Motor ASP S46H
#1
Postat 21 October 2011 - 12:49 PM
Nedumerirea me este ca desi nu are montata bujia si pistonul culiseaza foarte usor in cilindru la capatul superior are tendinta de a se bloca usor si necesita ceva forta pentru a readuce pistonul spre capatul inferior al cilindrului.
As avea nevoie de cateva sfaturi de la cei ce cunosc motoarele nitro, Ms anticipat!!!
#2
Postat 21 October 2011 - 01:03 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 October 2011 - 01:03 PM
#3
Postat 21 October 2011 - 01:13 PM
#4
Postat 21 October 2011 - 05:05 PM
Toate motoarele de heli (de la producatori cu nume) sunt cu segment. De fapt asta e singurul motor de heli china, singur-singurel - nu exista alt model, alta capacitate. Unul singur si nici el nu se simte prea bine.
emilemir, la 21 October 2011 - 01:13 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 21 October 2011 - 09:44 PM
stiganas, la 21 October 2011 - 05:05 PM, a spus:
Toate motoarele de heli (de la producatori cu nume) sunt cu segment. De fapt asta e singurul motor de heli china, singur-singurel - nu exista alt model, alta capacitate. Unul singur si nici el nu se simte prea bine.
De fapt te inseli.
Eu zbor de vre-o 5 ani un Smartech Pegasus .18 fara segment ...cumparat din Bucuresti.
#6
Postat 21 October 2011 - 10:15 PM
Poti sa pui ce motor vrea muschiul si imaginatia ta dar motoarele de heli sunt cu segment. ASP S46H este banalul motor ASP46 pentru aero cu un head mai mare pentru racire. Asa a ajuns motor de heli. Lumea fuge de el.
- se incinge prea tare
- are viata scurta
Gata, nu mai mai bag ca nu sunt specialist pe termice.
vlad1, la 21 October 2011 - 09:44 PM, a spus:
Eu zbor de vre-o 5 ani un Smartech Pegasus .18 fara segment ...cumparat din Bucuresti.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 21 October 2011 - 10:21 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#7
Postat 22 October 2011 - 10:13 AM
Acum altele sunt problemele, pornirea motorului si rodajul lui. Dupa cate am citit pe manuale si forumuri am inteles ca astea sunt etapele:
1. inchiderea jiglerului de high speed complet
2. deschiderea lui 1.5 - 2 ture (la cel de low nu se umbla)
3. deschiderea tijei de acceleratie 1/4 cursa totala
4. primarea motorului pana se observa ca carburantul ajunge in carburator sau pe deget apare urme de carburant
5. dupa primare se mai invarte elicea cateva ture (fara astuparea prizei de aer)
6. se conecteaza bujia
7. pornirea propriuzisa
ce nu am inteles eu este daca 1/4 cursa jijei la carburator e buna pe tot parcursul rodajului, cate rezervoare de combustibil se folosesc si daca 2 ture e destul pentru amestec bogat la jiglerul high speed ?
#8
Postat 22 October 2011 - 03:12 PM
Rodajul se face cu clapeta de aer deschisa la maxim, adica full throttle, dar cu jiglerul deschis, pt un mers inecat. (din acest motiv nici nu se tureaza`n blana). Da-i inecat asa un rezervor in reprize de 3,5;7 si 10 minute cu pauze de racire completa cu pistonul ``jos``. Dupa rezervorul ala inecat, alterneaza 3 minute de inecat cu 1 minut normal (nu sarac) la 30...50% throttle. Dupa al doilea rezervor consumat in stilul asta,(ai deja cam 40...50 de minute in total) mai da-i unul normal cu reprize scurte de full throttle si cu pauze de racire. Baga-l apoi pe model si regleaza-l putin mai bogat (se vede dupa fum)
PS. Si la low se umbla. Daca faci low-ul ca in manual, nu poti inchide aerul complet. :D
PPS. A cauta sa ti motorul cat mai rece in timpul rodajului e cea mai mare gresala.
PPPS. ASP se rodeaza mai greu decat alte motoare. Nu-l mai tot invarti la rece ca nu-i place si incepe sa latre biela! Rulmentii sunt petarde dar merg de OS. Nu mai calcula ture la jigler ca depinde de presiunea din rezervor, pozitia rezervorului, lungime furtune, zeama, temp si pres ext.......
#9
Postat 22 October 2011 - 05:13 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#10
Postat 22 October 2011 - 07:28 PM
#11
Postat 22 October 2011 - 08:29 PM
stiganas, la 22 October 2011 - 05:13 PM, a spus:
Normal ca pe stand, ca si asa face figuri pana-l bibileste si-i invata putin apucaturile. Nu cred ca e o idee buna a pune acel motor direct pe heli inainte de a-l pre-roda cateva rezervoare static. Sigur o sa-i rupa mecanica pasaroiului cu pornirile alea repetate si brutale (e dreconic de ``strans`` la rece in PMH) Nu ma pricep la heli, dar nu prea il vad pe ala motor de heli. SINGURA diferenta intre cel de aero si cel de heli e chiulasa aia ``mareata``. In rest cred ca e doar politica de marketing; sa aibe si ASP un motor de heli. ASP nu prea e motor pt heli. Daca-l tii putin forjat continuu vezi cum isi pierde usor din calutzii putere pe drum.
Elice 10x6 sau 11x7, care din ele o ai in ograda. Furtunul de suprapresiune sigur ca il bagi in rezervor; te va ajuta sa-l mergi inecat... Ia o toba de aero, se pupa perfect pe carter.
Ia pe cineva sa te ajute sa nu-ti dai in degete.
P.S.Omul deja are acel motor. Daca avea un motor d`ala ``smecher``, nu-i trebuia complicatii, stand, elice, dar asa....munceste putin mai mult; dar va zbura.Ideea e ca daca-i face un rodaj grabit, in bataie de joc ,nu va apuca sa zboare un galon.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 22 October 2011 - 08:30 PM
#12
Postat 22 October 2011 - 08:43 PM
AG-74-HESS, la 22 October 2011 - 08:29 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#13
Postat 25 October 2011 - 03:05 PM
sau .. eu nu o sa fac asa ca sa fiu mai explicit ...
#14
Postat 25 October 2011 - 03:21 PM
#15
Postat 25 October 2011 - 06:43 PM
Eu vorbesc pentru motoarele aero. Pentru al tau, as cauta manualul unui motor OS de capacitate similara...zic si eu.
Multa, multa bafta.
#16
Postat 25 October 2011 - 07:35 PM
#17
Postat 25 October 2011 - 08:58 PM
Daca rodezi la ralanty sau rece un ABC, iti garantez dezastrul. La fel daca-l seci prea rau. Deci nici prea cald dar nici prea rece nu e bine! :wub:
Intre ABC si benzina, nu exista puncte comune in procedura de rodaj.
Ai grija ca sansele sa distrugi un ABC in rodaj, ca incepator, sunt foarte mari. Cel mai bine stiu asta cei cu auto, unde este mai simplu de prajit un motor (in mai putin de un minut).
Iar scriu: cere ajutorul unuia care a mai mesterit motoare d`astea.
#18
Postat 25 October 2011 - 09:07 PM
REAL DESIGN, la 25 October 2011 - 03:05 PM, a spus:
sau .. eu nu o sa fac asa ca sa fiu mai explicit ...
Normal ca nu ai vazut, deoarece folosesc motoare consacrate heli.
Ai zbura un avion calumea cu un ASP nerodat? Daca-l rodezi pe avion cap-coada dezintegrezi pasaroiu` de la porniri, reglaje,trepidatii, zeama aruncata peste tot, demontare-etansare-remontare carburator, toba, si pe unde o mai sufla, loctite ca pierde primu` surub de la toba si tace, draci,....(mi-e lene sa mai scriu cate mai apar pe parcurs)
Stiu, o sa raspunzi`` nu pun asp pe avion calumea``! :wub:
Omul are motorul acela.
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 25 October 2011 - 09:08 PM
#19
Postat 26 October 2011 - 11:58 AM
AG-74-HESS, la 25 October 2011 - 09:07 PM, a spus:
Ai zbura un avion calumea cu un ASP nerodat? Daca-l rodezi pe avion cap-coada dezintegrezi pasaroiu` de la porniri, reglaje,trepidatii, zeama aruncata peste tot, demontare-etansare-remontare carburator, toba, si pe unde o mai sufla, loctite ca pierde primu` surub de la toba si tace, draci,....(mi-e lene sa mai scriu cate mai apar pe parcurs)
Stiu, o sa raspunzi`` nu pun asp pe avion calumea``! :D
Omul are motorul acela.
Nu am ASP - adevarat ! Dar un DLE benzinar chinezesc care nu e 3W tot pe model recomanda sa il rodezi - putin la sol dupa care in aer inca cateva rezervoare bune pana sa incepi sa tragi de el .
Si chestia asta am inteles ca vine de la faptul ce pe un stand de reglaj care este rigid toate exploziile se vor transmite in ansamblul componentelor din motor carora bine nu le face.
Am stat cu piciorul pe un astfel de stand si ziceai ca sparg beton cu picamaru' .. mai era un pic si mi se desfaceau sireturile de la pantofi.
Stand cu pufere ... ar amortiza mult mai bine dar si balangane motoru de iti este frica sa stai langa el iar ca sa dai 200 Euro pe un batiu dedicat cu pufere profii doar ca sa dai 3-4 rezervoare la sol .... parca nu merita !
Eu am rodat si motoare 4T de capacitati mai mari direct pe model si nu a patit nimic mnodelulsi nici motorul .
Acu.. face fiecare cum crede !
La heli nici NU as pune un motor care nu este dedicat si brand pe deasupra ... daca la avion poti ateriza in dead stick ca asta mai stie sa si planeze la heli pana inveti Autorotatie ... o sa ai parte doar de "bolovani" picati din cer cu intrare in service obligatoriu si banisori dati aiurea pe pale, axe, roti dintate , etc etc pana iti vine sa te lasi .
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 26 October 2011 - 12:00 PM
#20
Postat 26 October 2011 - 05:18 PM
#21
Postat 26 October 2011 - 07:50 PM
#22
Postat 26 October 2011 - 08:22 PM
Logica e simpla: - daca vrei un heli ieftin cumperi un electric mic/mediu.
Vrei mai mare nu te zgarcesti. La termic asta inseamna unul clasa 50-90. Servo robuste, gyro OK si un motor OS.
Merge cu servo Turnigy de 5 USD, motor ASP, gyro HK401 si pale de lemn ? Merge, cum sa nu mearga da nu o sa gasesti prea multi care au ales varianta asta.
Pe vremuri cand cel mai ieftin heli era Raptor 30 sau Ornith se faceau multe compromisuri din cauze de buget dar azi nu mai e cazul (si nici nu mai gasesti Ornith sau Raptor 30).
Indicatiile lui hess sunt cele mai pertinente, e un motor de avion, rodeaza-l ca atare si dupa aceea pune-l pe heli.
RealDesign a zis bine. Cel mai mare pericol e sa se opreasca in aer. Autorotatiile nu sunt asa simple cum par pe youtube, mai ales cand le faci pe nepregatite.
Nu ai spus pe ce heli ai de gand sa il pui.
PS Daca e sa-mi dau si eu cu parerea nu m-as agita prea tare cu rodajul. L-as face cel mai simplu cu putinta, pe heli, la bun simt. Nu cred ca rodajul are prea mare importanta. Motorul oricum o sa se duca repede caci nu e facut sa mearga in regim de heli - cand zic regim de heli nu ma gandesc la zbor 3d turbat ci zbor bland, circuite lenese.
emilemir, la 26 October 2011 - 07:50 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#23
Postat 26 October 2011 - 10:00 PM
emilemir, la 26 October 2011 - 07:50 PM, a spus:
... pe un model exista ceva elasticitate - trenul , rotile , structura etc, care mai atenueaza din vibratiile ce se retransmit motorului neexistand
riscul sa se desfaca sireturile sau fermoarul de la slitz - daca citeai tot ai fi vazut ca am rodat motoare si de 2T si de 4T direct pe model ( unele chiar de 25 - 30 cmc )- alea in 4T ( adica patru timpi) au vibratii mai puternice .
... nu iti trebuiesc nici cine stie cate masterate sa tii minte cand au rodat colegii de la teren motoarele lor ( O.S, Yamada, Align,NovaRossi, Thunder Tiger etc )care au fost etapele pe care le au parcurs - trebia doar putin interes, curiozitate si atentie ....... poate doar daca
esti in alta lume , cu gandul aiurea la Angelina Jolie sa spunem ca sa nu tii minte .... sau complet dezinteresat ....
Si cei cu experienta de la care astepti raspuns asa procedeaza .. cum a spus Stignas .. unii mai dau si un singur rezervor la sol la ralanti
deci fara a se cupla ambreiajul si fara a se invartii palele dupa care cateva zboruri blande fara a forta si de la zbor la zbor mai seaca reglajele
pentru a atinge performantele dorite.
Restul e cancan sau "cercetare" .. motoare racite cu turbosuflante, cu freon, azot lichid sau gheata din frapiera ..
#24
Postat 26 October 2011 - 10:41 PM
pentru stefan-elicopterul pe care vine montat e un tz frenyy 0.50
#25
Postat 26 October 2011 - 10:44 PM
Te-ai gandit la ce heli o sa folosesti?
#26
Postat 27 October 2011 - 06:37 AM
emilemir, la 26 October 2011 - 10:41 PM, a spus:
pentru stefan-elicopterul pe care vine montat e un tz frenyy 0.50
Nu am rodat dar la noi la teren sunt UNII DINTRE CEI MAI TARI PILOTI SI POSESORI DE HELI DIN TARA - SI NU ITI TREBUIE NISCAI
SCOLI INALTE CA SA VEZI CE FAC EI ... - JR VIBE-uri, T-REX-uri, OUTRAGE-uri, RAPTOR-uri - clase 50 , 90 - acum ai inteles ce am scris mai sus ?
Iar treaba cu rodatul motoarelor ( de aero sau heli ) direct pe model SCRIE IN 99 % DIN TOATE MANUALELE PENTRU CA DEOARECE CA BANCUL , STANDUL SAU CUM VREI SA II SPUI ESTE PREA RIGID ..
Si nu va mai bosumflati frate asa repede - poti proceda ca in film daca iti place - am spus ca face fiecare ce vrea , cum vrea ca doar sunt banii lui , mandria lui , orgoliul lui etc .
P.S.
Daca o sa pice heli-ul ca un pasaroi lovit de alice pe motiv ca sa oprit motorul ... iti spun eu ... NU ESTE NICI UN CASTIG PENTRU MODELISM - poate doar pentru comerciantul de repere de schimb !
P.S. la P.S.
Un motor nitro ca e el de heli sau de aero .. tot 2 sau 3 suruburi de reglaj are si toate se invartesc ( adica nu se trag ) in sensul acelor de ceasornic si contrar acelor de ceasornic - deci mare grija sa nu ai la tine ceas cu afisaj digital (12 impartit la 04) ca te poti incurca !
Bafta !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 27 October 2011 - 06:42 AM
#28
Postat 27 October 2011 - 08:49 AM
emilemir, la 27 October 2011 - 08:04 AM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#29
Postat 27 October 2011 - 03:39 PM
servo platou TURNIGY 620DMG+HS 0,13sec
UBEC Turnigy 15A
giro GA 250S-621DMG+HS High Speed Digital Servo (MG) 7.2kg / .10sec / 46.5g
Cu toba e mai dificil deoarece am gasit in HK un curtis youngblood mp5 dar nu stiu daca da la gauri asa ca am optat pe RJX01-55-Y care pare ca are distanta intre gauri de 37,08 cm iar pretul e de 57 usd + 29 EMS-ul
#30
Postat 01 November 2011 - 09:13 PM
http://www.youtube.c...u/2/zXNenyUJwXo