Modelism - RHC Forum: A6M5 ZERO - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A6M5 ZERO

#1 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2011 - 07:45 PM

Dupa mai multi ani de cautari si decizii mai putin inspirate in alegerea unei machete cu care sa participam la nationalele de f4c, am optat pt. acest kit ZERO varianta A6M5.
Producator Yellow Aircraft SUA,scara 1/5,5 anvergura 2,040m, motor Laser 300v, fuselaj din fibra ,aripi si ampenaje din polistiren placat cu balsa.
Calitatea pieselor atit din fibra cit si din balsa este foarte buna si ceea ce este cel mai important,nu am gasit nici o neconcordanta intre desenele avionului real si piesele din kit .De trei zile stau cu rigla si cu sublerul pe el si chiar nu am gasit nici o " buba",cel putin piana acum.
Iata si citeva poze.

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2011 - 07:47 PM

.....

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2011 - 07:52 PM

.......

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 26 October 2011 - 08:01 PM

Bravo bey ..... se anunta o iarna productiva, de abia astept sa vad mai multe poze si impresii din etapa de constructie, sa-l stapanesti sanatos.
SUPERB.
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#5 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 26 October 2011 - 08:29 PM

Multumesc Teo,ma bucur ca-ti place. Abea astept sa m-apuc de treaba!!
0

#6 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 26 October 2011 - 09:28 PM

Bine de tot Dragosescule!!! faina achizitie !

spor la construit (iarna-i lunga) si sa-l vedem pe cerul patriei in anul ce vine. musai trec pe la voi sa vad si eu kitul, macar atat, ca de machete... buget restrans si timp si mai putin.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#7 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 October 2011 - 07:04 AM

Super felicitari!!!! Zi-mi si mie cand( si cum) reusesti sa iei motorul.Eu stau cu banii in mana de 20 zile si inca nu mi-au trimis factura proforma sa platesc-acelasi Laser 300V.De pe acum ma inscriu ( cu mici sponsorizari) la momentul zborului cand,dat fiind scara,aduc si eu HawkerHurricane-ul pentru incalzire!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 27 October 2011 - 09:26 AM

Dragut dar mai ales interesant !

Provocarea cred ca va consta in gasirea unei solutii de a ascunde tijele de comanda de la servouri catre eleroane si flaps avand in vedere ca aripa este din polistiren placat.

La aripa in constructie clasica am vazut cateva solutii cu tot felul de tije articulate alamite, argintate cu schimbare de directie asa incat sa nu se vada chiar nimic pe exterior decat ce se vedea si la modelul real.

Bafta si spor la lucru ca e ceva treaba !

P.S.

Deja se intrevede o competitie mult mai serioasa cu mai multe modele mai de ...... F4C ..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 October 2011 - 11:16 AM

Multumesc pt aprecieri !
Motorul nu l-am comandat inca .Am inteles ca se fac la comanda si ca dureaza cel putin 3 saptamini.
Am gasit ceva solutii pt a ascunde tijele de comanda, dar credeti-ma n-o sa fie asta cea mai mare problema !
0

#10 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 October 2011 - 02:54 PM

O sa vina vremea cand va trebui sa sti ce putere are 300V-ul.La 1630 gr. greutate ,50cmc,da din el, la 7000 rot /min, cam 3,9 CP.Cuplul este imens;cere elicea 20x 8 bipala sau poti folosi 18 x 6 tripala( poate gasesti pe undeva) asta ,asa, de amorul artei.Daca al meu soseste mai repede
voi testa cu dinamometrul bipale 20x8,22x6,22x8. La cate comenzi au englezii poti face comanda de pe acum deoarece seriile 240,300,360 sunt limitate.Tine cont ca,inaltimea motorului pe latura V-ului este de 180mm;cred ca-ti incape sub capota.Eu ,pentru RAF-SE5a ,am renuntat la 360V,nu-mi incapea.Undeva pe youtubarie e un FW tras de un 360V supra,supra,supramotorizat insa zboara demential ! Succes!( mor de invidie,speram sa fiu singurul posesor, in RO ,de Laser 300V,macar pentru 2 minute :) )
Bine ca zboara si....insectele !
0

#11 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 27 October 2011 - 06:32 PM

Vezi postareaflypol, la 27 October 2011 - 02:54 PM, a spus:

...................................... la 7000 rot /min, ......................................... sau poti folosi 18 x 6 tripala...........................


Salut,

La 7000rpm, cu pas 6, Zero nici nu se ridica de la sol. Daca ar atinge 40-45km/h in aer!!! nu la sol. La scara 1/5.5 ai nevoie de aproximativ 100kmh pentru un zbor scale, adica o elice cu pas minim 12 la 7000rpm. Am considerat alunecarea de 20% tinand cont de sectiunea frontala mare a fuselajului.
In schimb se potriveste ca o manusa pentru SE5.
Spor la lucru amandurora. Abia astept sa aud un Laser in"V".

Adrian

Aceasta postare a fost editata de atro: 27 October 2011 - 06:36 PM

0

#12 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 October 2011 - 07:51 PM

Cam asa arata motorul montat pe un avion identic .Cica are "plenty of power" ,elice 20/8 bipala si nitro doar 5%
Greutatea motoruli chiar ma ajuta la centraj ,avionul fiind cu botul foarte scurt

Fisiere atasate


0

#13 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 October 2011 - 10:06 AM

In prima poza(aia cu Shell pe fundal) se vad aerisirile rezervoarelor;indreptate spre inainte.Ele realizeaza presurizarea tacurilor( la mine de 480 ml fiecare),suficienta alimentarii.Atro stie sigur "shmekeria" cu pozitia pe verticala a rezervoarelor, pentru a avea alimentare neintrerupta la Laser.Intrebarea e: stutul de intrare a combustibilului in carburator trebuie sa fie pe axa rezervorului , unde este iesirea combustibilului,sau in alta pozitie;asta in situatia in care ventilam natural rezervorul (nu fortat din esapament) ?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#14 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 02 November 2011 - 12:52 AM

Vezi postareaflypol, la 27 October 2011 - 07:04 AM, a spus:

Eu stau cu banii in mana de 20 zile si inca nu mi-au trimis factura proforma sa platesc-acelasi Laser 300V.



Spune-ne si noua cum platesti o factura proforma trimisa prin e-mail, cu banii in mana? M-ar ajuta sa scap de multe probleme stiind acest truc.
0

#15 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 02 November 2011 - 10:15 AM

Salut....Nu stiu ce varsta si ce profesie ai, dar vreau sa-ti arat o formula simpla cu care iti vei rezolva problemele :

Portanta = Densitatea . Suprafata aripii . Viteza la patrat . CL ( coeificientul portantei ). 1/2

Dens. = 0,128 kg/mc

S.aripa= 0,7 mp - la scara 5,5 ( by ATRO )

CL = valoarea se ia din tabele, si este specifica fiecarui profil in parte. Ti-as sugera sa folosesti un 12% , pentru ca este cel mai putin pretentios ( acuratete in executie, finete ), in plus am notata valoarea CL. L-am folosit si eu la B-747. Pt. curiozitate, ia in calcul CL=1,5 la o incidenta de aprox. 16-18 grade. Cu aproximatie, vor fi configuratia si viteza de aterizare. Att. pentru aripa curata, fara flaps. Cu flaps, CL se apropie de 1,8 - 2,0. Nu se iau in calcul planul central si fuselajul, care duc la un plus de portanta.
Repet, nu stiu ce profesie ai, dar imi fac datoria : Pt. ca Flypol sa nu ne lase corijenti, precizez: in calcul sa se foloseasca , kg , m/s , mp si se obtin Newtons. Ii imparti la 10 (9,8 mai exact), si rezulta forta portanta in kg/f. Astfel, cu o greutate estimata a modelului,prin formula de mai sus, poti obtine o viteza minima, cu sau fara flaps.
Daca aceste lucruri sunt cunoscute, " cu atat mai bine noua, cu atat mai bine tarii ". N-am vrut sa fie o lectie stufoasa de aerodinamica, ci un lucru simplu, la indemana, un minim necesar chiar si pentru un aeromodel.
0

#16 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 November 2011 - 03:01 PM

Fara sa-l supar pe Focke ,raspuns prietenului Tomy : " banii in mana" inseamna banii in cont.Motorul se cumpara pe societate ,intra in gestiune...habar n-am cum,obiect de inventar( am modelism in statut); asa ca vine Laserul 300V fara TVA iar pretul final e de 540 lire plus transferul bancar 20lire(Oferta este cu TVA inclus 640 Sterline).Oricum la 2700 lei adus la poarta,motorul devine un fel de "afacere buna".E binisor mai scump decat un CRRC GF55i insa F4C e altfel de joc,scump al naibii !Factura a venit,plata s-a facut,acum asteptam.....probabil 14 zile;a fost bagat in productie in momentul in care am deschis discutia....zic ei,vorba vine; V-urile se lucreaza pe loturi de 20 buc.( macar asa zice Geoff-tipul,care se ocupa de comert.Cand esti intrebat cate ore sa-l testeze si sa-l rodeze.....te ia cu frig si cazi pe ganduri.Vorba lui Pitts : Este!!! Raman la ideea ca Marea Britanie priveste serios Europa.....sau ce a devenit.Cumparati lire sterline,nu cred ca va veti fenta !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#17 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 495
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 06 December 2011 - 05:39 PM

Draga Focke, te rog sa ma ierti, din neatentie, am scris o prostioara: densitatea = 1,225 kg/mc ; din nou scuze.( in cond. STD )
0

#18 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 09:49 PM

A trecut ceva timp si mare lucru nu prea am facut.Merge destul de greu ce sa spun ...Am inceput cu directia si profundorul care pina la un moment dat nu mi-au pus probleme.Distractia a inceput cind a trebuit sa simulez structura impinzita("zero-ul" ca majoritatea avioanelor de vinatoare din acele timpuri aveau toate suprafetele de comanda impinzite)a suprafetelor de comanda de la profundor si directie.Am avut de ales din doua variante:
-sa aplic peste suprafata de balsa carton ,placaj,folie subtire etc. care sa imite strucura reala si apoi sa impinzesc cu solartex
-sa frezez cu dremel-ul cam 0,5-0.8 din suprafata placata cu balsa si apoi sa pun solartex.
Am optat pt a doua varianta deoarece prin frezare mai usurez un pic, e drept nu cine stie ce,dar conteaza orice gram salvat pe coada mai ales pt avioanele cu botul scurt.

Fisiere atasate


0

#19 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 09:54 PM

Imi cer scuze dar nu imi ataseaza pozele in ordine !

Fisiere atasate


0

#20 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 10:21 PM

Pentru a ascunde distanta dintre partea mobila si partea fixa si pt a fi cit mai "scale" se lipesc niste baghete de balsa cu sectiune triunghiulara, asta fiind varianta din manual.Niste baieti "smecheri" de pe rcscalebuilder au inlocuit aceste baghete cu placaj de 0.4 dupa ca au smirgheluit cu ajutorul unui dispozitiv foarte simplu de realizat un canal astfel incit placajul sa se incastreze perfect cu restul suprafetei.Bineinteles ca mi-a placut ideea si am facut la fel.
Avantajele sunt: grosime foarte mica,mult mai rezistent decit balsa ,margini perfecte.

Fisiere atasate


0

#21 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 10:24 PM

.....

Fisiere atasate


0

#22 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 10:26 PM

.....

Fisiere atasate


0

#23 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 10:28 PM

.....

Fisiere atasate


0

#24 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 10:45 PM

Am reusit sa "infig" profundorul in fuzelaj care a intrat destul de greu in conditiile in care nu am pus fibra la incastrare si nici voalul de fibra cu care se acopera tot profundorul.Mi-e teama ca dupa aceasta operatie nu va mai intra si voi fi nevoit sa tai o bucata din fuzelaj pe care o voi lipi la loc dupa ce voi lipi profundorul pe pozitie.
Are cineva idee cam cit de groasa sa fie fibra la incastrare ? In manual nu se specifica.

Fisiere atasate


0

#25 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 10:57 PM

Inainte de a impinzi profundoarele a trebuit sa decupez trimerii sisa plachez cu balsa de 2 mm bordul de atac si capatul din interior.
Dupa ce voi pune solartex ii voi lipi pe pozitie, in felul acesta se va vedea clar conturul lor.
0

#26 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 January 2012 - 11:00 PM

....

Fisiere atasate


0

#27 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 January 2012 - 10:31 AM

Invatam ca si din polistiren expandat,bine invelit in balsa,se poate face arta.Succes Focke!
Bine ca zboara si....insectele !
0

#28 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 January 2012 - 11:18 PM

Nu imi imaginam ca este asa mult de bricolat si la aripi, ampenaje, directie .... nici nu vreau sa ma gandesc la restul detaliilor ...

Am vazut pe singurul review de Zero ( Yellow Aircraft ) de pe rcscalebuilder ca celui care il construia nu ii intra profundorul
in fuselaj - la taiat si tot nu intra .... cred ca in final a crestat fuselajul la indemnul altora ... vad ca la tine a intrat totusi.

Am vazut ca pe langa " frezarea " comenzilor profundorului si directiei ... a facut mai mult o scobire cu dalta ( cam urat dar sub folie probabil nu se vede ) a dat si niste gauri - pentru a usura pe spate cat decat ...

Cred ca stii deja pozele de care spun ....

O fi idee buna cu gaurile date , sau il subrezeste putin la rezistenta ?


P.S.

Nu merge frezat 1 mm - 1,5 mm adancime pe zona de fuselaj unde se adauga fibra pentru ridigizare ( fibra cu adeziv sa ajunga la
cota initiala frezarii ) dupa care pus voalul de fibra si eventual doar smirgheluit putin cate putin locasul din fuselaj pana intra toata piesa ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#29 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2012 - 08:26 PM

P.S.

Nu merge frezat 1 mm - 1,5 mm adancime pe zona de fuselaj unde se adauga fibra pentru ridigizare ( fibra cu adeziv sa ajunga la
cota initiala frezarii ) dupa care pus voalul de fibra si eventual doar smirgheluit putin cate putin locasul din fuselaj pana intra toata piesa ?
[/quote]

Multumesc pt sfat Gigi. Acum citeva zile vorbeam cu Mada despre problema asta si am ajuns la aceeasi solutie ,de altfel cam singura.Daca nu o sa intre va trebui sa tai o bucata de fuzelaj."Nenea" ala de pe Rcscalebuilder a taiat cu un letcon special care are atasat in virf o lama de cutter.El se lauda ca merge super,cu freza fiind dificil de taiat linii curbe.Oricum fibra trebuie sa pun asa ca vom vedea dupa aceea ce va mai fi.
Azi am pus solartex-ul pe profundoare !!Eu sunt multumit de rezultat.
Si doua poze care din pacate nu sunt prea clare.

Fisiere atasate


0

#30 Useril este offline   Focke 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 473
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2012 - 08:40 PM

Am mai facut si trimerii dar aia reali erau inveliti cu tabla, asa ca va trebui sa-i inpinzesc cu altceva ,o solutie mai simpla ar fi in loc de voal de fibra sa folosesc metoda lui Gicos; japico si nitrolac mai ales ca nu trebuie rezistenta si suprafetele sun foarte mici.
0

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro