Modelism - RHC Forum: IAR 22 no.2 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

IAR 22 no.2 Proiect de iarna (optimist)

#61 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 April 2012 - 10:01 AM

Acum voi pune niste poze de ansamblu. Dihania e mare rau (dupa standardele mele).

Alte poze

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4297.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4298.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4299.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4300.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4301.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4302.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4303.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4304.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4305.JPG

0

#62 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 April 2012 - 10:09 AM

Citeva poze cu lucratura in "piele" si plansa de bord.
Imagine atasata: DSCN4306.JPGImagine atasata: DSCN4307.JPGImagine atasata: DSCN4310.JPG

Gata cu pozele... pentru moment.
Am insa o dilema maricica, motiv pentru care nu am facut batiul si prinderea capotei inca. Vazind ca admisia de aer este mica si folosind un "motor" de polistiren ca sa vad cum stau cu spatiul, ma tem ca termicul nu e cea mai buna alegere. Intra 4T 15 cmc, cu atit mai mult unul de 13cmc dar spatiul este cam inghesuit si ma tem ca va functiona "fiert".
Pe de alta parte, electric, avind un randament mai bun, va fi ceva mai usor de racit. In varianta initiala, toba dispare si printr-un racord de cupru gofrat, evacuarea era dusa la cele 4 tevi de esapament. Fiind un traseu ceva mai lung si curbat, am apreciat ca ar fi creat suprapresiunea suficienta in rezervor. Cu atit mai mult cu cit motorul ar fi fost 4T. Acest traseu de evacuare montat in interiorul capotei, ar fi radiat caldura suplimentara si totalul ar fi fost apreciabil.
La electric, imi lipseste numai motorul...

Mai studiem.

Oricum, in varianta electrica as fi incercat o simulare a sunetului de motor.

Bafta si spor
0

#63 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 01 April 2012 - 10:41 AM

Multumesc pt.poze !!!...cat despre motorizare cam ce iti trebuie ? Intreb pt.ca am un motor electric ( mult prea mare pt.aeromodelele pe care le zbor ) ce sta degeaba .

P.S. Instrumentele de bord arata intr-un mare fel .....BAFTA !!!

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 01 April 2012 - 10:42 AM

0

#64 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 April 2012 - 10:59 AM

Vezi postareapccdtk, la 01 April 2012 - 10:41 AM, a spus:

Multumesc pt.poze !!!...cat despre motorizare cam ce iti trebuie ? Intreb pt.ca am un motor electric ( mult prea mare pt.aeromodelele pe care le zbor ) ce sta degeaba .

P.S. Instrumentele de bord arata intr-un mare fel .....BAFTA !!!


Cu instrumentele, multumesc dar, nu am decit meritul de a le fi lipit pe plansa.... Sint de cumparat.
Pentru electric, pun un link cu ce ma gindisem...
http://www.hobbyrc.r...products_id/783

Pe asta il am deja dar nu cred ca e suficient : http://www.sierra.ro...-06-p2727p.html

Oricum, ar trebui sa mearga cu 4 sau 5 celule ( am ambele variante) si sa traga maxim 50A (am regulator de 60 bun, adica pe bune).
La elice, cred ca va trebui sa "urc" la 15" cu pas mai mic si turatie ceva mai mare pentru ca am profil gros la aripi si suprafata expusa mare. In principiu nu ar trebui sa zboare repede.
Vorbim. Multumesc mult pentru oferta.

Bafta
0

#65 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 01 April 2012 - 11:00 AM

Cu greutatea cum stai pana acum?


Motorizarea!!!....ai grija ( la termic ai vibrati ,la electric sti tu mai bine) .

:good:
ADOR VITEZA!!!
0

#66 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 April 2012 - 11:03 AM

Vezi postareaTUROK, la 01 April 2012 - 11:00 AM, a spus:

Cu greutatea cum stai pana acum?


Motorizarea!!!....ai grija ( la termic ai vibrati ,la electric sti tu mai bine) .

:good:


Cu greutatea, m-am ferit sa citaresc totalul... mi-era frica sa nu dau rasol...
Voi cintari totalul si va spun (m-au interesat pina acum numai ampenajele). Estimarea ar fi 4Kg gata de zbor. Cred ca e realist.
Cit despre vibratii, eu cred ca l-am gindit pentru termic; nu stiu cit de bine am reusit pentru ca n-am experienta la termice.
Structural, nu ar trebui sa fie probleme.

Spor
0

#67 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 01 April 2012 - 11:08 AM

Vezi postareabizu, la 01 April 2012 - 10:59 AM, a spus:

Cu instrumentele, multumesc dar, nu am decit meritul de a le fi lipit pe plansa.... Sint de cumparat.
Pentru electric, pun un link cu ce ma gindisem...
http://www.hobbyrc.r...products_id/783

Pe asta il am deja dar nu cred ca e suficient : http://www.sierra.ro...-06-p2727p.html

Oricum, ar trebui sa mearga cu 4 sau 5 celule ( am ambele variante) si sa traga maxim 50A (am regulator de 60 bun, adica pe bune).
La elice, cred ca va trebui sa "urc" la 15" cu pas mai mic si turatie ceva mai mare pentru ca am profil gros la aripi si suprafata expusa mare. In principiu nu ar trebui sa zboare repede.
Vorbim. Multumesc mult pentru oferta.

Bafta


pt ambele variante de motoare eu as pune (daca ar fi dupa mine )nu dupa producator ,ca m-am lecuit eu o data cum este cu specificatia lor ,un regulator mult mai mare de 80 A.

DACA pui 4S sau 5S / ai grija cu firele .Sti ce a patit un meserias ( nu zic cine ) din pricina asta da?:good:
ADOR VITEZA!!!
0

#68 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 April 2012 - 05:33 PM

Imi place mult ce vad . La termic trebuie sa ti cont de mai multe lucruri . Pe langa racire , trebuie sa ai acces la bujie , jiclor , carburator ,sigur ar trebui sa mai decupezi pe undeva din capota . Daca cilindrul intra de tot in capota poti face o prelungire de contact ( se gaseste de cumparat ) Nu-ti recomand prelungirea acului jiclor pentru ca de la vibratii poate atinge de capota si modifica reglajul .
0

#69 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 April 2012 - 06:36 PM

Vezi postareagicosu, la 01 April 2012 - 05:33 PM, a spus:

Imi place mult ce vad . La termic trebuie sa ti cont de mai multe lucruri . Pe langa racire , trebuie sa ai acces la bujie , jiclor , carburator ,sigur ar trebui sa mai decupezi pe undeva din capota . Daca cilindrul intra de tot in capota poti face o prelungire de contact ( se gaseste de cumparat ) Nu-ti recomand prelungirea acului jiclor pentru ca de la vibratii poate atinge de capota si modifica reglajul .


Ce sa-i faci, exuberanta tineretii...
Lipsa de experienta, curat! Se vede ca nu m-am mai dat cu termice. Planul era sa ascund totul sub capota; glow start comandat din statie cu activare la relanti (ca sa-l pot scadea si sa mearga cu elice de lemn). Motorul intra si imi lasa cite un cm de fiecare parte in lateral; sus si jos cite un centimetru jumate. Cele doua usi laterale ar fi trebuit sa asigure accesul la reglaje si la mecanismul de prindere al capotei. Intrerupatorul general ar fi fost un fel de levier in postul elevului. Din pacate, nu cred ca va fi asa dar nici electric nu va fi rau.
Bine ar fi sa-mi iasa o pacanitoare ca cele de stadion care sa aduca macar cu un motor. Ha ha ha kitch...

Bafta
0

#70 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 April 2012 - 06:45 PM

Nici electric n-ar fi rau , scapi de multe dureri de cap dar dai de altele . Pentru inceput , daca vrei sa-l faci electric , sfatul meu ar fi sa nu te complici prea mult si cu partea de sunet . In nici un caz nu e kitch .
0

#71 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 01 April 2012 - 06:52 PM

Vezi postareagicosu, la 01 April 2012 - 06:45 PM, a spus:

Nici electric n-ar fi rau , scapi de multe dureri de cap dar dai de altele .

Astea nu ma sperie pentru ca sint familiarizat. La termic este alta poveste...
Oricum, multumesc pentru incurajari.
0

#72 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 April 2012 - 06:03 AM

la 4 kile electric - o sa-i mai pui un kil de baterii!!!..

Welcome to the glow alley!!!
0

#73 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 April 2012 - 12:10 PM

Asadar, l-am cintarit, pe bucati:

Element G actuala G estimata final

Tren complet 300 / 300
Capota motor 195 / 215
Profundor 100 / 115
Directie 40 / 50
Aripa 440 / 690 (ambele semiplanuri)
Fuselaj 995 / 1495
Bechie 20 / 25
Scaune, bord 85 / 85
TOTAL 2175 / 2975

Deci, greutatea rezervata priopulsiei, fie termica ori electrica, este de 1000g. Realist, zic eu.
Acolo unde apar diferente intre actual si final, mai este de lucru; unde nu, sint finalizate.

Bafta

Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 April 2012 - 12:10 PM

0

#74 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 April 2012 - 01:24 PM

Bizu, ceea ce faci tu este nemaipomenit. Te admir si invat multe din realizarile tale.
Daca imi permiti as spune ca, in spiritul modelului 1:1, nu poti lua in calcul decat varianta termica. Bineinteles ca este, doar o parere personala, poate o obsesie, dar macheta unui avion ar trebui sa cuprinda si o copie, cat de cat, macar in spirit, a propulsiei originale, zic si eu.
Multa, multa bafta.
0

#75 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 02 April 2012 - 08:52 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 02 April 2012 - 06:03 AM, a spus:


Welcome to the glow alley!!!




si io ca papagalu'...repet intruna!!!!
0

#76 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 April 2012 - 01:45 PM

Am profitat de citeva zile libere si am progresat un pic.
Ma bucur ca am terminat cu fibra de sticla pentru ca, inevitabil ma murdaresc si nu ma impac cu manusile.
Asadar, am inchis si "dosul" fuselajului; deschiderea din dreptul aripii a fost in plan dar cea dinspre coada, nu a fost. Pe acolo ar trebui sa am acces la reglajele comenzilor cozii. In poza se vede si trenul principal "ingropat" definitiv. La suruburi am acces prin fuselaj, cel putin deocamdata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie0116.jpg

Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 April 2012 - 01:45 PM

0

#77 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 April 2012 - 01:54 PM

Semiplanurile aripii au fost invelite cu fibra, acolo unde va fi imitat placajul si s-a definitivat articularea eleroanelor. Le-am si invelit cu pinza.
Comenzile sint cu multe tije, pirghii dar au iesit bine, fara jocuri si fara torsiuni. Initial a fost gindit un servo Hitec HS225 dar am montat Futabe 3003, in principal pentru ca le aveam deja. Servourile sint montate pe o "talpa" de placaj si abia apoi prinse in aripa. La final nu voi avea acces acolo decit prin operarea pinzei dar sper sa nu fie cazul. Prima pirghie este sticlotextolit de 1,5mm cu rulment :rolleyes: , recuperati de la un tren escamotabil defect. A doua pirghie e de cumparat; nu mai stiu de unde sau ce neam e ca e de mult prin cutii.
In poze mai vedeti primul strat de spritz chit. Dupa slefuire e posibil sa mai fie necesar un strat. Fibra nu a fost "glazurata" si astfel, toata operatiunea a adaugat numai 29 grame de semiplan. Mai mult am adaugat cu servourile si cu pirghiile; aproape 100g de fiecare. Furculitele de plastic au fost testate "in house" cu 5Kg si pentru ca refuzau sa cedeze, tras zdravan cu mina. Din acest motiv mai am doar trei. E comanda pe drum pentru pinza si furci.
Pozele

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie0108.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0109.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0110.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0111.jpg

Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 April 2012 - 01:54 PM

0

#78 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 April 2012 - 01:57 PM

A mai ramas o poza...

Tot saptamina asta am facut si matritele pentru parbrize si pentru ca a ramas timp, le-am si format.
Acum sa vedem cum fac prinderea si mai ales, bordura nituita de pe fuselaj. Am lasat o bordura formata in parbrize dar va trebui umpluta cu ceva. Ma gindisem la poxilina dar mai studiez.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie0112.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0105.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0106.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0114.jpg
  • Imagine atasata: Fotografie0115.jpg

0

#79 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 April 2012 - 02:01 PM

Pentru moment, vorba lui Michael: this is it.
Pina data, viitoare, sa fiti sanatosi si Paste fericit!

Bafta
0

#80 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 06 May 2012 - 08:23 AM

Salutare tuturor,

Un mic update la proiect.
Pentru aripi nu am mai facut poze ca nu e nimic nou (in poza) doar ca am dat si stratul doi de spritz si am terminat de slefuit. Voi face poze dupa ce reusesc sa impinzesc.
La fuselaj in schimb, am terminat chituirea si slefuirea dar va mai fi de lucru acolo unde am mai umblat intre timp. Anume la coada, unde am lipit in sfirsit profundorul si deriva cu tot cu directie si acolo unde am impinzit. Pinza are doua straturi de lac diluat iar pe suprafetele cozii am dat deja al treilea strat. Aici, sa-mi spuneti daca e vreun semn ca ajunge cu lacul sau e pe probate.
Ampenajele sint drepte :rolleyes: si lipite in planuri corecte...
Am facut si o schita de batiu, pe care s-ar putea monta orice (cu intaririle de rigoare). E din placaj aviatic de 3mm si in varianta termica urmeaza o placare integrala cu placaj de 1mm.
In rest, mai vedeti si voi prin poze. Le voi pune gramada ca au toate cam aceeasi tema.
Intr-o poza se poate vedea ca, din motive de spatiu si dimensiune am ajuns la metode extreme de suspendare a fuselajului. Sper sa nu-l trosnesc prea tare pina la sfirsit.

Bafta si spor tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4312.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4313.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4314.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4315.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4316.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4318.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4319.JPG

0

#81 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 06 May 2012 - 08:27 AM

Inca o vorba; pe directie am folosit cablu de otel plastifiat cu 7 fascicole, inel tubular (la echie) si pastile de stringere, toate din acaresturile nevesti-mi de margelit. Cica sint garantate 10Kg. Intinderea comenzii directiei e cam in nota "sol" si se pastreaza de la un capat la celalalt. E o premiera pentru mine si recunosc ca mi-a placut.

poze.





inca una

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4321.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4323.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4324.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4327.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4328.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4329.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4320.JPG

0

#82 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 07 May 2012 - 09:28 AM

Frumos si "curat" lucrat !!! Pana la urma cu ce motor il echipezi ?
0

#83 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 07 May 2012 - 06:25 PM

Vezi postareapccdtk, la 07 May 2012 - 09:28 AM, a spus:

Pana la urma cu ce motor il echipezi ?


Nu e asa de curat. Da bine in poze...
Cu motorizarea nu am luat inca o hatarire. Am reusit azi sa impinzesc aripile si dupa montarea eleroanelor, fac o asamblare si o proba de CG.
Pina la urma, motorul se va alege singur...
Cred ca la sfirsitul saptaminii vai face poze noi si asamblarea cu pricina. Daca voi putea plasa acumulatorul in zona CG ului, va fi electric. Sa vedem.

Bafta
0

#84 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 May 2012 - 06:41 PM

Vezi postareabizu, la 07 May 2012 - 06:25 PM, a spus:

Daca voi putea plasa acumulatorul in zona CG ului, va fi electric.

Sa speram ca nu vei reusi. Asa vei avea sansa sa ai o adevarata motorizare in spiritul avionului real.
Multa, multa bafta si iti multumesc pentru desfatarea pricinuita de fotografiile tale.
0

#85 Userul este online   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5156
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 29 May 2012 - 02:51 PM

update please!!!

Nu ne mai fierbe!!!....
0

#86 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 29 May 2012 - 03:10 PM

Corect !!! Nici n-ar da bine sa termin modelul pt.simulator inaintea celui real - ce referinta as mai avea ?
0

#87 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 May 2012 - 06:59 PM

Imi pare rau, n-am avut intentia asta (cu fiertu').
A fost o pauza impusa de o raceala (doctorul i-a zis pneumonie da' stiu eu mai bine...). Ce-mi trebuie mie pneumonie (pentru cine a ascultat Andries).
In plus am avut niste necazuri cu servoul de pe profundor si cu sistemul de pirghii de pe semiaripi. De fapt, pirghiile au fost in regula dar unghiul format de ultima tija, cea de pe echie, era cam mare si consuma mai toata forta servoului.
Promit solemn un update duminica, cu poze.

das Wort
0

#88 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 June 2012 - 02:47 PM

Deci, pentru ca miine nu am acces la net, update ul este azi.
Pentru inceput, aripa;
inainte de impinzire, am facut probele firesti cu actionarea eleroanelor. Balamalele (pin, cite patru) erau lipite numai in eleron. Testul a fost reusit asa ca am continuat cu impinzirea. Dupa incheierea etapei si lipirea pinilor si in aripa, am constatat ca, jocul din balamale (partea nelipita) a contribuit enorm la succesul testului. In final, mai toata forta servoului se consuma in actionarea ultimului brat, cel spre echie. Motivul a fost unghiul prea mare facut in functionare cu planul pirghiei.
In concluzie, am "cojit" intradosul si am demontat intregul sistem de pirghii. cu tot cu servo. Am optat pentru servo separat pe fiecare echie, montaj clasic, model HS81.
Doua erau deja, doua comandate si cumparate. In configuratia asta, totul lucreaza perfect, sevourile nu se "lupta" in niciun punct din cursa si mi-a revenit optimismul.
Furcile nu sint niste frumuseti dar imi permit reglajul pe fiecare echie ceea ce este important aici.
Poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4338.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4339.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4340.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4342.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4343.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4344.JPG

Aceasta postare a fost editata de bizu: 02 June 2012 - 02:48 PM

0

#89 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 June 2012 - 02:54 PM

In continuare, fuselajul. Aici am avut alta patanie. Un servo SG de 6Kg nou nout dar nefolosit vreo doi ani, dupa o testare sumara s-a gasit sa "tremure" la revenirea spre centru dintr-o directie (nu inainte insa, de a termina cu impinzirea). E posibil ca potentiometrul de "urmarire" sa nu mai fie in regula. Facind o multime de actionari, situatia parea sa se amelioreze dar, am mai observat un consum de 1A in gol, ceea ce in mod clar, nu era in regula. Asadar, am operat pinza in zona deschiderii de "service" din burta fuselajului si am inlocuit cu un HS 9xx ca nu mai stiu, care merge admirabil (nici zgomot nu prea face). Am peticit pinza si am declarat fuselajul "inchis".
Poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN4330.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4331.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4332.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4333.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4334.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4335.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4336.JPG
  • Imagine atasata: DSCN4337.JPG

0

#90 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 02 June 2012 - 02:58 PM

In pozele anterioare se mai poate remarca o finalizare a batiului pentru "electric" dar nu cu motorul dorit ci cu unul existent, cu care intentionez sa fac un zbor de test inaintea finisarii. Greutatea de zbor va fi de 3500g iar motorul a zburat un Suhoi doar putin mai usor. Daca se comporta bine, va ramine acest motor. Voi avea 175W/Kg in starea finala, adica 4Kg gata de zbor. Elicea va fi din lemn, 14x7 iar acumulatorul de 4 celule cu 3000, 25C.
In prima etapa ma voi baza pe BEC ul regulatorului, de 3A dar intentionez sa cumpar unul de macar 5A in final. Am unul de 8A dar e pentru termic si nu indura mai mult de 12V.
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

15 useri citesc topicul
0 membri, 15 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro