EasyStar II Continuare fireasca a EasyStar-ului...
#301
Postat 11 February 2013 - 08:34 PM
Da, pt a urca Easystarul cu 40km/h in panta de 30grade, ar fi nevoie de aproape 50W, dar pt asta trebuie sa se consume de la baterie mult peste 100W.
Tocmai am socotit cu PropCalc:
Ca sa obtii cu elicea de EasyStar de 5x4.3' tractiune de 4N cu viteza de 40km/h, ea cere de la motor 105W si merge cu randament de 45%. Iar motorul la randul sau va trebui sa ceara de la baterie vreo 125W daca e motor bun si merge in regimul sau cel mai eficient.
Concluzia este ca Easystarul nu-i facut sa urce spectaculos, ci mai mult sa-si mentina zborul orizontal. Cu elicea pe care poate sa zboare eficient cu 40-50km/h, orizontal.
#302
Postat 12 February 2013 - 10:19 AM
De asemenea, trebuie sa te multumesti cu ascensiuni f domoale, fiindca elicea e mica si nu da tractiune mare cu eficienta sporita decat la viteze mult prea mari, cu totul neeconomice pt acest avion.
Un lucru trebuie sa se inteleaga clar: asta e avion de initiere in pilotaj, facut sa zbori mai mult orizontal si sa inveti comenzile. Vrei alt domeniu de viteze, ascensiune mai rapida, iei alt avion, nu-l supramotorizezi pe asta.
Pt un avion dat poti opta intre a zbura cu viteza economica (care este egala cu viteza de planare cu unghiul cel mai mic si iti asigura cea mai mare distanta de zbor), respectiv cu viteza de anduranta, care iti asigura cel mai lung timp de zbor. Cele doua viteze sunt in raportul de 1.3 (http://www.eaa1000.a...ds/perfspds.htm)
Eu cand am fost incepator am evitat sa-mi iau EasyStar, tocmai pt ca avea elice atat de mica si stiam ca nu poate fi eficient in ascensiune. Am EasyGlider, la care pot pune elice oricat de mare. Fabricantul ii pune elice cam de 10x6, care tot mica mi se pare. Daca e sa mentii avionul la viteza economica (cam 10m/s), nici cu elicea de 10x6 nu poti urca pe panta prea mare. Potrivit PropCalc, cu elice de 10.5x6 la 10m/s, EasyGliderul de 800g urca eficient (60%) pe o panta de pana la 20% (nu 20 grade). Vrei panta mai mare cu eficienta buna la viteza economica, trebuie sa maresti elicea. Eu zbor cu 16x13 sau 18.5x15. Dar la EasyStar, asta nu e posibil.
#303
Postat 12 February 2013 - 10:34 AM
http://www.graupner....00/product.aspx
E mai pe gustul meu: are ampenaj in V, care permite curentului de aer de la elice sa sufle liber. Mai mai ca m-ar tenta, dar nu au versiune de kit ieftin.
Asta a fost un alt motiv pt care nu mi-a placut EasyStarul: elicea sufla aerul peste ampenaje, si fiind o elice mica, jetul de aer trebuie sa fie de viteza mare.
#305
Postat 12 February 2013 - 10:42 AM
ViorelX, la 12 February 2013 - 10:19 AM, a spus:
Enuntul asta ar trebuie sa fie pus mare si sa clipeasca la inceputul oricarui topic despre EZ http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif poate s-ar mai potoli foamea de a-l dota cu tot felul de configuratii tunning.
#306
Postat 12 February 2013 - 10:50 AM
#307
Postat 12 February 2013 - 10:57 AM
ViorelX, la 12 February 2013 - 10:19 AM, a spus:
Stall-ul calculat de mine (Excel propriu, cu formule verificate, culese din diverse calc-uri) imi cam de vreo 22kmph, confirmat cu telemetrie, cam pe acolo se angajeaza.
...
Pt un avion dat poti opta intre a zbura cu viteza economica (care este egala cu viteza de planare cu unghiul cel mai mic si iti asigura cea mai mare distanta de zbor), respectiv cu viteza de anduranta, care iti asigura cel mai lung timp de zbor. Cele doua viteze sunt in raportul de 1.3 (http://www.eaa1000.a...ds/perfspds.htm)
In calc-ul meu merg pe croaziera = 2x stall si maxim 3x stall. Asta da o plaja de 44-66km
...
Eu zbor cu 16x13 sau 18.5x15. Dar la EasyStar, asta nu e posibil.
Wow... esti mai rau ca mine... m-am oprit la 14x8, pe ceva mai mare ca EG, pentru ca nu am avut motorizare...
Pe ce motor pui elice asa mare? Ar trebui sa ai la ax ceva cam 2-300kv !!! gear de 5-6x ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 February 2013 - 10:58 AM
#308
Postat 12 February 2013 - 11:08 AM
''''''''''''''''''''
>Eu zbor cu 16x13 sau 18.5x15. Dar la EasyStar, asta nu e posibil.
Wow... esti mai rau ca mine... m-am oprit la 14x8, pe ceva mai mare ca EG, pentru ca nu am avut motorizare...
Pe ce motor pui elice asa mare? Ar trebui sa ai la ax ceva cam 2-300kv !!! gear de 5-6x ?
''''''''''''''''''''
Pt elici atat de mari folosesc atat motoare fara perii outrunner 12N14P cu reductor planetar de 1/3.7, cat si motoare fara perii 24N22P rebobinate de mine cu Kv de 500rpm/V si baterie LiPo 2s.
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 12 February 2013 - 11:09 AM
#309
Postat 12 February 2013 - 11:28 AM
Eu am mers in jos pana la 600kv, cu un 3648, dar sa pun 2s nu am avut curaj, desi cu 14x8 nu consuma decat 15A. Mi-ai dat o idee :)
#310
Postat 12 February 2013 - 11:31 AM
#311
Postat 12 February 2013 - 11:52 AM
Am tras o simulare scurta si castig cam 15% eficienta trecand de la actualul 13x8 / 600kv / 3s, la 16x12 la 2s. Si curentul este sub 20A, nu trebuie sa schimb ESC-ul !
ok, case closed :D
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 February 2013 - 11:52 AM
#312
Postat 12 February 2013 - 11:57 AM
#313
Postat 12 February 2013 - 12:07 PM
Tractiunea in jur de 900 grame, viteza 54km la ora.
Nu tin cont de acea scadere, nu am gasit teorie sa aprofundez partea asta. Va merge pe la 3300RPM, crezi ca e mica ?
Oricum, la 34lei palele merita incercat, si voi masura pe viu totul, nu e asa mare investitia, in rest am totul, am si o baterie 2s care sa reziste la un shot.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 February 2013 - 12:09 PM
#314
Postat 12 February 2013 - 12:19 PM
#315
Postat 12 February 2013 - 09:18 PM
#317
Postat 12 February 2013 - 09:38 PM
Si pe la 3/4 mansa elicea iti va intra in stall si... degeaba am scris mai multi mai sus.
#318
Postat 13 February 2013 - 12:20 PM
http://www.hobbyking...ner_2500KV.html
alimentat la 2s.
#319
Postat 13 February 2013 - 04:49 PM
#320
Postat 13 February 2013 - 04:55 PM
#322
Postat 13 February 2013 - 05:46 PM
marian.dumitru74, la 13 February 2013 - 04:49 PM, a spus:
Tu nu (vrei sa) intelegi un lucru pe care il repeta oamenii pe acest thread si nu numai:
EZ-ul zboara cu orice motor, esti la inceput, inca nu ai zburat de unul singur (fara ajutoare prin preajma) vreun avion. Esti la faza de incepator in care aduni orice informatie valoroasa, din prea multe surse (ageamii sau profesionisti cu experienta in aeromodelism), avand teama sa nu cumva sa iei motorul gresit, sa nu zboare cum trebuie sa....etc. Trebuie sa fii constient ca nu o sa poti face alegerea cea mai buna din prima, doar bazandu-te pe experienta altora, fiecare are indemanare, necesitati, cerinte diferite pentru acest model. Dupa ce acumulezi ceva experienta o sa vezi tu singur ce mai trebuie schimbat / ajustat.
Pe romaneste, avionul tau EZ sau Bixler va decola de la sol si vei avea si vana si zgomot si tot ce vrei. Asta nu inseamna ca va avea si randament, bateria se va consuma mult mai repede decat in cazul unei echipari facuta dupa carte. Eu prefer randament, imi place sa zbor FPV pe distante mari asa ca cilesc urechea la ce zic cei care aleg motorul cupa calcule, nu din ce am vazut ca mai pun teribilistii. Tu ca incepator nu o sa percepi un eventual randament sau nu o sa simti nevoia unui asemena lucru pentru ca oricum vei avea cel putin 15-20 minute de autonomie (depinde de cat il forjezi) ceea ce o sa vezi si o sa imi dai dreptate este o eternitate pentru primele zboruri.
Concluzia este: ia-ti spuma sa da-i bice, motorul este mai mult decat suficient pentru nevoile tale.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 13 February 2013 - 05:48 PM
#323
Postat 13 February 2013 - 07:13 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 February 2013 - 07:17 PM
#324
Postat 13 February 2013 - 08:49 PM
http://www.hobbyking...nner_Motor.html
http://www.hobbyking...less_Motor.html
sper ca macar unul dintre acestea a imi fie de folos , intrebarea este cu care dintre cele doua sa incep ?
#325
Postat 13 February 2013 - 08:52 PM
Cu elicea 6x4 mai folos o sa iti fie primul motor.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 13 February 2013 - 08:53 PM
#326
Postat 13 February 2013 - 09:08 PM
Florinelu, la 13 February 2013 - 08:52 PM, a spus:
Cu elicea 6x4 mai folos o sa iti fie primul motor.
Pai ideea este ca atunci cand am spuma sa ma apuc sa o montez , nu vreau sa ma apuce aprilie fara a o zbura , ai ideea ce cablu pentru prelungire imi trebuie de la motor la esc ? unii spun 14wg altii 16 wg , nu am cumparat inca cablu pentru prelungire ( cred ca il au cei de la sierra in stoc ), iar ca si elice ,am comandat vreo 4 buc diferite dimensiuni , din cate imi aduc aminte ar fi 7x4,6x4 , 6x5 , parca apc si una singura master parca ii spune
#327
Postat 13 February 2013 - 09:26 PM
Florinelu, la 13 February 2013 - 08:52 PM, a spus:
Cu elicea 6x4 mai folos o sa iti fie primul motor.
Florine, nu voiai cumva sa zici al doilea, cel de 1400kv ? :unsure:
#328
Postat 13 February 2013 - 09:29 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 13 February 2013 - 09:29 PM
#329
Postat 13 February 2013 - 10:01 PM
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 13 February 2013 - 10:01 PM
#330
Postat 17 February 2013 - 09:03 AM
https://www.youtube....HuEcHGiek&t=14s
Quad S500 cu Naza V2
EasyGlider Pro