A6M5 ZERO
#91
Postat 15 February 2013 - 04:14 PM
Nu am citit toate posturile dar discutia era doar despre arcuri.
Datorita arhitecturii amortizorului si a unghiului de inclinare , dupa mine, ai nevoie de un arc care sa duca cel putin 5-6 kg daca nu mai mult . Am sa caut.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#92
Postat 15 February 2013 - 07:36 PM
Ar avea si avantajul de a absorbi primul soc.
Multa, multa bafta.
#93
Postat 15 February 2013 - 08:36 PM
dan_mitea, la 15 February 2013 - 07:36 PM, a spus:
Ar avea si avantajul de a absorbi primul soc.
Multa, multa bafta.
Si eu m-am gandit - dar ... nu mai arata scale bechia .. la ala de la masinute se vede arcul peste amortizor , arata altfel , trebuie gasita si lungimea ... ca sa il maschezi intr-un cilindru se complica socoteala si iese si mai greu ansamblul .. chestie care nu e de bine ...
#94
Postat 15 February 2013 - 11:31 PM
REAL DESIGN, la 15 February 2013 - 08:36 PM, a spus:
Eu le-am studiat pe cele de la on road 1/10 dar nu sunt destul de tari si sunt si voluminoase.Nu trebuie decit sa gasesc arcul potrivit si treaba e rezolvata.
Totusi 5-6kg forta mi se pare cam mult ,eu zic ca daca duce 1-1.5 kg ar fi suficient.
Azi am schimbat servoul de orientare a bechiei si intr-adevar e mult mai bine.
Tot azi am mai primit un sfat de la Jimmy si anume sa mut cele doua sevouri din coada spre cg-ul avoinului,partea de retract actionind-o prin bouden iar partea de directie tot prin cablu.
Solutia asta are mai multe avantaje :1- mai putina greutate pe spate(1 hs 65mg+1hs5085mg+suport servo = 30g),2- mutind servourile in fata pot folosi si servo standard ,deci mult mai puternic si cred ca cablurile de tras-tras le pot pune pe aceeasi eche a servoului care actioneaza deriva .In felul asta mai scap de un servo.Mie personal mi se pare o solutie foarte buna dar trebuie sa vad daca se si poate realiza.
#95
Postat 16 February 2013 - 08:57 AM
Propunerea lui Jimmy e bine venita ..
Ca sa nu risti sa ai niste cabluri slabite de la bechie pana la servo cand bechia e retrasa si sa se "incurce" cu cele de la directie iti pun o poza .. poate te ajuta .. e vorba de o echie intermediara intre bechie si servo .. am mazgalit si niste arculete mici acolo cae au rol de a tine echia pe zero cand e bechia retrasa ( arcurile astea sunt de tractiune si pot avea spira langa spira ... :angry: ) - nu e de la un Zero ci de la un P 47 dar ideea poate fi preluata ..
Fisiere atasate
-
dsc01889.jpg (43.01K)
Number of downloads: 98
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 February 2013 - 09:00 AM
#96
Postat 16 February 2013 - 12:10 PM
Parerea mea!
Cat despre amortizor cred ca 5-6 kg nu este mult.
La Stingray la amortizorul frontal am estimat un arc pentru 5-6 kg si in final treaba si-a facut-o unul pentru 25kg.
Nu este chiar acelasi lucru dar pentru a avea o imagine cred ca conteaza. Trebuie luata in calcul solicitarea dinamica nu statica doar sub sarcina locala cu bechia asezata pe sol fara miscare. Datorita pozitiei amortizorului Tg alfa te poate ajuta (la unghiuri mai mici de 45grd cu verticala) pentru ca normala la axa amortizorului e dependenta de unghiul intre verticala si axa amortizorului. Daca unghiul trece de 45grd binisor lucrurile se complica si valoarea normalei creste functie de tg alfa foarte mult.
Cu mutatul servo-urilor elimini greutate pe coada dar mecanica in sine se complica mult mai mult si trebuie tinut cont si de deflexia bowden-ului.
Tu hotaresti!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#97
Postat 16 February 2013 - 12:16 PM
REAL DESIGN, la 16 February 2013 - 08:57 AM, a spus:
Propunerea lui Jimmy e bine venita ..
Ca sa nu risti sa ai niste cabluri slabite de la bechie pana la servo cand bechia e retrasa si sa se "incurce" cu cele de la directie iti pun o poza .. poate te ajuta .. e vorba de o echie intermediara intre bechie si servo .. am mazgalit si niste arculete mici acolo cae au rol de a tine echia pe zero cand e bechia retrasa ( arcurile astea sunt de tractiune si pot avea spira langa spira ... :angry: ) - nu e de la un Zero ci de la un P 47 dar ideea poate fi preluata ..
Da super! Multumesc Real Design!E o solutie foarte buna mai ales ca o sa fie ceva cabluti,tije de comanda care trec destul de aproape unele de altele.
Trebuie sa studiez serios aceasta varianta sa vad daca o pot pune in practica.Totusi cred ca si la tras -tras-ul de pe bechie trebuie sa pun un servo separat,legindu-ma de servoul de deriva se va misca in permanenta si bechia.
#98
Postat 16 February 2013 - 12:49 PM
comnean, la 16 February 2013 - 12:10 PM, a spus:
Parerea mea!
Cat despre amortizor cred ca 5-6 kg nu este mult.
La Stingray la amortizorul frontal am estimat un arc pentru 5-6 kg si in final treaba si-a facut-o unul pentru 25kg.
Nu este chiar acelasi lucru dar pentru a avea o imagine cred ca conteaza. Trebuie luata in calcul solicitarea dinamica nu statica doar sub sarcina locala cu bechia asezata pe sol fara miscare. Datorita pozitiei amortizorului Tg alfa te poate ajuta (la unghiuri mai mici de 45grd cu verticala) pentru ca normala la axa amortizorului e dependenta de unghiul intre verticala si axa amortizorului. Daca unghiul trece de 45grd binisor lucrurile se complica si valoarea normalei creste functie de tg alfa foarte mult.
Cu mutatul servo-urilor elimini greutate pe coada dar mecanica in sine se complica mult mai mult si trebuie tinut cont si de deflexia bowden-ului.
Tu hotaresti!
Ai perfecta dreptate se complica treaba foarte mult mai ales ca fuslajul meu este inchis iar accesul nu este tocmai lesne.
M-am gindit sa montez provizoriu tot modelul,sa pun absolut toate piesele si sa vad cum stau cu cg-ul in varianta cu sevourile in spate.Voi incerca sa echilibrez modelul si voi vedea de cita greutate pe bot am nevoie si voi hotari atunci pt ce varianta voi opta.Cred ca e cea mai buna solutie.
Cu greutatea stau bine pina acum 7.5 kg ,mai trebuie sa pun fibra pe aripa(la incastrare+voal de fibra pt finisare)spritz chit peste tot,vopsit.
Oricum trebuie atentie mare!Se adauga greutate foarte usor, fara sa-ti dai seama!
In legatura cu arcul se poate sa ai dreptate dar nu vad cum un arc de dimensiunile alea poate sa reziste la asemenea presiune doar daca sirma are grosimea de peste 1 mm ceea ce dupa parerea mea nu ar mai fi nici o diferenta intre un sistem rigid si cel cu amortizor.
Se poate se ma insel ,oricum iti multumesc foarte mult pt interes si sunt sigur ca cu ajutorul vostru voi gasi pina la urma arcul potrivit.
Toata aceasta tevatura cu bechia asta e pt ca odata montata in fuselaj va fi foarte greu sa mai fac ajustari ulterioare.
#99
Postat 16 February 2013 - 05:32 PM
comnean, la 16 February 2013 - 12:10 PM, a spus:
Parerea mea! ........
Treaba sta asa :
1) - Pentru orientare !
Am un servo mareeeee in C.G. comun atat pentru deriva ( rudder ) cat si pentru orientarea rotii de la bechie
De la el pleaca un prim set de de cabluri ( Pull - Pull ) pana la echia aia intermediara si altul paralel pana la directie .
De la echia intermediara pleaca un al doilea set de cabluri ( Pull - Pull ) la echia de pe axul rotii .. alea care acum sunt legate direct la servoul
de langa bechie .
Cand bechia este scosa in afara ( la sol ) ambele seturi de cabluri sunt intinse - atat primul set cat si al doilea set
Cand bechia insa este retrasa in fuselaj, datorita bascularii ansamblului al doilea set de cabluri - cel din spate ( de la echia intermediara la roata ) se slabeste rau de tot si balangane .. dar cablurile sunt scurte si nu prea au cu ce sa se incurce .. pana la proba contrarie.
Treaba nasoala este ca se festeleste si primul set de cabluri - cel de la servoul mareeee pana la echia intermediara .. eeeee .. si daia am zis eu ca ar trebui niste arculete care sa tina echia intermediara in pozitionata centrata permanent chiar daca ea se va misca odata cu actionarea directiei ( derivei ) .
Alt set de arculete deja le-a pus Dragos direct pe roata ca sa o tine centrat cand se slabeste setul doi de cabluri ca urmare a excamotarii si pentru a evita sucirea rotii in fuselaj si blocarea ei acolo ..
2 ) - Pentru escamotare
.. cabluri bowden ..
Uffff .. oi fi explicat bine ? ..
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 16 February 2013 - 05:33 PM
#100
Postat 16 February 2013 - 07:15 PM
Si eu sunt la faza cu alesul arcurilor pentru trenul principal. Am gasit in gama de 30 Kg arc cu diam exterior de 12mm, interior de 6mm lungime de 35mm. Spirele la toate aceste arcuri pentru matrite au sectiunea dreptunghiulara si sunt special facute sa culisesze in alezaje.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#101
Postat 17 February 2013 - 07:22 PM
comnean, la 16 February 2013 - 07:15 PM, a spus:
Si eu sunt la faza cu alesul arcurilor pentru trenul principal. Am gasit in gama de 30 Kg arc cu diam exterior de 12mm, interior de 6mm lungime de 35mm. Spirele la toate aceste arcuri pentru matrite au sectiunea dreptunghiulara si sunt special facute sa culisesze in alezaje.
Daca gasessti ceva da-mi si mie un semn.Multumesc.
#102
Postat 18 February 2013 - 08:25 PM
Ecea mai buna solutie si cu ocazia asta voi putea pune un servo standard mg "sanatos" si nici nu vor fi prea multe cabluri ,tije ,etc care sa se incurce.Totodata voi putea inlocui cablurile de tras -tras cu sirma otel de 0.5-0.6mm asa ca vor disparea si arculetele alea care se vedeau ciudat.
In concluzie numai avantaje!!!
Bowden-ul e Sulliuvan si merge foarte bine tinind cont ca traseul nu este tocmai drept, doar ca va trebui sa-l lipesc de fuselaj din loc in loc astfel incit sa nu flambeze in sarcina.
Amai ramas sa fac rost de arcul ala nenorocit de la amortizor si cam asta ar fi ....In sfirsit!!!
...
Fisiere atasate
-
DSC02265.JPG (109.57K)
Number of downloads: 128 -
DSC02266.JPG (120.54K)
Number of downloads: 119 -
DSC02267.JPG (117.2K)
Number of downloads: 139 -
DSC02268.JPG (131.06K)
Number of downloads: 147 -
DSC02269.JPG (148.43K)
Number of downloads: 153
#103
Postat 19 February 2013 - 10:55 AM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#105
Postat 19 February 2013 - 08:14 PM
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#106
Postat 03 March 2013 - 10:01 AM
Am o intrebare .. motorul este montat cu unghi "x" grade jos si "y" grade dreapta ?
#108
Postat 04 March 2013 - 01:23 PM
Focke, la 04 March 2013 - 11:12 AM, a spus:
Multumesc frumos ... am intrebat pentru ca am vazut doua planuri ale aceluiasi avion de la doi producatori de kit-uri diferiti si unul avea unghiuri = 0 iar altul le recomada 1-2 grade .
Dupa asta am cautat si am gasit poze cu modelul cu unghiuri si arata groaznic de urat cu elicea intr-o parte apropiata de capota iar in partea opusa departata ..
Ma gandeam ca la o adica daca faci trimurile de pe directie si profundor din tablite de aluminiu le poti deforma la primele zboruri de trimaj si poate devin si functionale daca modelul are tentdinte deranjante date de cuplu motor.
#109
Postat 04 March 2013 - 02:19 PM
Cuplul motorului se poate combate destul de bine din mixere, nu din trimuri fixe.
Aceasta postare a fost editata de Dragos Avramescu: 04 March 2013 - 02:19 PM
#110
Postat 04 March 2013 - 03:00 PM
Dragos Avramescu, la 04 March 2013 - 02:19 PM, a spus:
Cuplul motorului se poate combate destul de bine din mixere, nu din trimuri fixe.
Chiar nu stiam ce fac trimurile fixe langa care scrie sa nu le atingi .. cu mixurile .. foarte corect .. nu m-am gandit insa sa le aplic si pentru unghi neavand nici un model fara unghi care sa ceara mix .. multumesc si pentru pont-ul asta .
#111
Postat 28 March 2013 - 08:28 PM
Urmeaza sa chituiesc aripa pe unde va fi necesar ,dupa care un strat fin de sprit chit....samd
Fisiere atasate
-
DSC02278.JPG (122.1K)
Number of downloads: 106 -
DSC02280.JPG (134.72K)
Number of downloads: 107 -
DSC02279.JPG (132.94K)
Number of downloads: 119
#112
Postat 28 March 2013 - 08:30 PM
Fisiere atasate
-
DSC02301.JPG (149.5K)
Number of downloads: 83 -
DSC02302.JPG (140.21K)
Number of downloads: 78 -
DSC02305.JPG (128.82K)
Number of downloads: 82
#113
Postat 28 March 2013 - 08:32 PM
Fisiere atasate
-
DSC02298.JPG (140.12K)
Number of downloads: 69 -
DSC02299.JPG (146.41K)
Number of downloads: 73 -
DSC02300.JPG (130.99K)
Number of downloads: 75
#114
Postat 28 March 2013 - 08:33 PM
Fisiere atasate
-
DSC02292.JPG (147.2K)
Number of downloads: 165 -
DSC02293.JPG (152.39K)
Number of downloads: 172 -
DSC02294.JPG (156.61K)
Number of downloads: 182
#115
Postat 28 March 2013 - 08:34 PM
Fisiere atasate
-
DSC02295.JPG (140.38K)
Number of downloads: 118 -
DSC02296.JPG (156.71K)
Number of downloads: 131
#116
Postat 29 July 2014 - 10:00 PM
Modelul e aproape gata(incredibil) si sper sa pot face citeva zboruri inainte de concurs.
Fisiere atasate
-
DSC02298.JPG (147.29K)
Number of downloads: 25 -
DSC02300.JPG (138.18K)
Number of downloads: 24 -
DSC02299.JPG (153.62K)
Number of downloads: 25
#117
Postat 29 July 2014 - 10:03 PM
Fisiere atasate
-
DSC02305.JPG (136K)
Number of downloads: 13 -
DSC02303.JPG (147K)
Number of downloads: 11 -
DSC02302.JPG (147.39K)
Number of downloads: 13
#118
Postat 29 July 2014 - 10:06 PM
Fisiere atasate
-
DSC02306.JPG (130.59K)
Number of downloads: 47 -
DSC02307.JPG (147.8K)
Number of downloads: 51 -
DSC02308.JPG (122.2K)
Number of downloads: 51
#119
Postat 29 July 2014 - 10:07 PM
Fisiere atasate
-
DSC02311.JPG (137.74K)
Number of downloads: 23 -
DSC02310.JPG (127.66K)
Number of downloads: 25 -
DSC02309.JPG (141.37K)
Number of downloads: 26
#120
Postat 29 July 2014 - 10:12 PM
Fisiere atasate
-
DSC02314.JPG (111.66K)
Number of downloads: 43 -
DSC02312.JPG (118.5K)
Number of downloads: 45 -
DSC02313.JPG (114.35K)
Number of downloads: 47