A6M5 ZERO
#61
Postat 30 January 2013 - 09:29 PM
Nu imi dau seama din poze cat s-ar arcui intre cele doua stari .. bechie scoasa - bechie retrasa ... asta in ideea sa nu se roteasca
in pozitia de retras si sa se blocheze cumva in fuselaj , in trapa de pe fuselaj .. nu stiu .. doar o parere ..
#62
Postat 30 January 2013 - 09:59 PM
REAL DESIGN, la 30 January 2013 - 09:29 PM, a spus:
Nu imi dau seama din poze cat s-ar arcui intre cele doua stari .. bechie scoasa - bechie retrasa ... asta in ideea sa nu se roteasca
in pozitia de retras si sa se blocheze cumva in fuselaj , in trapa de pe fuselaj .. nu stiu .. doar o parere ..
S-a incercat cu sarme si forteaza prea tare servoul. Problema cu orientatul s-a rezolvat cu niste arculete mici.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#63
Postat 30 January 2013 - 10:27 PM
#64
Postat 30 January 2013 - 11:19 PM
Am incecat cu sirma de 0.8,0.6,0.5 si n-a mers.In pozitia retras, sirma se curbeaza destul de mult si asa cum spunea si Gore forteaza prea mult servo-ul.Ideea era super mai ales ca o puteam folosi si pe post de servo saver prin simpla indoire sub forma de bucla pozitionata in capatul dinspre echea bechiei .Ma mai gindeam sa inlocuiesc servo cu ceva mai puternic (hs 5085) dar nu vreau sa mai pun greutate in plus.Oricum voi schimba si cablurile alea cu altele mult mai finute.Problema asta cu rotitul mi-a luat doua zile!!Ce sa fac ....lipsa de inspiratie.
#65
Postat 31 January 2013 - 08:56 AM
MLGore, la 30 January 2013 - 09:59 PM, a spus:
Stiu ca e greu .. dar daca s-ar fi putut face astfel :
1 - o bucata de sarma de la servo pana dincolo de tubul de ghidaj.
2 - la capatul opus servoului un " ochete " cum sunt cele de la vartejurile de pescuit foarte mic in diametru ca sa nu aiba joc prea mare.
3 - alta bucata de sarma trecuta prin acel " ochet " avand si ea " ochet-ul " ei cu capatul prins de bechie
S-ar fi realizat un fel de articulatie cardanica ca sa exagerez nitel ..
La escamotarea bechiei s-ar fi reusit din acea articulatie mobilitatea miscarii ..
Nu stiu daca am explicat pe inteles ..
Daca deja sa rezolvat .. e O.K. ..
#66
Postat 31 January 2013 - 10:45 AM
plastic si lipita tija in ele ...
Fisiere atasate
-
Articulatie.JPG (18.82K)
Number of downloads: 70
#67
Postat 31 January 2013 - 09:47 PM
Azi am finisat si vopsit bechia, mai trebuie un strat de lac bicomponent dupa care voi monta din nou tot ansamblu pt reglajele finale.Daca mai aveti vreo idee v-as fi recunoscator.
Fisiere atasate
-
DSC02244.JPG (110.86K)
Number of downloads: 194 -
DSC02245.JPG (123.46K)
Number of downloads: 202 -
DSC_0401.jpg (249.84K)
Number of downloads: 209
#68
Postat 01 February 2013 - 02:00 AM
#69
Postat 01 February 2013 - 06:47 AM
MRX, la 01 February 2013 - 02:00 AM, a spus:
La modelul real, bechia e comandata cu cabluri(poate pune Focke pozele de la cel real in care se vad cablurile)- si mie mi s-a parut mai simplu din frane desi apar probleme si la franarea diferentiala.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#70
Postat 01 February 2013 - 08:35 AM
Fisiere atasate
-
fig21_web.jpg (51.24K)
Number of downloads: 144 -
Illustration 1.jpg (120.26K)
Number of downloads: 143 -
Illustration 2.jpg (91.46K)
Number of downloads: 129 -
Illustration 3.jpg (184.87K)
Number of downloads: 113 -
Illustration 4.jpg (33.33K)
Number of downloads: 133
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 01 February 2013 - 08:36 AM
#71
Postat 01 February 2013 - 08:54 AM
Franarea diferentiala este o complicatie care iti poate da bataie mare de cap la aterizare si decolare. Sistemul este foarte greu de facut practic functional.
Pot apare si probleme din cauza dezechilibrelor accidentale la franare (forte diferite de franare care pot apare accidental).
Comportamentul pe pista in cazul dezechilibrelor de franare este foarte greu de redresat oricat de bun pilot ai fi. Am avut experiente cu asa ceva desi nu am utilizat sistem de franare diferential.
Oricum spor la lucru, este o macheta foarte frumoasa.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#73
Postat 01 February 2013 - 10:03 AM
Focke, la 31 January 2013 - 09:47 PM, a spus:
Azi am finisat si vopsit bechia, mai trebuie un strat de lac bicomponent dupa care voi monta din nou tot ansamblu pt reglajele finale.Daca mai aveti vreo idee v-as fi recunoscator.
O mare reusita realizarea complicatei bechii ! Arata scale , felicitari !
Fisiere atasate
-
DSC02244.JPG (110.86K)
Number of downloads: 83 -
DSC02245.JPG (123.46K)
Number of downloads: 94 -
DSC_0401.jpg (249.84K)
Number of downloads: 102
#74
Postat 01 February 2013 - 10:21 AM
Fisiere atasate
-
DSC02245.JPG (31.4K)
Number of downloads: 74
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 01 February 2013 - 10:22 AM
#75
Postat 01 February 2013 - 06:03 PM
comnean, la 01 February 2013 - 08:54 AM, a spus:
Franarea diferentiala este o complicatie care iti poate da bataie mare de cap la aterizare si decolare. Sistemul este foarte greu de facut practic functional.
Pot apare si probleme din cauza dezechilibrelor accidentale la franare (forte diferite de franare care pot apare accidental).
Comportamentul pe pista in cazul dezechilibrelor de franare este foarte greu de redresat oricat de bun pilot ai fi. Am avut experiente cu asa ceva desi nu am utilizat sistem de franare diferential.
Oricum spor la lucru, este o macheta foarte frumoasa.
Modelul nu are frane, asa ca pica oricum franarea diferentiala!
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#76
Postat 14 February 2013 - 09:36 PM
Noroc ca mi-a venit ideea sa montez (provizoriu)avionul si sa vad exact cum stau cu greutatea pe bechie si daca arcul de la amortizor este suficient de tare.Eu credeam nu o sa fie mai mult 5-600g, dar de fapt e aproape 1kg.
In concluzie imi trebuie un arc mai tare si va trebui sa schimb si servoul pt orientare a bechiei cu ceva mai puternic ;hs 65 nu face fata,va trebui un hs 5084mg care e un pic mai mare ,mai greu cu 10g dar trage 4kg la 6v fata de 2kg cit trage 65-ul.Ramine sa vad daca are loc, daca nu atunci e buba mare de tot.
Cam atit am reusit zilele astea.
Stie cineva de unde sa fac rost de un arc cu diam.de 6-7mm cu sirma de 0.6 -o.8 mm(destins nu comprimat)? Am cumparat o cutie intreaga de arcuri de la Hornbach dar nu e bun nici unul.Si mi-ar mai trebui 2 arculete cu diam de aprox 2-3 mm din alea care se foloseau pe la mecanicele de casetofoane.Daca are cineva vreo idee mi-ar fi de mare ajutor!!
Si poze....
Fisiere atasate
-
DSC02246.JPG (141.06K)
Number of downloads: 114 -
DSC02247.JPG (144.88K)
Number of downloads: 118 -
DSC02248.JPG (142.75K)
Number of downloads: 118
#77
Postat 14 February 2013 - 09:38 PM
Fisiere atasate
-
DSC02249.JPG (128.43K)
Number of downloads: 59 -
DSC02250.JPG (131.89K)
Number of downloads: 62 -
DSC02251.JPG (151.18K)
Number of downloads: 64
#78
Postat 14 February 2013 - 09:40 PM
Fisiere atasate
-
DSC02252.JPG (136.08K)
Number of downloads: 88 -
DSC02255.JPG (142.56K)
Number of downloads: 88 -
DSC02256.JPG (145.63K)
Number of downloads: 93
#79
Postat 14 February 2013 - 09:42 PM
Fisiere atasate
-
DSC02257.JPG (147.43K)
Number of downloads: 103 -
DSC02258.JPG (153.95K)
Number of downloads: 109 -
DSC02259.JPG (142.54K)
Number of downloads: 105
#80
Postat 14 February 2013 - 09:44 PM
Fisiere atasate
-
DSC02260.JPG (137.47K)
Number of downloads: 94 -
DSC02261.JPG (158.4K)
Number of downloads: 98 -
DSC02262.JPG (149.07K)
Number of downloads: 102
#81
Postat 14 February 2013 - 09:49 PM
Fisiere atasate
-
DSC02263.JPG (142.61K)
Number of downloads: 95 -
DSC02264.JPG (118.32K)
Number of downloads: 94
#82
Postat 14 February 2013 - 11:24 PM
Hotarat lucru trebuie sa iei in considerare sarcina la aterizare. Nu am studiat cu atentie mecanismul tau, dar esti sigur ca doar de 1 kg iti trebuie.
Ma intereseaza sarcina, banuiesc ca este de tractiune si nu in ultimul rand lungimea.
Iti promit ca ma uit in cutia cu arcuri sa vad daca te pot ajuta. Am cel putin 50-60 din diferite tipuri dar trebuie sa vad daca am exact ce-ti trebuie!
Bafta.
P.S. La trenurile de aterizare pe care le-am realizat am tot modificat la ele empiric pana am ajuns la optim.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#83
Postat 14 February 2013 - 11:30 PM
8 x 6 x 170mm cu spira de 1 soft, bobinat spira langa spira si 5.2 x 2 x 70.5 cu spira de 0.8 "hard" bobinat spira langa spira.Arcuri de mecanica de casetofon nu am.
Nu am diagrame pentru ele.
Daca iti fac trebuinta da un tignal!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#84
Postat 15 February 2013 - 08:42 AM
comnean, la 14 February 2013 - 11:30 PM, a spus:
8 x 6 x 170mm cu spira de 1 soft, bobinat spira langa spira si 5.2 x 2 x 70.5 cu spira de 0.8 "hard" bobinat spira langa spira.Arcuri de mecanica de casetofon nu am.
Nu am diagrame pentru ele.
Daca iti fac trebuinta da un tignal!
Pai spira langa spira e acelasi lucru cu ce doreste Focke - ii trebuie destins NU comprimat ? .. cred ca ii trebuie unul ca la masina / masinute adica sub greutate sa se comprime ( el sa "impinga" catre exterior ) ...
Am vazut o caruta de arcuri in targ in Vitan la un nene de toate felurile .. e mai mereu acolo si face si la comanda cum vrei ... trebuie doar cautat intr-o zi de duminica asta daca se merita sa strici ziua de weekend pentru un arc .. poate are cineva de pe forum totusi ..
#85
Postat 15 February 2013 - 09:25 AM
Nu confunda starea relaxata a arcului cu pretensionarea.
O alta caracteristica a arcului este pasul. In general numai arcurile speciale sunt spira linga spira bobinate (in stare libera). Majoritatea de uz general au pasul in asa fel incat spirele sa nu stea lipite una de alta (in stare libera)!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#86
Postat 15 February 2013 - 10:04 AM
comnean, la 15 February 2013 - 09:25 AM, a spus:
Nu confunda starea relaxata a arcului cu pretensionarea.
O alta caracteristica a arcului este pasul. In general numai arcurile speciale sunt spira linga spira bobinate (in stare libera). Majoritatea de uz general au pasul in asa fel incat spirele sa nu stea lipite una de alta (in stare libera)!
Nu e confuzie .. pur si simplu nu ma pricep ( sunt economist .. am mai spus )
Acum am inteles .. :
Arcuri COMPRESIE
Arcuri EXTENSIE
Or fi ele speciale alea cu spira langa spira da le gasesti pe toate drumurile .. pun taranii la poarta ca sa se inchida singura , le gasesti la toate bicicletele sub sa - are si de compresia saua la bicicleta dar sunt alea doua mari dar dedesubt sunt d'astea de extensie ... deci nu sunt chiar asa de speciale ...
In cazul nostru cred ca are nevoie de unul de compresie .. de aici confuzia .. ca daca te uiti la el nu are spira una langa alta sunt nitel mai "cracanate" .. ca la arcurile de pix ! .. se vede in foto atasate ..
Fisiere atasate
-
Compresie.png (179.61K)
Number of downloads: 3 -
Extensie.jpg (30.6K)
Number of downloads: 3
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 February 2013 - 10:08 AM
#87
Postat 15 February 2013 - 02:01 PM
#88
Postat 15 February 2013 - 02:02 PM
Am spus ca la arcuri de tractiune poti avea pas in asa fel incat sa ai spira langa spira sau spire fara contact intre ele.
In poza ta daca nu e semifabri, primul din stanga este de compresie, celelalte doua de tractiune.
Cele de tractiune din poza 2 au spira langa spira.
Sunt arcuri de tractiune care arata ca cel din prima poza dar cu urechi.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#89
Postat 15 February 2013 - 02:18 PM
Trtebuie sa faca fata unei greutati de aprox 1 kg si la un rulaj pe un cimp nu tocmai neted ca sa nu mai vorbim de aterizari ceva mai tari.
In concluzie bechia nu ar trebui sa se lase deloc atunci cind modelul se sprijina pe tren , dar sa inceapa sa lucreze in sitatiile de mai sus.
Sper sa fi fost destul de clar de data asta ,oricum va multumesc mult pt interes.
#90
Postat 15 February 2013 - 04:06 PM
comnean, la 15 February 2013 - 02:02 PM, a spus:
Am spus ca la arcuri de tractiune poti avea pas in asa fel incat sa ai spira langa spira sau spire fara contact intre ele.
In poza ta daca nu e semifabri, primul din stanga este de compresie, celelalte doua de tractiune.
Cele de tractiune din poza 2 au spira langa spira.
Sunt arcuri de tractiune care arata ca cel din prima poza dar cu urechi.
Uite bre sefu cam ce trebuie ! nu am facut io paralelogramul repartizarii fortelor da cred ca se intelege .. in tubul ala e arcul cu spire departate - trebuie musai de compresie ...
greutatea apasa pe roata , pistonul ala da sa intre in cilindru, da' arcu se tine tare si il impinge la loc in afara .. deci nu are treba cu alea spira langa spira, cu urechi sau fara, in stare libera sau cum s-o mai numi ...
Fisiere atasate
-
Bechie Focke.JPG (42.63K)
Number of downloads: 104
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 February 2013 - 04:09 PM