Modelism - RHC Forum: IAR 22 no.2 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

IAR 22 no.2 Proiect de iarna (optimist)

#121 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2013 - 05:40 PM

Vezi postareaHorja, la 09 June 2013 - 05:19 PM, a spus:

Imediat dupa decolare a rulat pe aripa stanga pentru ca ai vrut sa faci viraj sau trebuia trimat pe eleroane?
Decolarea a fost super si normal trebuia tinut pe cat posibil drept pentru a capata altitudinea de trei greseli.
In plus trebuie zburat in jumatatea de pista de sub vant pentru a putea veni la aterizare in caz de pana motor.
Repara-l repede si hai cu el la F4C la Luica
Merita
Bisous .....Bizu :good:



Dupa decolare, asa a vrut el... la stinga. L-am lasat tocmai ca sa vina pe linia dreapta si sa-l urc. La jumatatea virajului tendinta s-a accentuat si a luat-o la vale desi incercam sa-l tin din eleroane si directie un pic; cind s-a angajat, eram deja cu eleroane si directie maxim dreapta. Imediat am taiat motorul cind deja pica aproape vertical si m-am trezit mestecind inutil in manse. De aici si senzatia ca a fost ceva radio. Nu a fost...
Cu siguranta ar fi existat solutii dar s-a miscat mai repede ca dejtele.
La Luica cred ca vin cu miinile in buzunar dar vin.
0

#122 Useril este offline   stelu82 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1053
  • Inregistrat: 06-January 12
  • Gender:Male
  • Location:craiova dolj
  • Interests:mecanica auto, zborul de orice fel

Postat 09 June 2013 - 05:49 PM

salut Bizu imi pare rau de pierderea ta dar ca si la decolare (asa se vede in filmulet )tu ai cam tras tare de profundor cea ce cred ca la bagat in angajare :pardon: este doar o parere
daca mai aveai spatiu sigur se redresa
Fly safe, have fun. Measure three times, cut once. The man who makes no mistakes does not usually make anything.
0

#123 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2013 - 06:48 PM

Vezi postareastelu82, la 09 June 2013 - 05:49 PM, a spus:

salut Bizu imi pare rau de pierderea ta dar ca si la decolare (asa se vede in filmulet )tu ai cam tras tare de profundor cea ce cred ca la bagat in angajare :pardon: este doar o parere
daca mai aveai spatiu sigur se redresa


E drept, puteam sa-l urc mai lent si sa-l fortez pe drept dar s-a ridicat cu viteza mica in ambele situatii. Daca era vitezoman se simtea, cred eu, chiar din decolare.
Ma tem ca angajarea asta in viteza rezonabila, ca eu asa l-am vazut, arata ceva probleme la profil (apropo, GOE 478), incidenta sau lipsa torsiune sau o combinatie a lor. Parca si profilul ar fi mers mai subtire, nu 17 sau 18 % cit are acum. O sa incerc sa ma lamuresc inainte sa ma apuc de el, desi e foarte posibil sa fi fost numai pilotaj defectuos. Daca asta credeti, ziceti ca ajuta.
0

#124 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2013 - 09:42 PM

Daca privesti putin filmul, vei vedea ca atunci cand s-a pus putin pe stanga tu ai taiat gazul, in felul asta puteai mesteca in eleroane oricat ca nu faceai nimic, trebuia sa il ti accelerat ca sa ai comenzi. Fara motor si cu viteza mica ai zero comenzi. Puteai incerca directia dar ma indoiesc ca ar fi avut eficacitate fara motor.
0

#125 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 August 2013 - 12:48 PM

Asadar,

Citeva poze de unde am plecat.
Fuselaj destul de sifonat in bot, capota motor pulverizata si batiu lipsa...
Aripi intregi; una intacta si una usor sifonata la capat; alti colegi ar fi zburat-o asa pe treinere.

Dupa ce am revazut tot proiectul am ajuns la concluzia ca:
- elicea a fost aleasa gresit; pas de 10 asortat motorului in timp ce pentru avion ar fi trebuit cel mult 8; cumparat elice
- incidenta prea mare (3 grade) si lipsa torsiune aripa de orice fel; refacut incastrare in fuselaj, prindere, profile
- CG prea in fata, in ciuda faptului ca a fost initial plasat in centrul zonei calculate; dat un pic mai in spate dar inca in zona de calcul

Cu detalii, lucrurile stau asa; toate au fost refacute cam in aceeasi maniera ca prima data dar, aripa se prinde pe tuburi de dural in teci de carbon,
teaca de carbon este prinsa in lateralele de placaj ale fuselajului dar si cu doua "aripi" de la batiul motorului. Astfel, batiul are prindere
pe primele doua panouri dar si pe teaca de carbon (cea dinspre bordul de atac ca mai e una mai mica spre BF).
Unghiul motorului a fost mentinut acelasi la dreapta (prima data tragea un pic stinga dar am redus pasul la elice si ar trebui sa fie ok asa).
Unghi in jos micsorat pentru ca am redus incidenta la 1,5 grade (sau pe aproape). Aripa, are acum incidenta 1,5 la incastrare, 1 grad torsiune geometrica si
torsiune aerodinamica astfel: NACA2418 la fuselaj, din motive de contur, asadar cumva impus; pe cele 3 nervuri trece in Clark 15 YM apoi spre capatul aripii
ajunge la NACA 4415. Am pastrat grosimea relativa pe toata anvergura (spre deosebire de prima data). N-am facut poze ca am lucrat ca un "apucat" si parca
m-ar fi tinut din treaba pozatul... Aripa cea noua este acoperita cu solartex si nu se vede aproape de loc racordarea la vechea structura. Am folosit un
singur servo pe eleron iar eleronul in sine are coarda un pic mai mare. Greutatea finala este 3850g, adica un pic mai mica decit initial
(carboanele au inlocuit mult placaj aviatic de 2,5)..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5022.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5024.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5025.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5027.JPG

Aceasta postare a fost editata de bizu: 18 August 2013 - 12:49 PM

0

#126 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 August 2013 - 12:50 PM

Zborul;
Prima tentativa a apartinut unui coleg mai priceput si mai relaxat desi, la final mi-a zis ca si el, ca si mine, a avut genunchii moi pe durata zborului.
Eu am filmat sau asa am vrut pentru ca nu am gasit nimic pe card. Oricum, greu de bot, tractiune foarte buna datorata pasului mai mic la elice, zbor cu profundor
usor tras, aterizare de rahat; lipsa daune. Am dat jos cele 40g de plumb din capota si am dat si eu un zbor cu aceleasi baterii ca mai aveau "zeama".
Decolare bilbiita, trimat profundorul in zbor ca tot mai tragea un pic in bot, dat doua ture sau trei si aterizat, tot de rahat in stilul meu, fara
motor si usor in afara pistei. Iar nu a patit nimic. Concluziile zilei: modificarile au fost de mare folos; CG a ajuns in spatele zonei calculate si ar merge parca,
un pic in spate dar il las asa pentru ca profundorul trimat este abia sesizabil pe "tras". Curse eleroane si directie ok dar pe profundor va trebui micsorata
cursa si dat un pic de expo in plus (ca pentru mine).
Sint foarte multumit ca am reusit sa obtin informatiile astea valoroase fara sa trec iar la reparat.
O vreme o sa stea pe "dulap" pina mai bag niste zboruri cu Buckerul care cere si el aterizare cu motor. Cind o fi, mai pun si alte filmulete.
Deocamdata insa, cel de azi si niste poze de la cimp.

http://vimeo.com/72582349

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5063.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5064.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5065.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5066.JPG

Aceasta postare a fost editata de bizu: 18 August 2013 - 12:52 PM

0

#127 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2013 - 02:05 PM

Cred ca ai rotile prea in spate si din cauza asta capoteaza la decolare si la aterizare.
Frumos modelul, dar a fi si mai bine cu un metanol in 4T.
0

#128 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 August 2013 - 02:37 PM

Vezi postareaLaserCut, la 18 August 2013 - 02:05 PM, a spus:

Cred ca ai rotile prea in spate si din cauza asta capoteaza la decolare si la aterizare.
Frumos modelul, dar a fi si mai bine cu un metanol in 4T.


Rotile, asa ramin. Cam asa era si originalul. In plus, cg ul este acum cam la 4 cm in spatele sprijinului principal al trenului. Se poate decola foarte bine asa cu putina atentie. La mine o sa lucrez putin...
Cu metanolul, da; de la marimea asta in sus, inclusiv, e de preferat. Mai vedem la urmatoarele.
Multumesc de aprecieri.
0

#129 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 August 2013 - 02:42 PM

Iarasi, deja este plat, raman fara grai privind ceea ce faci. Esti un model, din nefericire, pentru noi, extrem de greu de urmat.
Felicitari, mestere si la cat mai multe reusite.
0

#130 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 18 August 2013 - 02:46 PM

Vezi postareadan_mitea, la 18 August 2013 - 02:42 PM, a spus:

Iarasi, deja este plat, raman fara grai privind ceea ce faci. Esti un model, din nefericire, pentru noi, extrem de greu de urmat.
Felicitari, mestere si la cat mai multe reusite.


Eu nu m-as lua de model. Am postat toate timpeniile facute tocmai cu speranta ca nu le repeta si altii.
0

#131 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 18 August 2013 - 03:07 PM

Modificarea fina a unghiului de incidenta al ampenajului orizontal te-ar scapa de trasul profundorului. Am patit-o si eu, cu alt model. Ideea cu trenul este buna, un pic mai in fata. Poti sa-i schimbi doar inclinatia, poate avea si amortizoare si cred ca scapi de probleme. Bafta!
PS. Mai stiu pe unul cu sculele gramada cand lucreaza! :drinks:
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

20 useri citesc topicul
0 membri, 20 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro