IAR 22 no.2 Proiect de iarna (optimist)
#62
Postat 01 April 2012 - 10:09 AM
Gata cu pozele... pentru moment.
Am insa o dilema maricica, motiv pentru care nu am facut batiul si prinderea capotei inca. Vazind ca admisia de aer este mica si folosind un "motor" de polistiren ca sa vad cum stau cu spatiul, ma tem ca termicul nu e cea mai buna alegere. Intra 4T 15 cmc, cu atit mai mult unul de 13cmc dar spatiul este cam inghesuit si ma tem ca va functiona "fiert".
Pe de alta parte, electric, avind un randament mai bun, va fi ceva mai usor de racit. In varianta initiala, toba dispare si printr-un racord de cupru gofrat, evacuarea era dusa la cele 4 tevi de esapament. Fiind un traseu ceva mai lung si curbat, am apreciat ca ar fi creat suprapresiunea suficienta in rezervor. Cu atit mai mult cu cit motorul ar fi fost 4T. Acest traseu de evacuare montat in interiorul capotei, ar fi radiat caldura suplimentara si totalul ar fi fost apreciabil.
La electric, imi lipseste numai motorul...
Mai studiem.
Oricum, in varianta electrica as fi incercat o simulare a sunetului de motor.
Bafta si spor
#63
Postat 01 April 2012 - 10:41 AM
P.S. Instrumentele de bord arata intr-un mare fel .....BAFTA !!!
Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 01 April 2012 - 10:42 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#64
Postat 01 April 2012 - 10:59 AM
pccdtk, la 01 April 2012 - 10:41 AM, a spus:
P.S. Instrumentele de bord arata intr-un mare fel .....BAFTA !!!
Cu instrumentele, multumesc dar, nu am decit meritul de a le fi lipit pe plansa.... Sint de cumparat.
Pentru electric, pun un link cu ce ma gindisem...
http://www.hobbyrc.r...products_id/783
Pe asta il am deja dar nu cred ca e suficient : http://www.sierra.ro...-06-p2727p.html
Oricum, ar trebui sa mearga cu 4 sau 5 celule ( am ambele variante) si sa traga maxim 50A (am regulator de 60 bun, adica pe bune).
La elice, cred ca va trebui sa "urc" la 15" cu pas mai mic si turatie ceva mai mare pentru ca am profil gros la aripi si suprafata expusa mare. In principiu nu ar trebui sa zboare repede.
Vorbim. Multumesc mult pentru oferta.
Bafta
#65
Postat 01 April 2012 - 11:00 AM
Motorizarea!!!....ai grija ( la termic ai vibrati ,la electric sti tu mai bine) .
:good:
#66
Postat 01 April 2012 - 11:03 AM
TUROK, la 01 April 2012 - 11:00 AM, a spus:
Motorizarea!!!....ai grija ( la termic ai vibrati ,la electric sti tu mai bine) .
:good:
Cu greutatea, m-am ferit sa citaresc totalul... mi-era frica sa nu dau rasol...
Voi cintari totalul si va spun (m-au interesat pina acum numai ampenajele). Estimarea ar fi 4Kg gata de zbor. Cred ca e realist.
Cit despre vibratii, eu cred ca l-am gindit pentru termic; nu stiu cit de bine am reusit pentru ca n-am experienta la termice.
Structural, nu ar trebui sa fie probleme.
Spor
#67
Postat 01 April 2012 - 11:08 AM
bizu, la 01 April 2012 - 10:59 AM, a spus:
Pentru electric, pun un link cu ce ma gindisem...
http://www.hobbyrc.r...products_id/783
Pe asta il am deja dar nu cred ca e suficient : http://www.sierra.ro...-06-p2727p.html
Oricum, ar trebui sa mearga cu 4 sau 5 celule ( am ambele variante) si sa traga maxim 50A (am regulator de 60 bun, adica pe bune).
La elice, cred ca va trebui sa "urc" la 15" cu pas mai mic si turatie ceva mai mare pentru ca am profil gros la aripi si suprafata expusa mare. In principiu nu ar trebui sa zboare repede.
Vorbim. Multumesc mult pentru oferta.
Bafta
pt ambele variante de motoare eu as pune (daca ar fi dupa mine )nu dupa producator ,ca m-am lecuit eu o data cum este cu specificatia lor ,un regulator mult mai mare de 80 A.
DACA pui 4S sau 5S / ai grija cu firele .Sti ce a patit un meserias ( nu zic cine ) din pricina asta da?:good:
#68
Postat 01 April 2012 - 05:33 PM
#69
Postat 01 April 2012 - 06:36 PM
gicosu, la 01 April 2012 - 05:33 PM, a spus:
Ce sa-i faci, exuberanta tineretii...
Lipsa de experienta, curat! Se vede ca nu m-am mai dat cu termice. Planul era sa ascund totul sub capota; glow start comandat din statie cu activare la relanti (ca sa-l pot scadea si sa mearga cu elice de lemn). Motorul intra si imi lasa cite un cm de fiecare parte in lateral; sus si jos cite un centimetru jumate. Cele doua usi laterale ar fi trebuit sa asigure accesul la reglaje si la mecanismul de prindere al capotei. Intrerupatorul general ar fi fost un fel de levier in postul elevului. Din pacate, nu cred ca va fi asa dar nici electric nu va fi rau.
Bine ar fi sa-mi iasa o pacanitoare ca cele de stadion care sa aduca macar cu un motor. Ha ha ha kitch...
Bafta
#70
Postat 01 April 2012 - 06:45 PM
#72
Postat 02 April 2012 - 06:03 AM
Welcome to the glow alley!!!
#73
Postat 02 April 2012 - 12:10 PM
Element G actuala G estimata final
Tren complet 300 / 300
Capota motor 195 / 215
Profundor 100 / 115
Directie 40 / 50
Aripa 440 / 690 (ambele semiplanuri)
Fuselaj 995 / 1495
Bechie 20 / 25
Scaune, bord 85 / 85
TOTAL 2175 / 2975
Deci, greutatea rezervata priopulsiei, fie termica ori electrica, este de 1000g. Realist, zic eu.
Acolo unde apar diferente intre actual si final, mai este de lucru; unde nu, sint finalizate.
Bafta
Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 April 2012 - 12:10 PM
#74
Postat 02 April 2012 - 01:24 PM
Daca imi permiti as spune ca, in spiritul modelului 1:1, nu poti lua in calcul decat varianta termica. Bineinteles ca este, doar o parere personala, poate o obsesie, dar macheta unui avion ar trebui sa cuprinda si o copie, cat de cat, macar in spirit, a propulsiei originale, zic si eu.
Multa, multa bafta.
#76
Postat 14 April 2012 - 01:45 PM
Ma bucur ca am terminat cu fibra de sticla pentru ca, inevitabil ma murdaresc si nu ma impac cu manusile.
Asadar, am inchis si "dosul" fuselajului; deschiderea din dreptul aripii a fost in plan dar cea dinspre coada, nu a fost. Pe acolo ar trebui sa am acces la reglajele comenzilor cozii. In poza se vede si trenul principal "ingropat" definitiv. La suruburi am acces prin fuselaj, cel putin deocamdata.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 April 2012 - 01:45 PM
#77
Postat 14 April 2012 - 01:54 PM
Comenzile sint cu multe tije, pirghii dar au iesit bine, fara jocuri si fara torsiuni. Initial a fost gindit un servo Hitec HS225 dar am montat Futabe 3003, in principal pentru ca le aveam deja. Servourile sint montate pe o "talpa" de placaj si abia apoi prinse in aripa. La final nu voi avea acces acolo decit prin operarea pinzei dar sper sa nu fie cazul. Prima pirghie este sticlotextolit de 1,5mm cu rulment :rolleyes: , recuperati de la un tren escamotabil defect. A doua pirghie e de cumparat; nu mai stiu de unde sau ce neam e ca e de mult prin cutii.
In poze mai vedeti primul strat de spritz chit. Dupa slefuire e posibil sa mai fie necesar un strat. Fibra nu a fost "glazurata" si astfel, toata operatiunea a adaugat numai 29 grame de semiplan. Mai mult am adaugat cu servourile si cu pirghiile; aproape 100g de fiecare. Furculitele de plastic au fost testate "in house" cu 5Kg si pentru ca refuzau sa cedeze, tras zdravan cu mina. Din acest motiv mai am doar trei. E comanda pe drum pentru pinza si furci.
Pozele
Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 April 2012 - 01:54 PM
#78
Postat 14 April 2012 - 01:57 PM
Tot saptamina asta am facut si matritele pentru parbrize si pentru ca a ramas timp, le-am si format.
Acum sa vedem cum fac prinderea si mai ales, bordura nituita de pe fuselaj. Am lasat o bordura formata in parbrize dar va trebui umpluta cu ceva. Ma gindisem la poxilina dar mai studiez.
#79
Postat 14 April 2012 - 02:01 PM
Pina data, viitoare, sa fiti sanatosi si Paste fericit!
Bafta
#80
Postat 06 May 2012 - 08:23 AM
Un mic update la proiect.
Pentru aripi nu am mai facut poze ca nu e nimic nou (in poza) doar ca am dat si stratul doi de spritz si am terminat de slefuit. Voi face poze dupa ce reusesc sa impinzesc.
La fuselaj in schimb, am terminat chituirea si slefuirea dar va mai fi de lucru acolo unde am mai umblat intre timp. Anume la coada, unde am lipit in sfirsit profundorul si deriva cu tot cu directie si acolo unde am impinzit. Pinza are doua straturi de lac diluat iar pe suprafetele cozii am dat deja al treilea strat. Aici, sa-mi spuneti daca e vreun semn ca ajunge cu lacul sau e pe probate.
Ampenajele sint drepte :rolleyes: si lipite in planuri corecte...
Am facut si o schita de batiu, pe care s-ar putea monta orice (cu intaririle de rigoare). E din placaj aviatic de 3mm si in varianta termica urmeaza o placare integrala cu placaj de 1mm.
In rest, mai vedeti si voi prin poze. Le voi pune gramada ca au toate cam aceeasi tema.
Intr-o poza se poate vedea ca, din motive de spatiu si dimensiune am ajuns la metode extreme de suspendare a fuselajului. Sper sa nu-l trosnesc prea tare pina la sfirsit.
Bafta si spor tuturor!
#81
Postat 06 May 2012 - 08:27 AM
poze.
inca una
#82
Postat 07 May 2012 - 09:28 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#83
Postat 07 May 2012 - 06:25 PM
pccdtk, la 07 May 2012 - 09:28 AM, a spus:
Nu e asa de curat. Da bine in poze...
Cu motorizarea nu am luat inca o hatarire. Am reusit azi sa impinzesc aripile si dupa montarea eleroanelor, fac o asamblare si o proba de CG.
Pina la urma, motorul se va alege singur...
Cred ca la sfirsitul saptaminii vai face poze noi si asamblarea cu pricina. Daca voi putea plasa acumulatorul in zona CG ului, va fi electric. Sa vedem.
Bafta
#84
Postat 07 May 2012 - 06:41 PM
#86
Postat 29 May 2012 - 03:10 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#87
Postat 29 May 2012 - 06:59 PM
A fost o pauza impusa de o raceala (doctorul i-a zis pneumonie da' stiu eu mai bine...). Ce-mi trebuie mie pneumonie (pentru cine a ascultat Andries).
In plus am avut niste necazuri cu servoul de pe profundor si cu sistemul de pirghii de pe semiaripi. De fapt, pirghiile au fost in regula dar unghiul format de ultima tija, cea de pe echie, era cam mare si consuma mai toata forta servoului.
Promit solemn un update duminica, cu poze.
das Wort
#88
Postat 02 June 2012 - 02:47 PM
Pentru inceput, aripa;
inainte de impinzire, am facut probele firesti cu actionarea eleroanelor. Balamalele (pin, cite patru) erau lipite numai in eleron. Testul a fost reusit asa ca am continuat cu impinzirea. Dupa incheierea etapei si lipirea pinilor si in aripa, am constatat ca, jocul din balamale (partea nelipita) a contribuit enorm la succesul testului. In final, mai toata forta servoului se consuma in actionarea ultimului brat, cel spre echie. Motivul a fost unghiul prea mare facut in functionare cu planul pirghiei.
In concluzie, am "cojit" intradosul si am demontat intregul sistem de pirghii. cu tot cu servo. Am optat pentru servo separat pe fiecare echie, montaj clasic, model HS81.
Doua erau deja, doua comandate si cumparate. In configuratia asta, totul lucreaza perfect, sevourile nu se "lupta" in niciun punct din cursa si mi-a revenit optimismul.
Furcile nu sint niste frumuseti dar imi permit reglajul pe fiecare echie ceea ce este important aici.
Poze.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 June 2012 - 02:48 PM
#89
Postat 02 June 2012 - 02:54 PM
Poze.
#90
Postat 02 June 2012 - 02:58 PM
In prima etapa ma voi baza pe BEC ul regulatorului, de 3A dar intentionez sa cumpar unul de macar 5A in final. Am unul de 8A dar e pentru termic si nu indura mai mult de 12V.