Motor navomodel de nadit ?
#31
Postat 26 October 2011 - 11:40 PM
Da asa cum este e pe limita pentru o barca de nadit, am sal mai probez o data la vara pe o barca mai usoara (2200-2500 gr)
cu o cuva, cred ca o sa faca fata la o asemenea greutate.
#32
Postat 26 October 2011 - 11:55 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#33
Postat 27 October 2011 - 07:00 AM
Adistul, la 26 October 2011 - 11:55 PM, a spus:
enor de mult.
Fisiere atasate
-
Navo plantat 025.JPG (134.33K)
Number of downloads: 176 -
Navo plantat 026.JPG (122.01K)
Number of downloads: 182
#34
Postat 27 October 2011 - 08:45 AM
1) Motor Igarashi 4260-053-G-3 cu specificatiile de aici:
http://www.igusa.com...otors/4260.html
asta are cam acelasi consum cu 755/40 dar mai multe rotatii si se preteaza pe o barcuta pana in 3,5 Kg
2) Motor Igarashi H5067-012-GF-7 cu specificatiile de aici:
http://www.igusa.com...tors/H5067.html
asta are consum dublu fata de 755/40 dar si viteza corespunzatoare si se preteaza pe o barca de 5-6 kg
Ar mai fi astea :
Motor Igarashi H5088-009-GF-7 cu specificatiile de aici:
http://www.igusa.com...tors/H5088.html
Are consum mai mic decat Igarashi H5067-012-GF-7 dar si rotatii mai putine
Motor Igarashi H5067-028-GF-7 cu specificatiile de aici:
http://www.igusa.com...tors/H5067.html
Asta e ideal cred pentru cine isi permite un acumulator LiPO la 36 V
Are consum apropiat de 755/40 dar mult mai multa putere si turatii - cu asta faci transformi barcuta de plantat in barcuta de viteza :pardon:
oricum cam toate motoarele prezentate mai sus desi multe dintre ele au consum mai mare ca 755/40 (dar evident si putere si viteza mai mare), majoritatea consuma mai putin decat un motor brushless care sa poate fi pus pe o barcuta de 5-6 kg
#36
Postat 27 October 2011 - 09:39 PM
Am trecut azi pe la DMD si am discutat despre cresterea voltajului, datorita faptului ca eu folosesc numa Li-Po iar dupa cateva "studii" s-a ajuns la concluzia ca regulatorul lui poate tine pana la 50V. ... cu unele modificari.
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 27 October 2011 - 09:43 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#37
Postat 28 October 2011 - 12:31 PM
#38
Postat 29 October 2011 - 11:39 AM
Adistul, la 27 October 2011 - 09:39 PM, a spus:
Am trecut azi pe la DMD si am discutat despre cresterea voltajului, datorita faptului ca eu folosesc numa Li-Po iar dupa cateva "studii" s-a ajuns la concluzia ca regulatorul lui poate tine pana la 50V. ... cu unele modificari.
Inca o data felicitari domnule Adistul !
Pentru chestia cu discutiile despre cresterea voltajului.
Dar ai grija, esti pe un drum periculos pentru ca la capatul lui, incet, incet, scolareste, vei constata ca-ti contesti propriile teorii pseudostiintifice in legatura cu alimentarea la tensiune marita, chestiuni legate de consum, autonomie, etc.
Anticipez putin, ca sa vezi si concluziile la care vei ajunge in final, barca asta e barca care foloseste de ceva vreme solutia pe care ... tu abia acum, ...se pare ca o ... intrezaresti...
Felicitari!!!
:) :drinks: :yahoo: , keep the voltage high!!!
Aceasta postare a fost editata de sand man: 29 October 2011 - 11:41 AM
#39
Postat 29 October 2011 - 07:58 PM
Aceasta postare a fost editata de Adistul: 29 October 2011 - 08:01 PM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#40
Postat 29 October 2011 - 08:24 PM
sand man, la 29 October 2011 - 11:39 AM, a spus:
Pentru chestia cu discutiile despre cresterea voltajului.
Dar ai grija, esti pe un drum periculos pentru ca la capatul lui, incet, incet, scolareste, vei constata ca-ti contesti propriile teorii pseudostiintifice in legatura cu alimentarea la tensiune marita, chestiuni legate de consum, autonomie, etc.
Anticipez putin, ca sa vezi si concluziile la care vei ajunge in final, barca asta e barca care foloseste de ceva vreme solutia pe care ... tu abia acum, ...se pare ca o ... intrezaresti...
Felicitari!!!
:yahoo: :blush: :yahoo: , keep the voltage high!!!
Chiar nu inteleg ce vrei sa spui... in legatura cu ce ai scris mai sus... in sensul de de multa vreme folosesc Li-Po 4s... ca pe acolo "duce" regulatorul... si sunt destul de multumit.
In general trebuie gasita tensiunea optima in functie de caracteristicile motorului folosit cat si elicea potrivita pentru a avea un randament cat mai bun.
Vad ca nu te opresti din a ma "sacai"... asa ca nu-ti voi mai raspunde in continuare!
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com
#41
Postat 29 October 2011 - 09:55 PM
#42
Postat 29 October 2011 - 10:39 PM
Roko1, la 29 October 2011 - 09:55 PM, a spus:
#44
Postat 30 October 2011 - 06:33 AM
Adistul, la 29 October 2011 - 08:24 PM, a spus:
Vad ca nu te opresti din a ma "sacai"... asa ca nu-ti voi mai raspunde in continuare!
Nu intelegi?
Scrie foarte clar, dar nu si pentru tine, ca-ti vei contesta propriile teorii la sfirsitul drumului pe care ai pornit .
Dar poate e altcineva care-ti foloseste nickul pe alte forumuri si scoate niste perle de toata frumusetea.
Te sacai?
Baiatule esti pe un forum, nu esti singur in padure.
#45
Postat 30 October 2011 - 08:44 AM
sand man, la 30 October 2011 - 06:33 AM, a spus:
Scrie foarte clar, dar nu si pentru tine, ca-ti vei contesta propriile teorii la sfirsitul drumului pe care ai pornit .
Dar poate e altcineva care-ti foloseste nickul pe alte forumuri si scoate niste perle de toata frumusetea.
Te sacai?
Baiatule esti pe un forum, nu esti singur in padure.
Nici eu nu inteleg ce vrei sa spui, decat cel mult ca vrei sa inflamezi. Majoritatea nu stim ce se petrece pe alte forumuri si daca ai o nelamurire in privinta parerilor diferite ale lui Adistul (aici si pe alt forum), intreaba-l direct, nu cu atatea subintelesuri si ocolisuri ce nu fac decat sa irite pe toata lumea.
#46
Postat 17 December 2011 - 06:12 PM
...un filmulet cu masuratori comparative, motorul 755 alimentat la 3s si la 5s, singurul lucru care difera este acumulatorul
Reglajul vitezei de deplasare , deci implicit al puterii electrice consumate, la aceleasi valori, si la o tensiune si la cealalta, se face cu mînuţa aflata pe stick -ul statiei si cu ajutorul esc-ului ( asta in mod simplificat, considerind eficienta motorului ca fiind aceeasi, indiferent de tensiune ).
Vitezele fiind aceleasi, puterile consumate fiind aceleasi, dar tensiunile diferite, curentul consumat de motor este diferit.
La ceeasi viteza, la tensiune mai mare consumul e mai mic
Acumulatori cu tensiuni diferite dar cu capacitati egale (Wh) vor asigura la aceeasi viteza, aceeasi autonomie.
Avantaj, la 18V se pot obtine viteze mult mai mari decit la 12V, datorita modului in care se modifica evolutia eficientei acestui motor.
Ce parere aveti?
#47
Postat 17 December 2011 - 06:33 PM
Daca este vre-un coleg de forum care poseda pistol il rog frumos sa ma impuste........
``la 18V se pot obtine viteze mult mai mari decit la 12V, datorita modului in care se modifica evolutia eficientei acestui motor.``
Creste viteza doar din cauza cresterii turatiei......viteza mai mare = consum mai mare.....
