Modelism - RHC Forum: Ghid incepatori heli 2011-2012 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Ghid incepatori heli 2011-2012 de ce e nevoie sa pornesti in heli

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2011 - 05:49 PM

Ghidul pe foarte scurt:

BLADE McpX

Ghidul pe scurt:

Daca vrei sa vezi cum e un heli RC uita de tot ce ai citit pe forumuri. Cel mai bun heli de inceput este Blade McpX. RTF daca nu ai statie, BNF daca ai statie Spektrum. Nu trebuie sa ai card sau paypal, se gaseste la noi in magazine, pretul este cel corect.

Ghidul extins:

Din cand in camd lucrurile se schimba. In heli au fost in ultimii 10 ani diverse scheme bune de start: Raptor 30, Walkera, Esky coax, Esky HBK2, Trex450, HK450. Niciuna din toate astea nu mai e valabila. Cel mai bun inceput in heli este BLADE McpX.

De ce e nevoie:
- una bucata heli. RTF daca nu ai statie spektrum, BNF daca ai statie spektrum. In cutie vine un incarcator de priza si 2 baterii mediocre. Pentru inceput e suficient.

- baterii. hobbyking sau aircraftworld japonia au baterii beton dedicate la 5 USD. Pentru cine are un charger destept un cablu de incarcare in paralel de la hobbyking e perfect si costa 2 USD. Combo perfect e 6 baterii + cablu.

- un camp cu iarba cat mai mare, cat mai pufoasa. Zbori heli indoor = viata scurta. Zbori heli afara = sute de crashuri fara stricaciuni. Campul poate sa fie cu vant sau fara. Vantul normal nu il deranjeaza pe McpX.

Un om normal invata sa faca hover in prima zi. Nu e nevoie de simulator, de nimic.

Asta e noul ghid pentru incepatori (o mica precizare - toti cei avansati au luat deja unul sau mai multe). Enjoy

Cine are completari e binevenit.
0

#2 Useril este offline   nomad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 651
  • Inregistrat: 24-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 October 2011 - 06:07 PM

Pentru mine Blade MCP X a fost si este cel mai bun simulator, si am sa va spun si de ce.
Eu m-am apucat de heli de anul trecut de prin luna mai.Am inceput cu inevitabilele coaxiale,si la un moment dat am ajuns si la clasa 450.
Prima incercare de zbor,nici nu am apucat sa-l ridic si poc cu el in coada.Hai acasa la reparatii.Primul zbor a durat cateva secunde.
Am trecut la simulator unde dupa un timp stateam linistit in hovering.Hai pe camp cu heli si poc iar in coada.
Am luat initial MSr dar nu ajutat prea mult.Am luat MCP x si dupa o luna de zbor pe afara cu el am incercat din nou 450-ul.L-am tinut in hovering
3 minute fara probleme si-l mai tineam dar eram fleasca de transpiratie si imi tremurau picioarele.
De atunci ptr. mine acest minunat heli este cel mai bun simulator.

Aceasta postare a fost editata de nomad: 21 October 2011 - 06:07 PM

0

#3 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 21 October 2011 - 07:49 PM

Nu sunt eu mare experimentat,dar mie la un model asa de mic orice depanare,oricat de minuscula mi s-a parut grea din cauza dimensiunilor efective.Trebuie luat si asta in calcul(daca aveti 2 maini stangi ca subsemnatul) :yahoo:
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#4 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 21 October 2011 - 09:35 PM

Mie mi se pare o prostie.

Pentru mine modelismul inseamna aer liber, si vara si iarna, in cimp deschis nu in camera sau in curte... inseamna colegi, nu singur...inseamna putina rigoare si disciplina de tip sportiv... pentru astea sculele (uneltele) sunt modelele. Blade nu e bun nici in cimp, nici in public, nici sa scoti sportivitate din el. Mie mi se pare o eroare modelistica, cam ca un drog, e placut (cica) produce efecte, dar cred ca e o cale gresita.
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2011 - 09:47 PM

Dl. Vlad este invitat sa faca un (alt) ghid pentru incepatori. Astfel acestia vor avea de unde alege si ulterior cui sa-isi arate recunostinta.

Dl.Vlad poate sa citeasca mai atent ce e scris (special nu am scis mult sa nu obosesc neuronul):

"- un camp cu iarba cat mai mare, cat mai pufoasa. Zbori heli indoor = viata scurta. Zbori heli afara = sute de crashuri fara stricaciuni. Campul poate sa fie cu vant sau fara. Vantul normal nu il deranjeaza pe McpX."

Sa o lasam mai moale cu sportul, nu suntem nici sahisti nici pescari.

Vezi postareavlad1, la 21 October 2011 - 09:35 PM, a spus:

Mie mi se pare o prostie.

Pentru mine modelismul inseamna aer liber, si vara si iarna, in cimp deschis nu in camera sau in curte... inseamna colegi, nu singur...inseamna putina rigoare si disciplina de tip sportiv... pentru astea sculele (uneltele) sunt modelele. Blade nu e bun nici in cimp, nici in public, nici sa scoti sportivitate din el. Mie mi se pare o eroare modelistica, cam ca un drog, e placut (cica) produce efecte, dar cred ca e o cale gresita.

0

#6 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 October 2011 - 09:24 PM

Tuturor celor care au intrebat cum si cu ce se incepe, eu le-am recomandat. Nu blade, si nu IDM (inainte si d'amoaca). Celor care mi-au solicitat detalii le-am argumentat si exemplificat.

Eu cred ca sa incepi heli ai nevoie cel putin de un t450, oricum:
- mare cel mai mare pe care ti-l permiti
- cu piese in magazin in stoc
- daca vrei ajutor ia-ti un model uzual, gasesti colegi care-l stiu si-ti pot da sfaturi pertinente (la obiect)

Ca metoda, curs. 10 lectii. 100% SAFE.
N-am avut informatia, eu am invatat mai greu (mai costisitor si mai lung in timp). Dupa ce am aprofundat putin, am aplicat metoda si am reusit EXACT in 10 LECTII cu toti colegii pe care i-am invatat eu.

http://www.dream-models.com/toc.html

Nu e perfect, e in engleza, dar eu nu stiu altul mai bun. Ghidul, exista de mult. E bun si functioneaza.
0

#7 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 22 October 2011 - 09:30 PM

Mie mi s-a parut usor de invatat pe un model mic indoor de aceiasi clasa cu blade mcxp,dar cu 4 canale(solo pro v2).

Probabil daca vine gata-setat din fabrica RTF cu curbe cu tot nu mi-ar fi fost mai greu sa invat.


Pare un super heli de inceput;mic,rezistent,numai bun pentru hale sau vile spatioase.Pe langa asta este si art sau rtf. :rolleyes: :angel:
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2011 - 12:30 PM

Metoda in 10 lectii e foarte buna. Am avut nevoie de 3 ani si 4 elicoptere sa parcurg cele 10 lectii da asa sunt eu, mai lent la invatat.

Vad ca e o obsesie. Daca un model e mic trebuie musai zburat indoor de unul singur. Mai scriu odata:

Blade MCPx se zboara cel mai bine afara, pe camp, cu prietenii. E rezistent, nu il supara vantul, e bun pentru incepatori si avansati, e fun.

Alta confuzie frecventa e legata de heliurile mici. Nu toate heli mici sunt la fel. Inaintea lui mcpx au fost nenumarate heli mici cele mai multe proaste. Asta e altfel.

Daca nu il ai, nu ai zburat cu el, nu l-ai vazut macar zburand nu stii despre ce e vorba.

cine vrea musai sa zboare in casa nu trebuie sa isi ia mcpx:

0

#9 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2011 - 03:37 PM

Youtube e prietenul nostru. search dupa first flight first crash, unul la intamplare (dintr sute) si un crash dur cu Mcpx:



fiecare incepe cum doreste.
0

#10 Useril este offline   Paul Sarstiuc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Tulcea
  • Interests:motociclete, RC elicoptere, calculatoare, VoIP (SIP+H.323), Avaya IP Office, Avaya Aura solution.

Postat 24 October 2011 - 06:25 PM

Eu o sa imi iau maine un BLADE McpX - l-am gasit la 707 Ron la cei de la radiomodele. Am inteles ca la noi preturile sunt "corecte" insa am vazut ca in afara sunt ceva mai ieftine - 550 Ron (cu tot cu transport)... :clapping: --> Zic asta doar ca sa fiu carcotas! 8)
(Preturile sunt pentru varianta BNF.)

Aceasta postare a fost editata de Paul Sarstiuc: 24 October 2011 - 06:26 PM

Rãu, cu suflet bun!
Align T-rex 450 PRO with AR8000 & Telemetry TM1000
Blade mCP x
Multiplex Easy Star II RR with AR600
Multiplex Easy Star II RR with AR6200 (new one)
Spektrum DX8
0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 October 2011 - 08:42 PM

550*1.24 = 682 - pret corect.
0

#12 Useril este offline   Paul Sarstiuc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Tulcea
  • Interests:motociclete, RC elicoptere, calculatoare, VoIP (SIP+H.323), Avaya IP Office, Avaya Aura solution.

Postat 24 October 2011 - 10:08 PM

Am uitat sa precizez ca eu "nu platesc" vama! :good:
(In plus, in decembrie, am auzit ca nu exista TVA pentru jucarii. Sa fie un zvon sau mai mult de atat?)
Rãu, cu suflet bun!
Align T-rex 450 PRO with AR8000 & Telemetry TM1000
Blade mCP x
Multiplex Easy Star II RR with AR600
Multiplex Easy Star II RR with AR6200 (new one)
Spektrum DX8
0

#13 Useril este offline   Paul Sarstiuc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 20-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti & Tulcea
  • Interests:motociclete, RC elicoptere, calculatoare, VoIP (SIP+H.323), Avaya IP Office, Avaya Aura solution.

Postat 25 October 2011 - 10:48 PM

Vezi postareastiganas, la 24 October 2011 - 08:42 PM, a spus:

550*1.24 = 682 - pret corect.

L-am gasit la 675 Ron si mi l-au adus "la usa" in aceeasi zi!

(Citind posturile mele observ ca sunt off-topic si ma gandeam daca careva poate sa imi stearga mesajele din acest topic pentru a-l tine curat. Multumesc!)
Rãu, cu suflet bun!
Align T-rex 450 PRO with AR8000 & Telemetry TM1000
Blade mCP x
Multiplex Easy Star II RR with AR600
Multiplex Easy Star II RR with AR6200 (new one)
Spektrum DX8
0

#14 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2011 - 09:58 PM

Dupa ce am scris topicul m-am mai uitat pe helifreak sa vad ce mai face Finless Bob. Ei bine dl. Bob se simte foarte bine jucandu-se cu heli micro, atat de bine incat a simtit nevoia sa dea explicatii. Ce am scris eu e in linie cu ce zice el (adevarat ca eu vechi client Walkera sunt mai sceptic):

http://www.helifreak...ad.php?t=350227
0

#15 Useril este offline   emilemir 

  • Search Sexy Girls from your city for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 878
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 12 November 2011 - 10:21 AM

Am descoperit pe forum un ghid foarte bun despre setarea corecta a unul heli electric, atat mecanic cat si setari statie. A fost mai mult decat binevenit si ma ajutat foarte mult. Daca se poate face asa ceva despre termice sau mai bine zis setarea acceleratiei de la A la Z
0

#16 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 January 2012 - 11:07 AM

Intrebari si raspunsuri, care sper sa ajute cite un incepator:

De ce RC si nu infrarosu ?

In primul rind pentru raza de actiune, folosirea nedirectionata (intre emitator si receptor) si in special pentru standardizare. Emitatorul RC este una dintre cele mai importante (utilizate) unelte pentru modelism, se foloseste multa vreme (ani), la multe modele, si orice functie incorporata (in plus) este un ajutor pe care il puteti folosi. Elicopterele comandate prin infra-rosu, sunt de utilizabile in spatiu inchis, in iluminare moderata, si de folisinta unica (foloseste si uita).

De ce platou stabilizator cu pale si nu cu greutati ?

Bara Bell este compensator de translatie (miscare in plan orizontal). Cind este numai cu greutati este stabilizator giroscopic, se opune (tinde sa stabilizeze) orice deplasare (acceleratie) in plan orizontal. Cind este cu pale, compenseaza miscarea de translatie a aerului, respectiv stabilizeaza elicopterul in miscare (mars)(chiar zborul la punct fix cu vint lateral este zbor in translatie). Elicopterele FBL simuleaza bara Bell prin giroscoape.

De ce platou ciclic si nu elice orizontala in coada ?

Platoul ciclic permite libertatea de miscare in plan orizontal. Daca vrei ca elicopterul tau sa se comporte ca un elicopter, sa se simta ca un elicopter si sa aiba toate libertatile de miscare a unui elicopter, atunci ai nevoie de platou ciclic. Altfel, ai un obiect zburator, care poti sa-l plimbi de ici-colo, dar care nu este elicopter.

De ce pas colectiv si nu pas fix ?

Platourile cu pas colectiv, au viteza de rotatie mai mare ca cele cu pas fix, din acest motiv genereaza un efect giroscopic de stabilizare mult mai mare pentru ca contin mult mai multa energie in rotatie. Folosirea pasului negativ, permite zborul acrobatic (3D).
0

#17 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 22 January 2012 - 11:47 AM

Ca si manevrabilitate/viteza de deplasare, cam pe unde se plaseaza platoul stabilizator cu pale intre cel cu greutati (sa-l notam cu 1) si elicopterele fbl (sa le notam cu 10)?
USER BANNED BY ADMIN
0

#18 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 22 January 2012 - 12:40 PM

Vezi postareaDanB, la 22 January 2012 - 11:47 AM, a spus:

Ca si manevrabilitate/viteza de deplasare, cam pe unde se plaseaza platoul stabilizator cu pale intre cel cu greutati (sa-l notam cu 1) si elicopterele fbl (sa le notam cu 10)?


- viteza in zbor (translatie)
- greutati 1
- FBL 8
- pale 10

- manevrabilitate (viteza de ruliu/tangaj)
- greutati 1
- pale 8
- FBL 10

In translatie (chiar la punct fix), elicopterele cu pas fix sunt puternic influentate de orice turbulenta. In mars sustinut, apare limitare de manevra laterala, si deplasarea punctului neutru in mansa ciclica (dreapta pentru mode 2) proportional cu viteza de deplasare.

Elicopterele cu FBL, au unghiuri de control a palelor mai precise (implicit jocuri mici), si greutatea ansamblului cinematic de control mai mica decit cu mixere si stabilizator Bell, din acest motiv sunt mult mai agile. Giroscoapele, performante (din unitatea FBL), le fac foarte stabile (asa se simt). Totusi, in acrobatie (nu in 3D) nu sunt la fel de stabile ca cele cu bara stabilizatoare, dar in 3D se controleaza mai bine (usor).

Elicopterele cu bara stabilizatoare, au mecanica de control mai complicata. Susceptibila de erori, jocuri si inertie. Din acest maotiv, sunt un pic mai instabile la punct fix (totusi usor pilotabile), inertie mai mare in manevra, in schimb un comporament in viteza (mars) mai stabil. Este unul din motivele pentru care in acrobatie (nu in 3D), se zboara cu bara stabilizatoare.
0

#19 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 22 January 2012 - 01:57 PM

Multumesc ca ti-ai facut timp pentru o explicatie atit de detaliata. Nu o sa pretind ca am priceput tot dar inca rontai la explicatii. Si trebuie sa ma documentez de exemplu ce e acrobatie (3D banuiesc ca e al doilea nume a lui Tareq).

M-ar interesa de exemplu cum zboara un align trex 100s sau 100x (din poze pare stabilizator cu pale) fata de un blade msrx (fp fbl).

msrx am, momentan nu pot mai mult decit sa fac un soi de hover sau mai corect spus sa-l tin in camera mare fara sa ating nimic. In momentul cind il invirt (rudder) trebuie sa invat sa compensez repede si precis din mansa ciclica, altfel il fac afis pe perete. La un stabilizator cu pale cum e?
USER BANNED BY ADMIN
0

#20 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 23 January 2012 - 03:02 PM

Vezi postareaDanB, la 22 January 2012 - 01:57 PM, a spus:

Multumesc ca ti-ai facut timp pentru o explicatie atit de detaliata. Nu o sa pretind ca am priceput tot dar inca rontai la explicatii. Si trebuie sa ma documentez de exemplu ce e acrobatie (3D banuiesc ca e al doilea nume a lui Tareq).


http://www.fai.org/c...rol-helicopters

0

#21 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 24 January 2012 - 08:21 PM

Wow. Incep sa cred ca lui Tareq ii e mai simplu, cit timp il tine in aer poate sa zica ca asa a vrut sa iasa.

Si ca sa fiu eu foarte in clar cu o chestie: exceptind cele fbl, restul toate stau daca nu te atingi de mansa ciclica, indiferent de tipul barii de stabilizare (cea cu greutati clar sta, cu padele nu am testat)?

(bine, si la fbl exista ajutoare, cum ar fi genius cp cu accelerometrele cuplate, sau am mai vazut ceva sistem cu microcamera de luat vederi care se uita in jos si similar cu un mouse calculeaza in ce parte o iei si compenseaza)

Aceasta postare a fost editata de DanB: 24 January 2012 - 08:21 PM

USER BANNED BY ADMIN
0

#22 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 25 January 2012 - 01:28 AM

Nici unul nu-ti sta la punct fix, fara sa-l "gadili" putin. De aceea se incepe cu hover-ul. Dar unul mare (indiferent ca-i FB sau FBL) va fi mai "linistit" decat unul de dimensiuni mai mici.
0

#23 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 January 2012 - 05:55 PM

La punct fix, elicopterul sta pe o semisfera de aer comprimat (de rotor). Din acest motiv, este un obiect in echilibru, care poate porni practic in orice directie (este in flotabilitate neutra).

Elicopterele cu stabilitate giroscopica (FBL, si bara Bell cu greutati), sunt compensate la acceleratie laterala. Cele cu bara Bell normala (cu pale), sunt stabilizate suplimentar (conteaza si greutatea barei, daca nu are lesturi)la translatie (vint lateral). Cele cu stabilizator cu referinta externa, se stabilizeaza electronic fata de repere de la sol.

Cu cit elicopterul este mai mare, are o masa mai mare, deci are o inertie mai mare (o ia singur mai greu aiurea), precum si energia rotativa mai mare. Practic, are pale mai grele si/sau mai lungi, acestea dau o forta centrifuga mai mare, si din acest motiv, ansambul rotativ se comporta (aproximativ) ca un disc cu o masa foarte mare (stabilizeaza giroscopic) (diferenta se simte bine daca pui pale mai grele).

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 25 January 2012 - 05:56 PM

0

#24 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 25 January 2012 - 07:09 PM

Mda, la fbl problema e ce face programul de control. Fiindca am doar msrx nu am cu ce alt fbl sa-l compar.

Pe de o parte stabilizarea e de tip attitude hold (tine inclinarea elicopterului stabila pe 3 axe, nu si pozitia fata de sol ca nu are accelerometre sau camera). Cum simte ca pe una din axe s-a schimbat unghiul fata de axa, compenseaza. Atita ca in timp apar erori care se cumuleaza si incepe sa plece la plimbare, de aia trebe tot timpul sa-l aduci inapoi in pozitie. Cu flybar cu greutati elicopterul e intotdeauna adus la orizontala (asa e si cu padele?), ai lasat ciclica face stop cadru.

Back to fbl: Pe de alta parte cum te atingi de rudder, se opreste stabilizarea si swash-ul se muta intr-o pozitie presetata (din fabrica banuiesc). Chestie care te obliga sa ajustezi mecanic bratele de la servo pina acea pozitie este "neutra". Toate fbl-urile fac asa? Bine, cele mai mari sint avantajate de masa, inertia le opreste sa o ia razna atit de repede.
USER BANNED BY ADMIN
0

#25 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 25 January 2012 - 11:03 PM

Fratilor ce face iarna din voi...teorie la gura sobei.:angry2:
Pe de-o parte prinde bine...continuati, citesc cu interes. Pe de alta, cum se lasa un pic vantul va poftesc la zbor, sa le testati practic.:angry:
0

#26 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 26 January 2012 - 02:51 PM

e atat de atragatoare jucaria cu toate ca nu fac parte din lumea heli , ma bate gandu sa incerc si eu unul

asa ca va rog aici sau pm (daca e contra regulamentului)

care e cel mai bun pret la care ati gasit voi mcp x v2 RTF(dx4e) in europa ?

multumesc

Aceasta postare a fost editata de Iamzoli: 26 January 2012 - 02:51 PM

....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#27 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2012 - 03:09 PM

Iamzoli, Mcpx este un produs original HH, ne este un heli rebranduit si vandut cu pret dublu/triplu pe schema Robbe, Graupner si altii. Asta inseamna ca toti dealerii il cumpara cam la acelasi pret si il vand cam la acelasi pret. E mai ieftin prin US dar te omoara drumul si vama, din europa te omoara drumul.

Pana la urma cel mai simplu e sa-l cumperi din RO.
0

#28 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 26 January 2012 - 03:18 PM

Din uk ti-l iei cu 160 de lire, transport inclus (865 de ron la cursul cu care am platit azi prin paypal o chestie cumparata in lire - cca 5.4ron/lira) dar vine in 8-10 zile

Din ro ti-l iei cu 910 ron + inca vreo 27 de ron transportul si vine banuiesc in 1 maxim 2 zile

Tu alegi :rofl:

Pe de alta parte daca nu ai zburat nimic altceva... incearca prima data afara la iarba lunga si moale, sau pe simulator

Aceasta postare a fost editata de DanB: 26 January 2012 - 03:21 PM

USER BANNED BY ADMIN
0

#29 Useril este offline   Iamzoli 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 815
  • Inregistrat: 08-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 26 January 2012 - 03:38 PM

multumesc tuturor ptr raspunsul prompt....

inteleg ca majoritatea au aceleasi preturi dar unii mai au si reduceri :rofl:

raman probabil cu europa , vad ca pe acolo e mai ieftin decat aici...oricum momentan contul meu de paypal e blocat si pe miercuri deabia mi sa promis ca se rezolva problema ...pana atunci mai caut si ma gandesc

danb nu uita ca la paypal mai e si comission 1.5 care la 200 de eur inseamna ceva :good:

cat despre iarba mare acuma..... :rofl: mai intai sa il cumpar
....in Thrust we trust....
Flying Vampires Arad
0

#30 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 26 January 2012 - 03:59 PM

Comisionul parca-l plateste vinzatorul, eu pe receipt nu am nimic in plus
USER BANNED BY ADMIN
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro