Diferente ale raportului motor termic
#1
Postat 03 November 2011 - 09:42 PM
Cu stima
#2
Postat 03 November 2011 - 10:39 PM
Turatie mica -> cuplu mai mare
Turatia este invers proportionala cu cuplu la iesirea din recuctor. Prin rapoartele tale tu ai o multiplicare de turatie, practic ansamblul motor cu raportul de multiplicare mai mic are cuplul mai mare decit celalalt.
Aceasta postare a fost editata de Zue: 03 November 2011 - 10:39 PM
#3
Postat 04 November 2011 - 06:57 AM
Zue, la 03 November 2011 - 10:39 PM, a spus:
Turatie mica -> cuplu mai mare
Turatia este invers proportionala cu cuplu la iesirea din recuctor. Prin rapoartele tale tu ai o multiplicare de turatie, practic ansamblul motor cu raportul de multiplicare mai mic are cuplul mai mare decit celalalt.
Multumesc Zue , dar cum sta treaba cu cele doua , oare cel cu raportul 1.04:1 are cuplu mai mare si turatie mai mica iar cel cu raportul 1.19:1 are cuplul mai mic dar cu turatie mai mare ?
#4
Postat 04 November 2011 - 07:41 AM
Number of Gears: 6
Gear Ratio 1st: 3.29 :1
Gear Ratio 2nd: 2.16 :1
Gear Ratio 3rd: 1.61 :1
Gear Ratio 4th: 1.27 :1
Gear Ratio 5th: 1.03 :1
Gear Ratio 6th: 0.85 :1
Gear Ratio 1st: 2.92 :1
Gear Ratio 2nd: 1.88 :1
Gear Ratio 3rd: 1.42 :1
Gear Ratio 4th: 1.09 :1
Gear Ratio 5th: 0.82 :1
Number of Gears: 5
Gear Ratio 1st: 3.59 :1
Gear Ratio 2nd: 2.19 :1
Gear Ratio 3rd: 1.41 :1
Gear Ratio 4th: 1.00 :1
Gear Ratio 5th: 0.83 :1
#5
Postat 04 November 2011 - 11:12 AM
marian.dumitru74, la 04 November 2011 - 06:57 AM, a spus:
Exact
#7
Postat 04 November 2011 - 07:05 PM
#8
Postat 04 November 2011 - 07:21 PM
CornelP, la 04 November 2011 - 06:57 PM, a spus:
Deci, ca si in listele atasate de la auto, 1.04:1 are un cuplu mai mic decat 1.19:1 (dar o turatie mai mare).
Salut Cornel , te rog sa ma lamuresti , deci raportul 1.04:1 are turatia mai mare si cuplul mai mic , iar pentru o barca asta inseamna ca turatia elicei este mai mare,
Cu stima
#9
Postat 04 November 2011 - 09:15 PM
Ca sa iti clarifici ideile, uite un calcul simplu:
turatie motor: 10.000 rpm
raport transmisie: 1.04:1 => turatie iesire=10.000/1.04=9615 rpm
raport transmisie: 1.19:1 => turatie iesire=10.000/1.19=8403 rpm
Daca cunosti turatia motorului, e simplu sa calculezi.
Cornel
#10
Postat 04 November 2011 - 09:55 PM
CornelP, la 04 November 2011 - 09:15 PM, a spus:
Ca sa iti clarifici ideile, uite un calcul simplu:
turatie motor: 10.000 rpm
raport transmisie: 1.04:1 => turatie iesire=10.000/1.04=9615 rpm
raport transmisie: 1.19:1 => turatie iesire=10.000/1.19=8403 rpm
Daca cunosti turatia motorului, e simplu sa calculezi.
Cornel
Deci motorul are urmatoarele caracteristici
Displacement: .211 cu in (3.46cc)
Bore: 0.654" (16.6mm)
Stroke: 0.630" (16mm)
Practical RPM: 3,000 - 38,000
Output: 2.10 BHP/30,000 RPM
La raportul 1.04 ar fi cam asa cred dim ce am inteles de la tine 38000/1.04 =36538 rpm
38000/1.19 = 31395 rpm te rog sa imi spui daca socoteala mea este bine ...
Pai este o diferenta enorma de turatie chiar daca scade un pic cuplul motorul este destul de puternic sa invarta elicea
#11
Postat 05 November 2011 - 07:58 AM
Acum e discutabil pe care sa mergi... la 36.000 elicea trebuie sa fie simtitor mai mica decat la 31.000. Pentru o barca de viteza (pe motor electric), o turatie in jur de 30.000 este ideal. Peste 30 se merge doar la probe de viteza mare, in general in line dreapta. Un motor termic s-ar putea sa nu fie influentat atat de mult de diferenta de turatie.
Sincer, as merge pe 36.000... dar eu incerc sa le fortez la maxim cam pe toate :)
#12
Postat 05 November 2011 - 08:28 AM
CornelP, la 05 November 2011 - 07:58 AM, a spus:
Acum e discutabil pe care sa mergi... la 36.000 elicea trebuie sa fie simtitor mai mica decat la 31.000. Pentru o barca de viteza (pe motor electric), o turatie in jur de 30.000 este ideal. Peste 30 se merge doar la probe de viteza mare, in general in line dreapta. Un motor termic s-ar putea sa nu fie influentat atat de mult de diferenta de turatie.
Sincer, as merge pe 36.000... dar eu incerc sa le fortez la maxim cam pe toate :)
Culmea este ca motorul ( thunder tiger outbord ) indiferent de raportul pe care il are ( 1.04 s-au 1.19 ) vine in echiparea stoc cu aceeasi elice Prather s215 , dar existau mai multe modele de barca ; formula , pro , sc , banuiesc ca fiecare model venea cu alt raport al motorului in functie de ce vroiai sa faci cu barca respectiva.
Multumesc pentru lamurire probabil voi merge pe varianta 1.04:1
Cu stima
#13
Postat 05 November 2011 - 09:04 AM
CornelP, la 04 November 2011 - 06:57 PM, a spus:
Deci, ca si in listele atasate de la auto, 1.04:1 are un cuplu mai mic decat 1.19:1 (dar o turatie mai mare).
ai dreptate , scuze