Modelism - RHC Forum: Primul zbor reusit cu Cessna reparata - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Primul zbor reusit cu Cessna reparata

#1 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 05 November 2011 - 09:21 PM

La primul ei zbor Cessna mea a suferit un crash (am scris aici: http://www.rhcforum....post__p__513274 ). Nu am fost eu atunci la mansa ... Motivul invocat atunci pentru crash a fost motor prea slab. Aceea Cessna s-a reparat, motorul a fost inlocuit cu unul identic (cel original in urma crash-ului avea axul stramb), au mai fost facute ceva lipituri ... Astazi am bagat Cessna si Wing Dragon-ul in portbagaj si am plecat spre Falticeni unde urma sa ma intalnesc cu DDaniel. Vant destul de urat. Am facut un zbor cu Wing Dragon-ul. Apoi am scos Cessna. Mi-ar fi placut sa spun ca eu l-am zburat, insa nu am avut "curaj" datorita vantului :good: > In schimb DDaniel a facut doua zboruri faine cu el. Mi s-a luat o piatra de pe inima, si anume am vazut ca Cessna zboara cu notorizarea data de chinezi in kit. Si zboara destul de fain. S-a facut o decolare aruncata din mana si una de jos. Pun un scurt filmulet: .
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#2 Useril este offline   NAVOMARIUS 

  • MARIUS
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4699
  • Inregistrat: 04-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELE

Postat 05 November 2011 - 09:53 PM

Vezi postarealazardominte, la 05 November 2011 - 09:21 PM, a spus:

La primul ei zbor Cessna mea a suferit un crash (am scris aici: http://www.rhcforum....post__p__513274 ). Nu am fost eu atunci la mansa ... Motivul invocat atunci pentru crash a fost motor prea slab. Aceea Cessna s-a reparat, motorul a fost inlocuit cu unul identic (cel original in urma crash-ului avea axul stramb), au mai fost facute ceva lipituri ... Astazi am bagat Cessna si Wing Dragon-ul in portbagaj si am plecat spre Falticeni unde urma sa ma intalnesc cu DDaniel. Vant destul de urat. Am facut un zbor cu Wing Dragon-ul. Apoi am scos Cessna. Mi-ar fi placut sa spun ca eu l-am zburat, insa nu am avut "curaj" datorita vantului :good: > In schimb DDaniel a facut doua zboruri faine cu el. Mi s-a luat o piatra de pe inima, si anume am vazut ca Cessna zboara cu notorizarea data de chinezi in kit. Si zboara destul de fain. S-a facut o decolare aruncata din mana si una de jos. Pun un scurt filmulet: .

Dar motorul cu care vine trage destul de bine,cine a zis ca-i din cauza motorului a incercat sa se scuze
Tel 0740850863








Grea 6--POZE CET VEST
0

#3 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 06 November 2011 - 02:38 PM

Vezi postareaNAVOMARIUS, la 05 November 2011 - 09:53 PM, a spus:

Dar motorul cu care vine trage destul de bine,cine a zis ca-i din cauza motorului a incercat sa se scuze

Salut. Din Campulung nu mai este nimeni pasionat de zbor?
Incet, incet vei prinde curajul sa domesticesti si cessna
Eu cu ea am inceput si dupa mai multe trante si reparatii acum zboara mai bine decat cand era noua.
Bafta si curaj
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#4 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 06 November 2011 - 02:46 PM

Vezi postarealazardominte, la 05 November 2011 - 09:21 PM, a spus:

La primul ei zbor Cessna mea a suferit un crash (am scris aici: http://www.rhcforum....post__p__513274 ). Nu am fost eu atunci la mansa ... Motivul invocat atunci pentru crash a fost motor prea slab. Aceea Cessna s-a reparat, motorul a fost inlocuit cu unul identic (cel original in urma crash-ului avea axul stramb), au mai fost facute ceva lipituri ... Astazi am bagat Cessna si Wing Dragon-ul in portbagaj si am plecat spre Falticeni unde urma sa ma intalnesc cu DDaniel. Vant destul de urat. Am facut un zbor cu Wing Dragon-ul. Apoi am scos Cessna. Mi-ar fi placut sa spun ca eu l-am zburat, insa nu am avut "curaj" datorita vantului :lol: > In schimb DDaniel a facut doua zboruri faine cu el. Mi s-a luat o piatra de pe inima, si anume am vazut ca Cessna zboara cu notorizarea data de chinezi in kit. Si zboara destul de fain. S-a facut o decolare aruncata din mana si una de jos. Pun un scurt filmulet: .

