Multiplex PICO-CUB Un trainer in 3 canale.
#31
Postat 11 December 2011 - 03:14 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#32
Postat 11 December 2011 - 03:27 PM
Cu privire la eficienta: pentru zborul normal, eleronul ar trebui sa fie <= 20 % din profunzimea aripii.
DAR, Piper J3 are centrul de presiune al portantei foarte inalt fata de centrul de greutate. Din acest motiv, eficienta eleronului este foarte redusa, chiar mai mult are in continuu tendinta sa revina la orizontala (o consideram constructie pentru incepatori). Practic si daca dimensionezi eleronul corespunzator, faci o aripa fara diedru (care-ti inrautateste esential parametrii de zbor si viraj), aceasta constructie si acest profil are sa faca avionul sa nu fie acrobat, si sa nu se comporte ca un acrobat. Va fi mai instabil, mai dificil de pilotat, dar nu face acrobatii, cel mult tumbe.
Daca vrei acrobatie, trebuie sa-ti cauti un model cu aripa centrala, fara diedru si cu profil simetric. Daca gasesti un exemplar cu echilibrare (rapoarte geometrice) de tip F3A, ai sa ai un acrobat mai bun decit copiile la scara (Extra, Cap, Sukhoi....).
#33
Postat 11 December 2011 - 04:14 PM
vlad1, la 11 December 2011 - 03:27 PM, a spus:
Cu privire la eficienta: pentru zborul normal, eleronul ar trebui sa fie <= 20 % din profunzimea aripii.
DAR, Piper J3 are centrul de presiune al portantei foarte inalt fata de centrul de greutate. Din acest motiv, eficienta eleronului este foarte redusa, chiar mai mult are in continuu tendinta sa revina la orizontala (o consideram constructie pentru incepatori). Practic si daca dimensionezi eleronul corespunzator, faci o aripa fara diedru (care-ti inrautateste esential parametrii de zbor si viraj), aceasta constructie si acest profil are sa faca avionul sa nu fie acrobat, si sa nu se comporte ca un acrobat. Va fi mai instabil, mai dificil de pilotat, dar nu face acrobatii, cel mult tumbe.
Daca vrei acrobatie, trebuie sa-ti cauti un model cu aripa centrala, fara diedru si cu profil simetric. Daca gasesti un exemplar cu echilibrare (rapoarte geometrice) de tip F3A, ai sa ai un acrobat mai bun decit copiile la scara (Extra, Cap, Sukhoi....).
Multumesc pentru lamuriri.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#34
Postat 16 December 2011 - 11:53 AM
IMG_4031.JPG (138.12K)
Number of downloads: 54
IMG_4033.JPG (151.04K)
Number of downloads: 56
Am pus si o pereche de roti mai mari ca terenul e cam denivelat.
As vrea sa-i mai pun si o rotita in spate, ca are doar o bucata de placaj pe post de bechie. Dacapun roata pivotanta fara sa o conectez la directie poate fi manevrat la sol folosind curentul de aer deviat de directie?
Multumesc.
Fisiere atasate
-
IMG_4029.JPG (142.2K)
Number of downloads: 56
Aceasta postare a fost editata de alex g: 16 December 2011 - 11:55 AM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#35
Postat 18 December 2011 - 08:33 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#36
Postat 18 December 2011 - 01:15 PM
pccdtk, la 18 December 2011 - 08:33 AM, a spus:
Salut, rotita as vrea s-o pun in spate in locul bucatii de placaj pe care o are acum.... :drinks:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#37
Postat 21 December 2011 - 11:40 PM
Prima proba, acum vreo 4 zile, vreme calma, lansez din mana. Dupa ce reusesc sa-i dau ceva inaltime, trimez profundorul pentru o traiectorie corecta si ma acomodez incet cu diferentele dintre cele 2 modele de aripa. Cea fara diedru nu mai lasa modelul sa se redreseze dupa viraje, permite o urcare mai rapida, deci se apropie de ceea ce s-a urmarit: un model intermediar intre trainer si acrobat.
Singura problema este zborul inversat, in urma caruia din cauza vitezei insuficiente si a inaltimii cam mici s-a cam rupt coada....
:)
Dupa reparatiile de rigoare, azi o alta incercare de imblanzire a modelului a decurs cu manevre destul de ciudate cum ar fi viraje foarte stranse( parca ar fi auto cu frana de mana), zbor inversat( la inaltime si cu viteza mare). Apoi diferite incercari de "knife" mai mult sau mai putin corecte, cateva incercari de "hover", apoi ceva mai domol, treceri aproape de sol, incercari de aterizare.... In total am ajuns la aproape o ora de zbor cu aterizari si lansari si cred ca a meritat sa faca aceste modificari la aripa. Am incercat si trenul de aterizare cu rotile mai mari, dar iarba cam mare nu lasa loc de glume.
Cu prima ocazie am sa incerc sa fac un filmulet sa vedeti cam cum zboara gaza mea
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#38
Postat 08 January 2012 - 05:27 PM
Anul nou a adus cateva modificari acestui model
IMG_4163.JPG (132.09K)
Number of downloads: 42
IMG_4164.JPG (125.97K)
Number of downloads: 43
Am modificat trenul de aterizare, acesta fiind mai scurt, mai rigid putin si mai usor cu vreo 30g.
Am improvizat si o roata spate legata la directie.
Azi am facut primele zboruri din acest an, cu aceste modificari. Am reusit 10 decolari si aterizari pe un drum de pamant.
Am avut emotii destul de mari mai ales ca la viteza mai mare e cam instabil pe sol.
Cu exercitii am reusit ca la ultimile decolari si aterizari modelul sa nu mai paraseasca drumul.
Roata spate este provizorie, mai am de lucrat la ea
Stima.
Fisiere atasate
-
IMG_4166.JPG (127.48K)
Number of downloads: 40
Aceasta postare a fost editata de alex g: 08 January 2012 - 05:28 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#39
Postat 08 January 2012 - 05:31 PM
Number of downloads: 31
O foto mai buna cu rotita spate.
As vrea sa pun una de diametru mai mic si eventual mai lata, poate va fi mai stabila.
Mai am de lucrat si la parghia de comanda :drinks:
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#40
Postat 09 January 2012 - 03:37 PM
Eu zic ca e mai mult decat suficient.
Legat de rotita spate trebuie sa o schimb cu una cat mai mica in diametru deoarece distanta de decolare este mare( coada sta cam sus)
Cand avea bechia din placaj decola pana in 3m de pe iarba, acum pe drum se duce destul de mult pana se inalta si este instabil la viteza pe sol.
Dupa modificari revin cu foto.
Bafta si aterizari line.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#41
Postat 09 January 2012 - 08:08 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#42
Postat 09 January 2012 - 09:23 PM
pccdtk, la 09 January 2012 - 08:08 PM, a spus:
Salutare, poate era mai bine, dar dupa ce i-am rupt nasul de vreo 5 ori din cauza ca nu reuseam sa virez la sol, am decis ca e mai bine sa-l pot controla. Terenul este denivelat,( un drumeag intre ogoare) si daca incepe a vira stanga sau dreapta la decolare, derapeaza si o ia pe aratura. Asa am rupt elicea de 5 ori, apoi capota. Faza e aceeasi si la aripa cu diedru si la cea fara. Montajul de acum al rotii spate este provizoriu, are jocuri foarte mari; atat roata pe ax cat si parghia de comanda, si modelul tot se comporta mai bine decat cu bechie. Urmeaza sa gasesc alta rotita, si sa modific tot sistemul de fixare pentru a cobora coada avionului cat de mult, astfel incat sa reduc distanta de decolare la minim. In ce priveste aterizarea.... distanta de rulare la sol e cam aceeasi si derapajul aparea frecvent. Doar urmarile erau mai mici di cauza vitezei in scadere...
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#43
Postat 24 February 2012 - 12:16 PM
Am montat bechia cu roata orientabila, actionata de o tija subtire ce se prinde pe echia derivei. Modul de fixare a tijei asigura si o amortizare a socurilor ce se pot transmite din partea rotii catre deriva, respectiv servo.
IMG_4377.JPG (106.29K)
Number of downloads: 39
Am facut alt tren pentru fata, din Al de 7X1,5mm si am montat roti de 70mm diametru, pentru a rula mai usor peste denivelari :)
IMG_4378.JPG (116.5K)
Number of downloads: 38
Cam asa arata acum si coada este mult coborata fata de cum era cu prima bechie orientabila facuta de mine :good:
IMG_4380.JPG (143.6K)
Number of downloads: 39
Am schimbat si elicea, am pus GWS 9X5, cu prop saver, pentru ca are suprafata de contact cu elicea plana. Elicea a trebuit echilibrata pentru ca una din pale era destul de grea fata de cealalta.
La probe motorul merge lin, fara trepidatii sau zgomote stranii si modelul incepe sa ruleze cu motorul undeva spre 7-10%, foarte usor ( pe gresie :))
Urmeaza probe pe camp si in aer.
In acesta configuratie am ajuns la 740g ;)
Vedem ce va fi, sper sa fie bine.
Numai bine.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#44
Postat 25 February 2012 - 10:23 PM
Calitatea lasa de dorit, dar si pilot si cameraman......cam greu.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#45
Postat 25 February 2012 - 11:04 PM
Lasand asta la o parte, a fost o experienta interesanta avand in vedere vantul. Pe sol se comporta mult mai bine cu acest tren de aterizare, are flexibilitate fiind prins de fuselaj cu benzi elastice.
Se simte si o mica diferenta cu noua elice (9X5). Executa viraje destul de stranse si este foarte precis in zbor. In anumite momente am avut chiar impresia ca zboara mai rapid decat Cessna de 1,9m
Eleroanele isi fac treaba de minune, mai ales pe vand cand modelul oscileaza sun influenta rafalelor de vant.
Rotita bechiei si face si ea treaba, desi este mai utila pe drum de pamant sau pista asfaltata
Aterizarile au fost destul de bine realizate in ciuda vantului. Au fost momente cand avea vant tare din fata si cobora ca elicopterul si secunda 2 cadea ca bolovanul ca nu mai sufla vantul :good:
Cu toate astea sedinta de zbor a fost o reusita
Numai bine.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#46
Postat 26 February 2012 - 11:31 PM
Cu toate ca a fost vant, toate decolarile si aterizarile au fost reusite, fara acrobatii la sol gen capotari sau roata.
Inca o data se dovedeste a fi cel mai agil si cel mai manevrabil model pe care il am pana acum
Dupa parerea mea, toate modificarile si testele pe care le-am facut cu acest model s-au dovedit pana la urma a fi foarte reusite si au schimbat total acest model
Varianta in care a ajuns acum este cea mai reusita si cred ca pentru mine va ramane asa.
Am ca rezerva pentru cand va creste juniorul si cealalta aripa cu diedru si daca va avea inclinatii spre aero, ( eu sper ca da ) va avea cu ce invata.
Am reusit sa prin cateva secvente din timpul sedintei de azi.
In acest topic, pana acum, s-au dat explicatii la diferite probleme s-au postat si poze, s-au pus si clipuri in care se poate vedea transformarea modelului.:yahoo:
Va doresc numai bine si aterizari line :drinks:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#47
Postat 10 March 2012 - 09:13 PM
alex g, la 23 November 2011 - 11:23 PM, a spus:
IMG_3969.JPG
IMG_3970.JPG
IMG_3971.JPG
Trebuie sa gasesc o metoda mai buna de a avea modelul pe linia camerei si alta problema ar fi fundalul; am filmat in sus spre patura de nori si n-a mai focalizat avionul.
Mai am de lucrat si de facut experimente.
Daca cineva are o metoda mai buna, poate imi dati ceva idei.
Stima.
Interesanta instalatie.
Eu folosesc o minicamera montata pe cozorocul sepcii cu banda velcro:
DSCvideo.jpg (148.34K)
Number of downloads: 22
si o mostra de film in aceste conditii:
Aceasta postare a fost editata de popad: 10 March 2012 - 09:16 PM
#48
Postat 11 March 2012 - 12:13 PM
Se vede foarte bine si cu camera ta :wub:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#49
Postat 28 May 2012 - 05:37 PM
Dupa cateva zboruri foarte placute la firul ierbii, mi-am schimbat locul ca ma rupeau tantarii. Ajuns aproape de casa, am mai lansat modelul o data si zburam peste varfurile copacilor dar nu prea sus.
La un moment dat am zis ca nu se mai poate asa si cand l-am intors sa-l aterizez, mi-a intrat o saracie de tantar in ochi si pret de cateva fractiuni de secunda nu am mai vazut mare lucru.
Am reusit doar sa vad cum agata cu rotile varful unui pom si a facut 2 pauze printre crengi si apoi o tranta urata pe drum.
Rezultatul:
IMG_4834.JPG (112.5K)
Number of downloads: 24
IMG_4835.JPG (101.13K)
Number of downloads: 25
IMG_4836.JPG (107.36K)
Number of downloads: 27
Deriva si profundorul s-au rupt, roata spate a sarit si ea, dar in rest alte pagube nu sunt.
Acum astept sa se usuce lipiciul, motaj, trimari si gata de zbor.
Morala: atentie la tantari ca nu se impaca bine cu pilotajul :clapping:.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#50
Postat 11 October 2012 - 01:33 AM
Am reusit performanta de a ma bucura de zborul acestui model in livada din spatele casei, desi aterizarile au fost putin cam dificile ( printre copaci, in rampa).
Cu toate modificarile facute si cu peste 250g in plus fata de cat a fost conceput sa zboare, are o viteza minima foarte mica si gratie surplusului de putere, este o delectare pentru timpul liber.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#51
Postat 03 November 2012 - 11:09 PM
Dupa vreo 20 minute de antrenament cu Acrobatu', am vrut sa fac cateva ture si cu astlalt, dar cand cand am conectat bateria, s-au auzit cele 3 beep-uri ca de obicei, dar apoi elicea a facut 1/2 rotatie, s-a oprit si a iesit fum :D.....
Am strans tot si am plecat spre casa....
Am schimbat ESC-ul cu cel ce a fost pe Cessna EP 400, dar pana am rezolvat problema s-a intunecat.
Am sa scot pelicula de protectie sa vad daca se vede ceva prajit si eventual daca se poate repara :D.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R