeromodelismului, care-mi spuneau ca acrobatele au aripa jos (de regula) iar nea T33-ul ... cam asa este. F16-le are aripa la jumate, motorul fiind situat sub ea. La T33 ... toate sunt peste aripa.
Mie mi-a iesit cu acumulatorul Rhino 1350mAh 30C la 438-440g. Fara acumulator are 317g si ma tot intreb ce si de unde sa-i mai fac sa-l mai usurez ...
Am taiat si am lasat liber/la vedere placuta aia de aluminiu a ESC-ului, am "dezbracat" aproape nud acumulatorii ... ma gandesc sa fac cumva sa schimb si mufele ... desi cred ca-i o idee nu tocmai buna ...
Pentru a aranja CG-ul in locul unde-i recomandat de producator, loc unde avionul se simte bine in zbor, i-am prins sub partea de jos a tubului o moneda de 50 de bani. As renunta la ea si as duce acumulatorul mai in fata, da' nu prea mai am unde ... Ma gandesc ca un nanotech de 1000mAh care-i mai usor, imi va permite sa renunt la moneda ...
Zboara frumos, dar ... am de invatat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#10
Postat 14 January 2012 - 06:36 PM
PaunFD, la 14 January 2012 - 05:53 PM, a spus:
Ma mir ce anume ai dezbracat ca sa-i usurezi, erau hardcase cumva?! Invelisul termocontractil in care se afla celulele reprezinta un minim de protectie, daca ti se pare ca merita 2-3g in schimbul riscului de a lua foc la un crash, n-ai decat ...:rolleyes:
#11
Postat 14 January 2012 - 08:33 PM
Le-a mai ramas o alta duda da' dintr-un plastic mai ... cauciucat, mai moale, p-aia n-am mai dat-o jos ... inca. Duda aia din plastic mai cauciucat/moale pare lipita pe celule de jur imprejurul acestora.
Imi cer scuze da' nu ma cunosc cu termenii de specialitate si ... explic si eu ceva, cum ma pricep, desi cred ca mai bine era o ... poza.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#12
Postat 15 January 2012 - 09:55 AM
#13
Postat 22 January 2012 - 07:26 PM
Probabil ca nu doar T33-ul meu e ... sensibil la CG si stanga-dreapta.
Azi am iesit din nou cu el dupa ce aseara, cu ajutorul consoartei am lipit la el si cu superglue si cu scoci si cu placaj de balsa - fancadu-l la loc si am reusit sa-l echilibrez bine (zic eu) dupa cateva boturi infipte in zapada (noroc c-a nins) si dupa o burta pleasca de zapada.
Cam asa arata dupa noile peripetii pe zapada:
Picture 996.jpg (56.13K)
Number of downloads: 82 Picture 997.jpg (57.16K)
Number of downloads: 91
O problema mare pare sa fie sistemul ciudat de actionare al profundorului, care n-am reusit sa-i dau de cap si sa-l fac sa miste cele doua aripioare ale profundorului la valori egale. Iar ca sa fie treaba oabla ... m-a si mancat undeva si am dat suburul acela de blocare al tijei de actionare cu superglue ... sa fiu sigur ca nu se mai desface ... :hi:
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#14
Postat 25 March 2012 - 05:20 PM
Am reusit ca la aterizare sa-l fac sa planeze mai ... lung, activand din telecomanda functia "aribrake" (care ridica cred ca 8grade profundorul).
Folosind expo mai mare la 70% l-am facut mai stabil pe stanga-dreapta.
Mai am de furca cu el la lansare, pentru ca cu motorul in plin, cuplul mi-l intoarce spre stanga si ... pana sa ajung eu sa pun mana pe radiocomanda, el e deja cu burta-n sus si ... la cei 2-3 metri de sol si in limita de viteza zborul pe spate este exclus. Astfel ... se-nfige cu botu'n pamint! Lemnul de balsa, desi era destul de gros, a cedat nervos dupa cateva astfel de lansari nereusite si s-a cerut inlocuit cu o bagheta de fibra de carbon.
Stiu ca unele pareri sunt cum ca EDF-ul n-are cuplu, insa i-am spus si motorului ca n-ar trebui sa se intoarca spre stanga ... da' el nu-mi raspunde decat un limba lui acolo, limba pe care inca n-am reusit s-o inteleg.
Varianta cea mai buna de lansare de pana acum s-a dovedit a fi lansarea cu vantul in lateral stanga modelului, pentru ca vantul sa-l impiedice sa se roteasca ...
Odata ridicat pe ceriu se comporta excelent si este ... asa frumos, incat te face sa uiti de micile inconveniete de la lansare.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#15
Postat 09 July 2012 - 02:36 PM
Faza asta mi-a scos planorismul din cap :drinks:
Ce zbor la firul ierbii, ce zbor la panta, ce zbor pe vant, ce planorism ... incarcare alara si alte dude?! Ce-s alea?! El e ... tata si mama lor!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 09 July 2012 - 02:38 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#16
Postat 09 July 2012 - 04:40 PM
#17
Postat 19 July 2012 - 09:08 AM
Cum insa motorul se afla in fluxul de aer si deci se raceste ... racindu-se cred ca poate macar pentru lansare sa suporte ce-i 50A. In felul acesta zic eu ca cel putin cu acumulatorul de 1000 voi ajunge la o greutate decenta (400g) care sa-mi permita sa si aterizez modelul pe pamint si nu in ... lucrena sau grau (care l-au si secerat), iar la lansare sa nu mai am chiar nici un fel de emotii. Timpul de zbor insa o sa vad cam cum o sa fie ... pentru ca acum, dintr-un 3S de 1300 la incarcare accucel-ul baga cca 1050 - 1100mAh dupa numai 6min de zbor cu stick-ul la jumate si doua reprize cu stick-ul la maxim sau la 80% pentru o urcare la verticala, un looping - ceva.
Am in plan un Jas 39 Grippen, bineinteles tot cu EDF 50mm (ca daca tot sunt io chior ... ), in ciuda criticilor pe care cei care deja l-au zburat i le aduc - in ceea ce priveste CG-ul si cei 6-8mm up-trimm pe elevator. Studiind informatiile de pe net referitoare la Jas 39 si Mirage 2000 (EDF 50mm) am oobservat ca ... amindoua au cam aceleasi probleme ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#18
Postat 19 July 2012 - 09:32 AM
bafta la zbor
#19
Postat 19 July 2012 - 09:53 AM
Inca odata multumesc mult!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#20
Postat 19 July 2012 - 12:19 PM
PaunFD, la 19 July 2012 - 09:08 AM, a spus:
Cum insa motorul se afla in fluxul de aer si deci se raceste ... racindu-se cred ca poate macar pentru lansare sa suporte ce-i 50A.
Daca motorul accepta numai 30A atunci atata accepta, indiferent ca ESC poate furniza 50A (poate sa o faca la un motor mai puternic, dar nu inseamna ca si forteaza curentul ala in orice motor, pentru ca legea lui Ohm nu-i permite).
Problema este atunci cand motorul e capabil de 50A de exemplu, si ESC-ul e rated 30A. ESC-ul va da mai mult de 30A daca motorul ii cere, insa se va supraincalzi si in final arde.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 19 July 2012 - 12:21 PM
#21
Postat 19 July 2012 - 01:59 PM
Ca o accepta sau nu mai multi amperi ... cand s-o arde ... acuma io nu stiu ... si nici nu imi bat capul, da' parca, parca sa zic ca ... pana se arde accepta mai multi amperi ... zic si io ... Daca ar fi sa ma iau dupe ce am auzit io c-a mai zis Ohm asta de zici tu Dorine ca te cunosti cu el ... daca ii dai mai multi volti - mentinand si amperii , cam implicit ii dai si mai multi amperi ... si practic il fortezi sa-i primeasca ... zic si io ... (cand sudezi, fierul pe care-l sudezi accepta un nr de amperi, dupa care ... cedeaza)
In fine ... cum iti povesteam, aspectele teoretice pe mine ma pasioneaza mai putin, finalitatea e cea mai importanta, adicatelea ... daca ii dau motorului 50 de amperi si se incalzeste rau ... atunci (daca nu s-a prajit deja) tura viitoare o sa am grija sa-i dau mai putin.
Stii tu mufa aia jst care ziceai tu ca e rated si ca nu suporta mai mult de 15 Amperi?! Se simte foarte bine si la 40A daca are racirea necesara! De fapt, imi amintesc ca ai vazut ultronul echipat cu ESC de 30A si motor la fel, in zbor urcand in plin ... si practic sugand amperi ... in plin si ... si. :pardon:
Sanatate, aterizari line, si tie si lui Ohm ala!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#22
Postat 19 July 2012 - 02:22 PM
Tensiunea, voltajul, ia-o ca o presiune, si curentul ca debitul de lichid intr-o conducta. Ca sa ai debit mai mare trebuie sa bagi presiune mai mare.
Cat despre mufa JST, nu te gandi ar trebuie sa scoata fum daca depasesti curentul, ca un ESC. E destul de toleranta, insa daca depasesti rating-ul de 10-15A, pierzi o tensiune considerabila pe ea si implicit energie electrica. Bine, daca exagerezi o sa se si topeasca .
Sanatate!
#23
Postat 19 July 2012 - 03:58 PM
Curentul din motor este proportional cu lucrul mecanic efectuat de motor plus tensiunea de alimentare. Deci o sa poata consuma cei 50 A dar eficienta motorului va fi extrem de scazuta, drept urmare nu o sa se poata bucura de puterea la iesire. Daca motorul este specificat la 30 A si tu o sa-i dai mai multi amperi poti arde infasurarile/bobinele pentru ca firul din bobina proababil poate sa duca maxim 30 de amperi.
#24
Postat 19 July 2012 - 04:24 PM
matei_silviu, la 19 July 2012 - 03:58 PM, a spus:
Curentul din motor este proportional cu lucrul mecanic efectuat de motor plus tensiunea de alimentare.
Are.
Curentul nu e proportional cu puterea mecanica a motorului, decat daca neglijezi curba de putere, care nu este liniara (si nu e de neglijat).
In full throttle, curentul creste pe masura ce turatia motorului scade din cauza sarcinii, aproximativ proportional cu diferenta pana la turatia maxima in gol (kv * tensiune).
Cand motorul e in stall (blocat, presupunand ca ESC nu ar intrerupe functionarea din motive evidente) curentul este maxim, determinat de rezistenta bobinajului si tensiunea de alimentare ( Imax=U/r ), peste valoarea aceasta neputand sa creasca, chiar daca un ESC de 1000A de exemplu pompeaza cat poate.
Se poate depasi curentul maxim recomandat al motorului (care evident este < curentul maxim de stall) fie prin alimentarea la o tensiune prea mare fie prin cuplarea la o sarcina neadecvata (elice prea mare), dar in niciun caz prin folosirea unui ESC sau altul.
#25
Postat 19 July 2012 - 04:32 PM
Eu am inteles ca PaunFD vrea sa foloseasca o tensiune mai mare fata de ceea ce a folosit pana acum (4s in loc de 3s) ceea ce va duce la o crestere de curent considerabila.
Imi cer scuze daca am inteles gresit.
Ciao,
Silviu
P.S. Daca s-ar ajunge la limitarea data de rezistenta bobinajului atunci ar fi mari probleme cu motor/esc/baterie ... De obicei aceasta rezistenta este de miliohmi
#26
Postat 19 July 2012 - 04:58 PM
matei_silviu, la 19 July 2012 - 04:32 PM, a spus:
Cu siguranta, de aceea ESC nu permite full throttle cu motorul in stall (ESC brushless, cele brushed neavand de unde sa stie daca motorul e blocat sau nu), pentru ca "stie" ca in acest caz curentul ar fi mare indiferent de motor, in rest putine ESC-uri au senzor de curent sa-si dea seama cand le sunt depasite limitele ca sa intrerupa.
Gata, sper sa nu se supere dom' Paun ca am deturnat T-33-ul. Topicul :blush:
#27
Postat 19 July 2012 - 05:01 PM
Corect ce spui tu, in sarcina, amperii folositi cresc pe masura ce turatia motorului ar tinde sa scada datorita ... sarcinii, incercand prin amperii sa se mentina turatia ceruta. In cazul pe care-l am eu in vedere, motorul capabil de 4800kv (cred - nu sunt sigur) va trebui la 14V (de ex.) sa realizeze cca 67200rpm. In mod evident consumul cu aceeasi elice a EDF-ului este mai mare pentru a realiza aceasta turatie, fata de consumul necesar realizarii 57600 rpm la 12V. Daca motorul "sugea" 30A la 57600rpm, cred ca este clar ca va suge mai mult la 67200rpm.
Daca vrei, in ecuatia aia a lu' nenea Ohm asta, am un Imax 30A la 12,6V si ... in mod clar voi avea un Imax mai mare la 14,8V, avand in vedere ca rezistenta ramane constanta :blush:
Acuma, aportul de amperi, clar mai mare la 4s fata de 3s, se ca concretiza si prin caldura ... caldura care daca nu este disipata corespunzator ... arde bobinajul, de fapt ... aia era ingrijorarea mea.
Revenind la exemplul cu ... jst-ul: aplicarea in practica a ecuatiilor ... tolerantelor, etc. nu bate intotdeauna la virgula cu ... ce scrii pe hartie. Ca eficienta jst-ului si ca exista pierderi de energie pe aceasta e una, insa ... din punctul meu de vedere acestea sunt neglijabile, atata vreme cat imi permite sa ma joc (la propriu) cu ultronul care suge cel putin 30A vreme de 15-25min!!! Intr-o lume perfecta, sau poate ca alta mufa mi-ar permite sa ma joc ... 27min!!! poate chiar 35min, adica ar aduce un aport real al randamentului si eficientei astfel incat sa-mi permita sa ma joc ... 35min!!!! Daca castigul cu alta mufa ar fi de ... +10 min timp de joc, atunci poate ca s-ar justifica o alta mufa ... daca insa castigul e de maxim 5min ... atunci nu se justifica nici macar sa scot din dulap pistolul de lipit.
Pe mine, pana la urma, ma intereseaza putere mai mare la lansare, care in mod evident o da un 4s ... si o greutate mai mica, care iarasi o da un 4s de 1000mAh, fata de un 3s de 1300mah
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 19 July 2012 - 05:03 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#28
Postat 19 July 2012 - 05:26 PM
Deci atata vreme cat iti asumi cu buna stiinta posibilitatea sa arzi motorul poti sa incerci. Zic asta pentru ca din punctul meu de vedere ceea ce poti pati sau nu este sa se arda motorul. Dar chiar daca nu-ti arzi motorul sa nu-ti imaginezi ca o sa obtii o performanta remarcabila in plus datorita faptului ca motorul va functiona intro regiune de eficienta foarte proasta.
#29
Postat 19 July 2012 - 10:24 PM
Am folosit 4S pe echiparea stock a lui F16 (50mm EDF) pana cand ... am umflat si distrus acumulatorul, descarcandu-l prosteste pana la ultima picatura (nici n-a durat mult si asta-i alta poveste). Ideea este ca oricat de proasta a fost respectiva eficienta a intregului ansamblu (ESC + motor), cel putin dpdv al meu ca ... cel care duce "jucaria" a fost si ramane o experienta incredibila. Aermodelul avea in clar tractiune supra-unitara si permitea lansarea ... din coada, la verticala, sau hai ... la 70 de grade fata de orizontala, urca la verticala sigur si suficient de repede cat sa-l pierzi din vedere, trecerile la joasa inaltime erau o ... adevarata incantare, astfel ca zborul lui F16 cu acumulator 3S chiar si daca acesta era capabil sa dea si ... 45C constant, faceau ca modelul sa para o simpla ... barca lenesa.
Poate ca as fi putut obtine performate apropiate daca ... as fi echipat F16-le cu alt ESC mai ... fortos, cu un alt motor mai ... fortos (de asemenea) alimentandu-l cu un lipo 3S, folosind astfel mai eficient energia data de lipo-ul 3s. Da' daca ai de ales intre putini bani pe un lipo 4s si multi bani pe un ansamblu performant ESC + EDF + motor pentru performante asemanatoare sau ... apropiate, cred ca varianta cea mai fezabila este ... lipo 4s.
Acuma, eu deja am T33-ul, echipat cu ... ESC-ul si motorul in cauza, care ... zboara chiar bine cu lipo 3s. Pune insa probleme mari la ... lansare si la aterizare, pentru ca ... mai multe, dar in principal pentru ca in loc de 360g (cat zic unii producatori) si 385g cat zic altii, are cca 420g RTF.
Ca variante as putea sa ... caut o echipare (motor + EDF + ESC) mai ... eficienta la 3s, sau sa-i pun un lipo 4s. O echipare mai "eficienta" s-ar putea sa mai aduca un plus de greutate sau sa nu aduca (insa ... cred ca mai degraba va aduce un plus de greutate) care ... chiar daca va aduce tractiune supraunitara in eficienta ei, aterizarea tot problematica va fi, modelul apropiindu-se tot mai mult de ... ceea ce se numeste "piatra".
Un pack lipo 4s, in mod clar este mai ieftin decat ESC + EDF + motor si culmea este mai usor decat un pack lipo 3S. Aceasta varianta mi se pare mai ... fezabila pe ceea ce vreau eu: o decolare usoara si o aterizare mai ... planata, mai controlabila si ... in principal mai indepartata de ... notiunea de piatra. Ca in acest mod voi duce motorul, asa cum bine spui tu, intr-o zona de eficienta foarte proasta ... nasol, da' prefer sa aterizez si sa decolez modelul fara emotii, chiar daca in zbor, motorul nu va fi capabil sa propulseze modelul dincolo de 160mph ... Oricum, chiar daca motorul va fi in acea zona de eficienta proasta, tot va fi ca si performanta, peste ceea ce da el atunci cand este alimentat cu 3s - cel putin ... teoretic.
Cand spun "performanta", nu ma refer la ... eficienta, ci strict la ... o turatie mai mare si o tractiune statica mai mare, cum nu ma astept nici la o longevitate mai mare a motorului. Adica exact ceea ce am nevoie in acest moment si ... ceea ce imi permit atat dpdv financiar cat si dpdv ... a lenii care trebuie invinsa pentru a demonta ansamblul actual EDF + ESC + motor si inlocuirea celui "nou", dincolo de intrebarea fireasca "ce fac cu cele vechi?!"
Nu mi-am propus sa ... realizez recorduri de viteza cu un EDF de 50mm/55mm ... ci mi-am propus sa ma folosesc si sa ma bucur de ... T33-ul asta gras.
Multa sanatate si aterizari line!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#30
Postat 31 July 2012 - 10:08 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma