Motor ASP S46H
#33
Postat 01 November 2011 - 10:21 PM
Primul lucru care ma frapeaza este chiulasa. Zic asta pentru ca acum 2 ani am avut un motor identic ASP dar radiatorul de pe chiulasa era mult mai mic. Acesta pare facut pentru o mai buna racire. Cel pe care l-am avut era un motor aero 100% fara nici un fel de recomandare pentru heli.In concluzie ar fi un plus.
Cat priveste rodajul, cred ca HESS a fost cel mai scrupulos, poate chiar un pic exagerat. Pentru ca aceste ASP-uri nu sunt o minune a tehnicii ti-as recomanda sa-i urmezi schema. Pentru rodaj as folosi combustibil cu 18-20% ricin fara nici un fel de ulei sintetic si fara nitrometan. Pornirea o sa para un pic mai grea dar OK.
Dupa primul rezervor as verifica strangerea chiulasei. Am patit-o! Chiar dupa al doilea rezervor de rodaj m-am trezit cu chiulasa slaba, chiar daca o verificasem si inainte de inceperea rodajului.
Iti recomand, la montarea pe heli, sa-i asiguri racirea suplimentara cu turbina in locul bucsii de antrenare de pe arbore.
Despre vibratii zic sa nu-ti faci probleme.
Fiecare motor la aceeasi capacitate cilindrica are comportament diferit in timpul rodajului. Fiind un ABC, asa cum a zis si DAN nu as face comparatie cu motoarele cu segment. Totul depinde de de cum este realizat cilindrul, pistonul si biela in principiu. Importante sunt conicitatea la rece a cilindrului, materialul si starea suprafetei, pistoanele sunt mai usor de facut dar conteaza si ajustajul dintre piston si cilindru. La piston temperatura critica este cam 180C, prag de la care, in cazul duralului cu Si pistonul se deformeaza plastic foarte usor si "incaseaza" deformatiile pe fusta cu usurinta.Oricum pistonul nu va ajunge la acea temperatura ci undeva pe la 140-160C, deci intr-un regim de tranzitie . Starea pistonului se pastreaza cam 30 de minute. Deci pauzele nu ar trebui sa depaseasca 20 de minute pentru a utiliza acest avantaj.
La aceeasi capacitate dupa rodajul facut corespunzator, comparand un ASP un OS si un PICO viata lor a fost complet diferita.
Din nefericire dupa 10 litri de acrburant cu 7% nitro ASP-ul si-a diminuat sensibil performantele, OS-ul parca manca jar, iar la PICO s-a busit biela.
Succes!
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#34
Postat 01 November 2011 - 11:01 PM
#35
Postat 22 March 2012 - 03:55 PM
ieri m-am apucat de rodat motorul dupa manualul de Magnum asa ca am demontat rotorul de pe heli, a alimentat cu optifuel 5 % nitro , am deschis high speed nidle 2,5 ture, am deschis butoiasul de aer 1/4 din cursa si l-am pornit.
toate bune si frumoase, a pornit din prima dupa care am deschis butoiasul de aer la jumatatea cursei si l-am lasat asa sa mearga cca un minut fara sa iau alimentarea de pe bujie. Dupa un minut am luat alimentarea si am deschis aerul la maxim si s-a inecat. Dupa urmatoarea pornire dupa ce am facut pasii descrisi adineaori am dat iar la maxim si a inceput sa mearga si la turatie maxima, am mai deschis high speed nedlle o tura , motorul si-a redus turatia dar a inceput sa scuipe pe toba foarte mult cobustibil . Dupa 10 minute de mers asa l-am oprit, am facut pauza 10 minute, am mai redus high speed nedle un sfert de tura si l-am pornit dupa care l-am lasat 5 minute. Ultima faza si ce-a mai crunta a fost ca dupa ce am facut iar pauza 10 minute si am redus inca un sfert de tura jigleru motorul a pornit cu o turatie foarte mare dupa acre s-a blocat.
In manual se specifica ca la rodaj se da full trotle si se reduce carburantul treptat pana motorul ajunge sa aiba 30 minute de functionare dar la mine nu a a juns sa functioneze atat.
Mai specific ca motorul a functionat fara nici o sarcina, nici elice, nici rotorul cu pale a elicopterului. Ce am facut gresit?
Mai specific ca pistonul si cilindrul nu am vazut sa aiba de suferit, doar bilela rupta si axul de pe arbore albastrit pe jumatea lui unde vine biela
#36
Postat 22 March 2012 - 04:02 PM
Albastreala este dovada. decat sa incerci reparatii (kitul de echipament mobil este scump) cumpara-ti un altul.......si tot asa.
Imi pare rau.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#37
Postat 22 March 2012 - 04:05 PM
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 March 2012 - 04:07 PM
#38
Postat 22 March 2012 - 04:13 PM
#40
Postat 22 March 2012 - 04:30 PM
#41
Postat 22 March 2012 - 04:44 PM
Cam asa suna la prima pornire un motor(nitro) Dupa ce se incalzeste ii dai reprize de bogat/normal, chiar daca iti papa putin nervii ca se mai opreste. Acum depinde si de rabdarea fiecaruia...
Linkul meu
Linkul meu
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 March 2012 - 04:45 PM
#42
Postat 22 March 2012 - 04:54 PM
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 March 2012 - 04:55 PM
#43
Postat 22 March 2012 - 04:58 PM
#44
Postat 22 March 2012 - 05:09 PM
#45
Postat 22 March 2012 - 05:15 PM
Culmea e ca daca zburai cu el pur si simplu fara rodaj, fara nimic, era bine.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 22 March 2012 - 05:35 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#46
Postat 22 March 2012 - 05:51 PM
#47
Postat 22 March 2012 - 06:34 PM
emilemir, la 22 March 2012 - 05:51 PM, a spus:
Greseala ta a fost ca nu l-ai rodat cu doza de Bergenbier langa model asa cum bine ti-a indicat Hessu'. Desi el a gresit oarecum pentru ca berea era fara alcool, cu vodka mergea mult mai bine!
Aceasta postare a fost editata de rad_gaby: 22 March 2012 - 06:34 PM
#48
Postat 22 March 2012 - 07:30 PM
Vezi ca aceste motoare fara segment sun diferite fata de cele cu segment si ma refer asa cum au spus si colegi la piston si camase ... de aceea rodajul nu se face la relantii si nici la turatia maxima .
Parerea mea cumpara un motor cu segment .
#49
Postat 22 March 2012 - 07:57 PM
#50
Postat 23 March 2012 - 11:00 AM
Cilindrul la ABC este conic, pe masura ce se incalzeste devine cilindric, de fapt asa se realizeaza etansarea. Si pe ala l-ai afectat.
Ce ti-a mai ramas?
Iti spun din experienta, te vei intinde cu reparatiile muuulta vreme si rezultatul va fi 0.
Parerea mea.
SERIOUS THINKS THAT CAN FLY + A DREAM UNDERCONSTRUCTION
#51
Postat 23 March 2012 - 03:57 PM
Da .... tot e bine ca ai scapat cu sireturile de la incaltari nedesfacute de la vibratiile motorului.
Se pare insa ca te-ai procopsit cu ceva neferoase ... am vazut pe un carton afisat pe un gard si .... m'da .. se plateste bine acu' la centrele de colectat fier vechi .
Alta data urechile palnie , ochii ca de .. melc si o sa fie bine
Altfel ... Batman, Batman uite ce se intampla !
P.S.
Bine ca nu a fost un motor scump ... da chiar nu mai porneste deloc ??? - sa nu fie de la bujie :good:
#52
Postat 24 March 2012 - 09:49 AM
#53
Postat 24 March 2012 - 01:19 PM
emilemir, la 24 March 2012 - 09:49 AM, a spus:
E bine ! dar daca ne ascultai putin ( nu mult ) acum zburai cu heli in loc sa comanzi piese ....
#55
Postat 24 March 2012 - 08:55 PM