Asadar,
Citeva poze de unde am plecat.
Fuselaj destul de sifonat in bot, capota motor pulverizata si batiu lipsa...
Aripi intregi; una intacta si una usor sifonata la capat; alti colegi ar fi zburat-o asa pe treinere.
Dupa ce am revazut tot proiectul am ajuns la concluzia ca:
- elicea a fost aleasa gresit; pas de 10 asortat motorului in timp ce pentru avion ar fi trebuit cel mult 8; cumparat elice
- incidenta prea mare (3 grade) si lipsa torsiune aripa de orice fel; refacut incastrare in fuselaj, prindere, profile
- CG prea in fata, in ciuda faptului ca a fost initial plasat in centrul zonei calculate; dat un pic mai in spate dar inca in zona de calcul
Cu detalii, lucrurile stau asa; toate au fost refacute cam in aceeasi maniera ca prima data dar, aripa se prinde pe tuburi de dural in teci de carbon,
teaca de carbon este prinsa in lateralele de placaj ale fuselajului dar si cu doua "aripi" de la batiul motorului. Astfel, batiul are prindere
pe primele doua panouri dar si pe teaca de carbon (cea dinspre bordul de atac ca mai e una mai mica spre BF).
Unghiul motorului a fost mentinut acelasi la dreapta (prima data tragea un pic stinga dar am redus pasul la elice si ar trebui sa fie ok asa).
Unghi in jos micsorat pentru ca am redus incidenta la 1,5 grade (sau pe aproape). Aripa, are acum incidenta 1,5 la incastrare, 1 grad torsiune geometrica si
torsiune aerodinamica astfel: NACA2418 la fuselaj, din motive de contur, asadar cumva impus; pe cele 3 nervuri trece in Clark 15 YM apoi spre capatul aripii
ajunge la NACA 4415. Am pastrat grosimea relativa pe toata anvergura (spre deosebire de prima data). N-am facut poze ca am lucrat ca un "apucat" si parca
m-ar fi tinut din treaba pozatul... Aripa cea noua este acoperita cu solartex si nu se vede aproape de loc racordarea la vechea structura. Am folosit un
singur servo pe eleron iar eleronul in sine are coarda un pic mai mare. Greutatea finala este 3850g, adica un pic mai mica decit initial
(carboanele au inlocuit mult placaj aviatic de 2,5)..
Aceasta postare a fost editata de bizu: 18 August 2013 - 12:49 PM