Zboara bine si pe vant, doar ca e putin prea agil pentru incepatori ca noi.
O alta solutie ar fi o statie cu dual rate care poate micsora cursa suprafetelor de control si astfel modelull devine ceva mai calm
Eu folosesc aceasta functie la decolari si aterizari doar la cessna
La celelalte 2 modele nu e necesara pentru ca sunt mai domestice:)
:pardon:
BAfta multa.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#5 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 06 November 2011 - 10:26 PM

Salutare,
Cessna aia cu motorul original zboara binisor dar intr-adevar este o idee cam lesinata.
Daca vrei sa nu te doara capul si sa te bucuri de zbor iti recomand cu caldura acumulator 3s (1500Mah ar fi ideal dar merge f bine si 1300mAh) si elice bipala GSW 8x4.
O spun prin prisma celor 4 Cessne de acest tip pe care le-am zburat atat in varianta originala cat si cum am spus mai sus.
In varianta motor original+accu 3s+elice 8x4 bipala te poti duce la verticala nelimitat ceea ce iti ofera o rezerva de putere care te scoate din multe necazuri.
pt. un zbor linistit gazul sta sub 75%....si poti face fara probleme toata acrobatia elementara.

Bafta!

ps. am zburat cessnele respective ata cu statie E-fly100B in 2,4 cat si cu statie ETC-62 (cu dual rate)...si sincer consider ca diferentele sunt insesizabile....totul este sa ai degete finute.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#6 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 07 November 2011 - 03:01 PM

Vezi postareayr-zbg, la 06 November 2011 - 10:26 PM, a spus:

Salutare,
Cessna aia cu motorul original zboara binisor dar intr-adevar este o idee cam lesinata.
Daca vrei sa nu te doara capul si sa te bucuri de zbor iti recomand cu caldura acumulator 3s (1500Mah ar fi ideal dar merge f bine si 1300mAh) si elice bipala GSW 8x4.
O spun prin prisma celor 4 Cessne de acest tip pe care le-am zburat atat in varianta originala cat si cum am spus mai sus.
In varianta motor original+accu 3s+elice 8x4 bipala te poti duce la verticala nelimitat ceea ce iti ofera o rezerva de putere care te scoate din multe necazuri.
pt. un zbor linistit gazul sta sub 75%....si poti face fara probleme toata acrobatia elementara.

Bafta!

ps. am zburat cessnele respective ata cu statie E-fly100B in 2,4 cat si cu statie ETC-62 (cu dual rate)...si sincer consider ca diferentele sunt insesizabile....totul este sa ai degete finute.

Salutare, din cate am vazut la cessna mea( acu. 3s 1250mAh, elice 8x4) are destula putere, dar legat de dual rate, depinde si de valorile setate. Eu le am la 50% si diferentele sunt majore. Pana se ajunge la finetea necesara la degete i-am dat destule trante pana am inteles cum e cu DR-ul
Apoi cu timpul.... am prins ceva finete si nu mai e necesar, dar fiecare face cum crede.
stima
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#7 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2011 - 03:53 PM

Finetea se invata pe simulator, nu neaparat la camp.
Mai ieftin si mai rapid :drinks:

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 08 November 2011 - 03:53 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#8 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 08 November 2011 - 08:32 PM

Eu am invatat sa zbor brut pe simulator,in sensul ca am invatat ce se intmpla daca avionul vine spre mine,sau daca am vant de coada etc...Virajele si alte chestii mai de finete le-am invatat exclusiv la camp.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#9 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 November 2011 - 08:58 PM

Eu n-am invatat nimic pe simulator si mi-am propus nici sa nu invat nimic pe simulator ci doar la camp. Chiar si sa repar cessna, dupa o figura nereusita soldata cu un crash ... tot pe camp, pentru cat mai multe zboruri.

Drept este ca cessna e facuta dintr-un material, as putea spune, aproape casant ca sticla ... dar daca ai la tine ce-ti trebuie la camp si cateva elici de schimb si eventual niste baghete late de macar 2cm de lemn de balsa, merge treaba.

Cessna nu-i a mea ci a lui Alex, dar o mai zbor si eu din cand in cand, de cele mai multe ori, cand ii este frica lui s-o zboare ... pentru ca vantul bate prea tare, sau ... pentru ca tocmai a suferit o reparatie si nu stie cum se va comporta, sau din diverse alte motive.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 08 November 2011 - 08:59 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#10 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 November 2011 - 09:02 PM

Totusi, trebuie sa recunosc ca @Maverick are dreptate, pe simulator e mai ieftin. Cat de rapid este ... nu stiu, pentru ca nu folosesc.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#11 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2011 - 11:12 AM

Rapiditatea depinde si de un pic de experienta in prealabil.

De principiu o ora de zbor la camp, in conditii reale te formeaza de x ori mai repede decat simulatorul unde stai relaxat si ai conditii ideale sau aproape ideale.

Dar, daca esti la inceput (si aici nu ma refer doar la primele zboruri, ci si atunci cand vrei sa incerci o figura noua, care impune un anumit grad de risc, ex. o figura 3D cat mai aproape de sol) s-ar putea sa inveti mai repede pe simulator. Simplul fapt ca incerci pe camp o figura, iese prost, modelul se imprastie, chiar daca este reparabil, pana la urmatorul zbor in care vei incerca din nou sa faci figura (poate cu acelasi rezultat) trece un un anumit timp, mai scurt sau mai lung.. oricum nu poti sa dai un nou zbor pocnind din degete sau apasand pe RESET cum este la simulator.

As putea sa fac pariu cu oricine ca daca se iau la un anumit moment in timp T1 doi subiecti oarecare cu exact aceeasi experienta si presupunand ca amandoi aloca acelasi timp modelismului (zbor+mesterit), la un alt moment de timp T2 = T1+t cel care va exersa pe simulator+camp va avea mai multa experienta de zbor decat cel care a exersat exclusiv la camp.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#12 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 November 2011 - 04:45 PM

In mod clar la conditia impusa de a se executa o figura noua cat mai aproape de sol, clar si fara echivoc, simulatorul te va invata mai repede ... pentru ca (depinde de "cat de aproape de sol") nu in multe cazuri, figura noua iese din prima, fara ca modelul sa faca cunostinta cu pamintul. Si in cazul in care modelul a facut cunostinta cu pamintul, mai ales daca e unul la care rezistenta la crash n-a fost criteriul principal de alegere, timpul necesar reparatiei modelului, repunerii lui pe ceriu pentru verificarea noilor trimmari necesare dupa reparatii (daca este cazul) si reincercarea figurii respective ... este sensibil mai lung decat RESET-ul la simulator.

Ma gandesc numai la Cessna asta Art-tech care ... e de zici ca-i din sticla si numai cat timp pierzi pana aduni toate "cioburile", cautandu-le pe camp, ai timp de-un reset, apoi pana refaci puzzle si-l lipesti, mai ai timp de cel putin doua reset-uri.
Daca totusi am avea in vedere un model crash proof, care nu necesita decat un schimb de elice + eventual scoaterea pamintului din motor si e gata de zbor, lucrurile nu mai sunt atat de favorabile simulatorului, la capitolul rapiditate. Raman insa favorabile simulatorului, dpdv cost elici rupte ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#13 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 November 2011 - 01:58 PM

In general "rezistent la crash" = structura foarte solida
Tot in general "structura foarte solida" = greutate suplimentara multa
La fel de general "greutate suplimentara multa" = caracteristici slabe de zbor, portanta obtinuta la viteze mari

De unde rezulta "rezistent la crash" ≠ model pe care poti sa inveti sa zbori

Exceptii exista bineinteles, cum ar fi modelele din EPP, gen Telink.. dar si ala se rupe la un crash mai serios.. si aluia poti sa ii indoi axul motorului, si aluia poti sa ii nenorocesti un servo la un crash... deci..

Iar peste o anumita clasa nu mai merge sa ai model facut din EPP. Inca nu am vazut motor benzinar + spuma sau anvergura mai generoasa din spuma.
Iar aceeasi figura executata cu o spuma electrica sau un benzinar compozit nu e acelasi lucru.

Acum fiecare face cum crede.

Eu am inceput cu Cessna "de sticla" si am rupt-o doar de 3 ori:
Prima data ca m-am dus singur la zbor si nu stiam absolut nimic despre aero (primul zbor ever).
Al doilea ca am vrut sa fac ceva care nu era exersat pe simulator
Al treilea ca mi s-a desfacut elicea in zbor pe spate la 0,5m de sol.

Eu "dau vina" pe simulator pe faptul ca am scapat asa de ieftin.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 November 2011 - 08:47 PM

Sunt si materiale care sunt mai rezistente la crash, nu stiu insa cum se numes (EPO, EPP, ŞTŢ ... etc.) si nici nu mi-am propus sa invat. Seamana cu materialul din care-s facute multiplex-urile, dar e mult mult mai flexibil, lucios si care la crash-uri gospodaresti se ... taseaza cumva si apare ca un nas zbarcit.
Sunt si materiale de acelasi gen care ... chiar la crash-uri in plina viteza, de pe la 30-40m direct in bot, dupa "zbarcirea"/tasarea data de contactul cu mama terra isi revin la forma initiala fara sa se rupa si culmea, sunt destul de usoare.

Eu nu cred ca-i o regula, ca un model rezistent la crash sa nu iti permita sa inveti.
Indoitu axului motorului, distrugerea unuia sau mai multor servo-uri in timpul crash-ului, da, aici ai dreptate, se poate intampla asa ceva si ... iti poate scurta iesirea la zbor.

Este off-topic, drept pentru care imi cer scuze!!!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 10 November 2011 - 08:47 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   adi1234 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 870
  • Inregistrat: 06-January 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti-dristor

Postat 10 November 2011 - 09:08 PM

La camp se invata sa zbori nu pe simulator mai da-l naiba, cand vi la camp tot strangi din fund cu tot simulatorul BAGAT.
Pana nu rupi cateva modele nu inveti, daca ai talent ptr. asa numit sportul acesta care bagi bani dar nu recuperezi nimic.
DAR CE BINE E LA CAMP PE O VREME FAINA.
Face toti bani.
AM DREPTATE????
OCHI SUS!!!
Extra 330l.
IAR 80
JU-A702.
YAR832
Tlf.0744493927
0

#16 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2011 - 12:26 AM

Strangi din buci, dar nu si din buzunar.
Si nu stiu cum e la voi cu timpul, dar cand ma duc la zbor nu imi pun in planul de bataie sa dau cu modelul de pamant "ca-i rezistent la crash" ca sa am ce repara acasa sau pe camp.. Prefer sa il aduc acasa intreg si sa ma astepte cumintel pana la urmatoarea iesire. Iar in timpul asta, decat sa repar, daca nu am altceva de facut, mai bine "bag" un simulator.

Prosti domne aia de au inventat simulatorul.. de ce dracu l-or mai fi inventat.. :pardon:

Ma repet deja, in definitiv fiecare face cum vrea, pe banii si timpul lui. Am pus punct.

Si daca e sa fiu cu ceva total de acord, DA, la camp e cel mai frumos, dar nu neaparat datorita modelului si cum il zbori, ci datorita atmosferei intre colegii de suferinta.

Initiatorul topicului a cazut la datorie? Mai vreau povesti cu Cessna din Bucovina :)
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#17 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 11 November 2011 - 08:41 PM

Mda, si eu as mai vrea povesti cu zboruri ... insa prin zona mea a venit un ger de -2 ... 0 grade. Azi chiar a inceput sa ninga. Si bate un vant ... Asa ca initiatorul topicului se uita frumos la cele doua buc. Cessna 128 si una buc. Wing Dragon 3 cum stau atarnate pe perete. Si spera ca va mai gasi vreun wekend sa iasa la zbor ... desi slabe sanse pe anul asta.
Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro