Modelism - RHC Forum: IAR 22 no.2 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

IAR 22 no.2 Proiect de iarna (optimist)

#91 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 June 2012 - 03:03 PM

Acum, capota.
Sistemul de prindere e cam neortodox dar folosit cu succes pe vremuri ...
Ofera avantajul accesului rapid si a cuplajului elastic. Centrajul pe fuselaj se face cu patru "pini" de bambus cu gauri bine potrivite.
Capacele laterale inca nu sint definitivate. Daca voi accesa acumulatorul prin fuselaj, ramin cu suruburi; daca voi umbla prin capota, le voi inchide cu magneti.
Gaura de iesire pentru ax, cu grija mestesugita initial (respectiv un guler frumos pe toata circumferinta) a trebuit largita pentru a primi axul si prinderea elicii. Ma cam asteptam la asta inca de la inceput.
Poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4347.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4348.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4349.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4351.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4352.JPG

Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 June 2012 - 03:04 PM

0

#92 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 June 2012 - 03:08 PM

La final, citeva poze de ansamblu, intr-o stare aproximativ gata de zbor.
Mai am de fixat, chiar si provizoriu acumulatorul si pot iesi la zbor. Bine, aici mai trebuie o zi potrivita, un loc potrivit si ceva timp. Cam multe.
Oricum, daca va mai fi cazul, dupa zbor ma apuc de finisaje. Elementele "scale" sint gata toate, mai putin busola (nu e chiar o piatra de hotar) si echipamentul "doamnei pilot".

Multa bafta si spor tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4355.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4357.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4358.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4360.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4362.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4363.JPG

0

#93 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 02 June 2012 - 03:43 PM

Felicitari din partea mea , mare lucru ca ai ajuns pana aici . Modelul arata foarte bine si o sa zboare fara probleme .

George

Aceasta postare a fost editata de gicosu: 02 June 2012 - 03:44 PM

0

#94 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 June 2012 - 04:00 PM

Vezi postareagicosu, la 02 June 2012 - 03:43 PM, a spus:

Felicitari din partea mea , mare lucru ca ai ajuns pana aici . Modelul arata foarte bine si o sa zboare fara probleme .

George



Multumesc. Sa fie cum zici tu!

D.G.
0

#95 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 03 June 2012 - 08:55 AM

Sa fie intr-un ceas bun !!! BAFTA !!!
0

#96 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 July 2012 - 07:12 PM

Asadar...
Astazi, pe o pista proaspat tunsa, IAR ul "aproape" a zburat.
Pe prima jumatate de pista am fost preocupat in principal de tendintele stinga/dreapta (nu prea sint) dar mai ales de tendinta de capotare. Planul trenului e cam aproape de CG si pentru a sufla in iaurt, CG ul de azi era cam 1cm mai in fata.
Deci, pe la jumatea pistei, decizie tip "fugi sau lupta"; pentru ca ma dusesem decis sa vad cum zboara, gaz in plin si rulaj cit mai lung (ce mai ramasese din pista) apoi decolare.
Pina la un metru a fost perfect dar, pentru ca nu am rulat suficient si motorul era cam mic, s-a angajat hotarit pe dreapta si a cazut in iarba mare.
Daune: o "zgaiba" pe capota, reparabila foarte usor. Fuselaj intact; semiaripi intacte. Batiu motor rupt (fisurat dar irecuperabil). Un lonjeron sustinere aripa din fuselaj rupt.
Concluzie: au functionat "fuzibilele" si sint si extrem de norocos.
Absolut totul este reparabil fara mare efort si pentru ca mi-a placut cum s-a ridicat (pacat ca prea devreme) va continua.
In prima faza voi reface prinderea aripii avariate si capota; batiul va fi refacut numai dupa ce-i gasesc motor "asortat".
A, elicea din lemn este si ea intacta (lucru rar).
Daca vreti poze pot pune miine ca apoi ma apuc de lucru.

Spor si bafta tuturor.

Film n-am, dar alea trei secunde le tin minte si fara...
0

#97 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 July 2012 - 12:51 AM

Acesta-i spiritul. Sunt convins ca urmatorul zbor va fi un mare succes.
Multa, multa bafta.
0

#98 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 02 July 2012 - 09:02 AM

Vezi postareabizu, la 01 July 2012 - 07:12 PM, a spus:

Asadar...

Film n-am, dar alea trei secunde le tin minte si fara...

Eu nu-mi mai aminteam ce s-a intamplat , de obicei intrebam pe ceilalti :lol: . Modelul o sa zboare foarte bine , sunt sigur .
0

#99 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 03 July 2012 - 08:59 AM

nu ziceam noi sa-l faci termic?....
un motor mai mare - un acumulator mai mare....

Ps - eu vorbesc...care asta am facut, am trecut la electrice...
0

#100 Useril este offline   adi1234 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 870
  • Inregistrat: 06-January 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti-dristor

Postat 03 July 2012 - 03:55 PM

Vezi postareabizu, la 01 July 2012 - 07:12 PM, a spus:

Asadar...
Astazi, pe o pista proaspat tunsa, IAR ul "aproape" a zburat.
Pe prima jumatate de pista am fost preocupat in principal de tendintele stinga/dreapta (nu prea sint) dar mai ales de tendinta de capotare. Planul trenului e cam aproape de CG si pentru a sufla in iaurt, CG ul de azi era cam 1cm mai in fata.
Deci, pe la jumatea pistei, decizie tip "fugi sau lupta"; pentru ca ma dusesem decis sa vad cum zboara, gaz in plin si rulaj cit mai lung (ce mai ramasese din pista) apoi decolare.
Pina la un metru a fost perfect dar, pentru ca nu am rulat suficient si motorul era cam mic, s-a angajat hotarit pe dreapta si a cazut in iarba mare.
Daune: o "zgaiba" pe capota, reparabila foarte usor. Fuselaj intact; semiaripi intacte. Batiu motor rupt (fisurat dar irecuperabil). Un lonjeron sustinere aripa din fuselaj rupt.
Concluzie: au functionat "fuzibilele" si sint si extrem de norocos.
Absolut totul este reparabil fara mare efort si pentru ca mi-a placut cum s-a ridicat (pacat ca prea devreme) va continua.
In prima faza voi reface prinderea aripii avariate si capota; batiul va fi refacut numai dupa ce-i gasesc motor "asortat".
A, elicea din lemn este si ea intacta (lucru rar).
Daca vreti poze pot pune miine ca apoi ma apuc de lucru.

Spor si bafta tuturor.

Film n-am, dar alea trei secunde le tin minte si fara...


Sper ca mergem impreuna sa-l zburam?.
Extra 330l.
IAR 80
JU-A702.
YAR832
Tlf.0744493927
0

#101 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 July 2012 - 10:27 AM

Asadar,

Am reparat ce era de reparat, am primit si noul motor dar acum astept si noua elice (o marime "populara" din moment ce e pe "zero" peste tot...).
Luat de val, dupa repararea capotei am hotarit s-o si vopsesc; mai mult, am prins uscatoria blocului libera intr-o zi calda si fara vint si am vopsit si fuselajul, mai putin inmatricularea. Pentru semiaripi, va trebui sa ies la cumparaturi (vopsea). Desi am "topit" doua spray uri si jumatate, din cele de 400, mare lucru in greutate n-a luat. Incercind sa fac multe treceri de la distanta mare, mai toata vopseaua s-a dus pe jos, respectiv pe mine. Oricum, vopsitul in sine a iesit bine; slaba a fost pregatirea, respectiv finisarea. Pentru ca este al doilea model vopsit iar primul "s-a intimplat" acum zece ani, ma declar aproape satisfacut. Fuselajul cum se vede in poze, inclusiv receptorul dar fara grup propulsor are 1970g. Mai adaug vreo suta de grame cu maruntisurile din cabine si cu inmatricularea dar pe total, e bine. Grupul propulsor are 850g (motor, regulator, acumulator).
Pina la urma, ideea este ca, indiferent cum o iesi urmatorul zbor, sa fie "gatit" frumos. Citeva poze...

Bafta si spor tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4435.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4436.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4437.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4438.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4439.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4440.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4441.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4442.JPG

0

#102 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 July 2012 - 04:37 PM

Fiecare post al tau este o incantare si o sursa de cunostinte. Imi place la nebunie acest model.
Apropos de vopsit, am incercat si eu marea cu degetul. Tot de departe pentru ca sa nu fie scursuri. La sfarsit nu intelegeam de ce vad prin ceata. Am realizat cand am privit ochelarii. Erau vopsiti. Fiind din plastic nu am reusit sa-i curat...600cad.
Multa, multa bafta si, daca imi permiti o critica, as zice ca sunt prea putine fotografii.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 July 2012 - 04:38 PM

0

#103 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 15 July 2012 - 05:27 PM

Foarte frumos arata modelul si cu sageata rosie da si mai bine . Imi plac detaliile cum se vad pe fuselaj . Esti tare Dragos , multa bafta la urmatorul zbor !
0

#104 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 15 July 2012 - 05:52 PM

Multumesc pentru aprecieri. Sper ca, in doua saptamini sa fie apt de zbor si complet.

Vezi postareadan_mitea, la 15 July 2012 - 04:37 PM, a spus:

Apropos de vopsit, am incercat si eu marea cu degetul. Tot de departe pentru ca sa nu fie scursuri. La sfarsit nu intelegeam de ce vad prin ceata. Am realizat cand am privit ochelarii. Erau vopsiti. Fiind din plastic nu am reusit sa-i curat...600cad.


De data asta n-am patit-o dar numai pentru ca o patisem mai demult. Spre deosebire de ghinionul tau, ochelarii mei erau rablagiti si urma oricum sa-i schimb.

Bafta
0

#105 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1881
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 16 July 2012 - 08:51 PM

Poate ne vedem la CET weekend-ul asta , 21,22 la CET .
Arata super bravo.
Ma simt cumva "vinovat" cu 823-ul! Ceea ce a iesit, dupa, e numai al tau :drinks:
Bravo
Sper sa am onoarea sa dau un zbor si eu
Numai bine
0

#106 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 17 July 2012 - 04:25 PM

Vezi postareabizu, la 15 July 2012 - 10:27 AM, a spus:

Asadar,

Am reparat ce era de reparat, am primit si noul motor dar acum astept si noua elice (o marime "populara" din moment ce e pe "zero" peste tot...).
Luat de val, dupa repararea capotei am hotarit s-o si vopsesc; mai mult, am prins uscatoria blocului libera intr-o zi calda si fara vint si am vopsit si fuselajul, mai putin inmatricularea. Pentru semiaripi, va trebui sa ies la cumparaturi (vopsea). Desi am "topit" doua spray uri si jumatate, din cele de 400, mare lucru in greutate n-a luat. Incercind sa fac multe treceri de la distanta mare, mai toata vopseaua s-a dus pe jos, respectiv pe mine. Oricum, vopsitul in sine a iesit bine; slaba a fost pregatirea, respectiv finisarea. Pentru ca este al doilea model vopsit iar primul "s-a intimplat" acum zece ani, ma declar aproape satisfacut. Fuselajul cum se vede in poze, inclusiv receptorul dar fara grup propulsor are 1970g. Mai adaug vreo suta de grame cu maruntisurile din cabine si cu inmatricularea dar pe total, e bine. Grupul propulsor are 850g (motor, regulator, acumulator).
Pina la urma, ideea este ca, indiferent cum o iesi urmatorul zbor, sa fie "gatit" frumos. Citeva poze...

Bafta si spor tuturor!


Arata foarte bine - atat de bine incat presimt un zbor fara probleme - BAFTA !!!
0

#107 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 July 2012 - 10:00 AM

Am terminat...
Bine, ar mai fi de fixat acumulatorul, adica un "arici" lipit pe batiu si unul sau doua coliere cu arici. Nici centrajul nu l-am facut inca dar, cu un motor mai greu cu 150g decit cel initial si cu spatiu destul de mare de manevra la pozitia acumulatorului, nu sint ingrijorat. Ar mai fi si "pilotul", o papusa chinezeasca, momentan complet dezbracata, doar cu ochelari de zbor, facuti din capacele de la folii de medicamente. Tot astfel de capacele merg folosite si la cadranele de bord. In cazul asta, am folosit numai la compas; compas care e usor disproportionat dar nu mai am pic de rabdare. Cred ca intr-o saptamina gasesc o solutie de echipare a pilotului si micile bibileli de pregatire pentru zbor.
Citeva poze de ansamblu:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4443.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4444.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4446.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4447.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4448.JPG

0

#108 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 July 2012 - 10:03 AM

A mai ramas o poza. Inca niste vorbe; probabil ca in poze nu se vede dar sint o multime de greseli de finisare si de vopsire. Unele din lipsa de rabdare si experienta, altele din mici buseli la manipulare. La lumina naturala sint clar vizibile. Daca insa, toata lumea priveste de la un metru jumate departare, e perfect. Ne mai auzim dupa noua tentativa de zbor...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4457.JPG

0

#109 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 July 2012 - 10:05 AM

Un ultim set de poze cu ceva detalii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4449.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4450.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4451.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4452.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4453.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4454.JPG

0

#110 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 July 2012 - 10:07 AM

Iar a ramas o poza stinghera...
N-are elice pentru ca nu am primit-o inca; va fi un 16x10 din lemn, pe care voi incerca sa o vopsesc corespunzator. Nu va avea con.

Sa auzim de bine

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4456.JPG

0

#111 Useril este offline   adi1234 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 870
  • Inregistrat: 06-January 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti-dristor

Postat 20 July 2012 - 12:32 PM

Vezi postareabizu, la 20 July 2012 - 10:07 AM, a spus:

Iar a ramas o poza stinghera...
N-are elice pentru ca nu am primit-o inca; va fi un 16x10 din lemn, pe care voi incerca sa o vopsesc corespunzator. Nu va avea con.

Sa auzim de bine

Salut.
E o frumusata de pasaroi, am eu un con de platic rosu.
Ti-l fac cadou.
Extra 330l.
IAR 80
JU-A702.
YAR832
Tlf.0744493927
0

#112 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 July 2012 - 01:29 PM

Vezi postareaadi1234, la 20 July 2012 - 12:32 PM, a spus:

Salut.
E o frumusata de pasaroi, am eu un con de platic rosu.
Ti-l fac cadou.


Multumesc dar, nu se potriveste. Aici, daca va fi cazul, trebuie o piulita din dural care sa fixeze elicea dar sa dea si forma conului original.
Daca tot scriu, uitasem sa dau greutatea finala; 3800g fara pilot si aricii de fixare accu. Nu cred ca vor insemna mai mult de 100g asa ca, m-am incadrat...

Bafta
0

#113 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 20 July 2012 - 02:02 PM

Foarte frumos lucrat si arata superb .... de ce nu este trecut la sectiunea F4C, ar merita ....?
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#114 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 July 2012 - 02:49 PM

Vezi postareaTeo-Costin, la 20 July 2012 - 02:02 PM, a spus:

Foarte frumos lucrat si arata superb .... de ce nu este trecut la sectiunea F4C, ar merita ....?



Multumesc pentru aprecieri.
La a doua parte, nu cred ca ar merita...
Acolo trebuie sa fie si sint, lucrari minutios documentate si lucrate conform.
Eu am documentat superficial lucrarea, iar la constructie am multe elemente imaginare.
N-ar fi corect fata de cei care fac scale adevarat dar multumesc mult pentru gindul bun.

Bafta
0

#115 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 20 July 2012 - 03:14 PM

Deci pe cand zborul ?...nu de alta dar sper sa pot veni si eu sa-l vad !!!
0

#116 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2013 - 02:01 PM

Vezi postareapccdtk, la 20 July 2012 - 03:14 PM, a spus:

Deci pe cand zborul ?...nu de alta dar sper sa pot veni si eu sa-l vad !!!


Asadar, o mica aducere la zi, chiar daca vine dupa multa vreme; la inceputul toamnei trecute, o tentativa de zbor fara sa fiu eu la butoane...
S-a ridicat jumatate de metru si apoi colegul l-a lasat jos zicind decis: nu zboara, am profundor tras si nu se ridica. Pentru ca nu se intimplase nimic cu zburatoarea,
am incercat si eu dar cu mai putin noroc, respectiv, incercind sa-l las jos, in momentul in care am relaxat profundorul a capotat si pentru ca deja eram in afara pistei,
o roata a agatat un sant de masina. Culmea este ca, dupa doua rotiri pe aripa-coada-bot, am iesit doar cu o prindere aripa rupta, un capat de aripa sifonat si un brat de tren.
Reparat pina la sfirsitul anului, fara semne ale evenimentului anterior.
Dupa reparatie, s-a developat in sfirsit filmul cu cele doua zboruri si am descoperit ca, dintr-o neglijenta (nu am luat in calcul sweep back ul aripii)
desi pe plan CG ul era corect figurat si calculat. Asadar, CG cam 3 cm mai in fata decit trebuia si unghi motor cam mare in jos.
Pentru tentativa de acum, deficientele astea au fost corectate. Azi dimineata l-am ridicat iar, vedeti si voi filmuletul.

https://vimeo.com/67979975
0

#117 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2013 - 02:04 PM

Tare as vrea parerile voastre, desi initial am crezut ca era ceva in neregula cu receptorul (a dat citeva glitch uri) se pare ca nu era ceva in neregula cu el din moment ce am zburat apoi o spuma cu el,
pina ne-am plictisit si n-a dat niciun semn. Cred ca totusi a fost o angajare desi era in viteza. Inca de la decolare "tragea" stinga dar m-am gindit sa-l las sa termine virajul, sa-l mai ridic un pic si apoi sa trimez.
N-a mai fost cazul... Desi in film situatia pare catastrofala, fiind vorba de un picaj cam de la 10m si un avion de 4 kile si ceva, nici nu te-ai astepta la altceva.
Cu toate astea, am descoperit ca nu am pierdut decit capota si batiul pina la prinderea din celula, placajul de contur de la terminatia fuselajului si o prindere
de aripa. Ambele semiplanuri sint intacte cit si coada cu toate electronicele. Pina si motorul e ok si are axul drept. Elicea, din lemn, s-a dus.
N-ar fi o piatra de hortar sa-l repar, mai putin capota (cel putin pina e clar ca zboara) dar, dupa patania asta as mai corecta cite ceva.
In planul initial nu am avut torsiune geometrica iar aerodinamica mi-a fost cam frica sa fac; incidenta aripa 2 grade, profundor zero.Unghi motor dreapta 1 grad si tot atita in jos.
Eu as vedea variantele de mai jos, pe care va rog sa le comentati si sa le completati.
- reparat asa cum este dar dat pe mina altcuiva la zbor, mai priceput
- reparat si refacut semiplanuri cu 2 grade torsiune geometrica, 1 grad incidenta si grosime ceva mai mica; initial fara capota motor.
- facut de ochii soacrei si atirnat de tavan; nu iese zburatoare din el
- ma apuc de machete statice si-l las dreaq ca la statice macar, sint riscurile mai mici.
- ...



0

#118 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1424
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 09 June 2013 - 03:38 PM

Ai facut o adevarata demonstratie de modelism, pana la zbor.

1. Ce statie, modul si receptor ai folosit?
2. Ce sursa de alimentare pentru receptor si servo?
3. Modelul avea tendinta ca la motor in plin sa pice?
4. Cam ce procente aveai la exponentiale pe profundor si eleron?
5. Cu zburatul cum stai? Cam ce zbori?


Sper sa-l repari si sa ne arati zboruri mai lungi. :)
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#119 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 June 2013 - 04:32 PM

Vezi postareamvpricop, la 09 June 2013 - 03:38 PM, a spus:

1. Ce statie, modul si receptor ai folosit?
2. Ce sursa de alimentare pentru receptor si servo?
3. Modelul avea tendinta ca la motor in plin sa pice?
4. Cam ce procente aveai la exponentiale pe profundor si eleron?
5. Cu zburatul cum stai? Cam ce zbori?


1. MC19 35MHz cu receptor Hitec sinteza
2. Bec intern regulator
3. Nu, din contra, la angajare am oprit motorul si a picat; cred ca CG ul este inca prea in fata
4. 30 cu 40, 8% diferential pe eleroane, cursa relativ mica pe profundor (fuselaj scurt, profundor generos) 20mm de fiecare parte
5. Mediocru cu indulgenta. De toate: RTF, facute de mine, spume, balsa, de la 1m pina la 2m anvergura

Cu reparatul, deja l-am pus pe banc sa ma lamuresc de unde-l apuc si daca n-o fi vreo surpriza ascunsa...
0

#120 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1881
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 09 June 2013 - 05:19 PM

Vezi postareabizu, la 09 June 2013 - 04:32 PM, a spus:

1. MC19 35MHz cu receptor Hitec sinteza
2. Bec intern regulator
3. Nu, din contra, la angajare am oprit motorul si a picat; cred ca CG ul este inca prea in fata
4. 30 cu 40, 8% diferential pe eleroane, cursa relativ mica pe profundor (fuselaj scurt, profundor generos) 20mm de fiecare parte
5. Mediocru cu indulgenta. De toate: RTF, facute de mine, spume, balsa, de la 1m pina la 2m anvergura

Cu reparatul, deja l-am pus pe banc sa ma lamuresc de unde-l apuc si daca n-o fi vreo surpriza ascunsa...

Imediat dupa decolare a rulat pe aripa stanga pentru ca ai vrut sa faci viraj sau trebuia trimat pe eleroane?
Decolarea a fost super si normal trebuia tinut pe cat posibil drept pentru a capata altitudinea de trei greseli.
In plus trebuie zburat in jumatatea de pista de sub vant pentru a putea veni la aterizare in caz de pana motor.
Repara-l repede si hai cu el la F4C la Luica
Merita
Bisous .....Bizu :good:
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

34 useri citesc topicul
0 membri, 34 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro