La nava reala ungerea se face cu ulei hidraulic tuburile sunt conectate la un tank de ulei aflat in sahtul din babord pentru a se realiza o presiune constanta ,etansarea se face in interior cit si la exterior cu niste siclamuri sprijinul axului se face prin doua bucse la interior si exterior .Bucsele se toarna dintr-un material antifrictiune ,turnarea se face centrifugal,materialul antifrictiune este un aliaj de plumb stanium si zinc ,formula nu o stiu exact .La navele de ultima generatie acest sistem de etansare nu se mai foloseste fiind considerat scump poluant (cind siclamul din exterior cedeaza uleiul din tuburi se scurge afara si de aici poluare) si greu de intretinut si se foloseste in loc de busele antifrictiune niste bucse din cauciuc in forma de spirala cu denumire populara de "cojoace" ungerea axului se face cu antigel care este circulat continuu de o pompa care il circula si raceste in acelasi timp.Avantajele acestui sistem este ca in caz de uzura etansarii antigelul nu poluiaza ,cojoacele cind se uzeaza se ilocuiesc si nu uzeaza axul port elica .
Cam atat pentru astazi toate cele bune si o seara placuta va doresc :drinks:
Aceasta postare a fost editata de dj.bobo: 27 April 2012 - 09:46 PM