Aceasta postare a fost editata de cata2: 17 December 2011 - 06:37 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#48
Postat 18 December 2011 - 10:05 AM
Se iau doi acumulatori cu tensiuni diferite, 12V si 18V.
Cel cu tensiunea mai mica are 3,75Ah , celalalt 2,5Ah.
Daca din primul se consuma constant 3,75A, iar din al doilea 2,5A , se obtine aceeasi durata de functionare si acelasi numar de kilometri parcursi.
Oare de ce ?
Raspunsul se afla in filmulet.
Viteza maxima ce se obtine la 18V se poate obtine foarte bine si la 6V si la 12V dar asta e valabil pentru alte motoare. Pentru 755 acest lucru e imposibil.
Oare de ce ?
Raspunsul s-ar fi aflat in filmulet daca as fi facut combinatia 3s cu o elice de 10 cm diametru, si s-ar fi observat consumul si viteza. Pare curios, dar e perfect justificat, consumul creste si ca urmare viteza scade.
Aceasta postare a fost editata de sand man: 18 December 2011 - 10:08 AM
#49
Postat 18 December 2011 - 10:20 AM
Iar ca sa inatresc cele spuse de mine ``viteza mai mare = consum mai mare ``se vede in filmarea ta ca la viteza maxima amperajul ajunge aproape de 6A....
just minut.JPG (120.58K)
Number of downloads: 53
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#50
Postat 18 December 2011 - 10:48 AM
consum de 3,75A inseamna o ora de functionare cu accu de 12V, 3,75Ah, la o viteza anume
consum de 2,5A inseamna o ora de functiomare cu accu de 18V, 2,75 Ah, la aceeasi viteza
numarul de km parcursi va fi acelasi.
Da, in film, la 18V creste consumul creste si viteza , la 12V daca consumul creste mai mult de 8A, viteza in loc sa creasca , scade.
...nu crezi, experimenteaza si vei vedea, ti-am spus si cum anume
Aceasta postare a fost editata de sand man: 18 December 2011 - 10:52 AM
#51
Postat 18 December 2011 - 11:36 AM
P.S. Randamentul optim pe o barca se face din tipul elicei si unghiul acesteia....
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#52
Postat 18 December 2011 - 11:56 AM
Chestia asta s-ar putea numi autonomie si viteza 2 in 1, un lucru care, spun unii, nu exista :clapping: .
La cresterea consumului intre 6A si 8A puterea mecanica a motorului 755 ramine constanta, marind consumul peste 8A puterea mecanica in loc sa creasca scade, e valabil pentru orice aplicatie, n-are nici o legatura anume cu barcile .
#53
Postat 18 December 2011 - 12:14 PM
la 12V, marind consumul peste limita de 8A, in incercarea de o obtine o viteza mai mare, ceea ce se va intimpla este marirea puterii electrice consumate de motor si in plus incalzirea excesiva a acestuia, puterea mecanica va scadea tot mai mult si odata cu ea va scadea si viteza.
#54
Postat 18 December 2011 - 10:03 PM
P.S. Vezi ca in engleza corect ar fi “Keep the high voltage ”
Aceasta postare a fost editata de cata2: 18 December 2011 - 10:07 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!
#55
Postat 19 December 2011 - 10:56 AM
#56
Postat 19 December 2011 - 07:59 PM
Daca s-a vazut din filmulet, ca la 18V se poate si incet si repede cu consumuri rezonabile, as invita pe cineva care se pricepe la felul in care sint construite motoarele sa ne spuna daca 755 rezista sau nu la alimentarea din lipo 5s. Ceea pot spune eu, e doar ceea ce am aflat din experienta personala, fara racire motorul merge fara probleme non stop la viteza economica, iar la turatia maxima 3 drumuri dus intors la 300 de metri nu ridica nici un fel de probleme.
Doua persoane ne-au asigurat cu ceva vreme in urma ca 755 merge de minune la 18V, ipsihi si bogdan minitehnicus.
#57
Postat 27 December 2011 - 10:24 AM
#58
Postat 28 December 2011 - 12:15 AM
Si La multi ani!
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#59
Postat 28 December 2011 - 02:44 AM
La fel e si cand esti prost.
tel: 0771 088 207
adistul@yahoo.com